Triumphi tulevik on elektriline
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Need “inisevad” elektriautod teevad seda häält just seaduse tõttu https://ec.europa.eu/growth/news/electr ... 9-07-03_en
Miks nad selle asemel V8 mürinat vms isasemat heli ei tekita, ei oska ma küll arvata. Ju siis peetakse sellist ininat rohkem sobivaks. Niipalju, kui mina tean, siis helisagedus kui selline pole seadusega määratud.
Miks nad selle asemel V8 mürinat vms isasemat heli ei tekita, ei oska ma küll arvata. Ju siis peetakse sellist ininat rohkem sobivaks. Niipalju, kui mina tean, siis helisagedus kui selline pole seadusega määratud.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Teevad ka ilma igasuguse seaduseta, ju siis see selle elektriajami eripära on. Isiklik kogemus näiteks KTM Freeride'ga.randel kirjutas: ↑17 Veebr 2022, 17:08Need “inisevad” elektriautod teevad seda häält just seaduse tõttu https://ec.europa.eu/growth/news/electr ... 9-07-03_en
Miks nad selle asemel V8 mürinat vms isasemat heli ei tekita, ei oska ma küll arvata. Ju siis peetakse sellist ininat rohkem sobivaks. Niipalju, kui mina tean, siis helisagedus kui selline pole seadusega määratud.
Samasugust häält hakkavad muuseas ka näiteks tegema elektrimootorid, kui nad läbi sagedusmuundusri tööle panna.
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Inisevad nad igal kiirusel? Näiteks odavad elektritõuksid inisevad sõltumata kiirusest. Mul vähe kallim relv ja see iniseb või undab aeglaselt liikudes, sellise jalakäia kiirusega. Kiiremini sõites aga heli puudub.mx77 kirjutas: ↑17 Veebr 2022, 18:04Teevad ka ilma igasuguse seaduseta, ju siis see selle elektriajami eripära on. Isiklik kogemus näiteks KTM Freeride'ga.randel kirjutas: ↑17 Veebr 2022, 17:08Need “inisevad” elektriautod teevad seda häält just seaduse tõttu https://ec.europa.eu/growth/news/electr ... 9-07-03_en
Miks nad selle asemel V8 mürinat vms isasemat heli ei tekita, ei oska ma küll arvata. Ju siis peetakse sellist ininat rohkem sobivaks. Niipalju, kui mina tean, siis helisagedus kui selline pole seadusega määratud.
Samasugust häält hakkavad muuseas ka näiteks tegema elektrimootorid, kui nad läbi sagedusmuundusri tööle panna.
Re: Triumphi tulevik on elektriline
inin sõltub ilmselgelt ikka mootorist. tüübist, ilmselt ka mootori juhtimise spetsiifikast (kontrollereid on päris erinevaid) lisaks loomulikult veel sellest kui "avatud" see mootor on ümbritseva suhtes.
selline asi nagu seal trumpil ehk vesijahutatud täiesti kinnine mootor ilmselt päris paksus alumiiniumkorpuses ja väga kvaliteetse juhtimisega. no vaevalt küll, et see nii hirmsasti inisev isend oleks
küll aga iniseb kindlasti mingil määral ülekanne...nagu ka igal tavalisel tsiklil. te lihtsalt kõige muu plärina tagant ei kuule seda
selline asi nagu seal trumpil ehk vesijahutatud täiesti kinnine mootor ilmselt päris paksus alumiiniumkorpuses ja väga kvaliteetse juhtimisega. no vaevalt küll, et see nii hirmsasti inisev isend oleks

-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Inin ka üsna maitseasi. Mulle oluliselt vähem imponeerivad sirgete torudega peerumasinad ja isegi oma ühepütalise murutraktori hääl pole just kõrvapai.
Je suis ElectroMoto
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
See inina jutt... ise olen mitmete Xiaomi tõuksidega sõitnud ja on ka omal paar tk neid aga isegi ei suuda meenutada kas mingit häält on. Ehk siis mingit probleemi selles ei näe. Need elektriautod millega sõitnud olen... ka seal ei meenu, et see oleks probleem olnud. Taycanil on küll väljast kuulates selline omapärane ulme heli tehtud aga sõites seda pigem ei kuule. Küll aga on päris suur probleem olnud mõne mehe tühjade torude taga sõita. Samuti on päris hullud atv ja saani sportsumpsid. Naljakas on näha küll kõrvatroppidega möllamist ja õhtuseid peavalujutte...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Minul on viimaselajal kõige rohkem tehnilisi probleeme just elektriasjadega, on siis selleks mõni puruks hõõrund juhe, pekki läinud lüliti, ära tossanud pingeregulaator, staator, starter. Vahet pole, kas räägime autost või tsiklist, tänavamasinast või mudapuurist. Kõige lojaalsem tehnika kipub olema mu 1978 aastal toodetud iseki tx1410 väiketraktor, millel on 1 lüliti, 3 juhet ja 0 tarkust, isegi väljasuretamise solenoidi pole, peab gaasi nii maha lükkama, et küte ei käi enam kõrgsurvepumbast edasi. Pika jutu lühike point on see, et elektrisõidukid on täna veel mänguasjad, omavad mitte ühtki vanakooli kestvat lahendust ja ma näen ainult probleeme. Sõita odav? Pange reaalne km hind uuena ostetud elektrikal ja penakal. Kuna el asjad on täna vähemalt 2x maas pea kõiges peale mineku, siis niikaua, kuni nende hind ei ole penakatega võrreldes 2x odavam, saadki 2x petta ja jääbki nizzi või maailmapäästjate mänguasjadeks, kuni need mured on kõrvaldatud. Ma isiklikult ei usu, et minu silmad näevad seda, et sisepõlemismootorid ää kaovad ja elektrikad "ruulivad". Naftakartell on selleks liiga tummine ja poliitika ostetav. Linnavahel elaksin, siis mingi elektriga mänguasi oleks kindalt ka minul, ehk siis mu jutt pole ainult vihkamine ja vihakõne, lihtsalt mänguasi ta oleks ja selleks ka pikemaks ajaks ilmselt jääks...
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Esimesed leafid on jõudnud juba 500-600k km läbisõitude juurde ...
Minu puhul oli tegemist puhtakujulise sarkasmiga.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Ja kaua sa seda Leafi laadima peab, kui oled 500km läbi sõitnud? Pakun,et paari tunniga ei tule välja. Koduse lahendusega kindlasti palju tunde.
Lisaks ei saa see 500+km sõit olla nauditav kulgemine muudele asjadele mõtlemata. Kuulan musa,jahutan või soojendan autot,sõidan teistega samas liiklusvoos jne. Selle tulemuseni saad külmas või liiga kuumas autos 70-80km/h, pidurdades energiat kogudes jne. Ehk see ei ole murevaba olemine seal roolis vaid tihe töö ja planeerimine ning iga tegevuse jälgimine kogu teekonna jooksul. Kui mingit vinget kiirlaadijat kasutada,siis võib selle tripi hind minna kallimaks kui sisepõlemismootori kütuse ost.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Enamus elektriautode omanikke laeb oma autot öösel, kui auto niikuinii seisab ja kulutab selleks umbes 1 minuti, mis kulub laadimisjuhtme ühendamiseks. Ei pea ju kogu laadimise aja auto kõrval seisma. Mobiiltelefoni laadides ka istud selle kõrval ja vaatad % kasvamist?
Ma olen ka päris kindel, et enamus elektriautode omanikest ei sõida maanteel 70-ga ja ei lõdise ega higista. Samamoodi võiks ju tipptunnil Tartu maanteel ummikut tekitava vana diisel-Mersu põhjal väita, nagu oleks kõik mersud pannid, mis normalselt 90-ga liikuda ei suuda. Arusaamatu negatiivsus minu jaoks. Muide, enamus mootorrattureid lõdisevad või higistavad, kui välistemperatuur ekstreemsuste poole liigub. Iga inimese enda valik, milleks neid sellepärast peaks halvustama? Neil oleks ju ka enamasti mugavam autoga kulgeda.
Ma olen ka päris kindel, et enamus elektriautode omanikest ei sõida maanteel 70-ga ja ei lõdise ega higista. Samamoodi võiks ju tipptunnil Tartu maanteel ummikut tekitava vana diisel-Mersu põhjal väita, nagu oleks kõik mersud pannid, mis normalselt 90-ga liikuda ei suuda. Arusaamatu negatiivsus minu jaoks. Muide, enamus mootorrattureid lõdisevad või higistavad, kui välistemperatuur ekstreemsuste poole liigub. Iga inimese enda valik, milleks neid sellepärast peaks halvustama? Neil oleks ju ka enamasti mugavam autoga kulgeda.
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Kaldun arvama, et Leaf on ikka rohkem linnaauto. Sõbral on ja väga rahul. Tal ka paneelid katusel. Ajab valdavalt tööasju sellega linnavahel.urmas66 kirjutas: ↑18 Veebr 2022, 08:25Ja kaua sa seda Leafi laadima peab, kui oled 500km läbi sõitnud? Pakun,et paari tunniga ei tule välja. Koduse lahendusega kindlasti palju tunde.
Lisaks ei saa see 500+km sõit olla nauditav kulgemine muudele asjadele mõtlemata. Kuulan musa,jahutan või soojendan autot,sõidan teistega samas liiklusvoos jne. Selle tulemuseni saad külmas või liiga kuumas autos 70-80km/h, pidurdades energiat kogudes jne. Ehk see ei ole murevaba olemine seal roolis vaid tihe töö ja planeerimine ning iga tegevuse jälgimine kogu teekonna jooksul. Kui mingit vinget kiirlaadijat kasutada,siis võib selle tripi hind minna kallimaks kui sisepõlemismootori kütuse ost.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Tallinn ringteel,kus suvel 110 ja talvel 100 lubatud, on selliseid 70-80 kulgejaid üsna tihti näha. Tuled on ka õhtul hämaras sisse lülitamata ja aknad udused või suvel siis lahti. Need on enamuses Leafi-d.Ma olen ka päris kindel, et enamus elektriautode omanikest ei sõida maanteel 70-ga ja ei lõdise ega higista.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Just nimelt, enamus vast mitte. Samas on selle põhjuseks lühikesed otsad ehk selle peab aku ilusti vastu. Pikkade otstega on aga olukord teine ja siis hakkab pihta arvutamine ning mugavuses kompromisside tegemine, et ikka plaanitud sihtkohta jõuda. Mul tuttav LEAF omanik, see muidugi juba ka aastaid vana, 170km otsa puhul sõidab konkreetselt jahedas või liiga palavas autos ja alla piirkiiruse, et ikka sihtkohta kindlalt kohale jõuaks. Sellised kannatamisajad võiks jääda sinna nõukaaegsete autode ajastusse.
Ei, ma ei ole elektrivastane ja poleks midagi el.auto vastu, sõidaks küll. Ka el.tsikkel võiks päris äge olla, kusagil looduses oleks lahe vaikuses liikuda ja nautida ümbritsevat. Aga selleks, et nad endale soetaksin, selleks peaks see tehnoloogia veel mõned sammud edasi astuma ning pakkuma vähe pikemat läbisõidu ulatust ning kiiremat laadimisvõimet. Tsikliga sõitma minnes ei mõtle ma oma teekonda peensusteni läbi ja tee peal saab palju hetke emotsioonil põhinevaid marsuudi muudatusi teha. Bensukate võrk on hea ja saab kiirelt paagi täis ning jätkata. Elektri puhul aga ma ei viitsiks kusagil 30 min passida või siis avastada, et seal üldse laadimisvõimalus puudub. Sõidud oleks sel juhul rohkem ette planeeritud ja igavad.
Ühesõnaga, ootan veel arengut läbisõidu-laadimiskiiruse osas ning hindade mõistlikumaks muutumist ja siis võib särtsuga liigelda küll.
Eks see kas elektriga saab sõidetud või mitte on sama nagu "No lamelliga ikka meie kliimas ja kehva teehoolduse juures talvel hakkama ei saa. Naelrehv on ikka õige valik!".
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Elektritsiklid jäävad minu poolest küll poodi alles, nagu ka kumminaised (ega neil palju vahet pole). 

Re: Triumphi tulevik on elektriline
No megatüüpiline...räägime ikka nissan leafist elektritsikli teemas, mis võibolla saabub tuleb müügile varasemalt järgmisel aastal, nagu Mac siin pakkus. Ja siis teed kiire googeldamise, mis annab tulemuseks - leafi hakati tootma aastal 2010!?! 
Huviav, miks te keegi suured statistikud ei uuri seal maanteedel näiteks seda kui udused on mõne Mercedes EQS 450+ aknad, või kui kiiresti sõidab mõni BMW i4? Ilmselt sellepärast, et ei näe tagatulesidki
Arusaamatuid ja põhjendamatuid võrdlusi teha kindlasti äge aga ega selline jutt väga veenvalt just ei mõju. Umbes sama hea kui panna kõik tavaautod ühte patta selle põhjal, et mõne paagiga saab maha sõita ~400km (kui mõni teine teeb 1200)

Huviav, miks te keegi suured statistikud ei uuri seal maanteedel näiteks seda kui udused on mõne Mercedes EQS 450+ aknad, või kui kiiresti sõidab mõni BMW i4? Ilmselt sellepärast, et ei näe tagatulesidki

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Eile sõitis üks i4 ringteel Saku ja Luige vahel ja läksin mööda nagu siesvast legaalse kiirusega sõites. See sõidab seal üsna tihti. Mersu elektriga EQV V-lkassi aseaine külma ilmaga Tartusse välja ei vea, arvas esinduses üks müügimestest.Välp on küll sust rohkem,aga nii ta ütles.will111 kirjutas: ↑18 Veebr 2022, 12:59No megatüüpiline...räägime ikka nissan leafist elektritsikli teemas, mis võibolla saabub tuleb müügile varasemalt järgmisel aastal, nagu Mac siin pakkus. Ja siis teed kiire googeldamise, mis annab tulemuseks - leafi hakati tootma aastal 2010!?!
Huviav, miks te keegi suured statistikud ei uuri seal maanteedel näiteks seda kui udused on mõne Mercedes EQS 450+ aknad, või kui kiiresti sõidab mõni BMW i4? Ilmselt sellepärast, et ei näe tagatulesidkiArusaamatuid ja põhjendamatuid võrdlusi teha kindlasti äge aga ega selline jutt väga veenvalt just ei mõju. Umbes sama hea kui panna kõik tavaautod ühte patta selle põhjal, et mõne paagiga saab maha sõita ~400km (kui mõni teine teeb 1200)
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Karm värk siis, kui tartu nii kauge maa on mõne müügimehe jaoks, kellel ainus gaasi asend on järelikult siis "ON".
Siin on üks reaalne piisavalt külma ilma ja sittade sõidutingimuste test, täiesti ametliku ja legaalse piirkiirusega sõites:
https://insideevs.com/news/565641/bmw-i ... ange-cold/
Kaugel see tartu muidu oligi, 400km?
Aga mis seal ikka vaielda, igaüks leiab alati mingi vingerduse ja vangerduse kui on vaja midagi kiita või laita. Iseenesest oleks see tegelikult ilmselt väga hea kui inimesed jäävadki veel väga pikaks ajaks niivõrd umbusaldavaks ja nö. kindla ei peale elektrisõidukite suhtes. Ma mõtlen siis nende vaatenurgast, kes niisama moe pärast umbusaldavad ei ole ja tahavad reaalselt mõne elektrikaga sõita
Siin on üks reaalne piisavalt külma ilma ja sittade sõidutingimuste test, täiesti ametliku ja legaalse piirkiirusega sõites:
https://insideevs.com/news/565641/bmw-i ... ange-cold/
Kaugel see tartu muidu oligi, 400km?
Aga mis seal ikka vaielda, igaüks leiab alati mingi vingerduse ja vangerduse kui on vaja midagi kiita või laita. Iseenesest oleks see tegelikult ilmselt väga hea kui inimesed jäävadki veel väga pikaks ajaks niivõrd umbusaldavaks ja nö. kindla ei peale elektrisõidukite suhtes. Ma mõtlen siis nende vaatenurgast, kes niisama moe pärast umbusaldavad ei ole ja tahavad reaalselt mõne elektrikaga sõita
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Sadakond aastat tagasi oli üsna ilmselt suht sama jutt kõrtsides sissepõlemismootoriga pläristajate kohta, et näed - valjemad kui hobused, aeglasemad ja ei saa apteegis peatumata Peronast Taanilinnagi välja veereda.. Ja nuragalauast keegi pomises, kuidas tema küll kunagi selle tossutajaga sõitma ei hakka, sellega kindlasti veel hullem ratsustada kui naabrinaisega, ühed jõledad mõlemad...


Je suis ElectroMoto
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Tegelikult taandub kogu see elektrimajandus minu jaoks ühele selgelt arusaadavale tingimusele. Kui on uus, siis peab olema parem kui vana. Kui ei ole,siis on tegemist kehva tootega ja nii on.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
- Tsikkel: Scout, ST1100
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Paljudes tekitab vastumeelsust elektriliikurite suhtes plaanimajanduse stiilis ja käsukorras "peab meeldima"-kampaania. Ilma selliste käskude-keeldudeta leiduks ilmselt elektriasjanduse entusiaste märksa rohkem. Ilmselgelt võiks turumajanduse tingimustes olla uus asi mõistusega võttes parem, kui vana - jagan eelmise postitaja arvamust. Ja kui peakohal ei ripuks kirvest, mis lubab 15 aasta pärast lõpetada euroopalike väärtuste nimel minu armastatud V2 mootori plödina saatel asfaldi neelamise, siis ma ei püüaks sellest senikaua kümne küünega kinni hoida.
Aeg laadimisele on oluline faktor, sest kui bensujaamas või linnavalitsuse ees on kaks laadimisotsa ja need parajasti mõlemad juhtuvad hõivatud olema, pole laadimise aeg enam 20 minutit, vaid teadmata aeg ja niimoodi mingit sõitu planeerida on pea võimatu. Ja kui mulle ei meeldi keskmise bensujaama pakutavad teenused - olgu hinna või kvaliteedi pärast, siis mille pärglase päralt pean ma oma elu kalleimat ressurssi - aega - lihtsalt surnuks lööma kuskil in the middle on nowhere laadimispunkti kõrval oodates?
Hüva, mul on 80% sõitudest elektriliikuri täisaku "cruising range" raadiuses. Aga mis siis saab, kui vaja pikem sõit teha? Vaja pidada kahte masinat? Topelt kindlustused, ülevaatused, rehvid, parkimiskohad, hooldused ja amortisatsioon, mis kõik rahakotti õhemaks söövad. Suurematest linnadest väljaspool pole ka rendiauto ega ühistransport praktiline lahendus nendeks pikemateks sõitudeks.
Nii et, tore kui tehnika areneb, aga vabast tahtest pardale hüppamiseks pole veel asi küps.
Aeg laadimisele on oluline faktor, sest kui bensujaamas või linnavalitsuse ees on kaks laadimisotsa ja need parajasti mõlemad juhtuvad hõivatud olema, pole laadimise aeg enam 20 minutit, vaid teadmata aeg ja niimoodi mingit sõitu planeerida on pea võimatu. Ja kui mulle ei meeldi keskmise bensujaama pakutavad teenused - olgu hinna või kvaliteedi pärast, siis mille pärglase päralt pean ma oma elu kalleimat ressurssi - aega - lihtsalt surnuks lööma kuskil in the middle on nowhere laadimispunkti kõrval oodates?
Hüva, mul on 80% sõitudest elektriliikuri täisaku "cruising range" raadiuses. Aga mis siis saab, kui vaja pikem sõit teha? Vaja pidada kahte masinat? Topelt kindlustused, ülevaatused, rehvid, parkimiskohad, hooldused ja amortisatsioon, mis kõik rahakotti õhemaks söövad. Suurematest linnadest väljaspool pole ka rendiauto ega ühistransport praktiline lahendus nendeks pikemateks sõitudeks.
Nii et, tore kui tehnika areneb, aga vabast tahtest pardale hüppamiseks pole veel asi küps.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Elektritsikli koha pealt ei oska väga kommenteerida ja vaielda. Ootaks ära kümnekonna aasta päraste esimesed remonti tulevad isendid ja siis oskaks ehk öelda. Vaadates kahjusid, mis toob kaasa üks keskmine tsikliõnnetus, siis ootaks huviga, millised aku- ja elektrikahjud kaasnevad ühe spiniga. Kuskilt saab pihta akupaki nurk ja ongi sõiduki elektriallikas õhtal. Olen ise omanud ja siiani olemas pisike elektriroller 24V/24Ah akudega. Sõidab u 20 km/h ja minu, kui alla 70kg kaaluva isiku veab u 15 km kaugusele ühe laadimistäiega. Linnas kasutamiseks igati OK, kuid see on õnneks veel "vanakooli" elektrikas pliiakudega. Erinevalt tänapäevastest tõuksidest on seal ka iste ja pakiraam olemas 
Kui aga kõik toovad paralleele autodega, siis mina ei vaata sinna suunas enne kui elektriauto hind saab võrdseks tänapäevase keskmise bensuka hinnaga ja läbisõit ühe laadimisega on -10 kraadises pakases garanteeritult vähemalt 300 km ning ma ei pea seejuures rooli taga lõdisema.
Siia juurde üks ehe näide ja paras karrikatuurimaterjal eilsest päevast. Käisin ühe ürituse tarbeks eile otsimas "avalikku katusega väliala" ja muuhulgas kaalusin Ülemistel asuva T1 parkimismaja. Käisin vaatamas ja avanes järgmine olukord: esimese korruse parklas oli kümmekond autot, muuhulgas üks laadiv Tesla. Teise korruse parklas oli 2 autot, millest 1 laadiv Tesla. Kolmandal ja neljandal oli ainult 1 auto ja need mõlemad olid laadimisjuhtme otsas olevad Teslad. Kõikides Teslades istus sees (erinev
) meeskodanik ja rullis nutifoni. Vot sihuke äge mobiilne kodukontor ootab tänasel päeval elektriauto ostjat 
Ei tea, kas seal inimtühjas T1-s laevad nad kõik sellepärast, et on häbi rahvarohkes kohas näidata, et pool tööpäeva kulub juhtme otsas rippumisele või on seal mingi muu põhjus. Avalikult olen näinud laadimas valdavalt Leaf-i kategooriasse kuuluvaid elektrikulgureid.
Jah - saite õigesti aru. Ei poolda kuidagi veel seda elektrisuunda lähema 10 aasta sees.

Kui aga kõik toovad paralleele autodega, siis mina ei vaata sinna suunas enne kui elektriauto hind saab võrdseks tänapäevase keskmise bensuka hinnaga ja läbisõit ühe laadimisega on -10 kraadises pakases garanteeritult vähemalt 300 km ning ma ei pea seejuures rooli taga lõdisema.
Siia juurde üks ehe näide ja paras karrikatuurimaterjal eilsest päevast. Käisin ühe ürituse tarbeks eile otsimas "avalikku katusega väliala" ja muuhulgas kaalusin Ülemistel asuva T1 parkimismaja. Käisin vaatamas ja avanes järgmine olukord: esimese korruse parklas oli kümmekond autot, muuhulgas üks laadiv Tesla. Teise korruse parklas oli 2 autot, millest 1 laadiv Tesla. Kolmandal ja neljandal oli ainult 1 auto ja need mõlemad olid laadimisjuhtme otsas olevad Teslad. Kõikides Teslades istus sees (erinev


Ei tea, kas seal inimtühjas T1-s laevad nad kõik sellepärast, et on häbi rahvarohkes kohas näidata, et pool tööpäeva kulub juhtme otsas rippumisele või on seal mingi muu põhjus. Avalikult olen näinud laadimas valdavalt Leaf-i kategooriasse kuuluvaid elektrikulgureid.
Jah - saite õigesti aru. Ei poolda kuidagi veel seda elektrisuunda lähema 10 aasta sees.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Seletage nüüd ikkagi lõpuks lollile ära, miks peaks Triumph või ükskõik milline tehas oma tegevustes juhinduma sellest, mida arvavad inimesed, kes ei osta uusi mootorrattaid?
2% turuosa pole muidugi midagi jalustrabavat, aga ilmselgelt on graafiku tõusunurk see, mille peale keegi ei taha rongist maha jääda.
2% turuosa pole muidugi midagi jalustrabavat, aga ilmselgelt on graafiku tõusunurk see, mille peale keegi ei taha rongist maha jääda.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
► Näita Spoilerit

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
► Näita Spoilerit
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Jah, aga mõnede meeste kisa arvestades võiks arvata, et neil hakatakse kohe ühte teatud asja maha lõikama. Jube maailmaõnnetus küll, kui stiilis iga 500-s vastu tulev tsikkel on elektriline, ega siin muud üle ei jää kui vest põlema ja pael kaela!
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
No ma ei tea, kas see katastroofiliselt siin kõlanud on. Aga eks ühel päeval ikka seadusandja usutavasti leiab, et igasugune sisepõlemismootor on saatanast. Elame näeme. Inimkond pole senimaani suutnud veel kordagi eriti arukalt käituda ja ma ei usu, et käesolev juhtum oleks erand.
Minu kristallkuul on küll tiba tuksis ja ja ei näita tulevikku nii nagu tahaks aga kui ma teelehtede pealt vaatan siis mullle tundub, et elektrisõidukitest saaab ka mööduv nähtus ajaloos. Ma ütleks, et neid, kes veel alles mähkmetes või veel sündinud pole tabab palju raskem saatus. Minu eluajal seda ei õnneks ilmselt ei juhtu aga kui meil on tänvavad täis isejuhtivaid autosid ja inimjuhid on vähemusse jäänud siis ilmselt avastab seadusandja statsitikat uurides, et inimjuhid on ikka häbiväärselt ohtlikud. Sedavõrd, et neid rooli või lenksu küll lubada ei tohi. Vot siis on küll kogu õnn õue pealt korraga läinud.
Minu kristallkuul on küll tiba tuksis ja ja ei näita tulevikku nii nagu tahaks aga kui ma teelehtede pealt vaatan siis mullle tundub, et elektrisõidukitest saaab ka mööduv nähtus ajaloos. Ma ütleks, et neid, kes veel alles mähkmetes või veel sündinud pole tabab palju raskem saatus. Minu eluajal seda ei õnneks ilmselt ei juhtu aga kui meil on tänvavad täis isejuhtivaid autosid ja inimjuhid on vähemusse jäänud siis ilmselt avastab seadusandja statsitikat uurides, et inimjuhid on ikka häbiväärselt ohtlikud. Sedavõrd, et neid rooli või lenksu küll lubada ei tohi. Vot siis on küll kogu õnn õue pealt korraga läinud.
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Ma meenutaks ka väheteada fakti, et sel ajal kui tookord otsustati, mille jõul maailm edaspidi liiklema hakkab, oli must kuld lõputu tasuta ressurss...ja akud olid...well "natuke" teisel arengutasemel kui täna
AndiKa on vist esimene, kes tõi siin välja ka ühe tõsisemalt võetava probleemi. Nimelt, et mis siis kui kõik laadimiskohad igalpool on koguaeg täis ja järjekorrad taga. Noh, siis on tõesti pisut p*rses eksole. Aga...õnneks on neid bensiini kummardajaid nagu näha piisavalt palju, et reaalselt seda olukord vast lähiajal ei teki (vähemalt eestis) + eks tegelikult vast ikka nõudluse suurenedes tehakse ka pesasid juurde. Ja lõppude lõpuks on asju mõte pigem ikkagi selline, et inimesed laeksid oma masinaid pigem kodus ja nii, et nad ei pea ise samal ajal auto kõrval valvama. Eks kõik need isikud (keda siin tundub olevat ikka MEELETUL hulgal) kelle päevased mahasõidud on regulaarselt 300+km, võivad sellest unistusest siis suu puhtaks pühkida. Mind ajab see muidugi muigama sest ausalt öeldes ei viitsi isegi kaasa tunda inimesele, kes tõepoolest igapäevaselt viitsib 300 või rohkem kilomeetrit mis iganes sõidukis istuda ja lihtsalt kuskile "kulgeda"
Selline asi on oma elu raiskamine ja absoluutne ning totaalne lollus. Aga eks muidugi vaba valik...
Endal on heal juhul nädalana läbisõit 300km, enamasti pigem siiski pisut vähem. Ja nii on see olnud vast juba ligi 20 aastat..õigemini suure osa sellest ajast kindlasti oli see keskmine veel väiksemgi. No ei näe probleemi mis iganes sõidukit umbes korra nädalas laadida...ja ei huvita eriti, kas see võtab aega 5, 10, 100 või 500 minutit

AndiKa on vist esimene, kes tõi siin välja ka ühe tõsisemalt võetava probleemi. Nimelt, et mis siis kui kõik laadimiskohad igalpool on koguaeg täis ja järjekorrad taga. Noh, siis on tõesti pisut p*rses eksole. Aga...õnneks on neid bensiini kummardajaid nagu näha piisavalt palju, et reaalselt seda olukord vast lähiajal ei teki (vähemalt eestis) + eks tegelikult vast ikka nõudluse suurenedes tehakse ka pesasid juurde. Ja lõppude lõpuks on asju mõte pigem ikkagi selline, et inimesed laeksid oma masinaid pigem kodus ja nii, et nad ei pea ise samal ajal auto kõrval valvama. Eks kõik need isikud (keda siin tundub olevat ikka MEELETUL hulgal) kelle päevased mahasõidud on regulaarselt 300+km, võivad sellest unistusest siis suu puhtaks pühkida. Mind ajab see muidugi muigama sest ausalt öeldes ei viitsi isegi kaasa tunda inimesele, kes tõepoolest igapäevaselt viitsib 300 või rohkem kilomeetrit mis iganes sõidukis istuda ja lihtsalt kuskile "kulgeda"

Endal on heal juhul nädalana läbisõit 300km, enamasti pigem siiski pisut vähem. Ja nii on see olnud vast juba ligi 20 aastat..õigemini suure osa sellest ajast kindlasti oli see keskmine veel väiksemgi. No ei näe probleemi mis iganes sõidukit umbes korra nädalas laadida...ja ei huvita eriti, kas see võtab aega 5, 10, 100 või 500 minutit
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Triumphi tulevik on elektriline
Muretsemine on nagu kiiktool, aitab aega mööda saata aga edasi ei vii. Mul on muudki targemat teha, kui muretseda. Las muretsejad muretsevad ma teen selle asemel midagi toredat, niikaua kui saab ja kui enam ei saa siis teen midagi muud toredat.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.