Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Plastikust tuule- või tuleklaasi poleerimine
sinilind123 kirjutas: ↑08 Sept 2021, 10:31Uurin, et mida ja keda nüüd 10 aastat hiljem soovitatakse? Tegemist on 40a vana goldwingiga, kus siis kogu nägemine sõites ongi läbi tuuleklaasi. Päike vastu särab, siis ei näe mitte peerugi, sest 40 aasta jooksul on tekkinud mustmiljon kriimukest sinna. Andke nõu, kas on midagi mida ise teha või kes teeks selle jälle heaks.
Alustame sellest, et vanale Wingile on klaasivalik ka täna megasuur. Vähemalt 10 eri tooni ja suurust/kuju saadaval. Hinnad algavad 160-st ja päevaga saab kätte. Seda taustainfoks enne kui oma tööaega hakata arvestama/kulutama.
Nüüd - plastikut on koostiselt väga erinevat, aga alustame sellest, et välja ei saa kahjusid, mis on sisuliselt mõrad. Mõrad võivad olla ka plastiku sees ja pinnalt üldse mitte tajutavad. Pinnasisese defekti tunneb ära sellest, et ta peegeldab teatud nurga alt vastu, kuid sõrmaga katsudes kummaltki poolt ei tunne. Sellisega pole midagi pihta hakata. Korrigeerida saab ainult väliskihti. Liivakaga õrn kiht maha ja poleeriga üle. See on lihtne lause - tegelikkuses on keerukam, vajab väikest investeeringut nii liivakate, poleerpatjade, pastade ja lõpuks ka töövahendi osas. Kui neid varasemalt ei ole, siis ületab soetusmaksumus kindlasti uue klaasi hinna. Suurt klaasi käsitsi kvaliteetselt ilma masinata teha - äärmiselt ajakulukas, füüsiliselt väsitav ja lõpuks tüütu ka.
Et saada hea tulemus, siis on minu praktika järgi vaja MINIMAALSELT: (800)-1500-2000-2500 liivakad, 2-3 erinevat poleerpatja (vill+2 x poroloon), 2 pastat, vaha või lakk. Olenevalt kriimulisuse sügavusest alustad jämeda paberiga, kogu pind ühtlaselt üle käia, siis järgmisega ja nii kuni 2500 välja. Vahele ühtki karedust EI JÄTA. Rohkemaks pole enam tungivat vajadust, 3000 on juba natuke overkill. Siis villaketas ja jämeda teraga pasta, siis karedam poroloonketas ja lõpuks peene teraga pasta ning pehme poroloonketas. Lõpuks vaha ja mikrokiudlapp või lausa lakkimine. Prognoosin Wingi suurusega klaasile tegevuse ajakuluks 1,5-2,5 tundi kui teha ainult väliskülg. Lõpuks pean ütlema, et auto tulesid on palju lihtsam ja kiirem teha, sest seal on paremini alluv plastik ja tuli on kindlalt paigal. Tsikli klaas kipub painduma ja ühtlast survejõudu raskem tagada, eriti kõrge klaasi puhul. Kui võtad eest ja püüad seda teha põlvedel, siis on pidev häda klaasi plehkupanek ja tulemus veelgi halvem. Ise ei kahtleks kordagi, kas püüda poleerida või osta uus - ilmselgelt viimane valik, sest uueväärset tulemust ei saavuta niikuinii ja tervet õhtupoolikut kulutada pooliku tulemuse nimel ???
Kindlasti on erinevaid lähenemisi, kuid usun et minu kirjeldatu on üks kuldsemaid keskteid. Raudselt saab lihtsamini ja saab ka pedantsemalt - kõik see kajastub tulemuses.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.