Lithium-ion aku

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Virks
Postitusi: 65
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Virks »

Vint kirjutas: 24 Nov 2021, 17:33
Hülge möla ütleksin. 2A ei muuda küll midagi kui auto aku on tühi, pigem 20A. Tsikli puhul veel usuks pooleldi.
Kus sa 2A nägid?
Kui 18V nimipingega aku ~12V peale maha tõmmata, võib vool vabalt mitukümmend amprit olla.


Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas creativ »

Vint kirjutas: 24 Nov 2021, 17:33
Hülge möla ütleksin. 2A ei muuda küll midagi kui auto aku on tühi, pigem 20A. Tsikli puhul veel usuks pooleldi.
Enamus auktrelli akudes on oma kaitsesüsteem, ülekoormuse ja temperatuuri jaoks.
just sama tõsiasi oli minugi mõtetes et päris tühi autoaku ise enam 12V pinget ja piisavaid ampreid välja ei anna- eriti kui hetkekoormus käivitamisel suureks läheb. Ja loomulikult ei jätnud ma seda drelliakut sinna kauemaks kui mootori käima sain. kohe sai lahti ühendatud. ja sellel drelliakul on sees korralik elektroonika mis nagu siin mainiti peaks ülepinged ja muud kõikumised/ebakohad maandama. drelliakul on täituvust/mahtuvust näitav dioodindikaator ja selle viskas küll punasesse aga kui kodus aku laadima panin siis kümnekonna sekundi pärast näitas et aku on täis. sarnast asja järgi proovida siiski ei soovitaks sest mine tea mis juhtuda võib. mul auto veel eelmise põlvkonna oma ja see ehk talub ka sarnaseid trikke rohkem. uuemad sõidukid viskaks vist vedru välja kui sinna 18, millegagi volti sisse ajada. isegi kui tegemist on väikese võimsusega
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1180
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn
Tänanud: 10 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas creativ »

Virks kirjutas: 24 Nov 2021, 17:38
Vint kirjutas: 24 Nov 2021, 17:33
Hülge möla ütleksin. 2A ei muuda küll midagi kui auto aku on tühi, pigem 20A. Tsikli puhul veel usuks pooleldi.
Kus sa 2A nägid?
Kui 18V nimipingega aku ~12V peale maha tõmmata, võib vool vabalt mitukümmend amprit olla.
hea teada! selle peale ma ei mõelnud
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 »

Vint, ilmselgelt käis ju jutt mitte 2A'st voolust, vaid 2Ah akust. Ah on mahtuvuse ühik, voolu ühik on A ja eks üks keskmine 2Ah tööriistaaku ongi suuteline andma välja lühiajaliselt 20-40a vast ikka. Pikemas perspektiivis see muidugi tapaks selle aku VÄGA kiirelt sest seal ei kasutata kunagi lipo elemente. liion suurt C'd ei kannata.
Auto käivitamiseks sellest 20-40A ka loomulikult ei piisaks, kuid põhiakule väikse "abi" andmiseks sel korral ja lühikese aja jooksul siis ilmselt piisas. Ja sellist asja nagu 20v tööriistaaku tegelikult ei ole olemas. on 10.8, 14.4 ja 18v tööriistaakud. see, et mõni tootja oma 5 elemendilise aku peale uhkelt 20v kirjutab on kõige puhtatõulisem tarbija lollitamine, muud mitte midagi :D Vastavalt hetke laetuse tasemele ning tarbija hetkelisele tarbimisvõimsusele on ühe 18v aku tegelik pinge siis vastavalt kuskil seal 15-20v vahel. auto starterit andes loomulikult käis see akupinge ilmselt ikka päris rajult maha, arvatavasti kuskile 13v kanti. seda katset väga mitu korda korrata ei soovitaks, sest tööriista akupakile see päris nominaalkoormus ei ole :D auto elektri päästis see, et kui aku sinna paralleeli ühendasid siis see hakkas autoakut täis laadima, mis tõmbas koheselt tööriistaaku pinge maha

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Minu enduurikul on lifepo4 aku peal, samas mõõdus agm'iga võrreldes on rohkem kui 2x kergem, ning väidetavalt on ka väljastatavad amprid pea topelt, akud on samas suuruses. Mis on reaalsus on see, et külmas ei tühjene ise ära, klemmipinge on rohkem kui 1volt kõrgem "happekast", mida minu tsikli starterisüsteem väga loodabki. Täislaetuna hoiab mul aku 14-14.2volti, sama pinge on ka peale mitut nädalat kütmata kuuris seismisel talvel. Eelmine lifepo4, mis mul peal oli, too oli liiga väike, kuid ka sellega olen naise 1l mootoriga toyota jarise krokudega käima pannud, masina enda aku enam ringi mootorile peale ei saanud, kusjuures tookord tegin omastarust nalja. (krokude näpitsad olid suuremad, kui aku ise :D) Näiteks mu 950 ktm adventure yuasa agm ei olnud just soodne aku, kui ta peaks saba andma lähitulevikus, siis lähen ka selle kolakaga lifepo aku peale.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”