Algajale Minsk 125 ccm

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Algajale Minsk 125 ccm

Lugemata postitus Postitas Turist »

Vene ratastel oli uuena ostes sissesõidu ajaks pandud karburaatori kaane külge võimsuse piiramiseks väike metallist pulk, mis ei lasknud siibril täielikult avada. Äkki saaks selle ratta suurt äkilisust veidigi taltsutada kui midagi taolist sinna uuesti panna. :roll: Või siis pakutakse kusagil töökojas 5 kW piirajat sellele (ilma piirajata rebib 7 või 8 kW välja muidu).



Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Algajale Minsk 125 ccm

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mis te sellest jahtunud rauast taote?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Algajale Minsk 125 ccm

Lugemata postitus Postitas hmm »

See teema on jah väga jahtunud, kuid tuleks aru saada sellest, et tänapäeval on väga palju toimivat tehnikat algajale. Minsk ei ole just see asi, mida lihtsalt kasutada saab s.t. keera võtit, vajuta nuppu ja sõida.
Minskil - st teistel vene kergemootorratastel, on üks lisa juures - õlised käed, mis nõuavad elementaarset tehnilist taipu ning kohta, kus seda teha.
Need masinad on küll elementaarsed aga ikkagi 500 ja 1000km ning vopsti tuleb midagi torkida.

Seega "ALGAJA" on vaja lahti mõtestada, kas sõiduoskustelt, remondilt, või mõlemalt.

Algajale remonditegelasele on see kui rusikas silma auku.
Algajale sõidtegelasele pigem mitte - tänapäevased rattad on oluliselt ohutumad (jäigemad, parema teelpüsivusega, pidurid ja kasutusmugavus jne)

Kui me räägime võimsusest/kiirustest jne, siis paraku ei paku mitte keegi mingit võimsuse piirajat neile (ehk siis A1 tingimustele vastavat). No 125 on nii ehk naa piirang ja üle 11KW need kindlasti EI OLE.
Tutikal masinal oli jah karpas (K62/K65) siibri piiraja e. see võlupulk, mis ei lasknud üle 3/4 siibrit avada. Selle eesmärk oli selles, et sissesõidu ajal ei koormaks mootorit üleliia, sest ega noorte käed ju ei tunnetanud, millal pöörded liiga kõrgele läksid.

Täna oleks ainuke võimsuse piiraja on kehv mootori ja ratta olukord, ehk umbes õhufilter, kehvalt reguleeritud süüde + karpa, riknenud silider+kolvigrupp jne...
Et eraldi veel pingutada neil ratastel võimsust piirata on huvitav ettevõtmine ja tekitab omaniku suhtes küsitavusi - kas on juba nii palju kukutud, et pea pole korras.

175 ehk voss ei kuulu ju enam A1 valdkonda, ning alates Vos3-st on selle mootori võmsus kuskil 14hp.
Kui räägime tagumikudünost, siis Vos3 mootoriga 125se raamil olev isend on oluliselt äkilisem, kui 2006a Honda CBR 125R masin (No see võis ka natuke kohvi ka olla). Lõppkiirused on neil samad, kuid hondaga on igavam/ohutum sõita...

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”