Milline kett on hea?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 574
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Milline kett on hea?
Kõige lihtsam on alustada sellest, et paned ketile seda määret mis sinna ette on nähtud, kasutatud mootoriõli see kindlasti ei ole(sellega võid heal juhul mõne vana palkmaja palke väljast töödelda, kuigi mina ei teeks isegi seda, selle õli koht on jäätmejaamas), sellega oleks üks üsna suur võimaliku vea põhjus kõrvaldatud.Ain kirjutas: ↑24 Juul 2022, 17:10Täiesti nõus! Sellistel juhtudel oleks alati äge saada näiteks tehnikaülikooli laborist vastus mis sellise asja põhjustas.will111 kirjutas: ↑24 Juul 2022, 17:03Ain, ole nüüd aus ja tunnista sulaselget fakti. See täpne põhjus miks konkreetne 2 kuud vana kett laiali lendas on täiesti (loe: 100%) teadmata nii sulle, keti laiali lennutajale endale kui kõigile teistele siin. selliseid asju reegline ei juhtu. ükskõik millega sa ketti õlitad või kas üldse õlitad!
ausalt öeldes on selle üle üldse täiesti mõttetu spekuleerida sest ainuke asi, mis vähemalt teoreetiliseltki võiks sinna natuke insighti anda oleks see kui seda laiali lennanud ketti nüüd pudinateks laiali võtta ning väga täpselt ja piltlikult öeldes mikroskoobi all uurima hakata. ja seegi ei pruugi anda mitte mingit tõsiselt võetavat infot
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline kett on hea?
Türi sa siin leiutad mingeid imelahendusi.
Osta purk korraliku tootja ketispreid (Valvoline, Motul, Motorex jne), kasuta seda tihti ja sul ei ole ketiga probleeme.
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Milline kett on hea?
Ketil ja ketil on kindlasti vahe. Kevadel ostetud, 500 km. jagu 90% kuival asfaldil ja veidi kruusakal sissesõitu teinud CRF300L ketil tekkis palju jäiku lülisid. Mitte mõni üksik, vaid ikka rohkem kui ühel käel sõrmi. Tihenditega kett on, määret ei pannud, pesnud pole. Minu silmad näevad sellist asja esmakordselt, küllap odaval rattal on siit-sealt kokku hoitud.
--
Vallo
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Milline kett on hea?
Mul on erinevatel ratastel erinevad (DID, JMT, JT) tehasemäärdes ketid vabalt 400-500 km. enne esimest määrimist sõitnud.
Paraku pole mul ühtki eelnevat kogemust tutika ratta ketiga. CRF250L oli esimene mille tutikana ostsin ja kuna esimene ~250 km. Tartust koju kulges mööda poriseid Lõuna-Eesti kruusakaid, siis sai ratas kohe pesu ja kett määret.
Sarnaselt sulle ei kuuluta ma tõde vaid avaldan arvamust.
Paraku pole mul ühtki eelnevat kogemust tutika ratta ketiga. CRF250L oli esimene mille tutikana ostsin ja kuna esimene ~250 km. Tartust koju kulges mööda poriseid Lõuna-Eesti kruusakaid, siis sai ratas kohe pesu ja kett määret.
Sarnaselt sulle ei kuuluta ma tõde vaid avaldan arvamust.
--
Vallo
Re: Milline kett on hea?
Kalts, mis tootja ja mis kett sellel CRF'l siis küljes on? See on tõesti ikka juba täis müstika kui tuttuuel tihenditega ketil ~500km peale peetäis jäiku lülisid tekib. Sellisel juhul eeldaks, et kett valmistatud nii, et seal on küll tihendid..kuid tihendite taga on tühjus ehk kuivad pinnad. Või siis on mingist päris odavast sitast valmistatud, mis lihtsalt sööb end koheselt põiki sõltumata määrde olemasolust.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Milline kett on hea?
Kui ma kunagi ammu oma ratta ostsin,siis sellel oli peal ilmselt tehase kett(ls oli väike ja OEM kett oli). Lisades enne mind olnud läbisõidu sain selle ketiga vist mingi 30k alla sõidetud. Ka siis polnud ketil ühtegi kinni jäänud lüli.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Milline kett on hea?
Suuremate ketirataste kasutamine pikendab keti eluiga. Ala 13-51 vs 14-54 annavad sarnase ülekande aga rohkem hambaid on ketile parem.
Minu arvamus on see et võid ketiga teha sada imet aga rohkem sõltub keti eluiga sellest kui palju sa liivas ja lausmudas sõidad. Poja 50cc ketti pean pingutama peale igat liivas sõitmist, õlitan spreiga nii tihti kui võimalik, kui spreid ei ole panen mida lihtsam peale määrida on. Enda krossikal on tihenditega kett sõitnud 80 h- määrin pea aegu ainult peale pesemist et ei roostetaks. Arvan et kestab veel. Vahetatud on esimesi hammakaid.
Kui ma kunagi jalgrattaga rohkem sõitsin kasutasin keti määrimiseks süstalt mootoriõliga. Mulle meeldis sest erinevalt spreist ei lägastanud rehvi ja raami ära. Ratta kogemusest määri ja pese või ära pese, kestab ikka ~1000 km
Minu arvamus on see et võid ketiga teha sada imet aga rohkem sõltub keti eluiga sellest kui palju sa liivas ja lausmudas sõidad. Poja 50cc ketti pean pingutama peale igat liivas sõitmist, õlitan spreiga nii tihti kui võimalik, kui spreid ei ole panen mida lihtsam peale määrida on. Enda krossikal on tihenditega kett sõitnud 80 h- määrin pea aegu ainult peale pesemist et ei roostetaks. Arvan et kestab veel. Vahetatud on esimesi hammakaid.
Kui ma kunagi jalgrattaga rohkem sõitsin kasutasin keti määrimiseks süstalt mootoriõliga. Mulle meeldis sest erinevalt spreist ei lägastanud rehvi ja raami ära. Ratta kogemusest määri ja pese või ära pese, kestab ikka ~1000 km
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Milline kett on hea?
Mootoriõli pärast su kett ei katkenud - vanasti ainult mootoriõli kasutatigi. Tänapäeval muidugi paremad asjad olemas mida lihtsam kasutada. Katkes sest mingi kivi sattus vahele, oli halvasti needitud, oli praak - ära mõtle üle, vahest lihtsalt juhtub. Uus kett peale vastavalt rahakotile ja õlita tihti sellega mida rahakott lubab. Pane ketiliin sirgelt ja vaata et hammakad terved. Ära pese survekaga liiga tublisti ja pinguta vastavalt juhendid. Äkki oli sul kett liiga pingul?
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Milline kett on hea?
Või olid just pannud uue keti mis sisse kiire sissetöömise järel tahtis juba peale pingutamist. Oli kuidagi juba liiga lõdva ja kargas maha, kiilus kinni ja katkes? Seda lülide kinnikiilumist või kokkujooksmist ma ei usu. Kiiluda võisid nad pärast kui olid ümber esimese hammaka mähitud ja deformeerunud.
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Milline kett on hea?
Kui uue keti peale paned aja puki peal ratast käega ringi ja vaata pingsust mitu korda erinevate kohtade pealt. Kui midagi peaks olema kõver või väga valesti kokku pandud siis äkki jääb silma enne kui uuesti midagi katki läheb
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Milline kett on hea?
Uurisin neid kette ja lõin ikkagi käega, läksin lähimasse motopoodi ja küsisin uut ketti, sealhulgas vaatasin lõtkusid ja küsisin ka müüalt, et kas on korralik. Tema sõnul pole halba tagasisidet selle keti kohta tulnud ja mehaanikud kasutavad nende töökojas samuti seda(kui vajab vahetust). Lisas veel, et kui korralikku ketti tahad siis on meil pakkuda - 120euri. Aga sai ostetud mingine firmatu ja odav lihtne 19eurone kett. Esimene sõit tehtud ja kõik lülid liiguvad ilusti (eelmise ketiga oli peale esimest sõitu juba 1lüli kahtlaselt raske.).
Lisaks veel, et ketiõlist arutasin lihtsalt huvi pärast. Mina arvatavasti jätkan samamoodi - Peale pesu läheb uus ketiõli, kui spetsiaalne ketiõli on otsas, siis teen sellistel juhtudel mootoriõliga.
Keegi siin mainis ka, et tema tegi õiget õlitamist ja sõitis ühe ketiga 30k ära... See arvatavasti oli mootorrattaga. Ma arvan, et mootorrattas ei saa kive, liiva, muda ja pori ja eriti veel sellist kurnamist. Kui ma väiksena atv otsas olin siis sõitsin ühe ketiga 3aastat ilma mureta ja läks veel edasigi järgmisele kasutajale, kusjuures null õli ketile.
Keegi küsis keti lõdvasuse kohta siis jah, võibolla oli natuke lõdvem kui perfektne aga mul on mõlema hammasratta ees suunajad ja 2kuud vanad hammakad, isegi tahtlikult ei ole ma teda sealt maha saanud ilma, et oleks ketilukust lahti teinud. Liiga pingul kindlasti ei olnud.
Hammasrataste suhe on mul nii, et esimene on 14hammast ja tagumine 51 kui ei eksi. Originaalis peaks olema tagumine 49hammast. Panin meelega natuke aeglasema, kuna enamus ajast sõidan metsas enda sisse sõidetud rajal, samas ei tundnud erilisi muutusi kas see tagumine on 49 või 51.
Kokkuvõtteks sain siis teemast aru nii, et osta sa kallis või odav kett, õlitama peab ikka parimate õlidega
Tegelikult ise arvan nüüd, et arvatavasti oli lihtsalt praak aga see mootorisse lendamine ehmatas väga ära ja hirm on ka uue ketiga sõites, et äkki lendab jälle. Eks mõne sõidukorraga see hirm varsti ka hoopis ununeb.
Kogu teema mõte oligi see, et lihtsalt saada soovitusi keti osas aga otsustasin ikka odavama keti kasuks.
Nüüd jälle krossikas sõiduvalmis ja saan edasi ennast tehnika kallal arendada, Viljandi motoklubi on kahjuks liiga lahtine värk ja kindlat trenniaega kui sellist üldse polegi.
Seepärast jääbki mul ainsaks variandiks ise õppida ja ennast arendada. Vahetevahel käin Holstre-Nõmme rajal ja õpin kodurajal, hetkel tegelen kõige rohkem hüppe õppimisega, sest selles tunnen end väga ebakindlalt ja suuri hüppeid ei suuda ette võtta, sest lihtsalt tunnen, et tehnikas on mingi viga veel sees.
Tõsi ta on, et Yz80 on veidi väike mulle, (nagu paljud seda mulle siin öelnud, kui sõidutehnika kohta abi küsin.) samas ise ei tunne, et nüüd üldse ei kannata sõita. Järgmisel aastal võtan selle asja ette ja liigun 125cc peale.
Kui juba olen 2taktilise Yamahaga sõitnud siis on ikka koguaeg selline tunne, et teist firmat ei tahaks kohe üldse. Kui siis ikka Yamaha ja 2 taktiline. Paraku Eesti turg ei ole just kõige suurem... Tuleb võtta mingi hinnaklass mida suudan võimaldada endale ja sellest siis valida kõige korralikum ning meelepärasem, kahjuks 125cc 2taktilisi liigub vähe, rohkem 250cc 4taktilisi.
Kui keegi on nõus mind vahetevahel sõidutehnikas aitama ja nippe jagama, siis oleksin igati tänulik.
Lisaks veel, et ketiõlist arutasin lihtsalt huvi pärast. Mina arvatavasti jätkan samamoodi - Peale pesu läheb uus ketiõli, kui spetsiaalne ketiõli on otsas, siis teen sellistel juhtudel mootoriõliga.
Keegi siin mainis ka, et tema tegi õiget õlitamist ja sõitis ühe ketiga 30k ära... See arvatavasti oli mootorrattaga. Ma arvan, et mootorrattas ei saa kive, liiva, muda ja pori ja eriti veel sellist kurnamist. Kui ma väiksena atv otsas olin siis sõitsin ühe ketiga 3aastat ilma mureta ja läks veel edasigi järgmisele kasutajale, kusjuures null õli ketile.
Keegi küsis keti lõdvasuse kohta siis jah, võibolla oli natuke lõdvem kui perfektne aga mul on mõlema hammasratta ees suunajad ja 2kuud vanad hammakad, isegi tahtlikult ei ole ma teda sealt maha saanud ilma, et oleks ketilukust lahti teinud. Liiga pingul kindlasti ei olnud.
Hammasrataste suhe on mul nii, et esimene on 14hammast ja tagumine 51 kui ei eksi. Originaalis peaks olema tagumine 49hammast. Panin meelega natuke aeglasema, kuna enamus ajast sõidan metsas enda sisse sõidetud rajal, samas ei tundnud erilisi muutusi kas see tagumine on 49 või 51.
Kokkuvõtteks sain siis teemast aru nii, et osta sa kallis või odav kett, õlitama peab ikka parimate õlidega

Tegelikult ise arvan nüüd, et arvatavasti oli lihtsalt praak aga see mootorisse lendamine ehmatas väga ära ja hirm on ka uue ketiga sõites, et äkki lendab jälle. Eks mõne sõidukorraga see hirm varsti ka hoopis ununeb.
Kogu teema mõte oligi see, et lihtsalt saada soovitusi keti osas aga otsustasin ikka odavama keti kasuks.
Nüüd jälle krossikas sõiduvalmis ja saan edasi ennast tehnika kallal arendada, Viljandi motoklubi on kahjuks liiga lahtine värk ja kindlat trenniaega kui sellist üldse polegi.
Seepärast jääbki mul ainsaks variandiks ise õppida ja ennast arendada. Vahetevahel käin Holstre-Nõmme rajal ja õpin kodurajal, hetkel tegelen kõige rohkem hüppe õppimisega, sest selles tunnen end väga ebakindlalt ja suuri hüppeid ei suuda ette võtta, sest lihtsalt tunnen, et tehnikas on mingi viga veel sees.
Tõsi ta on, et Yz80 on veidi väike mulle, (nagu paljud seda mulle siin öelnud, kui sõidutehnika kohta abi küsin.) samas ise ei tunne, et nüüd üldse ei kannata sõita. Järgmisel aastal võtan selle asja ette ja liigun 125cc peale.
Kui juba olen 2taktilise Yamahaga sõitnud siis on ikka koguaeg selline tunne, et teist firmat ei tahaks kohe üldse. Kui siis ikka Yamaha ja 2 taktiline. Paraku Eesti turg ei ole just kõige suurem... Tuleb võtta mingi hinnaklass mida suudan võimaldada endale ja sellest siis valida kõige korralikum ning meelepärasem, kahjuks 125cc 2taktilisi liigub vähe, rohkem 250cc 4taktilisi.
Kui keegi on nõus mind vahetevahel sõidutehnikas aitama ja nippe jagama, siis oleksin igati tänulik.
-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Milline kett on hea?
Kui sa Viljandimaalt siis kiika üle piiri, Lätis oluliselt rohkem turul saada kui meilKarl32 kirjutas: ↑26 Juul 2022, 21:25Tõsi ta on, et Yz80 on veidi väike mulle, (nagu paljud seda mulle siin öelnud, kui sõidutehnika kohta abi küsin.) samas ise ei tunne, et nüüd üldse ei kannata sõita. Järgmisel aastal võtan selle asja ette ja liigun 125cc peale.
Kui juba olen 2taktilise Yamahaga sõitnud siis on ikka koguaeg selline tunne, et teist firmat ei tahaks kohe üldse. Kui siis ikka Yamaha ja 2 taktiline. Paraku Eesti turg ei ole just kõige suurem... Tuleb võtta mingi hinnaklass mida suudan võimaldada endale ja sellest siis valida kõige korralikum ning meelepärasem, kahjuks 125cc 2taktilisi liigub vähe, rohkem 250cc 4taktilisi.

https://m.ss.lv/msg/lv/transport/moto-t ... ixpmi.html
Konkreetne isend teisel pool riiki aga kindlasti peale hooaega neid rohkem müügis ja tasub jälgida…
Re: Milline kett on hea?
Ma pakuks, et neid 125seid, millest keegi on välja kasvanud, vedeleb igasugu kuuride all lademes - lihtsalt ei viitsita kuulutusi teha. Tõenäoliselt on mõistlik FB-s mingisse suuremasse krossiteemalisse gruppi ostukuulutus panna koos hinnapiiriga ja vaadata, mis välja ujub.
Kui raha ei ole palju, siis enda ühe margiga piiramine on jaburdus imho. 125cc kahetaktiline krossikas on nii risti ja põiki valmis leiutatud asi, et sa tõenäoliselt algajana ei saa arugi, kui see Yamaha su all salaja KTMi või Honda vastu vahetada (teised vist ei tooda enam ammu kahetaktilisi? enam ei mäleta täpselt...)
Kui raha ei ole palju, siis enda ühe margiga piiramine on jaburdus imho. 125cc kahetaktiline krossikas on nii risti ja põiki valmis leiutatud asi, et sa tõenäoliselt algajana ei saa arugi, kui see Yamaha su all salaja KTMi või Honda vastu vahetada (teised vist ei tooda enam ammu kahetaktilisi? enam ei mäleta täpselt...)
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Milline kett on hea?
Nõustun sinuga, ega ma arvatavasti ei saagi aru. Eelistan lihtsalt yamahat, sest sellega juba sõitnud jne. Kui ikka turul midagi sobivat yamaha firma oma ei leidu siis ikka tuleb võtta mõni teineJesper kirjutas: ↑26 Juul 2022, 23:36Ma pakuks, et neid 125seid, millest keegi on välja kasvanud, vedeleb igasugu kuuride all lademes - lihtsalt ei viitsita kuulutusi teha. Tõenäoliselt on mõistlik FB-s mingisse suuremasse krossiteemalisse gruppi ostukuulutus panna koos hinnapiiriga ja vaadata, mis välja ujub.
Kui raha ei ole palju, siis enda ühe margiga piiramine on jaburdus imho. 125cc kahetaktiline krossikas on nii risti ja põiki valmis leiutatud asi, et sa tõenäoliselt algajana ei saa arugi, kui see Yamaha su all salaja KTMi või Honda vastu vahetada (teised vist ei tooda enam ammu kahetaktilisi? enam ei mäleta täpselt...)

-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline kett on hea?
Honda ei tooda enam ammu, väga ammu.Jesper kirjutas: ↑26 Juul 2022, 23:36Ma pakuks, et neid 125seid, millest keegi on välja kasvanud, vedeleb igasugu kuuride all lademes - lihtsalt ei viitsita kuulutusi teha. Tõenäoliselt on mõistlik FB-s mingisse suuremasse krossiteemalisse gruppi ostukuulutus panna koos hinnapiiriga ja vaadata, mis välja ujub.
Kui raha ei ole palju, siis enda ühe margiga piiramine on jaburdus imho. 125cc kahetaktiline krossikas on nii risti ja põiki valmis leiutatud asi, et sa tõenäoliselt algajana ei saa arugi, kui see Yamaha su all salaja KTMi või Honda vastu vahetada (teised vist ei tooda enam ammu kahetaktilisi? enam ei mäleta täpselt...)
Re: Milline kett on hea?
Aok, need punavalged on ilmselt GasGasid või Betad siis hoopis, või noh vabandan, enamasti pole väga mahti sellesse süveneda, et mis selle raketi täpne mark on, mis rajal mööda lendab
Lause põhipoint oli, et "mitte hiinakas".

-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Milline kett on hea?
Hai,Karl32 kirjutas: ↑26 Juul 2022, 21:25Uurisin neid kette ja lõin ikkagi käega, läksin lähimasse motopoodi ja küsisin uut ketti, sealhulgas vaatasin lõtkusid ja küsisin ka müüalt, et kas on korralik. Tema sõnul pole halba tagasisidet selle keti kohta tulnud ja mehaanikud kasutavad nende töökojas samuti seda(kui vajab vahetust). Lisas veel, et kui korralikku ketti tahad siis on meil pakkuda - 120euri. Aga sai ostetud mingine firmatu ja odav lihtne 19eurone kett. Esimene sõit tehtud ja kõik lülid liiguvad ilusti (eelmise ketiga oli peale esimest sõitu juba 1lüli kahtlaselt raske.).
et jäin vist oma kogemuse jagamise/soovitusega nüüd pisut hiljaks...aga kuna huvi tundub kauemaks jätkuvat, siis ehk tuleviku tarbeks abiks?
Nimelt siis enda ainukese 428 keti kogemuse sain alljärgnevaga, ning hinna/kestvuse suhtes julgeks nüüd takkajärgi pigem positiivseks liigitada:
...et seal paki otsa peal Motoneti kood näha, ning maksis samuti 19€! Aga siis eelmine aasta, kui oma "öko-TETi" tegin (sealt teemast ka see pilt ja mäluvärskendus hinnast), sai see ostetud...ja ainult kett, mis läks vanade hammakate peale! Kuid mul kestis siis "TETi-mandri ringi" u.2000km, siis veel "saarte ring" koos motoorienteerumisega taas ligi 2000km, ning siis veel ühe kesk-eesti motorienteerumise tuuri...ehk et kokku julgelt üle 4000km. Määrimist samas sai vist vaid korra, või kaks, kui nende TETi sõõride vahel kodus olin... aga pärast müüsin veel sama ketiga maha, ja võis ehk veerandi jagu veel pingutamisvarugi olla. Hoolimata ühest puudulikust keti juhttallast vms. Ning kuigi ei olnud nii püss, kui su 2t krossar...sai see 4t 125 omajagu koormust siiski- mina ikkagi täies endurovarustuses, pluss telk ja tööriistad jne, seega kaarega üle 100kg koormat, millega sai ka igasugu liivast ja porist jms läbi rassitud.
Ehk kui ise sellist hobi/ratast omaks, siis kuskil ääremail elades, võtaks tulevikuks ühe sellise hinnaga, kas või tagavaraks. No umbes nagu piduriklotsid, või filtrid...sest selline hind ju palju just ei erine eelmainitud "kuluosade" hindadest

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks 

-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Milline kett on hea?
No kahe saega millega mina kokku olen puutund on täielik peavalu olnud, varuosade saadavus suur null- jah need on olnud mammutid aga sama ajastu Suzukile (milledega ma olen oluliselt rohkem mässanud) saab veel kõike tellida, lihtsalt tarneajad on meeletud kui kuskilt tõusva päikese maalt midagi tulema hakkab.Jesper kirjutas: ↑26 Juul 2022, 23:36Ma pakuks, et neid 125seid, millest keegi on välja kasvanud, vedeleb igasugu kuuride all lademes - lihtsalt ei viitsita kuulutusi teha. Tõenäoliselt on mõistlik FB-s mingisse suuremasse krossiteemalisse gruppi ostukuulutus panna koos hinnapiiriga ja vaadata, mis välja ujub.
Kui raha ei ole palju, siis enda ühe margiga piiramine on jaburdus imho. 125cc kahetaktiline krossikas on nii risti ja põiki valmis leiutatud asi, et sa tõenäoliselt algajana ei saa arugi, kui see Yamaha su all salaja KTMi või Honda vastu vahetada (teised vist ei tooda enam ammu kahetaktilisi? enam ei mäleta täpselt...)
Ma seetõttu eelistaks iga kell japse Köögis Tehtud Mootorratastele ja nende sugulastele, kuigi ehituslahendused ja ratta koostamisel kasutatud osad paremad ei vaidle vastu

Aga jah FB tasub ka õngitseda
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Milline kett on hea?
Suur tänu sulle, sellist tagasisidet on mõnus lugeda kohe. Kaab kohe ilusa ülevaate ka mõnest ketistLoadära kirjutas: ↑27 Juul 2022, 00:50Hai,Karl32 kirjutas: ↑26 Juul 2022, 21:25Uurisin neid kette ja lõin ikkagi käega, läksin lähimasse motopoodi ja küsisin uut ketti, sealhulgas vaatasin lõtkusid ja küsisin ka müüalt, et kas on korralik. Tema sõnul pole halba tagasisidet selle keti kohta tulnud ja mehaanikud kasutavad nende töökojas samuti seda(kui vajab vahetust). Lisas veel, et kui korralikku ketti tahad siis on meil pakkuda - 120euri. Aga sai ostetud mingine firmatu ja odav lihtne 19eurone kett. Esimene sõit tehtud ja kõik lülid liiguvad ilusti (eelmise ketiga oli peale esimest sõitu juba 1lüli kahtlaselt raske.).
et jäin vist oma kogemuse jagamise/soovitusega nüüd pisut hiljaks...aga kuna huvi tundub kauemaks jätkuvat, siis ehk tuleviku tarbeks abiks?
Nimelt siis enda ainukese 428 keti kogemuse sain alljärgnevaga, ning hinna/kestvuse suhtes julgeks nüüd takkajärgi pigem positiivseks liigitada:
kett428.jpg
...et seal paki otsa peal Motoneti kood näha, ning maksis samuti 19€! Aga siis eelmine aasta, kui oma "öko-TETi" tegin (sealt teemast ka see pilt ja mäluvärskendus hinnast), sai see ostetud...ja ainult kett, mis läks vanade hammakate peale! Kuid mul kestis siis "TETi-mandri ringi" u.2000km, siis veel "saarte ring" koos motoorienteerumisega taas ligi 2000km, ning siis veel ühe kesk-eesti motorienteerumise tuuri...ehk et kokku julgelt üle 4000km. Määrimist samas sai vist vaid korra, või kaks, kui nende TETi sõõride vahel kodus olin... aga pärast müüsin veel sama ketiga maha, ja võis ehk veerandi jagu veel pingutamisvarugi olla. Hoolimata ühest puudulikust keti juhttallast vms. Ning kuigi ei olnud nii püss, kui su 2t krossar...sai see 4t 125 omajagu koormust siiski- mina ikkagi täies endurovarustuses, pluss telk ja tööriistad jne, seega kaarega üle 100kg koormat, millega sai ka igasugu liivast ja porist jms läbi rassitud.
Ehk kui ise sellist hobi/ratast omaks, siis kuskil ääremail elades, võtaks tulevikuks ühe sellise hinnaga, kas või tagavaraks. No umbes nagu piduriklotsid, või filtrid...sest selline hind ju palju just ei erine eelmainitud "kuluosade" hindadest![]()

-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Milline kett on hea?
Mina tahan 2taktilist lihtsalt tema iseloomu pärast, ta on mõnus äkiline pill ja gaasile reageerib väga kiirelt. Pluss veel on teda minu jaoks odavam ka üleval pidada.
Kui 2taktilisel on iga 10h tagant õli vahetus, siis 4taktilisel on see iga 5h tagant (vähemalt mina tean nii). Lisaks veel on 4taktilisel palju rohkem neid liikuvaid osasid. Olen väga palju kuulutusi näinud kui kolb on kellegil jälle klappidele otsa põrutanud ja oh seda peavalu ning remonti.
Samas öeldakse, et sõidutehnika õppimiseks on jällegi 4takti oma sujuva ja ühtlase jõu poolest parem.
Aga hetkel olen ikkagi arvamusel, et minu jaoks on 2takti hulga murevabam, vähem osi ja lihtsam üleval pidada.
Kui 2taktilisel on iga 10h tagant õli vahetus, siis 4taktilisel on see iga 5h tagant (vähemalt mina tean nii). Lisaks veel on 4taktilisel palju rohkem neid liikuvaid osasid. Olen väga palju kuulutusi näinud kui kolb on kellegil jälle klappidele otsa põrutanud ja oh seda peavalu ning remonti.
Samas öeldakse, et sõidutehnika õppimiseks on jällegi 4takti oma sujuva ja ühtlase jõu poolest parem.
Aga hetkel olen ikkagi arvamusel, et minu jaoks on 2takti hulga murevabam, vähem osi ja lihtsam üleval pidada.
Re: Milline kett on hea?
Nojah, minu kogemus nii krossika (2001.a. 125SX) kui endurokaga (2014 350EXC-F) on ristivastupidine, kõik jupid on kas Streetmotosse või Jälgimäe esindusse sõitmise vaev. Anoh muidugi kui vanatehnikast rääkida, siis seal on kahte sorti juppe, tihemini vajaminevate asjade sobivus on stiilis "kõik krossikad ja endurokad, kõik aastad", aga mingi spetsiifilise tihendi või muu mootorividina leidmine, mille viimasest tootmisest on 10+ aastat möödas, võib natuke loto olla.
Ja minuarust on ka kahetaktiline palju lõbusam, nelar võib sama töö paremini ja lihtsamalt ära teha, aga niisama vaba päeva veetmiseks kahetaktiline iga kell. Kahjuks pole garaaž ja eelarve kummist, seega hetkel töristan tõrrehääle saatel edasi

-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Milline kett on hea?
Ma olen jäänud ainult DID kettide peale. RK'sid läks umbes 3-4 aastat tagasi meie pundis nagu sooje saiu, isegi uueväärsed ning masinateks olid üldiselt 300sed 2t masinad.
Nüüd enamus kasutavad üldiselt D.I.D 520 VX3 G&B (X-RING) ketti.
Määret panen ainult selleks, et rooste ei läheks. Sest tagarattast lendav sodi, muda, savi, turvas jms lihtsalt pühib keti läikima ning üldiselt kulub kett nagunii nii kanti ära, et ilmselt saaks määrimata sõita aga endal on valus nii sõita
Korra proovisin seda odavat 24mx ketti. See läks 1 kuu jooksul katki. Hind oli pool DID keti hinnast. Ühe DID ketiga keskmiselt 3 esihammakat ja siis vahetus(250 2T).
Nüüd enamus kasutavad üldiselt D.I.D 520 VX3 G&B (X-RING) ketti.
Määret panen ainult selleks, et rooste ei läheks. Sest tagarattast lendav sodi, muda, savi, turvas jms lihtsalt pühib keti läikima ning üldiselt kulub kett nagunii nii kanti ära, et ilmselt saaks määrimata sõita aga endal on valus nii sõita

Korra proovisin seda odavat 24mx ketti. See läks 1 kuu jooksul katki. Hind oli pool DID keti hinnast. Ühe DID ketiga keskmiselt 3 esihammakat ja siis vahetus(250 2T).
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Milline kett on hea?
RK on kah justkui Jaapani oma, aga kuna pole ise kasutanud ei oska kommenteerida.
Samas EK kettidega on positiivne kogemus, vastupidavus sama mis DID omadel.
Samas EK kettidega on positiivne kogemus, vastupidavus sama mis DID omadel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.