Trans Euro Trail - TET
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Heh, ja juba olengi siin pisut kirumas end, kuis nüüd täitsa omal tahtel veel selline "kohustus" sai võetud, et seda lugu siin otsast lõpuni jagada...sest pagan, nende piltide ja sõnade otsimine ja sättimine kipub kogenematul olema ikka paar tundi per postitus! Aga no ehk saab siis siingi paralleele selle sõidu endaga leida- mingil hetkel on nagu isu juba täis, aga no kohustus ring lõpuni sõita on ju võetud...ja ka vabatahtlikult ! Nii et selle rakursi pealt vaadates on paar tundi pehmes toolis veeta ikka kerge pääsemine võrreldes sellega, mis sadulas möödus
Kuid lähme siis edasi...seda küll sissejuhatuseks kurva teatega, et egas tegelikult sealt Pärnu-Paldiski lõigult mingeid põnevaid pildikesi ega seiku lisada polegi! Mis teha, sest eks see lääne pool ju suht lame pool, ja kuna kuivapoolsem aeg ka, siis oligi pigem üks pikk uhamine. Endal küll hoidis siis pinget või põnevust pisut see, et puudus täpsem aimdus km-st, samas aga oli võetud plaani (...ja antud ka lubadus) õhtupoolikul normaalsel ajal tuttava juurde Tln külje alla Jaanile jõuda! Sest olgem ausad, natuke nadi oleks olnud ju ka Jaane üksi kuskil rupsikus tähistada...
Ühesõnaga meelde jäi siis sealt lääneservast vaid ohtrasti taastuvenergiaga eksperimenteerimist:
...ja siis Martna? pood lahke müüja, kes lubas kassas telo laadida, kuniks sealt soetatud banaane ja jäätist konsumeerisin, ning Nõva järvede kant juba kogunevate, või siis alles parimate kohtade nimel kiirustavate jaanilistega... sestap pidi ka kurvide "lõikamisega" seal pigem ettevaatlik olema, sest pagan teab, mitu kalja kellelgi juba lipsu taga on?!
Aga sõidu poolest põnevamaks läks siis ehk Piirsalu? endiste baaside juures, kus üle käinud äikesetorm oli endast juba ka pisut tuulemurdu maha jätnud:
jnejne...
Lõpuks Paldiiskisse välja jõudes ootas aga muidugi valus laks tanklas- sõidetud oli kõigest 331km, aga paaki läks taas 11,7l...ehk siis masendav 3,54 sajale! See oli ka üldse kõige kangem kütusekulu kogu TETi vältel ning tingitud loomulikult sellest, et lootuses varem jaaniõllede manu pääseda, läksid kõik kruusasirged ja ashvaldilõigu põhjagaasiga...ning pisut pealegi! Ja etteruttavalt võib öelda, et selline laristamine loomulikult lõhkus ka viimase lootuse 3l/100km keskmiseks hoida!
Paldiski pankranniku alused rajad olid muidugi juba tuttavad, aga korralikult vinti andmast pärssisid ka seal jaaniplatsi otsivad 4 rattalised ukerdajad. Aga jaaniplatsi juba leidnute laagrid nägid siis välja umbes sellised...sama pilti võite siis kasutada ka nii eelnenud Nõva, kui järgneval päeval Soodla järveäärsete illustreerimiseks
Kuid mulle taas tundmatuks muutusid rajad seal Klooga pool...aga ilmselt olid need sel õhtul ka kõigile "püsisõitjatele" tundmatuseni muutunud?!
Sest seal muutus see tuulemurd ikka väga korduvaks, ja kohati ka nii tihedaks, et paaris kohas pidi ratast napilt süles üle kandma (loe: esiotsa ja siis tagaotsa, või vastupidi, eraldi üle takistuse füüsiliselt tõstma...sest see väidetav 132kg mulle ühekorraga siiski sülle ei mahu, ükskõik kui suure pudru hommikusöögiks ka teeks!):
...ja siis siin esimese koha tagant koidab järgmine, kus läks ikka väga napilt, et rajale langenud takistusest servapidi mööda hiilides ratas üldse kuskil paarimeetrisest järsakust alla mingisse liivaste servade/põhjaga ojja ei libisenud! Vimasel hetkel sain natist kinni ja action oli nii reaalne, et isegi pilt unus teha...aga no kes seal ehk tihemini, või vahetult peale Jaani seal sõitis, tunneb koha ära
Ning eks neid tuulemurru pilte sarnaseid oleks tollel õhtul saanud teha kümneid, kui mitte sadu (..ok, viimane vb siiski kirjanduslik liialdus), kuid see kõik tingis siis selle, et Männiku Nestesse välja jõudsin ma alles siis, kui teised juba Jaanituld süütasid, ehk siis peaaegu kell kümme õhtul! Seega siis hoolimata vahepealsest lihtsamast rajast, oli 15h seiklus täpistehnika andmeil katnud ära just sellise kilometraazi ( siis Mõisaküla-Männiku, mis ratta enda mõõdiku andmetel oli küll 585km, ehk erinevus u.2%?) :
Kuid seejärel tegin ka ainukese arvestatava(km poolest vaadatuna) valskuse, ehk vaatasin TETi teepikkuse Männikult Maardu teeristi, ning kesklinna asemel keerasin noka üle Kangru ringtee poole, et Jüri taha tuttava juurde jaanile minna, kust siis järgmine hommiku (...ah mida ma valetan siin, taas pigem keskpäev!) ringteed mööda sai samma Maardu teeristi jõudes jälle kilometraazi kenasti õigeks sünkroniseerida! Nii et ehk foorumlased andestavad, et Tln lip-lapi peal ashvaldi-endurolõikudest seekord loobusin. Ja kindlasti ei moonutanud tekkinud kõrvalpõige ka kütusekulu paremuse poole, kui kaksplusskaksrealisel jälle vaid "full throttle mode" abiks oli, et üldse rekkadegi tuulevoolus püsida!
Seega siis viimane sõidupäev jäigi selline, umbes nagu pohmakaga "pisut peale teha", ehk suurusjärk 250km...ja seal oli juba äratundmisrõõmu kamaluga, sest eks põhiliselt Kõrvemaa metsades saigi u.10a tagasi oma Suzu350DRg modrarõõme taasavastatud, ehk kus algas siis "teine tulemine" Riga-Minsk-Voshod-Iz ajastu järel! Meele eriti heaks tegi muidugi see, et seal juba paar tõusu,muu hulgas ka "greenis-tee-tõus", mis kunagi isegi Suzuga käpardumisi põhjustas, läks juba nii osavalt sidurit põletades, et isegi jalga ei pidanud maha panema! Seega peab paika- inimene õpib-harjub ikka kõigega:
Sealt edasi viis rada, taas üle ohtra teele langenud metsamaterjali, siis Vetla kanti Karu häärberi, kus pidi kõigil tuttavatel olema ka kohustus väike "lisasõõr" teha. Ma muidugi pakkusin seepeale välja, et mis seal niisama nühkida, ehk peaks siis ka juba TOP Geari laande ajatabel olema? No tuleb see või ei, igatahes väike Honda seal viimaseks kindlasti ei jääks...sest nii kleenukesed takistused, nagu seal GS meeste jaoks valmis olid pandud, läksid ka täies matkavarustuses teisel käigul kui lenneldes
No ja nii sooda sõõri peale (..ehk siis see TETtevõtmine üldiselt, mitte viivuke sealsel rajal) isegi häärberi peremees muutus uudishimulikuks, surus (... juhuslikult?!) peas olnud Honda nokatsi sügavamalt pähe ja tegi ka üks prooviring! Laekudes sellelt heakskiitva kommentaariga, et sellega saab ju kõik sõidud sõidetud küll... aga tegelt, miks ei peakski?
Kuid mis seals ikka, kui pakutud pätikohvi paksuni rüübatud oli, sai ka kiiver taas pähe pressitud...ja komakoht (ehk siis 100km) hiljem ka juba koduse Türi-Tamsalu raudteetammi lõpumeetritel lõpufoto vormistatud!
Mis ma ikka oskan öelda? Lahe oli! Ja kuidas teisiti saakski, kui ise see endale orgunnitud oli...
Ning kui saaks rajameistrile (kiidu)sõna jätta, siis oleks see umbes selline- need vähesed ashvaldilõigud, mis sisse olid jäänud, olid minu arust just 5+ leitud, või vähemalt enamik neist- Alatskivi, Lüllemäe, siis just seal lääne pool jne, mis iganes meelde jäid, olid just mõnus "värskendav vahepala" metsast korraks välja saades...sest ka minus tärkas hoolimata neist juustudest üht äkki "supermotomees", kuna kruus oli juba kõvema kooriku neilt ilmselt maha nühkinud ja ashvaldipidamine oli ikka üle ootuste hea!
Ja ma usun, et paljud "nupurehvimehed" tahaks mind selle jutu peale ehk ära lintshida...aga siiski, paljud matkamehed sõidavad tihti just mitte kärnadega (ehk "universaalidega", milliste kallutusvõimekus võib enamustele uskumatu olla!) ja siis oleks sellised lõigud just rõõmuks ka neile!
Ise pigem jätaks vb selle maks "km-nr" taga ajamata ja vaataks raja sellise pilguga üle, kas ehk annaks pigem kõik üle paari km pikad kruusasirged ära kaotada?
Ahjaa, statistika ka siis, hästi jämedakoeliselt-
TANKLA/ KILOMETRAAZ/ PAAKI MAHTUS/ RAHAKOTIST LAHKUS
Kiviõli 104 3,45 4,70
Illuka 234 4,10 5,65
Alatskivi 410 5,00 7,10
Värska 625 6,70 9,55
Karksi 985 11,70 16,25
Pärnu 1179 5,90 8,79
Paldiski 1510 11,80 16,39
Tamsalu 1860 11,55 15,70 (Männiku-Maardu lõigult lisakm eemaldatud!)
KOKKU 60,2 84,93
Kavastu praam 10€
Munamäe torn 3€ (..no ei viitsind jala minna katkiste krossisaabastega!)
...et mul siis jäi paraku lõpprehkenduseks 3,21l/100km, soovitud 3/sajale asemel. Aga no, ehk on need teele jäävate tanklatevahelised km.numbrid lõigutigi siis kellelgi abiks laadse reisi kilometraazide/kulude planeerimisel! Ja endal hea meel siis sellestki, et ikkagi kokku alla saja euro (97.13) sai hakkama! Sööki ja jooki siia siis arveldama ei hakanud, sest kuskil klantsrestodes ju ei käinud...ja poehinnad, ning ka kulumäärad on suht samad ju nii Tamsalus, kui kuskil Tamula taga...
Ühe kivi siiski lõpetuseks viskaks veel õhku- kas palun Admiral Vint, või jyrx, või kes iganes siin veel seda uut Honda 300 kantseldavad-
tegelikult väga loodan, et see minu "ökoTETi" tulemus ei jää lõplikuks ning teete sarnase, kui mitte parema tulemuse kulunumbrite koha pealt?
Sest mu Suzu DR350 tõesti tahab pensionile ja hetkel oleks minu silmis just see eelmainitu väga kõva pretendent seda kohta täitma

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.