Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Arutelu - kuhu on kadunud tegijad?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Minu kaks senti
Taustast, põhikooli suvevaheaegadel komplekteerisin hiina rollereid-atv-sid. Keskkooli suvevaheaegadel ja ülikooli esimesel aastal käisin suviti mõnes motika/auto töökojas taskuraha teenimas. Lisaks tööle ostsin ainukese kättesaadava, kõige odavama (kottis mootoriga) mootorratta, millele elu sisse puhusin. Reaalsest elust tekkinud vajadus masinat parandada (et sellega kooli, trenni või pruudiga kinno minna) sundis mind masinatega tegelema. Sai nii elektrisüsteemi olemusega tutvust tehtud, käigukasti reguleerseibide valesti asetamise tõttu mitu korda mootorit maha, lahti, kokku ja peale tagasi pandud. Seega tavahooldusega seotud töödega saan täna ise kiiremini hakkama kui masina töökotta viimine. Pidurid, amordid, ketid, õlid jne.

Vanust on veidi üle kolme dekaadi ja mulle väga meeldib vabal ajal tehnikat putitada. Mõistan mehaanikat, elektrit, elektroonikat. Tihtipeale ostan mingi spetsiifilise töö tegemiseks uue tööriista, kui viin selle tööriista raha kuskile töökotta mehaanikule.

Spetsiifilised tööriistad on muutunud nii palju kättesaadavamaks (näiteks rehvipingid), et mõistlikum on need endale osta ja oma (pere) vajadused kõik ise kodus ära lahendada. Olles igast töid omal käel, juutuubi, manualidega ja mõne kogenud mehaanikuga konsulteerides teinud, oskan täna hinnata, kas mul on kasulikum mingi töö omal käel ära teha või anda see, kellegi teise kätte tegemiseks.

Miks minusugune ei tule mehaanikuks? Ma teen seda juba hobina oma sõidukite peal. See on hea vaheldus justnimelt kontori (inseneri/automaatika/it) tööle, mis paraku pakub rohkem perspektiivi ja teenistust. Ma ei näe võimalikuna, et ma suudaks mehaanikuna sellist sissetulekut tööandjale tuua.

Ehitussektoris projektijuhid kirjutavad elektri-automaatika-nõrkvoolu-ats- vms spetsiifilise töö teostamiseks eelarvereale viiekohalisi numbreid üsna kergekäeliselt. Kui lihtne on keskmise eestlase 3000 eurot maksva kliendi Honda Horneti või Kawa Z750 hoolduse eest nelja või viiekohalist raha küsida? Mitu raha täna hooldus maksab 200? 300? 400? eurot? Maksud maha, mis sellest ettevõtte kasum on? Ma ei näe siin suurt teenimise kohta. Kui 3000 eurone sõiduk vajab juba 1500 euro eest remonti, siis omanik pigem müüb selle sõiduki 1500 euroga maha.

Mul on päris mitmeid tuttavaid, kes päeval teevad IKT sektoris tööd ning vabal ajal tegelevad autode-motikate putitamise, CNC, treimise, keevitamise & what not mehaanika tegevustega. Nii mõnelgi on mingi rahvaralli või jääraja auto, mille kallal ise tööd tehakse.

Ma ei arva, et ma olen oma tegemistega mingi erand. Nii nagu minagi ehitan täna uut suuremat hobigaraaži, siis paljud sõbrad-tuttavad samuti ehitavad hobi-töökoda või on just valmis saanud hobitöökoja juurdeehituse.

Kasutatud ja osaliselt ka uued sõidukid on nii palju kättesaadavamaks muutunud, et mingit suurt remonti ei ole majanduslikult enam mõistlik teha. Lihtsam on vana risu odavalt ära müüa ning uuem masin osta ja käia esindustes hooldamas ning oma aega väärtustada perele või hobidele. Motikate hinnad nii palju ei lange aga vaadake palju langevad luksusautode hinnad oma elukaare lõpus, VW Phaetonid, enamus Audi 3.0 diislid (millel ketid vajavad vahetust), roostetavad Mercedesed jne.


Palju mõtteid läbisegu, mõni pilt kodumekaniku tegemistest ka.
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”