Kuidas tegeletakse jäämäe veealuse osaga ehk CO2 reostus?
-
villy
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Kuidas tegeletakse jäämäe veealuse osaga ehk CO2 reostus?
Luik kirjutas: ↑27 Aug 2021, 18:08Mina alustaksin (ja tegelikult olen juba isiklikult ka alustanud) tarbimise vähendamisest. Juba ainuüksi kõikide Eestis tarbitavate Hiina kaupade transport sealt siia tekitab täiesti arvestatava koguse reostust, rääkimata nende tootmisest seal ja hilisemast utiliseerimisest siin. See on teema, millest keegi väga ei julge rääkida, sest läheb vastu pidevat hädavajalikku majanduskasvu (s.h tarbimise kasvu) propageerivale filosoofiale. Pakun täiesti lambist, et kui jätaksime kõik ostmata näiteks iga teise kiirmoe rõivaeseme, mobiiltelefoni, televiisori, auto jne. siis suudaksime summaarselt vähendada CO2 emissiooni umbes samas suurusjärgus sisepõlemismootoritest loobumisega. Ja see kehtib loomulikult kogu arenenud maailma, mitte ainult Eesti kohta. Loomulikult oleksid sellisel tarbimise muutusel laialdased mõjud kogu globaalsele majandusele, mida on pea võimatu modelleerida. Aga vaevalt, et ka sisepõlemismootoritest loobumise kogumõju (lisaks ökoloogilisele ka sotsiaal-majanduslikku) oskaks keegi tänapäeval ligilähedaseltki ette ennustada. Minu jaoks on sisepõlemismootorite demoniseerimisel praegusel kujul tugev rohepesu lõhn juures. Loomulikult asenduvad mingil ajal fossiilseid kütuseid kasutavad sisepõlemismootorid mingil ajal mõne teise tehnoloogiaga ja muutuvad maailma liigutavast jõust hobinokitsejate ja retrofriikide pärusmaaks. Aga praeguste loosungitega, et keelame 2035-ndaks ära ja siis ongi kõik hästi, ma nõus ei ole. Kui sedasama saasta tuuakse meile tulevikus üha suurenevates kogustes diiselrekkade asemel elektrirekkadega, siis IMHO ei lahenda see päris probleemi.
Another 0,02$
Olen väga nõus tarbimise, eriti saasta tarbimise osas aga miks peaks 1 meede välistama teist?
Oled käinud kuskil tiheda liiklusega arengumaades, kus ei ole mingeid "euronõudeid heitgaasidele"? Iga õhtu nuuskad ninast tõrva välja nagu oleks 8h siselasketiirus järjest olnud 100 osalejaga võistlustel. Ses suhtes on kasu ikka küll ja õhk on kohapeal puhtam ja nagu eelnevalt siin öeldud, et elektri roheliseks tootmiseks on palju rohkem võimalusi ja küll akude tehnoloogiad/korduvkasutamine muutuvad ka rohelisemaks. Selleks on kõigepealt nõudlust vaja, et asi areneks.
Eks eesmärke tulebki seada, muidu ei jõua ju kuskile. Raskeveondus läheb pigem vesiniku teed. Akuauto efektiivsus treilat suurel kiirusel järele vedades on ikka palju väiksem võrreldes tema linnasõiduga. Ja akude mass oleks meeletu.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.