Lithium-ion aku
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Lithium-ion aku
Kus sa 2A nägid?
Kui 18V nimipingega aku ~12V peale maha tõmmata, võib vool vabalt mitukümmend amprit olla.
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Re: Lithium-ion aku
just sama tõsiasi oli minugi mõtetes et päris tühi autoaku ise enam 12V pinget ja piisavaid ampreid välja ei anna- eriti kui hetkekoormus käivitamisel suureks läheb. Ja loomulikult ei jätnud ma seda drelliakut sinna kauemaks kui mootori käima sain. kohe sai lahti ühendatud. ja sellel drelliakul on sees korralik elektroonika mis nagu siin mainiti peaks ülepinged ja muud kõikumised/ebakohad maandama. drelliakul on täituvust/mahtuvust näitav dioodindikaator ja selle viskas küll punasesse aga kui kodus aku laadima panin siis kümnekonna sekundi pärast näitas et aku on täis. sarnast asja järgi proovida siiski ei soovitaks sest mine tea mis juhtuda võib. mul auto veel eelmise põlvkonna oma ja see ehk talub ka sarnaseid trikke rohkem. uuemad sõidukid viskaks vist vedru välja kui sinna 18, millegagi volti sisse ajada. isegi kui tegemist on väikese võimsusega
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________
LC8 Adventure
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Re: Lithium-ion aku
hea teada! selle peale ma ei mõelnud
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________
LC8 Adventure
____________________
LC8 Adventure
Re: Lithium-ion aku
Vint, ilmselgelt käis ju jutt mitte 2A'st voolust, vaid 2Ah akust. Ah on mahtuvuse ühik, voolu ühik on A ja eks üks keskmine 2Ah tööriistaaku ongi suuteline andma välja lühiajaliselt 20-40a vast ikka. Pikemas perspektiivis see muidugi tapaks selle aku VÄGA kiirelt sest seal ei kasutata kunagi lipo elemente. liion suurt C'd ei kannata.
Auto käivitamiseks sellest 20-40A ka loomulikult ei piisaks, kuid põhiakule väikse "abi" andmiseks sel korral ja lühikese aja jooksul siis ilmselt piisas. Ja sellist asja nagu 20v tööriistaaku tegelikult ei ole olemas. on 10.8, 14.4 ja 18v tööriistaakud. see, et mõni tootja oma 5 elemendilise aku peale uhkelt 20v kirjutab on kõige puhtatõulisem tarbija lollitamine, muud mitte midagi Vastavalt hetke laetuse tasemele ning tarbija hetkelisele tarbimisvõimsusele on ühe 18v aku tegelik pinge siis vastavalt kuskil seal 15-20v vahel. auto starterit andes loomulikult käis see akupinge ilmselt ikka päris rajult maha, arvatavasti kuskile 13v kanti. seda katset väga mitu korda korrata ei soovitaks, sest tööriista akupakile see päris nominaalkoormus ei ole auto elektri päästis see, et kui aku sinna paralleeli ühendasid siis see hakkas autoakut täis laadima, mis tõmbas koheselt tööriistaaku pinge maha
Auto käivitamiseks sellest 20-40A ka loomulikult ei piisaks, kuid põhiakule väikse "abi" andmiseks sel korral ja lühikese aja jooksul siis ilmselt piisas. Ja sellist asja nagu 20v tööriistaaku tegelikult ei ole olemas. on 10.8, 14.4 ja 18v tööriistaakud. see, et mõni tootja oma 5 elemendilise aku peale uhkelt 20v kirjutab on kõige puhtatõulisem tarbija lollitamine, muud mitte midagi Vastavalt hetke laetuse tasemele ning tarbija hetkelisele tarbimisvõimsusele on ühe 18v aku tegelik pinge siis vastavalt kuskil seal 15-20v vahel. auto starterit andes loomulikult käis see akupinge ilmselt ikka päris rajult maha, arvatavasti kuskile 13v kanti. seda katset väga mitu korda korrata ei soovitaks, sest tööriista akupakile see päris nominaalkoormus ei ole auto elektri päästis see, et kui aku sinna paralleeli ühendasid siis see hakkas autoakut täis laadima, mis tõmbas koheselt tööriistaaku pinge maha
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 46 korda
- Tänatud: 87 korda
Re: Lithium-ion aku
Minu enduurikul on lifepo4 aku peal, samas mõõdus agm'iga võrreldes on rohkem kui 2x kergem, ning väidetavalt on ka väljastatavad amprid pea topelt, akud on samas suuruses. Mis on reaalsus on see, et külmas ei tühjene ise ära, klemmipinge on rohkem kui 1volt kõrgem "happekast", mida minu tsikli starterisüsteem väga loodabki. Täislaetuna hoiab mul aku 14-14.2volti, sama pinge on ka peale mitut nädalat kütmata kuuris seismisel talvel. Eelmine lifepo4, mis mul peal oli, too oli liiga väike, kuid ka sellega olen naise 1l mootoriga toyota jarise krokudega käima pannud, masina enda aku enam ringi mootorile peale ei saanud, kusjuures tookord tegin omastarust nalja. (krokude näpitsad olid suuremad, kui aku ise ) Näiteks mu 950 ktm adventure yuasa agm ei olnud just soodne aku, kui ta peaks saba andma lähitulevikus, siis lähen ka selle kolakaga lifepo aku peale.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.