Krossika ost 15aastasele


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas will111 »

Karl32, see on sul mõistlik mõte natuke juurde koguda. Ma olen puht huvi pärast päris pikka aega hoidnud silma peal eelkõige just kasutatud krossirataste turul (ja noh, ütleme nii kohati tundub, et see on isegi suurim kasutatud mototehnika segment eestis) ja võib öelda, et laias laastus kuskil alates numbrist 2k tekib selline asi nagu valik. Muidugi sinna juurde võid veel lisada oma tingimisoskuse aga pigem on ilmselt niipidi, et väga hea joppamise puhul ja õigel mõmendil ostes õnnestub ehk mõni 2.5k pakkumine tingida kuskile 2k juurde. Leiad erinevadi tehnilised probleemid üles, tood välja ja kui ise tead, et neid ei ole tegelikult niiväga raske fixida siis tingid selle arvelt hinda.
Trikk on muidugi mitte osta mootorit, kus tuleb hakata "fixima" kohe mitme tuhande euro väärtuses :D

Mis iganes põhjusel on see 2k olnud suht selline magic number juba vääääga pikki aaastaid. Paistab, et tegu on mingi psühholoogilise piiriga, et selleni ollakse nõus hinda laskma ja umbes sellist hinda siis keskmiselt ka ollakse nõus maksma, kasutatud krossirataste eest. Tänasel päeval võib selle eest oodata umbes selliseid 2014-15a masinaid, ja loomulikult AINULT!!! päris tootjate tehnikast käib jutt. Kui keegi küsib mõne "vähekasutatud" Tsingtsui eest 2500e siis need pakkumised lihtsalt konkreetselt ei kuulu sellesse kategooriasse.

Mis tootjaid puudutab siis muidugi tore on näha, et eksisteerivad igasugused apollod ja muud huvitavad nimed, minu soovitus oleks nendest asjadest viisakalt kaarega mööda kõndida. Kui sa tahad tehnikat, mis sõidab ja kestab siis valik on selline: Yamaha, Kawa, Honda, Suzu, KTM, Husq. Võibolla tänasel päeval saab sinna lisada juba ka Gasgas. Betat ilmselt mitte sest reaalselt ma ei ole näinud müügis veel mõistliku hinnaga ühtegi kasutatud betat eestis.
Vahe misiganes apollode ja eelnimetatud listi vahel on täpselt selline - nende kvaliteettootjate tehnika on aastakümnete jooksul arendatud ja TESTITUD, nii ala tippude kui kogu muu kontingendi poolt. Tootmisprotsess on täpne ja lahendused on lõviosas väga hästi läbi mõeldud, materjalid kvaliteetsed. Kõigil muudel "tegijatel" kõik eelnimetatu puudub, see on lihtsalt simple fact ja sinna pole midagi teha. Muidugi oleks kena kui soodukaga saaks osta sama hea ja kvaliteetse tehnika kui...aga paraku sellist shortcuti lihtsalt ei eksisteeri :D

Jutuks olnud 250 4t'd mina küll ei kardaks, siin foorumis muidugi on jah teatud rahvas, kes on põrgupõhjani veendunud, et isegi 100kg+ mehed peaksid sõitma max 125'se mootori otsas kuni nad saavad maailmameistriks jne jne. Sellesse arutelusse ma taaskord laskuda ei viitsi, eks igaühele oma vist. Küll aga näen kasvõi siin oma kodukohas regulaarselt kuidas tuttavate poisid lähevad täpselt just niimoodi...hiinakate või siis vahel 85'ste krossikate pealt 250 4t firma ratta otsa. Pole küll seni veel kuulnud ega näinud, et keegi neist sellega hakkama ei oleks saanud. Samamoodi oli minu jaoks ilmselt "liiga võimas" 500ne 4t ratas sel hetkel kui selle ostsin, sest ma polnud krossikaga sõitnud rohkem kui 15a ja isegi see kunagine kogemus oli väga lühiajaline...seda näitas juba esimene proovisõit enne ostmist põllu peal :lol: samas seesama proovisõit oli ka põhjuseks see "liiga võimas" ratas ära osta ning kahetsenud pole küll kordagi. kokkuvõttes on ikka nii, et käest ära lasta võib ükskõik mille kui ikka sõita ei oska või üldse gaasirulli regullida ei oska. Samas raske uskuda, et keegi kes on juba päris erinevate kaherattalistega päris palju sõitnud, ei oskaks üldse kaherattalist kontrollida. Anyway, pika jutu kokkuvõte, et kindlasti on veel palju igasuguseid vahepealseid rattaid, mis oma võimsuselt jäävad madalamale 250'sest krossikast...aga kui neid igasuguseid põnevaid rattaid ikkagi järelturult mõistliku hinna eest kasutatuna osta lihtsalt ei ole! ...siis pole ka eriti pointi inimesele sellest kõigest rääkida või öelda, et kogu veel 10 aastat raha ja mine osta siis poest see millest 10a tagasi unistasid. Välismaa turg on ka kindlasti tore koht, kuid 15a poisi jaoks võib see ka natuke out of reach reaalsus olla, et ta läheb kuskile poola ratast ostma. Lätis muidugi sõidetakse samas krossikatega väääga palju, ja see ei ole otseselt müstiliselt kauge koht. Võibolla tasub siis uurida

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”