Kergenduro valimine
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Kergenduro valimine
Need tunnetuslikud arvud on jah igal ühel erinevad, kuid minu 10000km endas tähendas enam vähem sellist asja (sorry, et ei olnud enduurokas, kuid vana 10x veeuputuse eelne asjandus oli):Jesper kirjutas: ↑05 Jaan 2022, 10:06....Peamiselt selle tõttu, et aastas on 52 nädalavahetust, kui sa oled vukking IGA laupäeva hommikul karjääri serval valves, tulgu lund või pussnuge, siis keskmise harrastaja keskmise vastupidavuse korral tulebki see 100h nipa napa kokku... Enamik sõidavad ikka oluliselt vähem,..
Üks hea võrdlus tuli veel pähe - 135h on 22 orienteerumist
Kui võtta keskmiseks kiiruseks 50km/h, siis kulub 10 000km läbimiseks 200h pidevat sõitu. (vaadake nt ka oma auto keskmise kiiruse numbrit ja üllatute, et see kohe kuidagi ei taha üle 70 väga minna... kui veel linnades/külades elate jääb see näit isegi natuke alla 50...)
Jaotatuna sõitmise peale nt 6h ühel päeval (~300km päevas), tuleks ~33 päeva sadulas istumist/sõitmist.
Jaotame 33 päeva veel nädalavahetusteks (no mõned reeded 400km ulatuses ka), tuleks 16 nädalavahetust...
Ehk teisisõnu igal nädalavahetuse päeval (r)L-P 6h e. 300km sõitu ja nii 4 kuud järjest, on võimalik 10 000km vurada....
Kui kiiremini saab 10000 täis, siis sõideti lihtsalt nädala sees ka või sõideti kauem, kui 6h või keskmine kiirus oli suurem, või kui tunnid said kiiremini täis oli maastik raskem e. keskmine kiirus väiksem.
Eks see enduurokatel ja n.ö. krossikatel ei ole oluline km vaid mootori töö aeg, sellest ka need tunnid. km asjandus on pigem roadlegal masinatel aga natuke silmi avardavad suurused
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 436
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Kergenduro valimine
Mis head või halba võiks endas peita KTM Freeride? Mitte elektrikat siis mõtlen.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Kergenduro valimine
Kunagi aastaid tagasi võtsin ktmist rendist,anti vist täitsa tutikas ratas. Väga hea kerge,maru vaikne pinin originaal sumpaga,samas ongi hea, aga läks igalt poolt läbi ja tagarattas oli ka koguaeg. Betal ka vastav selline ratas
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 436
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Kergenduro valimine
Mis selle Beta lisanimi võiks olla?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1062
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 183 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Kergenduro valimine
KTM Freeride ja Beta X Trainer mõlemad sellised entry level enduuro rattad. 1 rohkem triali poole kaldu(Freeride) kui teine(x trainer pigem enduuro poole rohkem). Eeldavad raskemat maastikku ja nikerdamist, kui kiirused kasvavad tahad päris enduro peale ringi minna.
Freeride on tehtud nii 2T kui ka 4t, 1 võrdlus siis 2t variantide kohta.
https://adbmag.com.au/editorial/ktm-fre ... x-trainer/
Ise olen paar korda x traineriga sõitnud ja siis elektrilise freeride-ga. X trainer tundub kui lihtsam ja pehmem/sujuvam enduurokas ja Freeride tundus nähtus omaette, nagu jalgratta ja tsikli hübriid.
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Kergenduro valimine
Siit ei ole vist veel läbi käinud, aga üks suur 2T pluss on kergem käivitamine, väiksem süütamise oht ja nad ei kuumene kusagil mudas ukerdades nii kiiresti üle kui 4T.
Endal suur 4T endurokas tehtud kõvasti enne noalaeva. Olen saanud proovida sõprade 250 cc 4T Honda krossikat, 185 cc 2T betat (mingi eriline tuunitud enduro isend) ja 250 2T enduro KTM. 2T metsas ikka üli äge, vahet pole mitu CC või mis marki - kerge, muudab suunda, läheb hästi üle palkide jne - ei kuumene üle, läheb käima, paneb jõu maha jne.
Kui oleks vabalt vahendeid ostaks enda 650cc 4T kõrvale mingi 2T isendi - sellega sõidaks metsas. Sõbra juurde sauna, vahest harva krossirajale ja igale poole mujale läheks suure pilliga. Olen sõitnud mitmel korral isegi 200 km päevas - väikse 2T seda vist ei oleks teinud.
250 4T sobib krossirajale - ta on seal arvatavasti kõigist teistest kiirem. Metsas on 2T kiire ja suured vanad 4T on lihtsalt ägedad - nedega saab ka kõige teha, aga vahest on ikka siga raske, energiat higi kulub rohkem, korralikult sõitma ei õpi kunagi, rutska põhja keerad trennis 1..2 korda-rohkem ei julge või ei jaksa ja vahest vigastavad nad sind juba käima lüües ja vahest harva kui käsi vääratab üllatavad nad sind kord korraliku rodeoga ja vahest põletavad nad su pükste või kinnaste sisse augu - aga minu arvates on see ka tore ja käib selle harrastuse juurde.
Endal suur 4T endurokas tehtud kõvasti enne noalaeva. Olen saanud proovida sõprade 250 cc 4T Honda krossikat, 185 cc 2T betat (mingi eriline tuunitud enduro isend) ja 250 2T enduro KTM. 2T metsas ikka üli äge, vahet pole mitu CC või mis marki - kerge, muudab suunda, läheb hästi üle palkide jne - ei kuumene üle, läheb käima, paneb jõu maha jne.
Kui oleks vabalt vahendeid ostaks enda 650cc 4T kõrvale mingi 2T isendi - sellega sõidaks metsas. Sõbra juurde sauna, vahest harva krossirajale ja igale poole mujale läheks suure pilliga. Olen sõitnud mitmel korral isegi 200 km päevas - väikse 2T seda vist ei oleks teinud.
250 4T sobib krossirajale - ta on seal arvatavasti kõigist teistest kiirem. Metsas on 2T kiire ja suured vanad 4T on lihtsalt ägedad - nedega saab ka kõige teha, aga vahest on ikka siga raske, energiat higi kulub rohkem, korralikult sõitma ei õpi kunagi, rutska põhja keerad trennis 1..2 korda-rohkem ei julge või ei jaksa ja vahest vigastavad nad sind juba käima lüües ja vahest harva kui käsi vääratab üllatavad nad sind kord korraliku rodeoga ja vahest põletavad nad su pükste või kinnaste sisse augu - aga minu arvates on see ka tore ja käib selle harrastuse juurde.
Re: Kergenduro valimine
see kergem käivitamine on tänapäeval väga nii ja naa. suur osa 4t'sid on el starteriga. ja vähemalt minu 4t on sellest el starterist ka alati väga kenasti käima läinud. välja arvatud jah väga kuumast peast suvel...aga selle põhjus on pigem see, et mul on "hot start" hoob eemaldatud sest kunagi ammu läks selle tross katki.
mis puudutab seda väikest kerget vs. suurte ja rasketega metsas kõige tegemist siis minumeelest seda saab väita vaid teoorias või nö. mräjas unenäos. jah, sa võid TEOORIAS sõita mingi 180kg suure mürakaga metsas ja teha enamvähem samu või ligilähedasi manöövreid, slaide ja värke. ilmselt ka trikke, kes on trikimehed (mina loen trikkidest üle suurte palkide, kivide ukerdamist ja mingeid ühe ratta peal hüppamisi või kohapeal 180kraadi suuna muutmisi). küsimus on aga lõpuks selles, et kas sa kõike seda seal metsas siukse kolakaga tehes ise elama ja terveks ka jääd? kes teab ja on kogenud kui raske on teinekord päästa mingeid lowside või eriti veel highside lendamisi, ja seda isegi kergema rattaga, see peaks aru saama väga hästi, et mitukümmend kilo raskema rattaga samaväärtset olukord ilmselt ei päästaks. ja nii palju kui ka metsas kukkunud olen siis võib ka öelda, et väga tihti olen ikka olnud väga õnnelik, et see ratas on niivõrd kerge ja lihtne (ning ka vastupidav/kukkumiseks mõeldud)
teine asi on see, kui sa oled juba nö. valmis superproff ja oskad ülimalt kõrgel tasemel sõita ükskõik millise kaherattalisega ükskõik kus ja ükskõik mis moodi. jah, sellisel juhul võib tõesti jällegi teoretiseerida et selline superproff ilmselt sõidab seal metsas mingi mammutiga ka pisut kiiremini kui algaja tema kõrval pisikese rattaga. samas superproffid ei küsi foorumis kergenduro valimise kohta...ja superproffid ei taha sõita metsas mammutiga natuke kiiremini kui algajad 125ga. nad tahavad sõita metsas selle kerge rattaga ja STX kiiremini kui algajad
mis puudutab seda väikest kerget vs. suurte ja rasketega metsas kõige tegemist siis minumeelest seda saab väita vaid teoorias või nö. mräjas unenäos. jah, sa võid TEOORIAS sõita mingi 180kg suure mürakaga metsas ja teha enamvähem samu või ligilähedasi manöövreid, slaide ja värke. ilmselt ka trikke, kes on trikimehed (mina loen trikkidest üle suurte palkide, kivide ukerdamist ja mingeid ühe ratta peal hüppamisi või kohapeal 180kraadi suuna muutmisi). küsimus on aga lõpuks selles, et kas sa kõike seda seal metsas siukse kolakaga tehes ise elama ja terveks ka jääd? kes teab ja on kogenud kui raske on teinekord päästa mingeid lowside või eriti veel highside lendamisi, ja seda isegi kergema rattaga, see peaks aru saama väga hästi, et mitukümmend kilo raskema rattaga samaväärtset olukord ilmselt ei päästaks. ja nii palju kui ka metsas kukkunud olen siis võib ka öelda, et väga tihti olen ikka olnud väga õnnelik, et see ratas on niivõrd kerge ja lihtne (ning ka vastupidav/kukkumiseks mõeldud)
teine asi on see, kui sa oled juba nö. valmis superproff ja oskad ülimalt kõrgel tasemel sõita ükskõik millise kaherattalisega ükskõik kus ja ükskõik mis moodi. jah, sellisel juhul võib tõesti jällegi teoretiseerida et selline superproff ilmselt sõidab seal metsas mingi mammutiga ka pisut kiiremini kui algaja tema kõrval pisikese rattaga. samas superproffid ei küsi foorumis kergenduro valimise kohta...ja superproffid ei taha sõita metsas mammutiga natuke kiiremini kui algajad 125ga. nad tahavad sõita metsas selle kerge rattaga ja STX kiiremini kui algajad
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Kergenduro valimine
Käisin ka vanasti 90 aasta xt600-ga turbas jne mülgastes,loomulikult saab,aga oli ikka kuradi raske. Praegu üksinda jaurad lõdvalt välja ennast,kui ikka augus oled. Sõbral uppus 640 ktm korra ära ja pidi üle kilomeetri võpsist välja lükkama, siis loobus üldse ja ehitas supermotoks ümbes
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Kergenduro valimine
Suur kubatuur ei tähenda alati suurt massi aga see selleks... need masinad enamasti uunikumid ja sarnaseid isegi ei toodeta enam.
4T klappide regull võtab mul rohkem aega kui poja 50cc kolvi vahetus ja neid tunde kogub harrastaja ikka aeglaselt - muu hooldus täpselt sama. Nii et 2T tundub mulle isegi tiba muretum. Võidaks bingoga siis ostaks ühe ratta kohe juurde
4T klappide regull võtab mul rohkem aega kui poja 50cc kolvi vahetus ja neid tunde kogub harrastaja ikka aeglaselt - muu hooldus täpselt sama. Nii et 2T tundub mulle isegi tiba muretum. Võidaks bingoga siis ostaks ühe ratta kohe juurde
Re: Kergenduro valimine
ei tähendagi. ma pidasin pigem silmas seda, et kui sa kombineerid sellised asjad nagu eelajaloolisus/uunikum, suur kubatuur (no ma eeldan, et see tähendab minimaalselt 600) ja näiteks full tänavalegaalsus...siis suur mass on selle kombo juures iseenesest mõistetav ning vältimatu. eks muidugi on igasuguseid uunikum krossirattaid ka jah, suure kubatuuriga krossika kohta. aga need on ikka nii erijuhud, et ma ei kujuta ette palju sellistega eestis keegi kuskil metsas sõidab.
Isegi kui see suurem ratas on "vaid" mingi 150kg siis see on ikkagi väga suur mass võrreldes a'la alla 100kg pilliga, ja seda on väga selgelt tunda. mitte ainult mülgastes või pikali olles, vaid ka sõites
Isegi kui see suurem ratas on "vaid" mingi 150kg siis see on ikkagi väga suur mass võrreldes a'la alla 100kg pilliga, ja seda on väga selgelt tunda. mitte ainult mülgastes või pikali olles, vaid ka sõites
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 436
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Kergenduro valimine
Miks Beta Xtraineri saab 6500 eest, Husqvarna 250 2T on aga pea 10 000? Imselt on Betal vedrustus lahjem..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1062
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 183 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Kergenduro valimine
Sa ei võrdle sama otstarbe/klassi rattaid.
KTM EXC-d võrdle ikka Beta RR või RR Racinguga mis on siis 8-8,7k sõltuvalt vedrustusest ja KTM hinnad hakkavad 9,7-st. eh siis 1-1,7k kallim. Ei ole enam meeletu vahe.
KTM-l teeb pritsung asja veidi kallimaks ja ise on juba brändina hinnalisem. Vedrustuse koha pealt ma ei ole ekspert aga internetti uskudes Beta Racing mudelite KYB closed cartridge, tavaliste EXC rataste amortidele alla ei jää. Kuigi kui ma nüüd omast kogemusest ise võrdlen oma endise tava Beta RR vedrustust ja praeguse KTM-i WP Xplorerit, siis KTM oma meeldib ikka palju enam.
Viimati muutis villy, 05 Jaan 2022, 23:39, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 436
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Kergenduro valimine
Tõesti, Beta on karpaga..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Kergenduro valimine
Tahad teada kuidas sõidavad 4t ja 2t mehed.
Poolaka videodest saad teada. Märksõna: Edek.
https://www.youtube.com/c/EnduroKeX/videos
KTM/Gasgas(ainult uued mudelid)/Husqvarna kuuluvad KTM kätte.
On veel TM, Beta, Sherco, Fantic- Itaalased. Üldiselt odavamad, kui KTM, sest... kes ei teaks KTM'i?
Üldjoontes on neil samad kvaliteetsed osad küljes. Brembo, KYB amordid enamusel mida eelistaks mina WP üle, FMF sumpad, Vforce reed 4'd jne.
Lisaks Yamaha, Honda. Uusi Yamusid maanteameti kaudu arvele ei saa, spordiregistris saad võistluste jaoks või miskit taolist.
Pre 2017 Betat ei soovita ainult amortide tõttu. Isegi maailmas hingepõhja kirutud WP 4cs amort(KTM/Husaberg/Husqvarna 2013-2016) on sellest sachsist parem. Uutel on juba päris head. Samas sõitsin nendega 3 aastat, töötavad küll ja lihtsam oleks lihtsalt sisud ära vahetada(ca 300-500€)
Varasemalt öeldi, et soovitatakse osta täiesti uus masin... jah maailmavaated on kõigil erinevad, kuid minu arvamus on see, et kunagi ei soovita osta kohe kõige kallimat/vingemat asja endale enne, kui sa ei tea kas sulle see asi meeldima hakkab. Alusta vaikselt, vaata ja proovi erinevaid asju ning siis otsusta mida sa tahad uuena.
2t vs 4t hooldekulud on suht samasse auku eeldusel, et 4t miskit laiali ei lenda.
2t tarbib rohkem kütust, seguõli ~8-10€ liiter(castrol, motul) ehk siis 40 liitrit saab 1L eest 1:40 segu tehes. 2 päeva endurol saaremaal läks mul 50L kütust 2t 250cc. 2h kestvuskrossil üldiselt saab paagitäiega hakkama(11L).
4t puhul klappide regull, samas need ei vaja üldiselt regulli enne järgmist kolvivahetust. 4t puhul on kett, klapid ja kehvemal juhul nukk mis võivad minna laiali.
4t puhul on mootoriõli ja filtri vahetus. 2t puhul pane suvalist 4t mootoriõli siduri jaoks ~800ml. Mingi 15€ 4L. Osad isegi sõidavad auto ATF õliga, pole mingit vahet.
Minu kogemus on 2016 aastast saadik 2T masinatega sõitmine ja võistlemine. Väga paljudel on 2t masinad minu sõprusringkonnas. On ka 4T kasutajaid 350-450cc. Enamus käivad samamoodi võistlemas. Liivas(algajana) on 4t kordades lihtsam... traktor ju... 2t puhul on väga oluline pööret üleval hoida ning käiguvahetusi väga palju. 4t miinus on kitsastel radadel, võsa puurimised, kitsad kitserajad/singletrackid. Kuumenevad üle ja lihtsalt raskem sõita 4t mootori güroskoobi efekti tõttu. Kindlasti tahaks endale kunagi osta 250 4t masina. Sattusin viimane kord jälle 2t otsa lihtsalt.
Mina absoluutselt karpat ei põeks.... TPI ei ole parim asi maailmas... aga no maitse asi.
Poolaka videodest saad teada. Märksõna: Edek.
https://www.youtube.com/c/EnduroKeX/videos
KTM/Gasgas(ainult uued mudelid)/Husqvarna kuuluvad KTM kätte.
On veel TM, Beta, Sherco, Fantic- Itaalased. Üldiselt odavamad, kui KTM, sest... kes ei teaks KTM'i?
Üldjoontes on neil samad kvaliteetsed osad küljes. Brembo, KYB amordid enamusel mida eelistaks mina WP üle, FMF sumpad, Vforce reed 4'd jne.
Lisaks Yamaha, Honda. Uusi Yamusid maanteameti kaudu arvele ei saa, spordiregistris saad võistluste jaoks või miskit taolist.
Pre 2017 Betat ei soovita ainult amortide tõttu. Isegi maailmas hingepõhja kirutud WP 4cs amort(KTM/Husaberg/Husqvarna 2013-2016) on sellest sachsist parem. Uutel on juba päris head. Samas sõitsin nendega 3 aastat, töötavad küll ja lihtsam oleks lihtsalt sisud ära vahetada(ca 300-500€)
Varasemalt öeldi, et soovitatakse osta täiesti uus masin... jah maailmavaated on kõigil erinevad, kuid minu arvamus on see, et kunagi ei soovita osta kohe kõige kallimat/vingemat asja endale enne, kui sa ei tea kas sulle see asi meeldima hakkab. Alusta vaikselt, vaata ja proovi erinevaid asju ning siis otsusta mida sa tahad uuena.
2t vs 4t hooldekulud on suht samasse auku eeldusel, et 4t miskit laiali ei lenda.
2t tarbib rohkem kütust, seguõli ~8-10€ liiter(castrol, motul) ehk siis 40 liitrit saab 1L eest 1:40 segu tehes. 2 päeva endurol saaremaal läks mul 50L kütust 2t 250cc. 2h kestvuskrossil üldiselt saab paagitäiega hakkama(11L).
4t puhul klappide regull, samas need ei vaja üldiselt regulli enne järgmist kolvivahetust. 4t puhul on kett, klapid ja kehvemal juhul nukk mis võivad minna laiali.
4t puhul on mootoriõli ja filtri vahetus. 2t puhul pane suvalist 4t mootoriõli siduri jaoks ~800ml. Mingi 15€ 4L. Osad isegi sõidavad auto ATF õliga, pole mingit vahet.
Minu kogemus on 2016 aastast saadik 2T masinatega sõitmine ja võistlemine. Väga paljudel on 2t masinad minu sõprusringkonnas. On ka 4T kasutajaid 350-450cc. Enamus käivad samamoodi võistlemas. Liivas(algajana) on 4t kordades lihtsam... traktor ju... 2t puhul on väga oluline pööret üleval hoida ning käiguvahetusi väga palju. 4t miinus on kitsastel radadel, võsa puurimised, kitsad kitserajad/singletrackid. Kuumenevad üle ja lihtsalt raskem sõita 4t mootori güroskoobi efekti tõttu. Kindlasti tahaks endale kunagi osta 250 4t masina. Sattusin viimane kord jälle 2t otsa lihtsalt.
Mina absoluutselt karpat ei põeks.... TPI ei ole parim asi maailmas... aga no maitse asi.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 436
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 76 korda
- Kontakt:
Re: Kergenduro valimine
See võiks isegi hästi kõlada. Muidu paneb perse alt minema ja ise vahin nagu Nu Pogadi hunt, et kuhu läks ja kus tuleb.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Kergenduro valimine
xtrainer on parem asi sõita kui freeride! beta ei ole tegelt üldse halb asi algajale kui oled lühikest kasvu ja tervislikus kaalus. või noh, xtrainer on tüdrukute ratas. xtreiner on kõige madalam ja kergem päris mootoriga enduurokas. mootori seade on väga erinev võrreldes rr mudeliga. 300cc mõlemad aga xtrainer jagab jõudu ühtlasemalt, alumine ots on võimsam ja lõpust ei ole nii terav. mootori poolest saab täitsa sõita ja algajal võibolla isegi parem kui rr-iga. AGA vedrustus, mis on mudavurri KÕIGE olulisem osa, on xtraineril vilets kui mitte öelda täiesti s**t. seadistada ei saa!!! ümber ehitada hinna ja kvaliteedi mõttes pole ka pointi. lisaks on raami materjal väga õhuke võrreldes päris asjaga ja ilmselt pole nii pommikindel lõhkumise suhtes. ühesõnaga päris alguses on väga ok tsikkel aga natukenegi arenedes jääb vedrustus väga jõhkralt jalgu ja siis pole muud kui tsikli vahetus.
päris vedrustusega on hoopis teine tera ka sõitu alguses õppida. seega kui just järelturult hea hinnaga xtrainerit kätte ei saa ja tsiklivahetus protsess ka täitsa pohui on siis meesterahval on mõistlikum ikkagi kohe päris tsikkel soetada ja xtraineriga mitte jännata. freeride ma unustaks üldse ära.
see kas 2t või 4t tsikkel oleneb sellest kus sa sõidad. kui sõitmiseks põllu ja metsateed ja heinamaale tehtud põllurada siis 4t, kui karjäärid või endurorajad e. singlid ja vähekenegi turnimist/puurimist/nus...ist siis 2t.
päris vedrustusega on hoopis teine tera ka sõitu alguses õppida. seega kui just järelturult hea hinnaga xtrainerit kätte ei saa ja tsiklivahetus protsess ka täitsa pohui on siis meesterahval on mõistlikum ikkagi kohe päris tsikkel soetada ja xtraineriga mitte jännata. freeride ma unustaks üldse ära.
see kas 2t või 4t tsikkel oleneb sellest kus sa sõidad. kui sõitmiseks põllu ja metsateed ja heinamaale tehtud põllurada siis 4t, kui karjäärid või endurorajad e. singlid ja vähekenegi turnimist/puurimist/nus...ist siis 2t.
5248653
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Kergenduro valimine
Olin mõni aasta tagasi sarnaste mõtete küüsis. Sõidukogemust oli, kuid enamuses suurte ja raskete asjadega. Läksin 2t enduro teed, sest hankida ja pidada on harrastajal minu hinnangul soodsam. Ratas on 2018 gasgas, 300cc 2t. Soetamise hetkel oli 86h, täna on 354h, raskel arvutatuna tuleb mul 100h hooaeg. 2x olen kolbi vahetanud, varsti vahetan järgmise. 300h peal läksid vändalaagrid. Elektristarter oli ikaldus, millega sai pikemalt maadeldud, käimalöömis vända olen ka pooleks löönud. Elektriosadest olen vahetanud välja enamuse, genekas sai otsa, cdi suri ära, ülejäänud asjad kukkusin ise puruks. Kalleim väljaminek oli siis, kui vändalaagrid läksid, sai vahetatud kõik mootori laagrid sõna otsese mõttes, koos kolviga oli arve ca 700. Kõlab nagu ilge ikaldus? Tegelikult olen temaga väga rahul, reaalselt ei ole tutvusringkonna teised rattad mitte kuidagi etemaks osutunud, pigem hullemad. Minu gasi suurimad plussid on soodsad ja kestvad plastikud, mis on sellise mänguasja puhul kuluosad ning kyb'i väga hea vedrustus.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.