Trans Euro Trail - TET


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Ahoi,

et kuna mu siinsed eelmised "Minu TET" laadi postitused kvalihvitseerusid vist lugemismaterjaliks küll (...ilmselt tingituna küll pigem välisreisikirjelduste nappusest? No et raskel ajal on ka ..... laululind :mrgreen: ), siis otustasin ikkagi pisut lisa toota. Ehk siis järgnev(ad) üllitis(ed) võiks olla alapealkirjaga "SaarteTET", ehk kuidas ma motoorienteerumas käisin! Sest jah, paraku tuleb ka viimasest pisut juttu teha, kuna see määras ja mõjutas omajagu ka mu TETi "sooritust"...
Aga asjast- modra siis endiselt sama, ehk see 125 4t "säästu-Honda". Kuid algtõuke alljärgnevaks sündmuste jadaks andis hoopis taaskordne leid StreetMoto raiperehvi rõugust- läksin sinna üldse oma Triumphile järgmist kruusakõlbulikku, ehk mõnd GS meeste ärapõlatut TKC70 vms "universaal-nahaalrehvi" leidma, kui sealt pinnakihist hakkas kohe silma hoopis harvaesinev R17 täitsa korralik "kärn", ehk Mitase E-09! Ja kuigi selle 120/90 mõõt on küll lisaks laiusele ka kõrguses samm suurem originaalist, siis tundus, et see võiks mul sinna ära mahtuda küll...ja nii oligi:

20210719_110229.jpg

Ja kuna endalgi oli pisut kipitama jäänud, et toona jaanipäeva paiku saartele ei jõudnudki, ning samas RõugeRetkel ka mõned tuttavad ikka mahitasid, et asi see siis Hondaga juba orienteerumagi tulla oleks, kui kunagi rollerigagi käidud...siis peale sellist rehvileidu oligi plaan lukus, ehk kaks kärbest ühe hoobiga- saarte TET+Söörömöö etapp sama soojaga, mis see siis ära ei ole?! :idea:
Ise muidugi olin alul ilge optimist, et reedel vara alustades sõidaks Muhu/Saaremaa ära (...et pärast sama nv. toimuva enduroGP tõttu mingeid rajakattuvusi vms. tõrkeid poleks), siis laupa orienteeruks ja hullaks niisama...ja pühapäeval paras pohmelli leevenduseks pisut Hiiumaal peale tiksuda. Aga selle plaani muidugi pihustasid ja põrmustasid kohe ksf. [mention]iSlanderEST[/mention] , kes mulle värskeima rajafaili ulatas, ja [mention]arxman[/mention] , kes ka need kilometraazimahud kenasti oodatust olulisemalt suurematesse numbritesse pani...
Seega tundus siis oluliselt mõistlikum plaan "vastupäeva" käima keerata- reede Tamsalu-Tln-Hiiumaa, siis laup orienteerumine, ja pühapäev/esmaspäev jätta Saare/Muhumaa ja "joonlaua" järgi Tamsallu tagasi sõiduks, nagu ksf. [mention]hmm[/mention] soovitas. Igaljuhul haises mingi pooleteisttuhande (võsa)kilomeetri järele ja seda juba kolme päeva ei topi...vähemalt mitte selle ratta/sohvri võimetega! :mrgreen:

Nii saingi siis reedel pisut peale kella 8.oo tule kolvile, et Peetri põrkega (...kus oli vaja siis patareid.ee nimelisest butiigist üks orienteerumisürituseks tarvilik USB-pesa kaasa haarata) ikka ennem kella 11.30 Rohukülla (loe-viimane soodus praam R-P hinnaskeemis!) jõuda. Ja korrektsuse huvides, et jõudma pidi siis ikkagi juba Martna külje alt end taas TETile aidates, kus viimati Paldiski poole pöörasin. Õnneks seal aga mingeid mülkaid teele ei jäänud, kui just ashvaldil sulanud salakavalaid pigimülkaid mitte arvestada, ja nii siis jõudsingi kogu oma kolaga kenasti 11.30 alanud seansile :)

20210716_114031.jpg

Laevaaega siis kasutasin lisaks lõunale veel "rajaplaneerimstele", ning hoolimata suht kleenukesest kütusekulust, tegi muret tanklate teema- hinnaguliselt pool paagist oli juba atmoshvääri auranud, aga samas Hiiumaa kaarti "zuumides" ei täheldanud ühtegi tanklat enamvähem "rajal"- nii Kärdla kui Kõrgessaare, käisid kauges kaares kulgemisjoonest mööda...kuniks Guugelmäps aitas inhvoga, et Jetoil on kenasti esindatud ka Heltermaal, mis hetkel ka kenasti avatud jne.! Tunduski parim valik, kui ees ootab u.300km tundmatul pinnasel... seega hakkasingi kohe maabudes paarist eelnevast Hiiumaalkäigust tuttavat punast logo otsima...nagu otsustas hakata ka minu saarte seiklus, kuna seda logo lihtsalt polnudki! Nii siis keerutasingi eeldatavas kohas paar korda edasi-tagasi, ka tiba vastasuunavööndit eirates, kuni lõpuks märkasin...ja siis juba v'ibolla pisut ka "kerg-jalg-teeliike" eirates end sadamakaile keerasin. Sest tegu oli vist siiski pigem paaditanklaga, mis kai peal teadupärast suuremat reklaami ei vajagi :wack:

20210716_125046.jpg

Aga sama suur, kui oli mu rõõm äsjaleitust, oli ka pettumus, kui pidin seal kinniseid galonkakapi uksi lõgistama ja tõdema, et läbi nende pole võimalustki tankimispüstolit haarata, ega täheldanud samas ka ühtegi prigu, kuhu Swedbanki Gold`skeemi plastikraha sokutada vms...kuniks kõrval kaiveerel loksuva kaatri peremees soovitas, et tankla töötab küll, helista lihtsalt seal kapiuksel oleval numbril! Valisingi siis numbri, mis oli aga siis ühtlasi "sadamakapteni" number- selle, kes peab siis laevu vastu võtma ja ära saatma jne...ning nagu äsja selgus, siis ka tanklat opereerima, samas kui kõik muu siin ümberringi käib ammu juba kahe klahvivajutuse, või kaardiviipega!? No ühesõnaga esmane reaktsioon kõnetorus oligi, et tal on vaja äsjasaabunud laev tagasi saata, seega alles peale 13.xx saab tulla. Ma siis jällegi, et egas see keskpäevane praam ehk niiii tähtis ka pole, eriti kui kell alles 12.50...äkki jõuab ikka ennam tulla ja mulle kas või ukse/kraani avada, küll ma edasi juba ise hakkama saan... No ja siis minut hiljem vänderdaski tallapressi seljas, muidu küll igati rõõmsatujuline, kuid pisut vaid jäänud "ajaakna" pärast muretsev pealik kohale! Ja oli siiralt rõõmus, kui üsna kähku hakkama sain- vaid 5,6 vms liirtit läks, võrreldes kaatrite tavalise 200++ kogustega...aga kui kohe ka maksta tahtsin, siis selguski aja pärast muretsemise teine põhjus- seda saab teostada vaid tema offisis suures sadamahoones! Halloooo...tehnikasajand?! Ja nii ma seal siis hetk hiljem seisingi, "sadamadirektori" kabinetis, pangakaart näpus...no umbes nagu veerandsajand tagasi koolidirektori kabinetis, siis vaid pangakaardi asemel suitsukoni kui asitõend sõrmede vahel vms :D

20210716_125529.jpg

Ühesõnaga, see oli mu viimase aja pikim ja põnavaim tankimine, väldates pea veerandtunni, ehk siis nii 3min per liiter...seega kel aega vabalt käes, soovitan! Sest suhtluse koha pealt oli sadamakapten igati lahe sell...ning ma loodan, et peale seda, kui ta kõik oma arvutid seal mu kümnekonna euro kasseerimiseks ka lõpuks taaskäivitanud sai (...sest mingi elektritõrge veel vürtsitas olukorda!)...vast ta ikka lahkuvale laevale vähemalt järele lehvitama minna ikka jõudis :ner:

Minul aga oli algselt korraks õhkõrn lootus sinna saarele startides- ehk ikka oli see öeldud 290km pigem liialdus ja jõuan ikka 18.30 ka sinna Sõru-Triigi paadile (ehk siis peale tankimist oli jäänud 5h 30m sõiduaega!), et siis lõpuks ka korra sellest legendaarsest motoo. eelõhtusest "nõrgestamsisest" osa saada. Ja esimese komandiku ma vist ka olin "graahvikus", sest kuskil Kärdla lennujaama kandis täheldasin, et 1h 50m on kulunud ja juba u.100km tehtud...aga nagu hiljem selgus, et sealtpoolt alles tegelik ohvrõud algab! Mul muidugi algas see meeldiva momendiga, kui Tahkuna endiste "baaside" juurde jõudsin- seal siis miski parkimplatsi kõrval selline suurem ja pikliku "küüruga" mägi, umbes nagu draakoniselg, kus laugem tee piki mäeharja kulgeb ja ka GPSi rada juhatas sealt ashvaldiparklast üles põhja poole ja ilmselt oli mõeldud mööda mäeharja tagasi? Aga nii minema hakates päris hästi joonest/rajast aru ka ei saanud seal puude all, kuniks märkasin kitsukest kivisemat rada, mis sama pika mäe peale hoopis külgepidi üles viis! No ja ju siis rehvlektoorselt sellist nähes keerasin kohe rattanina sinna peale ja rattale ka siis loomulikult peale niipalju kui jõudsin...ning kõvema sidurikräunatuse saatel lõppfaasis sain isegi juba jalga maha panemata üles! Ja kuigi oli mitte väga pikk tõus, samas aga üsna terava lõpuga, siis pärast muidugi kahtlesin, kas see just täpselt nii TETi osana mõeldud oli? Kuid samas oli hea meel, et sellisegagi sealt üles sain- järelikult olime ka motoo. etapiks lõpliklut valmis! :D

20210716_154614.jpg

Aga egas seda rõõmu suutlikusest pikalt nautida ei lastud, sest järgmine hetk hakkasid juba Tahkuna rannarajad, mis igasuguse enesekindluse alla võivad lasta. Pehmel liival, kurvid rajal, puud vasakul ja paremal jne...Hiljem selgus muidugi, et see vaid oli soojendus- loomulikult ei saanud rada jätta läbimata ka Kaibaldi "kõrbe", kus liiv vaat et veel vähemgi kannab, kui Piusal, või ksf. [mention]jyrx[/mention] eelmises postis :P

20210716_163444.jpg

Seega siis tegelikult õigel TETi mehel peaks olema vist vähemalt oma 50 eri varjundit liiva kohta võtta, no umbes nagu eskimotel lume kohta pidi olema(...kui see siiski legend pole?)...sest just siis, kui sa arvad, et enam hullemaks ei saa minna, algab Kõpu ps! Ja seda veel oma paarkümmend km vedelas, ja siis veel vedelamas liivas, ning kui sul on 125 kuupi 4t, mis antud olukorras pöördesse minna ei jaksa, kiirust kogude ei jaksa, seeläbi ka "kergeks" ei lähe, siis...ühesõnaga nii ma laveerisin seal hirmsa kräunutamise saatel 20-30-40, vb mõnel helgemal hetkel ka 50kmh-sest mõnes sirgemas "jäljes" sai ehk vahest ka teiselt kolmadale vahetada, aga siis kolmadaga jaksas vaid täpselt hoida seda, mida teisega üles olid kerinud...kuniks mõni suurem puuoks vms sundis taas rajal "poolt" vahetama ja pehmemat keskosa ületades oli vägagi tõenäoline taas pool kiirusest ära kaotada vms! :mrgreen:

Sedasi see teine kolmandik Hiiumaast siis kustutas ka igasuguse lootuse viimasele Sõru praamile jõuda, seega viimasel kolmandikul lasin juba isegi tempo alla, et lisaks piltidele ka kohvipausi Luidja söögitares teha jne...kuni poole kaheksa paiku jõudsin saare alla otsa välja, kus siis tankimise ja meeldivama äraolemise nimel ikkagi paar km "eirasin" TETi ja tegin väikese haagi Ellamaa COOPi ja tanklasse. Ja sealt siis juba TETIi "Sõruharu" umblõppu öömaja otsima ja nii ma siis lihtsalt nautisingi seal mingis suht inimtühjas rannas suplust ja päikeseloojangut parimal võimalikul moel!

20210716_210209.jpg

Aga kuna see sealne saaretevaheline harv laevaliiklus, käies vist vaid 3x päevas, pisut määras ka minu plaane- ehk kui 18.30 paadile ei jõudnud, siis uus katse hommikul 8.15 vms! Nii ka minul siis, aga eriti araks tegi veel inhvo kodulehelt, et vabamüüki tuleb ainult X-laevameetrit! Ja kui tahad kindlalt pardale pääseda, siis ole "piletiluugis" valmis juba tund enne laeva väljumist, ehk siis, kui vabamüük avaneb! Seega tuli minulgi juba varahommikul kohmitsema hakata, et ennem kella 7 paiku sadama minekut jõuaks ikka ka esimestes päikesekiirtes avanenud "nõrgestamisjärgne hommikuidülli" taas kenasti kokku pakkida :|

20210717_065517.jpg

Laevale jõudes selgus siiski, et hoolimata laupäeva hommikust, jäi teine ikkagi veerandtühjaks ja hommikune tund varem sinna sättimine oli asjatu vaev...samas aga maha jäädes poleks järgmisega enam õigeaegselt üritusele jõudnud! Mis samas edasist asjade kulgu meenutades poleks ka võibolla kõige kehvem variant olnudki!?

Ühesönaga kenasti Saaremaale saanuna, panin Angla tuulikute ristis oma "TETi kilomeetrid" seisma, ja keerasin Mätja poole motoo. osa saama.
Aega oli kenasti seal ka lõpuks oma telk lahti pakkida, modrale kaardihoidjad külge sättida, ketti pingutada jne meditatiivsed tegevused, kuniks pealelõunat ka kaart näppude vahele anti ja rajale! Algas kõik üsna ladusalt, sain kaardi üsna kohe ka "õigetpidi" ette, s.t. punktid andsid end üldjuhul üsna hästi kätte, ka lisakatseks olnud vigursõit kuskil suuremal platsil õnnestus tänu ratta olematutele mõõtmetele üsna pika puuga ära võita jne. Seega hakkasingi juba mõtlema-unistama, et päris hea huumor oleks sellise säärekaga end üldse poodiumile sõita...kuniks aga kusagil pisut peale poolt sõitu toimus kardinaalne pööre! Ja ikka lausa saltoga pööre, nii et nii ise kui ratas ikka päris rivist väljas!
Nimelt siis oli ühel metsavahelisel, aga suht sellisel keskmisel kruusateel, otsustatud hakata truupi paigaldama vms, töö oli aga mingil põhjusel pooleli jäänud... kahjuks oli aga ka pooleliolev tegevus mingil põhjusel korrektselt märgistamata jäänud! Kuigi paar meetrit teed oli nii meetri sügavuselt lihtsalt vahelt välja kaevatud! No ja kuna paarkümmend meetrit ennem seda olid veel mingid oksad üle tee (...ja nagu hiljem selgus, siis need oli sinna hoopis üks juba sealt läbi, õigemini üle!, sõitnud motoorienteeruja pannud sooviga tähelepanu äratada, aga...), siis keskendusin hoopis sellele, kummast otsast neist okstest kiiremini/ohutumalt üle saaks sõita, ning kui neist kenasti soovitud servast üle olin sõitnud ja pilgu uuesti teele tõstsin, et end keskelepoole tagasi võtta, nägin ehk 10m pealt, siis kiirusel u.50-60kmh, et nüüd on küll suur "s**t leivakotis"- ees haigutas paar m tühjust, koos pea püstloodis vastaskaldaga! Vist refleksid korraks pidurit jõudsid tallata, et ehk pidurdaks veel külili vms, mis olukorda leevendada võiks, aga ega sest kruusal enam erilist tolku polnud ja hetk hiljem, kui pauk käis, proovisin lihtsalt kuidagi tsiklist eralduda. Paraku aga käisid põlved ikkagi ilge raksakaga lenksus ära, käed ees küll maandusin kenasti, aga "üle nipli" käinud motika saba maandus veel kuhugi jala peale.
No ühesõnaga ikka reaalselt valus oli. Suutsin vaid kõrval karjuma jäänud modra kuidagi ära tappa, kraani kinni keerata, sest bensuloik oli ka all...ja siis lihtsalt komberdasin teeserva ja paar-kolm minutit lihtsalt istusin kraavipervel. Kuni hakkasid kostusima järgmise motika hääled, siis ikka sundisin end püsti ja lihtsalt vehkisin seal kraavipõhjas, et mitte peagi järgmist samas seisus seltsilist endale sinna juurde saada. Sattuski olema siis ksf. [mention]jyrx[/mention], nagu rattast ära tundsin. Ta aitas mul siis ka oma pilli taas püsti, veendus ikka korduvalt mu adekvaatsuses, kuniks ma veel mitu meetrit eemale lennanud telehvoni otsisin...ja kui telehvoni lõpuks ka leidsin, et oleks vajadusel "õlekõrs" endale kas või korraldajapoolset abi kutsuda vms, siis ta sai oma sõitu jätkata, ma aga jäin siis sinna oma õnnetut olukorda vaagima ja lahendama. Aga ennem jõudsin siis paar pilti ka teha sellest neetud "modraneelajast"...sest nagu hiljem selgus, et hoolimata veel suurtest kividest, mis Jyrx sinna okstele lisaks tõstis, ja märkelindi riismetest, mida kõrvalt kraavipõhjast teele sai venitatud, sõitis üks kaasvõistleja pm sama skeemi järgi (keskendudes okstele!) oma BMW sinna auku pm mahakandmiseni puruks- nokk täitsa puhtaks ehk tuled/traaversid/amordid/pidurikettad puruks jne....no ja lisaks veel paar napikat, mis lõppesid siis paaril kodanikul ennem auku motika kergel külili pidurdamisega vms.

20210717_160917.jpg
20210717_161054.jpg

Piltidel ratas siis juba "ülelennanud" poolel, ehk siis tulin rattata poolelt ja ikka sinna järsemasse seina sisse! Ülemisel pildil siis veel paigaldusootel truubitorugi põõsas vedelemas näha, ning alumisel siis need kivid, mis meist sinna veel lisaks okstele kraavi "markeerima" jäid.
Ma sain siis seal mingi pool tundi vähemalt oma ratast veel remontida- kuidagi oli isegi bensuvoolik kraani ja karpa vahel katki läinud, see aga õnnestus mingi pikema "ülevooluvoolikuga" ära vahetada, siis sai ratta küll uuesti käima, aga normaalsest sõitmisest oli asi ikka väga kaugel- piduriketas ja esiratas olid minulgi loppis, amordid kõveriti, lenks viltu, telehvoihoidk koos peegliga maha murdunud jne. Ja kuna tunne oli, nagu keegi oleks pesapallikurikaga põlved pahupidi löönud, siis ei saanud ka esiratast oma hargi vahel hoides midagi sirgestada, ratta tööristakomplektis kaasas olnud 12 lehtvõti keeras aga pooltel prillide poltidel kandid maha avamise asemel...ja nii ma siis seal "tagusin" seda esiratast nii lenksust hoides mööda mööda puid, kui ka puunotiga velge sirgemaks, et vähemalt kahvli vahel ringi mahuks käima. Liikuma ma siiski lõpuks sain, küll aga nii, et üle 70 sõitmine oli suht välistatud, vibra tahtis käed otsast rebida, lisaks oli nii püsti sõitmine, kui vasaku jala peale toetamine välistatud, seega viimased paar tundi loperdasingi vaikselt "baasi" poole tagasi, vaid mõningaid teele jäänud lihtsamaid punkte veel kaasa korjates. Noh, poodiumist polnud mõtet muidugi sellise ratta ja meeleoluga sõites enam unistadagi...aga vähemalt viienda koha vääriliseks hiljem mu sooritust ikkagi hinnati!
Seega, kui arvestada, et 2.-3. kohast jäi puudu vaid mingi 3-4 läbimata punkti, siis ilmselt emma-kumma neist oleks ka endale nõudnud, aga noh... (togi)

Kuid kuna siin on taas nii pilte kui juttu juba ilmselt liigagi, siis sellest, kas ja kuidas sealt tagasi sain, peab vist ikka ühe posti veel tegema, seega saaga jätkub peagi...
:bsmile:

EDIT: Tänud [mention]taxx[/mention] jah, Coop ja tankla ikka Emmastes muidugi! Hellamaagi oli tõesti teel...ja nii ka Ellamaa, kuigi mandril, seal kuskil peale Turbat. Aga kui päevas juba mitu sarnase nimega kohta teele jäänud, siis on kirjaveakurat käbe tulema :D

Viimati muutis Loadära, 30 Juul 2021, 04:15, muudetud 2 korda kokku.
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”