Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?
-
- Postitusi: 190
- Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere XT1200 ZE
- Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?
Väga nõus mitme eelpool toodud arvamustega, et tänapäeval on ainult hügieenitingimustest vähe, et tagada kvaliteetse tööjõu kättesaadavus. Lihtsalt on töövõtja turg ja ennast tuleb atraktiivseks teha, eriti, kui jutt on tegevusest (käelisest), mis ei ole tänapäeva noorsoo seas enam kõige populaarsem. Samuti, paistab, et tunnihinnaga ca 40.- € kaua kasumlikult ei purjeta. Mitte et ma tarbijana väga tahaks palju maksta, aga ka mootorratta hoolduses ei ole pääsu 60-70 € tunnihindadest. Masinad on järjest keerulisemad ja kallimad, hästi väljaõpetatud mehaanikud ja kvaliteetne töö maksab palju. Me ju ei eelda Streetmotost kehvemat kvaliteeti kui margihooldustest.
Olen kuulnud palju selliseid väiteid, et ei saa hinda tõsta kuna muidu kaovad kliendid ära. Samas on järjekorrad hooldusele 2-4 nädalat. Kui on nii palju tööd ees ootamas, järelikult ongi hind liiga madal. Hind on üks parimaid tööriistu nõudluse ja omaenda võimekuse balansseerimiseks. Neeme mainis eelpool, et neil mingid tööd veel talvest lõpetamata. No selge, siis hind liiga madal ja tööd liiga palju! Äri ei ole heategevus vaid peab tagama omanikule kasumi ja investeerimisvõimekuse.
Kes ei jaksa maksta, see nokitsebki ise oma ratta kallal. Elu on karm ...
Tuues natuke ka strateegilist mõõdet sellesse arutellu, siis ehk on aeg mõelda ka sellele, kui kaua saab veel pakkuda n.ö. universaalteenust, ehk remondid ja hooldad kõiki marke ja teed kõiki töid. Tõenäoliselt see ei ole enam kaua võimalik, juba lihtsalt sel põhjusel, et sa ei leia selleks sobiliku kvalifikatsiooniga tööjõudu, kedagi, kes on suuteline lennult mõistma, mis moodi mingil mudelil mingid plastid ära käivad ilma kinniteid murdmata jne.
Mingil hetkel tuleb fokusseerida mudelitele või töödele, mida oled võimeline kiiremalt ja lihtsamalt õpetama uutele töötajatele. Sest ilmselt on möödas ka ajad, mil töötajad olid sul palgal mitmeid aastaid. Elu kipub minema sinna suunda, et tööjõud vahetubki iga paari aastaga, inimestel on liikumisvabadus, inimesed tüdinevad, tulevad uued ideed jne. Pead olema suuteline iga paari aasta tagant uue mehe mõne nädalaga välja õpetama. Selleks tuleb spetsialiseeruda konkreetsetele markidele või konkreetsetele sõlmedele, kõike ei ole võimalik.
Olen kuulnud palju selliseid väiteid, et ei saa hinda tõsta kuna muidu kaovad kliendid ära. Samas on järjekorrad hooldusele 2-4 nädalat. Kui on nii palju tööd ees ootamas, järelikult ongi hind liiga madal. Hind on üks parimaid tööriistu nõudluse ja omaenda võimekuse balansseerimiseks. Neeme mainis eelpool, et neil mingid tööd veel talvest lõpetamata. No selge, siis hind liiga madal ja tööd liiga palju! Äri ei ole heategevus vaid peab tagama omanikule kasumi ja investeerimisvõimekuse.
Kes ei jaksa maksta, see nokitsebki ise oma ratta kallal. Elu on karm ...
Tuues natuke ka strateegilist mõõdet sellesse arutellu, siis ehk on aeg mõelda ka sellele, kui kaua saab veel pakkuda n.ö. universaalteenust, ehk remondid ja hooldad kõiki marke ja teed kõiki töid. Tõenäoliselt see ei ole enam kaua võimalik, juba lihtsalt sel põhjusel, et sa ei leia selleks sobiliku kvalifikatsiooniga tööjõudu, kedagi, kes on suuteline lennult mõistma, mis moodi mingil mudelil mingid plastid ära käivad ilma kinniteid murdmata jne.
Mingil hetkel tuleb fokusseerida mudelitele või töödele, mida oled võimeline kiiremalt ja lihtsamalt õpetama uutele töötajatele. Sest ilmselt on möödas ka ajad, mil töötajad olid sul palgal mitmeid aastaid. Elu kipub minema sinna suunda, et tööjõud vahetubki iga paari aastaga, inimestel on liikumisvabadus, inimesed tüdinevad, tulevad uued ideed jne. Pead olema suuteline iga paari aasta tagant uue mehe mõne nädalaga välja õpetama. Selleks tuleb spetsialiseeruda konkreetsetele markidele või konkreetsetele sõlmedele, kõike ei ole võimalik.
n
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.