Küsimusi motika värvimise kohta
-
Teema algataja - Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Küsimusi motika värvimise kohta
Sain täna esimese sõidu teha - ehk siis värvimistööd tehtud. Päris palju aega läks kokkuvõttes ikkagi, kõige rohkem vana värvi eemaldamisele ja plastikute parandamisele. Mitmes kohas tuli pragusid välja, üks kinnistuskõrv tuli taastada jne. Selgus ka miks paagi pealt värvi lahti oli löönud - keegi üleeelmine värval oli lihtsalt üle tehasekleepsude värvinud, ilmselt värv seal pidas kehvemini ja nii ta tuli. Isegi pidas kaua vastu, 10a .
Lühidalt oli töö järjekord siis selline:
vana värv maha 80-180 lihviga. Kasutasin ka soovitatud Wenfexi värvieemaldajat, lakki ja alusvärvi see võttis, krunt ainult naeris selle kraami peale. Aga oli abiks ikka. Mingi hea pehme, käepideme ja krõpsuga lihvklots oleks abiks olnud. Või siis mingi 75mm lihvmasin. Mul on 125mm masin, suuremaid pindu lasin tollega, kuid ta on kumeruste jaoks veidi suur. Liivapaberi asemel Mirka lihvvõrk - sisuliselt 1 leht igast vajalikust jämedusest kestab terve ratta tegemise ära.
plastikute parandamiseks kasutasin Teroson 9225 liimi - super kraam, kahekomponentne, kuivab mõne minutiga ja jääb mõnus painduv plastipind. Praod lasin dremeliga mõlemalt poolt 45 kraadi all soonteks, sinna sisse siis liim. Paari kohta panin tugevduseks alumiiniumvõrku ka. Ühest süstlatäiest liimist saab päris palju.
terasest paagile läks järgmiseks happekrunt, plastidele Pro XLi sprays plastikrunt. Siis täitekrunt (Duxone 1064, hea kraam) ja pahtel. Täitekruntida tuli 2 korda, vahelihviga, enne iga värvimist silikoonieemaldiga puhtaks. Lihvisin 500ni (Mirka soft paberid). Kulus u 500ml.
alusvärvimine - mul tuli 4 tooni. Alustasin suuremast pinnast (valge) väiksema pinna poole. Siin oleks saanud paremini - niipidi tehes peab iga järgneva tooni jaoks pea kogu detaili kinni katma. Väiksemast suurema poole liikudes oleks kinni katta vähem. Samas ma ei tea, see valge mul oli suht kehva katmisega, äkki poleks teisi värve ära katnud. Alusvärvid olid Cromaxi omad (vist). Alusvärvi lihvisin enne kleepsu ja lakki Mirka punase karukeelega. Kahel detailil ärkas krundialune värv ellu ka ikka korra, ilmselt lasin alusvärvi kohe põmaki esimese kihina väga märjalt peale. Et siis esimene kiht võiks suht kuiv olla. Valget kulus 500ml, punast 150ml,helesinist 150, tumesinist 100.
kleepsud tellisin 4nm.eu - soovitan, väga hea kvaliteet. Otsisin ise failid mida nad siis modisid sobivaks. Kleepimisel, isegi kui pind ei ole suur, on mõistlik seebivett kasutada. Ma kasutasin keskelt teibiga pooleks meetodit, ilma seebita, ja no ikka jäi mõni väiksem mull sisse. Kui tööks mingi hetk nuga on vaja, siis teibi see käe külge, sest suht s**t tunne on, kui see käest libiseb ja paagile kõige nähtavamasse kohta täkke lööb... küsi kust ma tean.
lakiks kasutasin ProCoat Anti Scratchi, vist Värvifoorumi oma bränd. Täitsa hea kraam, väga hea hinnaga. Lakkimisel on hea valgus oluline, suht keeruline pihta saada kus kananahk veel on. Kleepsule esimene kiht hästi kuiv, igaks juhuks, et üles ajama ei hakkaks (ei hakanud). Lakkisin 2 korda: 2 kihti - lihvisin kleepsude pealt madalamaks, +2 kihti veel. Täitsa siledaks ei saanud, aga jäi hea mu meelest. Enne teist lakkimist ei ole hea kleepsuni välja lihvida, sealt võib kleepsu krimpsu tõmmata järgmise kihiga. Laki kulu u 600-700 ml.
lõpuks lihvisin laki 2000-3000 (3M Trizact) üleni üle. Kolle oli ka ikka sees, need sai 1500ga kergelt välja. Ja lõpuks Meguiarsi jäme ning peen poleerpasta akutrelliga.
pakika värvisin Pro XL ProTex struktuurvärviga. Eks näeb kaua see kestab seal, kui kott peal ja liiv, muda jms jama seal vahel hõõrub
värvipüstoliks oli suht odav Sagola Classic Lux. Veidi võttis aega et seaded paika saada, aga see oli rohkem operaatori viga, kui püstoli.
paagi ja sadula vahele panin läbipaistvat kaitsekleepsu ka. Vist panen paari strateegilisse kohta veel.
Nii ta sai. Esimese sõidu pidas värv vastu, tuul maha ei puhunud. Jama on ainult, et nüüd ei taha kuidagi võssa ja porisse ronida. Aga usun, et läheb üle :p.
Oma aega hinnastamata kulus kokku koos kleepsudega u 270 euri ja 40h kvaliteetaega töökojas. Kõik materjalid ostsin Värvifoorumist, hüva nõu sain sealt pealekauba.
Ah jaa, normaalne värviaure filtreeriv mask võiks ka olla, mul oli tolmufiltritega. Kardan, et elueast kukub peale seda värvimaratoni paar nädala küll ära.
Lõpetuseks sai ratas 50-60mm tõstekomplekti ka. Unladen kliirens nüüd u 33cm. Küljejalga peab pikendama, hokilitrist jala all jääb veits väheks.
Mõni pilt ka.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.