Kergenduro valimine
-
renx
- Postitusi: 216
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Kergenduro valimine
Eelnevaga kohati nõus, samas minul on 2013 250 2t. Miks sa uut ei osta. Millal uue võtad. Miks ikka sellega sõidad....
Mille jaoks mul uuemat vaja? Suurim muutus uuematel mudelitel on amortide näol ning selleks ma pigem ostaks juba aftermarket amordid, neid ei anna võrrelda isegi 2022 originaalidega.
Kõik muu kulub täpselt samamoodi. Jah, suuri kulutusi tuleb aegajalt teha, kuid neid teen siis, kui vaja. Näiteks kulub varsti mul plastikust sabaraam ära. Jah, uuel tsiklil seda muret ei oleks, samas võid igal hetkel selle niisama ära murda tsiklit üle tõmmates. Maksab 190€.
Sidur on kahel tsiklil juba üle 300h vastu pidanud. Komplekt oli äkki 100-150€ vahel. Ei tea, pole vaja vahetada olnud.
Kolvivahetus sõltuvalt sõidustiilist. 100-200h. 120€ kolvikomplekt.
Alumist otsa soovitatakse teha peale teist kolvivahetust. Ca 300-500€ (peast ei mäleta, üldiselt 600-800€ on kap. remont läinud tööga.)
Mootorid on neil lihtsalt nii vastupidavad, kõik jupid on saadaval.
Parim hetk remondiks tulebki ~100h kandis. Siis hakkavad need tüüpvead või põhilised kuluosad juba vahetust tahtma. Sellepärast sa leiadki väga palju ~70-100h vahel olevaid masinaid müügis.
Rikkamad inimesed ostavad ratta. Sõidavad hooaja ära. Müüvad maha. Miks? Sest nii väldid hooldusi ning masina hind ei kuku nii palju, ehk siis sul on võimalus suhteliselt kergelt miinusesse jääda. Eriti veel kui käibemaksu teema sisse arvestada.
Mina eelistan igal hetkel karpa pilli TPI üle. Palju elavam, TPI tõmme on nagu 4t- suhteliselt lineaarne. Uuematel on tasakaalustusvõllid- vibratsiooni vähem... sa ei pane seda vibratsiooni absoluutselt tähele, kui sa sõidad.. fun factor ja adrenaliin on laes. 4t puhul näiteks KTM tuli 2013 alates sissepritsungiga ning seal on vahe metsik ehk siis kindlasti pritsung 4t puhul. Unusta ära mingi düüsidega mängimise hirmujutud. Betal oli 2 seadet: Talveks vahetasin nõela ära. Husaberg 2t sõidan aastaringselt täpselt sama karpa sisuga, keeran ainult õhukruvi külma tõttu vähemaks. Sa võid ajada asja väga keeruliseks, samas saad ka teha nii, et pole mitte midagi vaja teha.
Ausalt öeldes mida iganes sa ka ei võta, raha sinna alla läheb nagunii. Kuluosad(ei ole kallid). Kettad saad hiinast 35€ kokku ette-taha ning olen sõitnud mitmeid aastaid nendega. Isegi klotsid sealt tellinud: Usu või mitte.. elus ma olen ja ei saa mitte midagi aru võrreldes Eesti poest saadavatega.
Ning olen sõitnud terved hooajad enduro võistlusi, seal hulgas ka ohtrate üles-alla mägedega. Isegi korralikumad, kui Inglismaalt tellitud kettad.
Plastikuid annab peaaegu alati lappida teada tuntud asjadega nagu akutrell ning nipukad.
Terve komplekt plastikuid maksab 80-120€.
Tuttav sõidab juba aastaid sama 300 2t Beta'ga ning tal on kellal juba 1200 tundi.
Jäärajal saad kõigega sõita. Oleneb mida sa taga ajad. Ideaalne oleks 350-450cc 4t.
Enduro vs krossikas:
1. Amordi jäikus.
2. Geomeetria
3. Mootoril väiksem hooratas- Kiiremini pöördesse
4. Kasti ülekanne- Krossikal kiirem ülekanne
5. Enduro paberitega, krossikat ei saa kunagi tänavalegaalseks.
6. Enduro rehvide valik parem.
100kg inimene võiks pigem vaadata suuremat mootorit, kuid sõidavad ka kõvasti üle 100kg kaaluvad mehed 250cc 4t masinatega ning sõidavad väga kiiresti ning on ka Euroopa tasemel top 3. Kaal ei ole faktor, kui sa ei oska sõita.
Uuem ratas ei tee sind kiiremaks, kui sa nagunii sõita ei oska.
Osta selline mida jõuad ülal pidada.(Suht kindlalt arvesta 1000-2000€ ostuhinnale otsa, eriti kui varustust ka vaja on). Ise soovitan 2013+ masinaid vaadata, sest siis tulid ühed suurimad muutused. 2014 tuli Beta välja. 2013 tegi ktm väga ohtralt muudatusi. Gasgas ka umbes sellest ajastust.
Mille jaoks mul uuemat vaja? Suurim muutus uuematel mudelitel on amortide näol ning selleks ma pigem ostaks juba aftermarket amordid, neid ei anna võrrelda isegi 2022 originaalidega.
Kõik muu kulub täpselt samamoodi. Jah, suuri kulutusi tuleb aegajalt teha, kuid neid teen siis, kui vaja. Näiteks kulub varsti mul plastikust sabaraam ära. Jah, uuel tsiklil seda muret ei oleks, samas võid igal hetkel selle niisama ära murda tsiklit üle tõmmates. Maksab 190€.
Sidur on kahel tsiklil juba üle 300h vastu pidanud. Komplekt oli äkki 100-150€ vahel. Ei tea, pole vaja vahetada olnud.
Kolvivahetus sõltuvalt sõidustiilist. 100-200h. 120€ kolvikomplekt.
Alumist otsa soovitatakse teha peale teist kolvivahetust. Ca 300-500€ (peast ei mäleta, üldiselt 600-800€ on kap. remont läinud tööga.)
Mootorid on neil lihtsalt nii vastupidavad, kõik jupid on saadaval.
Parim hetk remondiks tulebki ~100h kandis. Siis hakkavad need tüüpvead või põhilised kuluosad juba vahetust tahtma. Sellepärast sa leiadki väga palju ~70-100h vahel olevaid masinaid müügis.
Rikkamad inimesed ostavad ratta. Sõidavad hooaja ära. Müüvad maha. Miks? Sest nii väldid hooldusi ning masina hind ei kuku nii palju, ehk siis sul on võimalus suhteliselt kergelt miinusesse jääda. Eriti veel kui käibemaksu teema sisse arvestada.
Mina eelistan igal hetkel karpa pilli TPI üle. Palju elavam, TPI tõmme on nagu 4t- suhteliselt lineaarne. Uuematel on tasakaalustusvõllid- vibratsiooni vähem... sa ei pane seda vibratsiooni absoluutselt tähele, kui sa sõidad.. fun factor ja adrenaliin on laes. 4t puhul näiteks KTM tuli 2013 alates sissepritsungiga ning seal on vahe metsik ehk siis kindlasti pritsung 4t puhul. Unusta ära mingi düüsidega mängimise hirmujutud. Betal oli 2 seadet: Talveks vahetasin nõela ära. Husaberg 2t sõidan aastaringselt täpselt sama karpa sisuga, keeran ainult õhukruvi külma tõttu vähemaks. Sa võid ajada asja väga keeruliseks, samas saad ka teha nii, et pole mitte midagi vaja teha.
Ausalt öeldes mida iganes sa ka ei võta, raha sinna alla läheb nagunii. Kuluosad(ei ole kallid). Kettad saad hiinast 35€ kokku ette-taha ning olen sõitnud mitmeid aastaid nendega. Isegi klotsid sealt tellinud: Usu või mitte.. elus ma olen ja ei saa mitte midagi aru võrreldes Eesti poest saadavatega.
Plastikuid annab peaaegu alati lappida teada tuntud asjadega nagu akutrell ning nipukad.
Terve komplekt plastikuid maksab 80-120€.
Tuttav sõidab juba aastaid sama 300 2t Beta'ga ning tal on kellal juba 1200 tundi.
Jäärajal saad kõigega sõita. Oleneb mida sa taga ajad. Ideaalne oleks 350-450cc 4t.
Enduro vs krossikas:
1. Amordi jäikus.
2. Geomeetria
3. Mootoril väiksem hooratas- Kiiremini pöördesse
4. Kasti ülekanne- Krossikal kiirem ülekanne
5. Enduro paberitega, krossikat ei saa kunagi tänavalegaalseks.
6. Enduro rehvide valik parem.
100kg inimene võiks pigem vaadata suuremat mootorit, kuid sõidavad ka kõvasti üle 100kg kaaluvad mehed 250cc 4t masinatega ning sõidavad väga kiiresti ning on ka Euroopa tasemel top 3. Kaal ei ole faktor, kui sa ei oska sõita.
Uuem ratas ei tee sind kiiremaks, kui sa nagunii sõita ei oska.
Osta selline mida jõuad ülal pidada.(Suht kindlalt arvesta 1000-2000€ ostuhinnale otsa, eriti kui varustust ka vaja on). Ise soovitan 2013+ masinaid vaadata, sest siis tulid ühed suurimad muutused. 2014 tuli Beta välja. 2013 tegi ktm väga ohtralt muudatusi. Gasgas ka umbes sellest ajastust.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R->KTM 690
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.