Moto-GPS mobiiltelefoni baasil
-
- Postitusi: 467
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 124 korda
Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil
Olen ise igepäeva waze kasutaja nii autos, kui mootorrattal ja mõlemaga olen siiani rahul olnud. Seda nii Eestis, kuni Bosnia ja Hertsogoviinani välja. kiired ülesõidud tegime "auto" sätetes mööda kiirteid ja kui tahtsime utimata hakata otseteede kõrval, muutsime wazes sõiduki auto->mootorratas + väldi tasulisi, kiirteid, kruusateid.
Waze suutis ka mootorattaga reisides väga huvitavaid teid pakkuda - ehk valisin kaks punkti nt Sopron (Ungari) - Graz (Austria) ja juhatas mööda kõrvalteid, mitte mööda kiirteid. Jah, BIH-is läks waze ekstreemseks e. hakkas igal võimalikul moel "tavalisest" teest haake kõrvale tegema... See sõit on pea 100% waze kujundatud - mina sättisin vaid alguse ja lõpu punktid 200-300km piires - tee nende vahel valis Waze. See, et seal "sirged" lõigud on, siis Geoape, mis logis ja andis online infot jälgijatele, oli "levist väljas" ja ei suutnud trackingut genereerida. MA oleks veel ülimalt tänulik, kui waze suudaks lisaks sama teha, mis geoape - genereerida ajutise jälgimise lingi + livetracking... No siis oleks tõesti all-in lahendus wazel.
Pean nõustuma, et lisainformatsiooni majutuse ja söögi ning muude asjade osas otsisime kas bookingust või gmapist... Gmap-il minu teada pole mootorratta funktsiooni, kus ta välistaks otse teed.. seal vaja teekond ise paika kujundada.
Kasutan juba pea terve hooaja (~ 10 000km) väriseva Jawa peal Q-mount juhtmevaba ühendust (30€), ja kaks hooaega telefoni S10 (jah.. rohkem). Saanud nii otsest päikest + kuuma (+35..38) ja jahedust + vihma = siiani töötanud laitmatult... Ainuke mida olen suure vihmaga teinud - panin telefoni igaks juhuks zipitavasse kilekotti, kuigi otsest vajadust poleks.
Kui ma räägin vibrast, mis mõjub telefonile - noo... see on ikka korralik e. vahest on vaja hoidjast telefoni lahti lasta, et midagi näha oleks või saaks midagi sättida.
Sõber kasutas ~ 3000km jagu izhi peal Q-mount juhtmevaba + Föön ja samuti kõik funkas ideaalselt.
Õnneks/kahjuks sõidan mööda tsiviliseeritud teid (kruus-asfalt) ning pole metsas, munadeni mudas roninud.
Wazega sai ka terve päeva sõidetud n.ö. levist väljas alas. Selleks tuli levipiirkonnas teekond määrata, waze ise laeb terve teekonna ja lähipiirkonna kaardid alla ning juhendab. Kui levist väljas proovid uut suunda hankida - sellega jääb hätta. Samas on wazel võimalus piirkonna kaardid alla laadida.
Üks jama ongi selles, et tavaline motokinnas ei taha telefoni ekraaniga koostööd teha. Kuuma ilmaga kasutatav krossikindaga oleneb palju see kulunud on. Kulunuma osaga saab juba ekraanil majandada. Soojemad kinnastel mul "nuti" näpp puudub.
Teine on selles, et telefoni ekraan tuleks püstisesse asendisse fikseerida - automaatne keeramise korral vahepeal väristab eksraani viltu...
Sõitmise ajal nii ehk naa ei loe neid maile ja sõnumeid ning see ei häiri kui nad telefonis ennast märku annavad. Nii ehk naa tuleb heliline teada anne kiivrisidesse... Samal ajal kasutan telefonis ka netiraadiot, mille kannab üle kiivrisidesse - seega mitut laadijat ja seadet rattal muutub häirivaks.
Meil reisi ajal oli kasutada modland BTX2 proS kiirviside ning jagasime ka n.ö. waze juhiseid läbi selle - ehk kaassõitja kuulis mida minu waze plädises - keera vasakule, vali kolmas tee..
Mulle meeldivad lihtsad, mõistliku hinnaga (st ei pea hinge kinni hoidma, kui raha välja käin/või kaaluma kas teen kulutuse...) ja värske informatsiooniga lahendused ja ainuüksi sellest laiskusest olen jäänud nende valikute juurde.
Kui nüüd metsas ja mudas ronida - tõesti vaataks ehk lenksule hard-core gepsu - selles osas ei laskugi vaidlusesse.
Nagu öeldud haamer - nael. Ainult haamri kuju/kaal/värv jääb omaniku valida mida ta naela löömiseks tahab kasutada.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.