Triumphi tulevik on elektriline
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Esiteks, akutehnoloogia on arenenud kõvasti ja areneb iga päevaga edasi. Kasvõi kõik need tõuksid, mis eestis siin ringi sõidavad on tegelikult juba tänase seisuga üsna "vanakooli" akutehnoloogial ja kasutavad lihtsalt võimalikult odavat, laialt levinud ja kättesaadavaimat elementi - tavalist li-ion 18650 pulka (mis muide "leiutati" juba 30a tagasi!). Muuhulgas koosnevad need tõukside akupakid enamasti umbes sellistest 2ah elementidest. Täna on paremate samas suuruses elementide mahtuvused juba seal 4ah kandis ja vastavalt on muidugi suurem ka discharge rate. Aga isegi nende kõige odavamate akudega on taolised tõuksid võimelised läbima kohati täitsa arvestatavat vahemaad, a'la 50km.
Teiseks, elektrisõiduki akupakk ei pea tingimata koosnema justnimelt ühest füüsilisest "üksusest". Mingit sellist otsest piirangut ei ole. Seal võib neid olla 2, või veel rohkem. Ja üsna selge on see, et tulevik selline olema saabki, kus sa saad muuhulgas ka kodus ise otsustada, kas üldse vajad parasjagu kogu paki kaasas vedamist või mitte. Nii et isegi kui kogu paki kaal jääb kuskil sinna 60kg kanti siis selle vahetamine näiteks 20kg või isegi 30kg kaupa ilmselt kellelgi käsi küljest ära ei murra. Targa süsteemi puhul arvatavasti hakkab toimima asi nii, et punkti sõites paned esmalt ühe akupaki (kiir)laadima, samal ajal kui teist vahetama lähed. Selleks ajaks kui teine on vahetatud (mis ilmselt kuskil nii 5min ikka võtab), on juba kiirlaadimisega ka tühjemasse pakki samuti paarkümmend protsenti mahust taastatud ja sõit võibki jätkuda, seejuures päris pikalt kuna nii saad juba vaid mõne minutiga umbes 75% täis akupaki mahust tagasi. Muidugi keegi kindlasti leiab, et ka see on ikka niiii pikk aeg ja niiii raske töö ja kõik muud sada häda veel.
Kolmandaks, mitte ainult akud ei arene, vaid ka laadijad, mootorid/kontrollerid ning kasvõi mootori poweri convertimine edasiviivaks jõuks. näiteks seesama "käigukast" seal triumphil on kindlasti arendatud selliselt, et ta kasutaks cruisimisel ära mootori kõige efektiivsemat tööreziimi. väga kahtlen, et paljudel varasematel laiatarbe elektriratastel midagi sellist kasutatud on.
Teiseks, elektrisõiduki akupakk ei pea tingimata koosnema justnimelt ühest füüsilisest "üksusest". Mingit sellist otsest piirangut ei ole. Seal võib neid olla 2, või veel rohkem. Ja üsna selge on see, et tulevik selline olema saabki, kus sa saad muuhulgas ka kodus ise otsustada, kas üldse vajad parasjagu kogu paki kaasas vedamist või mitte. Nii et isegi kui kogu paki kaal jääb kuskil sinna 60kg kanti siis selle vahetamine näiteks 20kg või isegi 30kg kaupa ilmselt kellelgi käsi küljest ära ei murra. Targa süsteemi puhul arvatavasti hakkab toimima asi nii, et punkti sõites paned esmalt ühe akupaki (kiir)laadima, samal ajal kui teist vahetama lähed. Selleks ajaks kui teine on vahetatud (mis ilmselt kuskil nii 5min ikka võtab), on juba kiirlaadimisega ka tühjemasse pakki samuti paarkümmend protsenti mahust taastatud ja sõit võibki jätkuda, seejuures päris pikalt kuna nii saad juba vaid mõne minutiga umbes 75% täis akupaki mahust tagasi. Muidugi keegi kindlasti leiab, et ka see on ikka niiii pikk aeg ja niiii raske töö ja kõik muud sada häda veel.
Kolmandaks, mitte ainult akud ei arene, vaid ka laadijad, mootorid/kontrollerid ning kasvõi mootori poweri convertimine edasiviivaks jõuks. näiteks seesama "käigukast" seal triumphil on kindlasti arendatud selliselt, et ta kasutaks cruisimisel ära mootori kõige efektiivsemat tööreziimi. väga kahtlen, et paljudel varasematel laiatarbe elektriratastel midagi sellist kasutatud on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.