'87 Honda CB350S
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
'87 Honda CB350S
Tere tsiklipere,
tekkis mõte ja kirjutamisetuhin ratta elukäik minu käes jäädvustada ja mis platvorm selleks parem saab olla, kui bikeri foorum.
Kaherattaliste vastu alati huvi olnud, tatikana sai põllu peal hiina rollerite väntvõlle vahetatud ja kokkujooksnud kolvirõngaid viiliga lihvitud, et kolbi peal jälle liikuma hakkaks ja mingigi kompressiooni saaks. Kusjuures läks käima. 100ks meetriks.
2020 suvel sai load ära tehtud, aga finants ei kannatanud tol hetkel veel ratast vaatama hakata.
Muidugi huvist vahepeal piilusin müügikuulutusi ja torkas silma üks päris edevaks löödud, küll aga mitte veel päris lõpuni viidud 87 aasta Honda. Käisin vaatamas - esmamulje oli hea, värske värv peal ja läikis kenasti. Käivitus natuke kehvasti, aga lõpuks jäi käima ja sai 2-3 kraadi juures kiire tiir majade vahel tehtud. Sõitis, pidurdas, sidurdas. Mootor suitsu välja ei ajanud ja kahtlaseid helisid kõrv ei tuvastanud. Tuledest oli küljes ainult tagatuli, aga omanik tõestas kaablite ühendamisel kõikide tulede toimimise ära.
Sõitsin siis kodupoole tagasi ja näpud hakasid sügelema. Just paras nokitsemine talveks - liialt tööd ei tundu justkui olevat, et kevadeks võiks esimest hooaega nautima hakata, pisut erilisema rattaga. Omanik saatis ka ratta ehitusjärgust palju pilte, mis aina süvendas mõtet, et äkki ei oleks üldse paha diil. Kogu pill laiali käinud - saba ilusaks keevitatud, normaalne summuti keevitatud, kõikjal uued laagrid ja palju muud. Muidugi ka üle tuisatud - ratas ise punases toonis ja veljed kuldsed. Täitsa öö ja päev, võrreldes sellega, mis ta enne oli. Ratta ajalugu on võrdlemisi huvitav - Rootsis alustati siis pilli cafe raceriks ehitamist, mis oli ikka äärmiselt lohakalt tehtud. Mingi hetk jõudis ratas Tartusse ja sealt edasi siis eelmise omaniku kätte, kes siis asja põhjalikult ette võttis. Loodan, et nüüd faktivigu ei tulnud. Igatahes suured kiidusõnad eelmisele omanikule suure töö eest
Esimesed pildid, mis vaatamas käies tehtud:
Mõtlesin natuke ja otsustasin varajase jõulukingi iseenesele ära teha.
Ja nii ta ema korteri keldris (jah, ausalt ) maandus.
Tingimused ratta kallal toimetamiseks olid sama naljakad, nagu Shaquille O'Nealil, kui ta Smarti suruti - pea käis vastu lage, ruumi ei olnud.
Esimeseks multimeeter pihku ja mõtisklema, milline traat millise teise traadiga suhtes on. Õnneks kuigipalju oli sildistatud. Kaableid joodetud-pikendatud-ühendatud. Järgmiseks klapikambrikaas, mis oma tuhmund olekuga ei näinud üldse välja. See sai KTL-is Jälgimäel pritsis puhtaks lastud. Samuti tehti seal tagumiste suunatulede jaoks kõrvad valmis. Tänusõnad neile. Ühtlasi kui juba kaas maas, said klapivahed üle vaadatud ja paika pandud.
Selline näeb välja nukajooks 87 aasta 350-sel Hondal.
Karburaatorid - maha võetud ja sisse piilutud - originaalsuuruses düüsid sees, ehk otsema väljalaske ja vabamate filtridega oleks vaja suuremaid? Tellitud terve jooks uusi tihendeid.
Järgmiseks oli probleem esitule kinnitamisega. Kuna esitule juurde jookseb palju juhtmestikku kokku, ei mahutanud esituld kaasatulnud kinnitustega lihtsalt ära. Tellitud pikemad esitule kinnitused.
Juhtmestiku asetamisega natuke pusitud ja tuli küljes. Kinnituste küljes leidsid ka uue koha esimesed suunatuled.
Siis jäi häirima see, et suunatuled vilkusid jube uimaselt, nagu suurel reisibussil. No see ei istu tsikli loomuga kuidagi üldse kokku. Tellisin reguleeritava kiirusega relee. Suutsin selle kuidagimoodi maha põletada Tellisin järgmise ja sai külge, vilkumisekiirus reguleeritud endale meeldivaks.
Probleem spidomeetrianduri kinnitamisega - kaasatulnud kinnitus lihtsalt hoidis andurit magnetitest piisavalt kaugel, et korralikku signaali mitte kätte saada. Kiire keevitus ja olukord parem. Spidomeetrist rääkides - jubedalt häiris vilkuv kütusetuli. Kuna rattal kütusenäidikut ei ole, sai 100 oomine takisti vahele joodetud ja paak täis .
Vaikselt jõuame tänasesse päeva. Päike hakkas pilvede tagant oma olemasolu tasapisi meelde tuletama ja saabusid soojemad ilmad. 5l kütust toodud ja keldrist välja lükatud. Käivitus praktiliselt koheselt. Varustus selga-pähe-kätte-jalga ja tiirule. Sureb välja ja käima ei lähe. Okei, kütust ei saa. Kütusefilter voolikute vahelt minema visatud ja esimene tiir tehtud. Sõitsin nii 10 km maha ja vaatan, et pill põleb. Tõstan siis jala rattalt maha ja vaatan et jalge vahelt imbub paksu suitsu. Esimene mõte oli muidugi, et tõmmake juba nüüd tulekustutil splint maha. Õnneks oli tegu kõigest köiega summuti ümber, aga ehmatus oli võimas Üldiselt aeglustades ja gaas maha lastes kipub välja surema. Küünlad maha - täitsa valged. Streetmotost suuremad düüsid - nii täitsa ehku peale 10 ühikut suurem peadüüs ja 5 ühikut suurem tühikäik. Tundub, et oli hea ehku - sõidab väga hästi, küünlad räägivad ka sama lugu - hakkavad täitsa kuldpruunikat tooni omandama.
Mis edasi?
Üldiselt ratas on ergonoomika poolest pikka maad sõita üpris ebamugav, nagu arvata võib. Selle raami peale lihtsalt ei sobi niivõrd madal clip-on väga hästi. Esimene ja kõige efektiivsem lahendus oleks paigaldada lenks, mis püstisemat asendit pakuks. Originaal lenksu kinnitusi ja kogu seda mudru kahjuks ei ole - tuleks leiutada. Suurima hea meelega ootaks soovitusi, ideid, kontake, kuidas ja kes oleks nõus mind sellega aitama. Kui see lugu lahendatud, saaks ka teosilmadest peeglid asendada ägedamatega.
Nö tagumisse kolmnurka, aku peitmiseks võiks ehitada mingisugused disainielemendid, see ei ole hetkel visuaalselt üldse ilus.
Lisaks lekib parem esimene amort - uued simmerid koos tolmukatetega olemas, tuleb lihtsalt ära teha.
Ja no viimane asi on tahhomeeter - süütepooli klemmide pealt igatahes ei reageerinud, vajab natuke pädevamat elektrikut, kui mina seda olen.
Jutt venis pikaks, aga kirjutada on äge.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
Lenksu setup on siis hetkel selline. Arvatavasti on siis originaalis neid kahte 22mm auku traaversis lenksukinnitamiseks kasutatud ja see siis tähendab, et neid saab taaskord samal eesmärgil kasutada, kui sinna miskid tükid treida-ehitada. Kui keegi lugejatest leiab, et oskan mind sellega aidata, siis "I'm all ears"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: '87 Honda CB350S
Sinna käivad seibid/kummipuksid.
Täpsemalt saad OEM kataloogist vaadata.
edu
Re: '87 Honda CB350S
Lahe!
Mina tõin ratta 2018. aastal läbi Soome Eestisse ja olin täitsa üllatunud, et väike 350cc mootor nii ergalt ja mõnusalt edasi läheb. Helsingi lähedal kiirteel sai igati edukalt stabiilselt 120kmh kimada. Suutsin ainult kuskil tee-ehituse augus tehase spidomeetri trossi ja ajami katki sõita ja ära kaotada. Ei saa siiani aru, kuidas see täpsemalt juhtus.
Minu pikkusele jäi ratas aga natuke liiga väikseks ja müüsin eelmisele omanikule edasi, kes selle igati ilusaks on vuntsinud. Tagatule asemele sobiks raamile hästi selline LED-riba tagatuli: https://www.amazon.com/Universal-Traile ... B01G1J7Z9W
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
[mention]mihkels[/mention] Ei olnud minulgi suuri ootusi selle "võrri" võimekuse osas oma 25 kw-ga, aga üllatab tõesti positiivselt. Linnakiirustel on päris krapsakas ja maanteel ka üldse hätta ei jää jaa. Täitsa kannatab isegi möödasõite teha vajadusel
Ausalt öeldes mulle see tagatuli kummalisel kombel isegi meeldib. Ei tundu kuidagi võõrkehana minu silma jaoks.
Eile sai ülevaatus ka ära tehtud, kõik kena.
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: '87 Honda CB350S
Ehk siis ühekohaline.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
Ratas on ühekohaliseks tehtud jah. Kui eelnevalt tuli jutuks, et ei olegi nii väga tõuks või roller, et jõuab liigutada küll, siis seljakott seljas oleks olukord päris kindlasti palju piinlikum Täna sai siis jälle tiirutatud, mulle, kui esimest hooaega kogevat ratturile toovad teiste ratturite tervitused ja käpavisked ikka naeru näole - äge!
Lenksusetupi kohapealt on ka arenguid - kõigepealt kirjutas mulle foorumlane, pakkus siis mingisuguseid Honda riserereid prooviks, et saab ehk selle pealt kuidagi mingi visiooni ette ja treiali uksele koputama minna. Tuli tuhin ikkagi originaallahendust taga otsida - no peab leidma. Googeldasin siin pikalt ja lõpuks jõudsin Saksa eBaysse välja - olemas. Polegi nii keeruline midagi
Logisin siis foorumisse siise ja näen, et riserid laenanud foorumlane on mulle osanud vahepeal täpselt sama detaili eBay lingi postkasti panna - et näe ära tõmble ja telli õige jupp ära
Seekord suured tänud kasutajale [mention]lermo[/mention]
Sellised tükid siis.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
Ratas sai 17 mai viidud tuntud ja hinnatud kohta tegemisse, soovidega siis amordisimmerid teha, lenks vahetada ja raami tagumisse kolmnurka miski kate peale meisterdada. Lenks lasti riiulist koha peal välja valida - vahva. Järgmine päev jõudsid ebayst tellitud kinnitused kohale, viisin tagantjärgi, et leiutama ei peaks.
Helistasin 3ndal juunil, esimeseks tähajaks lubati jaanipäev... Kõike arvesse võttes on mul ootused ja lootused ratas jaanipäevaks kätte saada olematud. Üks semu jõudis sama ajaga ratta soetada ja load ka veel ära teha. Oijah.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
Täiendan teemat.
Eelnevas kommentaaris mainutud saaga lõpp - poolteist kuud võttis aega, et ratas kätte saada. Esimesed emotsioonid, mis mind valdasid: selle rattaga kannatab nüüd sõita! Ja sõidetud sai, ~ 18 paiku sai ratta kätte ja päeva lõpuks oli 250+ kilomeetrit ilusti odomeetri peale lisandunud
Nüüd siis rahulolematust valmistav:
Kuna lenks asendati normaalset asendit( loe kõrgema) pakkuvamaga, siis kujunes probleemiks, et pealolevad trossid enam ei ulata. Noh arusaadav, sellepärast ma ratte teile tõingi, et oskate selliseid probleeme ette näha ja ega see teil esimene kord olla ei saa.
Oli veel mõningaid kukalt kratsima panevaid lubadusi ja väiteid, millel ma pikemalt ei peatuks.
Nüüd on olukord selline, et tagasitõmbav gaasitross on üleüldse puudu - iseenesest ei ole tõesti kriitiline, kuna õnneks pealetõmbavat trossi ei poo ühestki asendist kinni. Siduriheebel on nagu tallesaba - lopendab meeletult, lõtk on pooles ulatuses käepidemeni välja.
Tooretross lopendab samuti lahtiselt oma pesas, mis enne kõriga oma pesas ilusti fikseeritud oli.
https://photos.app.goo.gl/ifZmFQs4MzU68kCWA
https://photos.app.goo.gl/cwUfvVYqibjoMgAq7
Samuti tuli pidurivoolik asendada pikemaga:
No ma ei tea, minu silmale on see ikka kaheldava väärtusega. Lisaks on mulle jäänud mulje, et peale visuaalse poole on kannatada saanud ka pidurefektiivsus - no ei võta nii kerge vajutusega enam.
Ei ole loomult üldse juuksekarva lõhki ajav imene, aga üldiselt ootasin ühelt mainekalt ja kogemustega ettevõttelt ikka enamat. Poolteist kuud ootamist ja arve peale sai kirja 10h tööd. Vägisi jääb mulje, et lõpuks keegi avastas, et mis käkk see siin seisab ja võiks kiiresti jalust ära saada ja tehti päevaga valmis, et rattaga võimalik sõita oleks. Lõpuks suheldes tehti mulle selgeks, et pead rahul olema, et nemad paremini teha ei oska. Isiklik hinnang on, et lihtsalt ei viitsitud või ei tahetud.
Seiklused ei lõpe
tähelepanelikum pilk leiab, et mutter on koos keermega läinud
Uurisin repair manuali ja otsustasin tasakaalustusvõlli keti pingsust peale keerata, sest et pinguti oli oma nö lõppasendis. Noh, uudishimu oli kah kaane alla piiluda.
See on siis juhendi jutt.
Ja keerasin lihtsalt toorelt võlli pooleks.
Üldiselt ei kujuta ette, et midagi laiali jooksma peaks, aga nii jätta küll ei saa.
Nüüd mul on ilmselt kaks valikut - kas uus võll kuskilt tellida ja blokk laiali. Muidugi ei piirduks see siis juba ainult võlli vahetusega.
Ja teine variant on terve korralik mootor sebida - aga seljuhul võiks juba 450se panna, saaks mõne üksiku kW ka juurde Sama ratast tehti 2 erineva suuruse mootoriga - 350 ja 450 siis. Üldiselt on identsed ja üht teise raami peale tõsta ainult kätte võtmise vaev.
Kammisin natuke Saksa turgu ja seal neid rattaid liigub. Tean, et Eesti pinnal oli ka vahepeal üks müügis - kui keegi peaks omama infot, kus ja kelle käes, siis oleks päris äge. Äkki soovitakse müüa:)
Kindlasti mõni mõtleb, et MILLEKS , aga mulle on see ratas väga meeldima hakanud ja ei ole üldse tahtmist seda väikestviisi projekti poolikuks jätta. Kui talve peale saaks kõik jonksu, oleks jällegi hea ajaviide.
Aga muidu peale kogu seda kõike möllu sai tuju parandamiseks uus ratas toodud
-
- Postitusi: 118
- Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
- Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
- Asukoht: Lai maailm
Re: '87 Honda CB350S
Kas 350cc ja 450cc mootoritel on sama võll? Mul üks 450cc mootor laiali ja seal peaks ka võll olema. Kui sobivad ja on huvi, siis lähen otsin selle garaažist ülesse.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S
Ratas aasta aega soojas garaažis seisnud ja tolmu kogunud, kahjuks pole aega ega kohta, kus rattaga tegeleda. Kortermaja ühises garaašis väga ei ehita.
Kui keegi tunneb, et sooviks ise rattale uue elu sisse puhuda, võib omapoolseid pakkumisi teha.
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: '87 Honda CB350S
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: '87 Honda CB350S
Kuna see ei ole mingi rämeda koormusega hujoovina, siis ise puuriks võlli sisse augu, keermestaks ära ja paneks seibi+poldiga kinni.
edu
-
- Postitusi: 258
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: '87 Honda CB350S
- võll konest välja ja murdunud otsale faas
- sobiv jublakas tig-ga otsa keevitada (teoorias peaks õige teras olema kah, praktikas kõlbab näiteks betooni sisse käiv armatuur)
- võlli välispinna järgi treipingis tsentreerida ja siis uus ots treida.
Edu, L
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: '87 Honda CB350S

Ehk ratas läinud. Seiklus oli äge, esimeseks rattaks oli suurepärane ja ehitamisrõõmu minule, kui suhtelistelt kogenematule, pakkus ka küllaga.
Kindlasti ei jää see minu viimaseks projektiks
