Motokrossi sõidutehnika

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tere!

Olen 16aastane poiss, viimasel ajal on hakanud hullult huvitama see õige motokrossi sõidutehnika.
Kuna ühtegi treenerit ei ole omale leidnud, siis teen seda omapead, internetist leiab palju huvitavaid õpetusvideoid sõidutehnika kohta.

Sõidan üldiselt kodu juures sissesõidetud metsarajal.
Enda arvates on mul asend okei - hoian põlvedega korralikult krossikast kinni, jalaraudadele toetan jalgade õige kohaga, käed kõverdatud jne. aga tunnen, et keharaskus kipub ikka käte külge end jätma. Ei saa aru kas on see harjumusest või siis ikkagi valest asendist?

Võibolla olen vales kohas sellise küsimusega, aga suured tänud kui keegi leiab aega vastamiseks :D .


Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas bitter »

Karl32 kirjutas: 16 Mai 2022, 15:42
...hoian põlvedega korralikult krossikast kinni, jalaraudadele toetan jalgade õige kohaga, käed kõverdatud jne. aga tunnen, et keharaskus kipub ikka käte külge end jätma.
Keeruline aru saada. Oled püsti peal ja arvad, et raskuskese liiga ees? Lase sõbral filmida või säti telefon statiivile vms. Vaatad end kõrvalt ja asjad saavad selgemaks. Videoklipi peale saaksid konkreetsemaid vastuseid.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas will111 »

arvatavasti kõiksugu erinevad faktorid kokku on see, mis nö. lõpptulemust mõjutab. nii "harjumus" vales asendis sõita kui ka nähtavasti mõnevõrra vale sõidutehnika.
lisaks sellele - kas sa oma tsikli ergonoomikat oled ka uurinud/muutnud? lenksu saab tihtipeale tuua ette ja tahapoole, lenksu toru riserite vahel keerates saab seda samuti liigutada erinevatesse asenditesse. riseseid saab kõrgendada ja madaldada. siis on veel olemas erinevad jalaraudade asendid. kombinatsioone tuleb kokku päris palju.

ma ise sõidan samuti ilmselgelt valesti, pole vaja isegi video pealt vaadata :D tean, et see on mingil määral vale ja võin teadlikult sõidu ajal ka end suruda ja sundida nö. õigt tehnikat kasutama, aga kui sellele koguaeg ei mõtle siis kohe olen nagunii jälle vale tehnika peal tagasi. samas ei ole see nii vale, et mul sõitmist segaks või et pidevalt käru paneksin...ja on mugavam ning naturaalsem asend (minu jaoks) kui nö. õiget tehnikat peale pressida. seega mina selle pärast liiga palju ei muretse. metsas sõitmine ei ole ka päris sama, mis krossirajal sõitmine. näiteks metsas ei ole selliseid hüppeid, metsas ei ole selliseid kaussi sõidetud püstise seinaga kurve jne. krossirajal jällegi omakorda ei ole aga näiteks puid, väga kiiresti vahelduvat suunamuutmise vajadust (aka puude vahel slaalomit) ja eks ole veel igasugu muidki erinevusi.
kui probleem on vaid keharaskuses, mis on käte küljes siis arvatavasti sa lihtsalt lased ratta kiirendusel end "taha tõmmata" ning ripud siis kättpidi seal järel. sel juhul pead lihtsalt harjutama sisse kiirenduse ajal ettepoole kallutamise ning korralikult jalgadega paagist kinni hoidmise. ei tohi lasta kiirendusel ratast enda alt minema vedada
lühidalt on siin üsna hästi kokku võetud
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Minu soovitus, hakka keha lihaseid treenima. Neid lihaseid, mida inglise keeles nimetatakse Core muscle. Su lihastoonus on nõrk ja sellepärast otsid lisatuge.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas KIBU »

metsarajal sõites (mis on pigem enduro mitte motokross) võiks algajal esimese asjana selg ära väsida kui sõiduasend õige. "ründeasendis" sõites hoia selg nõgus/perse püsti, põlvest nõtke. küünarnukke ära püüdlikult nii laiali aja nagu motokrossi stardis :) kui selg väsib istu korraks puhkamiseks sadulasse. sõidu ajal teadlikult lõdvesta käsi kogu aeg. alusta rahulikuma tempoga. ca 20min ära viimast võta a ära ka sirge seljaga törista, anna kehale aega õiget asendit leida. keha teeb seda automaatselt kui sa vastu ei punni. kui kohe paugutama hakkad, väsitad kere ära ja asend ei tule.
kui selg algul kohe üldse ei kanna, eriti kui pikemat kasvu, võid proovida lenksu raisereid (10mm, mitte 30) aga nii lühikest aega kui võimalik. raiserid on saadanast. kinni hoidmisest veel niipalju, et mitte ainult põlvedega vaid ka saapaga õpi kinni hoidma. astu saapad tugevalt vastu tsiklit. et vahest aru saada, proovi nii: ajad põlved laiali, saapa tald viltu kergelt, astu niipalju raami vastu jalatapile kui saad. põlvi kokku surudes ja alla astudes "kiilud" niimoodi saapad kõvasti vastu raami. kiireid laineid sõites näiteks väga abiks. jälgi et põlv oleks kergelt kõverdatud pigem mitte "jalg sirge". muidugi on jalgade asend ja kinnihoidmine ja kehaasend üldse selline pidevalt muutuv ja pole ühte "õiget sõiduasendit". keha peab ise leidma olukorrale sobiva ja leiabki a see tahab treenimist.
tsiklisõiduks on vaja siiski spets lihaseid treenida. keha peab ennast ilma käte abita suutma tasakaalus hoida sõites, nii pikki kui ka risti suunas! lisaks peavad olema reied tugevad kui tahad järjest kiiresti sõita. tavaline tüütu nõiaring, sõiduasend vale ja keha väsib kiiresti, kui keha väsind siis õiget asendit ei õpi. füüsiliselt väga heas vormis olles saad kauem õppida :) kõige tähtsam trenn on ikkagi sõidu tunnid. palju tuleb sõita kui tahad osavaks saada. ja mitte lihtsalt sõita vaid õppida, katsetada, harjutada.

üks väike nipp...mind aitas palju slacklinei trenn. tõmba kahe puu vahele 10m koormarihm parajalt nii kõrgele, et keskelt vastu maad ei puutuks kui peal oled. nühi seal iga päev kuni saad muretult edasi tagasi käia ja ringi pöörata, kükitada jne. järgmiseks võta pulk kätte nagu lenks ja lased sellega. väga hea süvalihaste trenn, just need samad lihased mida tsiklisõidul vaja ja mida niisama väga ei kasutata. keha õpib ka automaatselt lihaseid kasutama tasakaalu hoidmiseks. lisaks tee iga päev paar minutit "planku" ja seina najal "pinki" :) Edu!
5248653
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Suured tänud teile sellise pikema jutu eest!

Eks ma proovin ja vaatan, äkki saan isegi siia videoga tagasisidet saata.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Teemaalgataja on 16 ja tsikkel YZ80. Kaldun arvama,et selle vanuse jaoks pisut väike.Kui selg nõgus ja tagaots "piipu" siis käed vist väga eba asendis.Aga kuni näinud pole ei oska kommenteerida.KIBU nõuanne sõidu ajal käsi lõdvestada on kiiduväärt aga vajaks selgitamist mis elemends see mõistlik oleks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Minu YZ 80 on suurel raamil, eks ta natuke väiksem on kui päris 125cc, 250cc, jne. aga ostetud sai alguseks selline, sellega on hea julge sõita. Kui asendeid ei oska jne. siis suurt 2t masinat kasutada pigem veel ei tahaks, isegi sellel on jõudu oma numbri kohta päris palju, kui ikka üldse ei oska oma kaalu masina peale jaotada siis saab ka sellega edukalt üle pea ennast tõmmata :D.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui pikk sa oled?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

173cm umbes.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Karl32 kirjutas: 17 Mai 2022, 15:28
173cm umbes.
See on ju väike Sulle :roll:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Istme kõrgus on maast umbes 88-90cm vms :D

Ja 16,19 tolli rattad.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 17 Mai 2022, 15:28
173cm umbes.
Siis on see ratas sulle lootusetult väike, kusjuures rataste suurus ei mängi rolli, raam on sama
YZ80 on sõitjale kasvuga kuni 160, 165 max
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Hmm… kurb kuulda, alles veerand aastat tagasi sai ta ostetud alustuseks.

Lisan siia pildi ka, peal istudes nagu ei oska öelda, et ta meeletult väike oleks.
1C5577FA-10AB-426A-97A5-9C233D3E8DBF.jpeg
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tee pilt endast ratta seljas, seistes.

KXBTVL
Postitusi: 80
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

mx77 kirjutas: 17 Mai 2022, 19:49
Tee pilt endast ratta seljas, seistes.
Ja veel võiks proovida kurvisõidu asendit.Keha istme eesosas,tsikkel piisavalt kaldu ja kas jala ning lenksu vahel veel ruumi jääb.Meil oli see probleem ja pisut aitas lenksu tõstmine ja ettepoole viimine.Jalatugesid sai ka allapoole sätitud.Pole just kõige mõtekam tegevus aga see vahepealne aeg enne võrri on selline.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas will111 »

siin aetakse teadust ikka üsna peeneks ka. proovi esialgu neid asju, mida KIBU soovitas. kui suudad juba põlvede/jalgadega tsiklit üsna kenasti enda all nö. kinni hoida ja suunata siis on algatuseks päris hea. kurvis istmel ettepoole ja kiirendades natuke tahapoole liikuda ning pidurdades end rohkem tahapoole hoida ning käte väsimine peaks juba väiksem probleem olema. üldiselt mida rohkem alakehaga tsiklit kinni hoiad ja kontrollid ning ka ennast tsikli seljas kinni hoiad ning kontrollid, seda vähem käed väsivad. vähemalt minul metsas sõites on see nii olnud, krossi sõitmise kohta krossirajal ei tea, pole kunagi piisavalt pikalt ja järjest seda teinud...aga no eks pro tasemel krossisõitjad ongi ilmselgelt profisportlased täpselt nii nagu see on igal teiselgi spordialal. sellega käib kaasas üleüldine perfektne füüsiline vorm ning teatud lihaste väga hea treenitus. niisama lampi tsikli selga hüpates ei ole põhjust eeldada ega loota, et sul selline vorm lihtsalt olemas on
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Sain kuidagi pildi tehtud, otsisin mingi koha kuhu telefon panna, kõrgemat kohta kahjuks ei leidnud :D

Kuna foorum ei lasnud manust miskipärast postitada, siis panen siia google drive lingi millega peaks pilti nägema:
https://photos.app.goo.gl/6FgJo2hNi4VcWddM7
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pocketbike :D

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 18 Mai 2022, 19:07
Sain kuidagi pildi tehtud, otsisin mingi koha kuhu telefon panna, kõrgemat kohta kahjuks ei leidnud :D

Kuna foorum ei lasnud manust miskipärast postitada, siis panen siia google drive lingi millega peaks pilti nägema:
https://photos.app.goo.gl/6FgJo2hNi4VcWddM7
See ratas on sulle lootusetult väike. Igasugune edasine jutt sõiduasendist või muust on selle ratta puhul mõttetu.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Irual »

Pittidega sõidetakse ka päris kõval tasemel krossi ja smotot. Ärge ajage noorel mehel sõiduisu ära.

Edu, L
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

No päris nii hull nüüd ka ei ole, et üldse ei saa selle ratta peal õiges asendis olla ja ainult suure peal saab.
Eks ma olen ajapikku ise ka aru saanud, et natuke väike ta mulle on aga tahaksin selle suve veel selle krossikaga veeta :roll:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Irual kirjutas: 18 Mai 2022, 21:00
Pittidega sõidetakse ka päris kõval tasemel krossi ja smotot. Ärge ajage noorel mehel sõiduisu ära.

Edu, L
Eks murutraktoritega sõidetakse ka võidu.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Karl32 kirjutas: 18 Mai 2022, 22:31
No päris nii hull nüüd ka ei ole, et üldse ei saa selle ratta peal õiges asendis olla ja ainult suure peal saab.
No ikka on küll :D
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas yeekim »

KXBTVL kirjutas: 17 Mai 2022, 21:42
[......

.....Meil oli see probleem ja pisut aitas lenksu tõstmine ja ettepoole viimine.Jalatugesid sai ka allapoole sätitud.Pole just kõige mõtekam tegevus aga see vahepealne aeg enne võrri on selline.

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Asendiga on sul hetkel nii, et kui ratas on lühikese võitu, peaksid ikka ettepoole ennast saama veel, sul tagumik peaaegu tagaratta tsentris, liivakross ja vupsid oleks ilmselt ok, hea pidamisega kohtades läheb vast liiga küünlasse sul see pill. Tegelen ise ka asendi otsigutega peale krossitrenni minekut, kui mingi jura on sisse harjunud, siis on isegi mõtestatud sõitmisega raske neid jurasid välja lihvida. Samas asendeid on erinevaid ja asend on tegelikult konstantses muutumises, millega eelkõige ennetad rünnatava pinnase eripärasid. St asend motokrossis ja näiteks hard enduuros on ikka väga erinevad asjad ja attack positsioonis näiteks mööda "seinu" üles ei sõida. Mina isiklikult soovitaksin sul kuni mõistlikus mõõtkavas tsikli hankimiseni tegeleda pigem igasuguste tasakaalu harjutamiste, pivot pöörete, tagarattal sõitmiste jms asjadega tegeleda, kus on vaja tsiklil liikuvust, siduri ja gaasi tunnetust jne. Nagu kiired mehed ütlevad- kõigepealt pead kohapeal sõitmise selgeks saama ja siis tuleb kiirus ja täpsus iseenesest. Ehk siis kasuta seda tsiklit pigem traieli asenudsena ja otsi oma attack positsiooni mõitlikus suuruses ratta peal, seal jäädki sellega tegelema.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Motokrossi sõidutehnika

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Eks ma hoian pilku peal ja vaatan mida müügis on.
Kuna ikkagi alaealine, siis otsin pigem odavamalt ja praegu on turg suhteliselt tühi. Enne kui turule neid juurde ei tule, siis ma veel müüki panna ei raatsi, muidu jääb terve suvi sõitmata :D
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”