Kergenduro valimine

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Kergenduro valimine

Lugemata postitus Postitas KIBU »

mx77 kirjutas: 03 Jaan 2022, 22:15
will111 kirjutas: 02 Jaan 2022, 23:34

kuivõrd algselt käis jutt enduro ja krossika erinevustest ning välja toodi erinevusena "amordi jäikus" siis eeldasin, et seal mõeldi tegelikult ikkagi just vedrustust tervikuna ning lihtsalt termin oli mitmeti mõistetav. eriti arvestades, et tõepoolest - seal on erinevus ja peamiseks erinevuseks võibki lugeda seda, et sees on erinev vedru. endurokal pehmem ja krossikal jäigem. minuteada see on lausa kivisse raiutud reegel, mis on ka täiesti loogiline sest ega teistmoodi hästi ei saaks olla
Keegi ei muuda amordi settinguid valitud vedru järgi, vedru valitakse vastavalt sõitja kaalule ja settingud tehakse vastavalt sõitja sõidustiilile ja eelistustele.

PS. Sama tootja krossikatel ja enduurodel on ühesugused vedrud tehasest peal. Amordi settingud on erinevad.
noh niipalju on seadistus vedrust sõltuv, et reboundi osas oluliselt kangema vedru korral muudetakse klapi seibipaki survetaluvust et tugevamat vedru "kinni hoida". kangema vedru kokkusurumiseks on vaja suuremat raskus jõudu, algasendisse tagasi lükkab kangem vedru samaväärselt tugevama jõuga. selleks et see suurem jõud seibe eest ära ei lükkaks mis suurendaks õli läbijooksu hulka ajaühikus (ehk amordi lahtituleku kiirust) tuleb ka kangemaid seibe (teistsugust seadet) kasutada.
kui krosar ja endurokas on mõlemad sama amordi käigupikkusega ja ettenähtud sõitjakaal sama siis pm sama tsikli omakaalu korral peaks ka vedru olema sama. Husqvarna FE ja FC tagavedru on küll sama
küll aga on drastiliselt erinev dampingu seade. endurokas on mõeldud sõitma kiiresti "raputava" pinnase peal mitte suhteliselt siledal pinnal sõitma ja kõrgelt maanduma nagu krosar. krosari amort summutab sama suure energia lühema töömaa jooksul (või siis sama käigupikkuse jooksul oluliselt suurema hulga energiat), seepärast tundub ta ka väikeste pompsude peal jäigem.
5248653

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”