Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1747
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 187 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl »

will111 kirjutas: 28 Mai 2021, 03:30

ma ei saa aru, mis hetkeks vastu ketiratast ja pöörlema jutt see on? ..

Rullid ju pöörlevad vabalt ja nühi vastu hammasrtast, nagu siis, kui on kaks hammasratast ühenduses. Teoreetiliselt.
Reaalsuses, kui mõelda, kui kiiresti see kett seal peal tegelikult liigub, siis ilmselt nühitakse seda ka ikka igast suunast.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas AzA »

Minu jaoks ongi müra ja roostevastasus.
Eks näe, millal mul see kord kuus müra vastu veidi pintseldatud kett ära suusatab vs. korralikult spetsvahenditega vahatatud ja pestud kosmos.
Räägime ju ikka tavalisest tänavasõidust eks.
EI tea, mismoodi need minu ketid on hakanud nö. venima, ju nad siis ei veni, aga puka peal tagaratast keerates on kord pingul ja kord lödi.
Kasutagem miskit teist sõna, olen valmis lingvistiliseks doosiks.

In the end on kett koos ratastega kuluosa, määri palju tahad, lõpuks läheb ikka kortsu ja peab välja vahetama :-|||

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2654
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kulumine on keti puhul see termin, mida tuleks kasutada.
Hea visuaalne indikaator oleks keti läbipaindumine lülidega risti suunas - uus kett seisab pea-aegu sirge, aga kulunud vajub totaalselt kaareks ära.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

JanA
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Okt 2017, 20:29
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas JanA »

Päris hea selgitus jalgrattaketi kulumise ja hoolduse kohta asub siin: https://jooks.cc/jooksev/su-jalgratta-k ... -olitamist
Mootorratta keti erinevus jalgrattaketist seisneb motoketi rullikute otstes olevates kummitihendites, mis ei lase mustust ja ilmselt ka määret rullikute ja tihvtide vahele.
Üldised põhimõtted nagu keti puhtus, määrimisvajadus ja kulumine/venimine on ilmselt samad. Kulunud kett sööb ära hammasrattad, põhjustab keti pingsuse erinevust ratast ringi ajades ja keti hüplemist.


joha123
Postitusi: 235
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joha123 »

nädalavahetuse soe pani keti ka kasvama... ehk tunnike 90...100 kulgemist ja siis äkist kolksud esimesega minema hakates... no päris maani just ei venind, on veel arenguruumi.... kasutusiga ei tea , sai eelmise omanikuga kaasa.

Kasutaja avatar

plei
Postitusi: 82
Liitunud: 03 Sept 2004, 16:03
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas plei »

Tulekul Monster 1100 keti vahetus.
Seoses selliga üks rumal küsimus - mis allpool olevate kettide vahe?
Spetsi järgi mõlemad sobilikud. Hetkel soodukaga hinna vahe väga suur pole aga ikkagi...

https://carpimoto.it/en-US/46127_DU-122 ... ain-15.htm
https://carpimoto.it/en-US/46128_DU-122 ... ain-15.htm

Viimati muutis plei, 30 Sept 2021, 13:48, muudetud 1 kord kokku.
elu on lill
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8434
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

ZVM-X on paksemate küljeplaatidega ning seega tugevam.

2,2/2,2 vs 2,4/2,6

https://didchain.com/chains/

Kasutaja avatar

morkus
Postitusi: 1
Liitunud: 11 Juul 2022, 17:31
Tsikkel: N/A
Asukoht: Talinn
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morkus »

Tere!

Kiire küsimus ketipdedele.

Kui määret (vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?

Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?

Tänud

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

see ei aita mitte midagi, eriti paksema puhul. määre tuleb kanda rullpindadele ja ketisisekülgedele. väliskülgedel peaks olema ja sinna peaks sattuma nii vähe määret kui võimalik.

sõites lendab määre tsentrifugaaljõu toimel keti pealt nahhui, ja ilmselgelt mitte kuskile sissepoole, vaid ikka väljapoole. ketti määritakse pihustades suunaga seest poolt välja, tavaliselt kiige alt ja ratast ringi keeratas või siis puki peal mootor käima ja käik sisse
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 209
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Stinger »

morkus kirjutas: 11 Juul 2022, 17:35
Kiire küsimus ketipdedele.
Ei võta isiklikult (kuna mul veel alles ka üks kardaaniga tsikkel :D) kuid paratamatult jäi silma et tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks - viidates sellele et sisulise vastusega küsimusele kaasneb endale vabatahtlinult ketipede tiitli võtmine. :-|||
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 756
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Stinger kirjutas: 12 Juul 2022, 09:33
...tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks...
[ :-||| ] Ehk noorsand tahtis lihtsalt olla popp ja noortepärakuline ning propageerida moodsaid euroopalikke väärtusi... [/ :-||| ]
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 849
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas cossie »

Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||
https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

kasuta o-rõngale sobilikku õli lihtsalt. vahet ei ole ausalt öeldes kas see on off-road või on-road. pigem oleneb tootjast ja konkreetsest tootest. mul on neid erinevaid riiulis umbes 5-6 purki ja olen kasutanud läbisegi kõigil oma erinevatel tsiklitel. ei saaks öelda, et seal mingit märgatavat vahet on.

tolmu külge kogumine ongi paratamatu trade-off õlil, mis kleepub ka keti külge paremini (ja püsib seal paremini). rõngaga ketil suurt vahet ei ole iseenesest kui palju seal paska küljes on aga kui sõidad tõesti peamiselt kruusa ja pori siis mina kasutaks ikkagi vähem kleepuvat õli ning õlitaks ihtsalt tihemini. kruus ja pori on ikkagi ju selgelt ja üheselt offroad tingimus
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 570
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas kiilas »

cossie kirjutas: 24 Juul 2022, 12:09
Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||
Kõlab küll veidi reklaamina, aga Liquy Moly valge ketimääre sobib nii rõngastega kui rõngasteta kettidele, lihtsalt tuleks mõistliku aja tagant määrida. LM on võimalus ka 400ml pudelist täita väikest 50ml pudelit mida on mugav kaasas kanda ja sellega välistada keti kuivusest tuleneva kulumise. Mul on isegi paar 50ml pudelit olemas millest surve on välja jooksnud 6+ aastat seismise jooksul, aga võimalik suurest pudelist uus vuss sisse lasta, kes soovib saab aitäh eest omale.
image.png
image.png (110.64 KiB) Vaadatud 3453 korda

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

seesama LM valge määre on muidu ka üsna adekvaatne. üks neist pudelitest, mis mul omalgi riiulis olnud palju aastaid. olen seda ka krossika ketile paar korda susistanud aga peamiselt tänavarattale ning kuskil 400km saab ilusti sõita peale määrimist, enne kui kett hakkab sellist kuivemat häält tegema. otseselt offroadi omadusi küll ei oska kommenteerida aga o-ring keti puhul tundub, et hoiab rõngad üsna värske ja liikuvana. väga palju sodi ka ei tundu külge kleepivat (sellist suuremat ja raskemat liiva, mulda jne)
Kasutaja avatar

slev
Postitusi: 91
Liitunud: 14 Apr 2021, 02:45
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas slev »

Mõned poed paistavad silma absurdsete hindadega. Tahaks kõiki hoiatada ja lihtsalt ropendada ... Motodepoo ketipuhastaja hind on ligi 17 eur.
Samas pakuvad nad hinnagarantiid ja 5.5x3 järelmaksu.

Carpimotos maksab sama asi 5.8 eur. (link)

Kuvatõmmis 2024-08-20 160940.png

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

toeta ikka eesti kaupmeest...öeldakse ju selle asja kohta :lol: ma arvan, et eks neil sellised asjad olegi müügis lihtsalt 1) lollikeste/ullikeste jaoks ja 2) nendele isadele, kelle jaoks "paarkümmend euri pole raha". selliseid tüüpe on tänapäeval piisavalt palju, ERITI just eestis. nii et miks ka mitte selliste käest nende raha ära võtta, kasum läheb omaniku tasku ja see siis omakorda läheb mõnda teise poodi ja ostab sealt 3 kordselt ülehinnatud "kohaliku" toote :wack: majandus elavneb vms

Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Assamait »

slev kirjutas: 20 Aug 2024, 16:23
Mõned poed paistavad silma absurdsete hindadega. Tahaks kõiki hoiatada ja lihtsalt ropendada ... Motodepoo ketipuhastaja hind on ligi 17 eur.
Samas pakuvad nad hinnagarantiid ja 5.5x3 järelmaksu.
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...

Kuna ise ettevõtja, saan väga hästi aru vajadusest oma marginaal kaubale otsa keevitada. Aga see mõnede eesti ärimeeste ülbus keerata hull hind, soiguda midagi hinnagarantiist, ulguda, kuidas ali, ebay, amazon jm e-äri neid pankrotti ajab, on täiesti üle mõistuse :wack:
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas yeekim »

"This product can NOT be shipped to your Country"
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1323
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Turist »

slev kirjutas: 20 Aug 2024, 16:23

Carpimotos maksab sama asi 5.8 eur. (link)
Vähe kasu kui "This product can NOT be shipped to Estonia". See on ka mingi ajutine soodusmüük, tavahind on üle 10 EUR, Eestistki saab sama hinnaga: https://starmoto.ee/motul-c1-chain-clea ... spray.html

Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 18:40
...
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...
...
Leidsin, Moto24 on binsnessi nimi. https://moto24.ee/motul-greases-and-add ... n-clean-c1
Paneme siis asjad kõrvu:
  • Motodepoo 15.67
  • italianodel 5.80/10.55 ja ei saadagi siia
  • starmoto 10.61
  • moto24 8.90 - tundub püsiv sooduka näitamine, minu meelest oli ka Jaani paiku sama hind.
Vaatame nüüd seda pilti: Motodepoo hind on ca 2x kallim kui Moto24-l. Ei usu, et Moto24 hooldusvahendeid dumpinguga müüks, et kui selle ostad, siis äkki ostad sealt KALLI hinnaga kiivri ka :D (pole kiivrite hindasid võrrelnud, lihtsalt näide!).
Mida me võime sellest järeldada? Et Motodepoo kate antud tootele on üle 100% :shock: :wack: Ilmselt ka kõigele muule "prügile". Rattaid ja riideid vaevalt et sellist julma pannes müüa õnnestuks. Way to go depoo boys!
No on ka väike võimalus, et Motodepoo on halbade asjaolude küüsis: ntx eriti julma hinnaga hulgi otsas elatakse...
Viimati muutis Assamait, 21 Aug 2024, 09:08, muudetud 1 kord kokku.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 506
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Aaa, mida see kallihinnaline pudelike teeb ka ketiga?
...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 21:38
Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 18:40
...
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...
...
Leidsin, Moto24 on binsnessi nimi. https://moto24.ee/motul-greases-and-add ... n-clean-c1
Paneme siis asjad kõrvu:
  • Motodepoo 15.67
  • italianodel 5.80/10.55 ja ei saadagi siia
  • starmoto 10.61
  • moto24 8.90 - tundub püsiv sooduka näitamine, minu meelest oli ka Jaani paiku sama hind.
Vaatame nüüd seda pilti: Motodepoo hind on ca 2x kallim kui Moto24-l. Ei usu, et Moto24 hooldusvahendeid dumpinguga müüks, et kui selle ostad, siis äkki ostad sealt KALLI hinnaga kiivri ka :D (pole kiivrite hindasid võrrelnud, lihtsalt näide!).
Mida me võime sellest järeldada? Et Motodepoo kate antud tootele on üle 100% :shock: :wack: Ilmselt ka kõigele muule "prügile". Rattaid ja riideid vaevalt et sellist julma pannes müüa õnnestuks. Way to go depoo boys!
No on ka väike võimalus, et Motodepoo on halbade asjaolude küüsis: ntx eriti julma hinnaga hulgi otsas elatakse...
Ilmselt ka oleneb miilliste kanalite kaudu keegi seda sisse ostab. Üks kohalik suur varuosa hulgimüüja müüb seda nö letihinnas sellise hinnaga
MOTUL C1 CHAIN CLEAN KETIPUHASTUS 400ML/AE DUAL SPRAY Hind:8.85+km siit tuleb maha kliendi soodukas,mis võib ulatuda isegi 30-50% kanti.
Kuid selle aine tarve on nii piisavalt väike, et osta see 8€ või 15€ eest, siis olulist kokkuhoidu rahakotis see ei tekita.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

701
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 176 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mina oma suht palju pori sees sõitvate ratastega vaatan just, et nende igasuguste mökside hind ja kulu on selline , et igal juhul on odavam osta uus kett natuke tihedamini ja nendele moosidele raha mitte raisata. Mulle tundub, et keti eluiga sellest oluliselt ei pikene, kui see 15€ pudel sinna tühjaks lasta.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

ainult poris sõites väga palju ei pikene jah. juhul kui sul on kinnine kett.

aga no reaalsus on see, et pihustatava ketiõli tuubi/pudeli saab endiselt vabalt kätte ~5euroga, ja ei nõua see mingit päeva googeldamist või ma ei tea mis imede tegemist.
ühest jätkub noh...ma ütleks, et vähemalt 20k km jaoks kui sõidad tänavatel ning määrid ketti mõistusega. krossikate ja metsarataste puhul rohkem tunnipõhine arvestus ja selle kohta pole väga arvet pidanud. kunagi a'la 6a tagasi sai mingi suurema tellimusega koos ostetud 3ne pakk metsaka ketiõli, ehk siis 3x400ml ja hind oli 10eur. otsa need pole veel saanud :D

üks asi on keti kestmine, järgmised asjad on ketikate kestmine ja kasvõi näiteks lärm ja müra. minumeelest kuiva ülekandega ringi sõita on lihtsalt rõve. või võta esimene ketikas...okei võibolla seda pole niiväga kallis uut osta. aga vahetada on ikkagi paras töö. seda õli sinna vahel pihustada on kümme korda väiksem töö.


mis puudutab eelnevat hindade teemat siis see peaks ju suhteliselt ilmselge olema, et igasugused kohalikud butiiid müüvadki suvalist pudipadi vihase juurdehindlusega. nende asjade müügi mõte ongi seda juurdehindlust sealt vahelt võtta. jah sisseostu kanalid võivad olla erinevad ja mida iganes aga no kokkuvõttes igal sellisel õlil, pudelikesel ja muul "jullal" on mingi tootjahind. see hind millega motul selle asja ära annab kui on valmis toodetud. peaks olema ülimalt selge ju, et see number pole ligilähedal ka mitte mingisugusele 18 eurole :lol: päris täpset ei tea aga muude tegurite järgi võib oletada, et ju ta kuskil seal 3-4e juures vast ole. ülejäänu on kõik juba erinevate "vahemeeste" puhas kasum - noh hästi väike osa on transpordi maksumus ka muidugi. nii et kes kui palju vahendajate maksab või maksta tahab...vähemalt 100% maksad tootjahinnale juurde nagunii. lihtsalt kui päris ullike oled siis maksad 300% ka. jah, erilist kokkuhoidu ei tekita see kas ostsid ühe pudeli üli 8 või 15 euro eest. aga inimesed, kes ostavad selle asja 15e eest, ostavad veel igakuiselt miljon muud asja igasuguste x summade eest. kokku tuleb see summa tuhande kanti või lausa tuhandetes mõne suurema isa puhul. endiselt erilist kokkuhoidu ei tekita kui ostad hunniku asju 2k või 1k eest kuus? eks igaüks ise mõtleb...
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma olen väga vilets ketimäärija. Pidvalt läheb meelest s.t. ma ei määri ketti iga X kilomeetri tagant vaid siis, kui meelde tuleb. Meelde tuleb pigem harva. Võiks sagedamini meelde tulla. Va. kui ma sõidan kruusateid/pinnasteid siis mingil arusaamatul põhjusel tuleb meelde määrida ja puhastada peale igat sõitu. Mine võta kinni.

Eriti unub mul määrimine pikkadel reisidel asfaldil. 2000-4000K km on sellisel puhul pigem reegel kui erand. Reisil tuleb mul üldse määrimine pigem meelde siis kui kett hakkab "vinguma". Selllest hoolimata kipuvad mu ketid kestma +20K km. Seni pole mul ükski kett kulumise või lülide kinni jäämise tõttu tõttu üles öelnud, ühel hetkel hakkab see pärast iga pingutust kiiresti venima ja siis on teada, et lõpp on käes.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

mina olen neid nö. kinni jäänud lülidega kette näinud ja vahetanud küll päris palju. kuivõrd või mil määral see on just keti mitte määrimisest ja kuivõrd lihtsalt vanusest, läbisõidust ja muudest tingimustest...raske täpselt öelda. aga kõik need on olnud sellised ketid, mis on minu kätte jõudes olnud ikka pigem kuivad kui korralikult õlised

Assamait
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 166 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Assamait »

ranel kirjutas: 21 Aug 2024, 13:23
Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
Ise sõitsin paar hooaega tagasi selle pastaga ketti määrides... See kuradi pintsel muutus ikka väga kiirelt kasutuskõlbmatuks ja hakkas tuubi pigistades hoopis tuubi otsast plahvatuslikult irduma...
Pasta hernetera varianti proovisin, peale seda kui keegi sinutorus mudis seda tegema... Ei olnud hea kogemus - tagavelje viskas räigelt seda määret täis.
Hetkel sõidan Cobrra Hiina anaalloogiga... Aksliõliga. Töötab nagu jumal juhatab, mitte siis kui keerad... Kasutan loogikat, et kui kett häält teeb, siis keeran kuni hääl kaob - või Cobrra pott tühjaks osutub.
Vahel harve, kui kallikese eest hoolitseda viitsin, saab ketipuhastust ja ketõli...
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3242
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 371 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

Assamait kirjutas: 21 Aug 2024, 15:24
ranel kirjutas: 21 Aug 2024, 13:23
Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
Ise sõitsin paar hooaega tagasi selle pastaga ketti määrides... See kuradi pintsel muutus ikka väga kiirelt kasutuskõlbmatuks ja hakkas tuubi pigistades hoopis tuubi otsast plahvatuslikult irduma...
Pasta hernetera varianti proovisin, peale seda kui keegi sinutorus mudis seda tegema... Ei olnud hea kogemus - tagavelje viskas räigelt seda määret täis.
Hetkel sõidan Cobrra Hiina anaalloogiga... Aksliõliga. Töötab nagu jumal juhatab, mitte siis kui keerad... Kasutan loogikat, et kui kett häält teeb, siis keeran kuni hääl kaob - või Cobrra pott tühjaks osutub.
Vahel harve, kui kallikese eest hoolitseda viitsin, saab ketipuhastust ja ketõli...
Selle laiali viskamise vastu aitab kenasti, et paned hernetera suuruse tüki peale ja keerutad mõned korrad käsitsi ratast, et laiali veaks. Alati panna pasta keti siseküljele. Ise teen seda tegevust keskhargil. Küljejalal ja kohe sõitu on loogiline, et üleliigse kuhugi ära viskab.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”