digitaalne käigunäitaja
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 486
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 91 korda
- Kontakt:
Re: digitaalne käigunäitaja
Lihtsalt, seniks kuni kõrv harjub on hea kontrollida mis käik on sees parasjagu.
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
-
- Postitusi: 1813
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Mina näiteks oma ratta mootorit peaaegu kunagi ei kuule. Kiiver, esiklaas ja isteasend tekitavad kombinatsioonis kiivrisse nii valju tuulemüra, et mootorit pole enamasti üldse kuulda ja enamasti sõidan kõrvatroppidega. Paar korda aastas ikka tuleb ette, et maanteel jääb pilk tahhokale pidama ja avastan, et olen viimased paarkümmend km eelviimase käiguga sõitnud. Seetõttu olen pikalt juba plaaninud oma rattale käigunäidikut paigaldada, aga samas seda vale käiguga sõitmist tuleb ka piisavalt harva ette, nii et senimaani pole veel suutnud ennast kokku võtta ja plaanimisest kaugemale jõuda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2611
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 376 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Kui puudust ei tunne, siis polegi vaja
Mul see "sümptom" et tahaks tihti 7. käiku panna (mida tootja pole kahjuks paigaldanud) või siis unustan ennast 5. sõitma. Ja nagu eespool mainitud - lahe vidin, mulle meeldib
EDIT: Kuulmise järgi mul/mu rattal küll ei tööta - 7k rpm-st edasi hakkab midagi justkui kostma selle "eurosummutiga" Tahhoka näidu järgi sai see hooaeg "kuidagi" hakkama, aga käikude vahed legaalsel kiirusel on 4...500rpm ja mälu veab alt, et kas oli nüüd 100km/h ja 4k või oli 90km/h ja 4,5k
Re: digitaalne käigunäitaja
Tänud pildi õigeks keeramise eest.
Mul pole ka ühelgi tsiklil enne käigunäidikut olnud. Aga trike puhul tekkisid "probleemid":
- Originaal neutraali tuli ei tahtnud iga kord süttida kuigi käiku polnud sees. Tundub, et seal oli ühenduse probleem, pistikud sai üle käidud.
- Alguses ei tunnetanud väga hästi, mis käik on sees. Eriti foori taga seistes oli seda neutraali otsimist liiga palju. Näidikuga asi konkreetsem ja mugavam. Teisega ei tahtnud väga kohalt libistades minna ja maanteel liiga kõrge pöördega sõita, jne.
Ja ongi lahe vidin ka.
Lugupidamisega, Saarlane
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2611
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 376 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks
EDIT: see õpetus oli ikka vist neutraali leidmiseks
Re: digitaalne käigunäitaja
Tsikliga jah, mul trikel on käega käigud, ette lükates lülitad alla, tömmates üles. Aga loomulikult, löpuks harjub ära, a mugav on küll, samamoodi ei hakka ka maanteel enam seda "7.-ndat" otsima...
Lugupiamisega, Saarlane.
Re: digitaalne käigunäitaja
Oot mis? Kui taod alla ära ja siis 1 üles, siis ju küll pole 1. käik. Või stardid 2. käiguga?
Re: digitaalne käigunäitaja
Ok, tänud erinevate selgituste eest. Maaksi kirjeldatid 7. käigu probleem on tuttav endalgi, aegajalt juhtub omal kah. Aga muudes olukordades on kõrv, tahho ja tagumikutunne piisavad indikaatorid taipamaks kas on õige käik antud olukorraks. Peas muidugi käib see käikude lugemine kah kuidagi iseenesest kaasa, nii üles kui alla lapates.
Lahe vidin võib tõesti olla, ise eelistaks tehase originaali näidikuplokis. Vanematel ratastel muidugi ainus lahendus mingi lisa aftermarket vidin, a endale esteetiliselt kuidagi ei meeldi need aretused. Maitseasi ja igale oma.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2611
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 376 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Kui viitsida jännata, siis saab ka aftermarket asja viisakaks
Aga sul on suhtumine vale - mitte "miks ei ole vaja" vaid "miks on vaja" põhjuseid pead otsima
Re: digitaalne käigunäitaja
Ah neid “on vaja” asju on niigi palju, näiteks uut tsiklit on üldsegi vaja
Crossrunneri displei on nagunii selline, et sinna külge jääb igal juhul nagu võõrkeha. Ja ratas nagunii müügis.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 486
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 91 korda
- Kontakt:
Re: digitaalne käigunäitaja
Vot selle jutu peale mul tuli meelde, et kas on mingi teaduslik-praktiline põhjendus kah skeemil 1, N, 2, 3, 4, 5, 6? Minu kui mitteasjatundja kasin mõistus kipub arvama, et N, 1, 2, 3, 4, 5, 6 oleks palju mugavam skeem.
https://amehitus.eu/
Re: digitaalne käigunäitaja
Äkki on point selles, et hetkel kasutusel olev skeem välistab võimaluse 1. käigu asemel kogemata 2-se peale tõmmata. Käigunäidikuid ju polnud.
-
- Postitusi: 1818
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 220 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Vanal Jawal ja vist mingitel asjadel veel on vastupidi: 1. üles ja ülejäänud alla. Aga teaduslikku põhjendust ma vabakäigu asukohale ei tea.
Teemasse ka: Oskab keegi öelda, kui keeruline vanale Kawasaki VN 1500-le käigunäitaja paigaldamine on? Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle, kas sai kõige kiirem käik sisse. Kannavajutusega sellepärast, et mul käiguhooval mugavuslisa.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 3220
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle
Ma otsin oma VTX-l ka kuuendat käiku kogu aeg.
Ja kas mitte Pannil ei olnud kõik käigud üles?
Jebais olid mingid sellised näidikud mis said impulsi käiguheebli pealt.Mingid odavad junnid olid.Põhimõtteliselt saab iga universaalnäidiku paigaldada kui on olemas kiirusandur ja tahhoka signaal.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: digitaalne käigunäitaja
Ühendamine oli diagnostika liidese kaudu suht lihtne.
Kes ütleb, et kõrva järgi saab aru, siis enamasti saabki. Aga maantee kiirustel paljud kuulavad muusikat, on troppidega ning tuulemüraga ei pruugi aru saada kas on 5800 pööret või 5400 pööret sees.
Vahel 70-ga sõites järsk peatumine tuleb (keegi keerab ette ootamatult), siis ikka võib ka kasulik olla, kui tead, mitu korda pead käiku alla lööma, et ikka esimesega stardiks valgusfoori tagant, mitte teisega.
Osadel ratastel on üles N-1-2-3-4 - väiksemad krossikad. Motogp ratastel vist olid hoopis alla poole käigud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.