Kergenduro valimine
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kergenduro valimine
Renks tundub väga lahe tüüp, kaasfoorumlane Urmas tuli kohe meelde... Jah ka nii saab, hoiad pea 10a vana pilli elus ja oled rahul. õnnelik inimene oskab rahul olla sellega mis tal on. väga õige. aga see on rohkem selline maailmavaate ja ellusuhtumise küsimus. mõne inimese kirg on unic moto, mõnele meeldib vähe kulutada.renx kirjutas: ↑02 Jaan 2022, 18:38
Mille jaoks mul uuemat vaja? Suurim muutus uuematel mudelitel on amortide näol ning selleks ma pigem ostaks juba aftermarket amordid, neid ei anna võrrelda isegi 2022 originaalidega.
Ise soovitan 2013+ masinaid vaadata, sest siis tulid ühed suurimad muutused. 2014 tuli Beta välja. 2013 tegi ktm väga ohtralt muudatusi. Gasgas ka umbes sellest ajastust.
aftermarket amordid mida ei anna 22a oem amortidega võrrelda olgu need siis Kybid või WP-d, maksavad kahjuks odavamas versioonis ehk sisu vahetusena kas pea poole uue tsikli hinnast või siis cone valve ja traxi täislaksu puhul rohkem kui terve uus tsikkel. lisaks asjaolu, et need ägedad amordid on täpselt nii head kui sõitjale sobivaks need on seadistatud ja see seadistamine + pidev hooldus maksab omajagu raha.
kui keegi tõesti peab sellist kulutust ligi 10a vana tsikli külge mõistlikuks siis lasku käia, minu arvates on see mõte natuke liiga kõrge lennuga.
kuigi jah, ma olen mõelnud, et kas täna oleks parem variant osta pea poole leti hinnaga korralik lisadega 18-20aasta tsikkel ja ülejäänud poole eest ostaks head amordi sisud?! samas wp avatud kambriga on lihtsad hooldada ja seadistada ja kyb on ka otse karbist väga hea.
Algajale ma soovitaks siiski osta kas uus tsikkel ja saada elus kogemus, mida ei ole neil kes pole raatsinud kordagi elus poest uut tsiklit osta ja saada see ca 100h uue ratta sõiduelamust või siis osta omajagu odavamalt juba 100h sõitnud ratas mis peale mõningast näputööd on veel täitsa värske olemisega.
Muide, uus ratas teeb ikka küll paremaks sõitjaks. või siis uue rattaga õpid kiiremini sõitma. minul endal oli nii ja olen seda korduvalt ka kõrvalt näinud nii enduros kui ringrajal.
paari sõnaga karpa regullist, see kui sina nõela sättimist ja vähest regulli millekski ei pea, peaasi et jõud tuleks rutskat keerates ikka vana kombe kohaselt nagu oleks prussiga selga löödud, siis algajale soovitaks ikkagi sissepritsega tsikli muretut elu. karpa võib ju olla kui muudel põhjustel näiteks uue Beta või Reiju ostuks läheks aga pritsega on parem elada.
Krossikas vs enduro teemal, lähtudes, et algajale niisama sõitmiseks, peamine erinevus krosari kahjuks, krosar ei kannata hästi ukerdamist ja tee peal on üks käik puudu. arvele saamine on teema siis kui avalikel teedel sõitmiseks läheks (milleks krosar ei sobi enivei) aga juba metsateedel sõitmisel on tulede puudumine palju suurem probleem. üks asi kui pimeda peale jääd aga krt kui sa metsateel või külavahel mulle ilma tuledeta vastu tuiskaks kui ma parasjagu 701- te tuulutan, siis oleksid ikka paras m..n küll. amorditeema ei sega algajat. tean mitmeid kes sõidavad ja ei kurda. eriti raskemad tüübid. küll aga kipub krosar keema minema kui maas püherdad või kuskil kinni istud. stallib ka palju. kui valida saab siis enduro on parem!
"Amordi jäikus" teemas ma siinkohal kaasa ei räägi, küll aga võiks sellest eraldi teema teha. teemaalgatajal on sellest arutelust samapalju kasu kui perseaugust küünarnukil.
5248653
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.