Krossika ost 15aastasele


morse
Postitusi: 1455
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 291 korda
Tänatud: 233 korda

Re: Krossika ost 15aastasele

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma ise sõitsin nooremana KTM 125 EGSiga. Sellised low performance ja madala kubatuuuriga mootoriga aga muidu täismõõdus kerega (18"+21" rattad) on alustajale väga mõnusad. Selles mõttes, et okeide amortide ja piduritega ning normaalse kehaasendiga masin õpetab vast õigemini sõitma kui bitbike - ja mega lõbus on ka. Hea näeb välja ja hea järelturu väärtus on ka sellistel pillidel. Samas vajavad oluliselt vähem hooldust kui krossikad (kasutatud ratta puhul on muidugi enamus kinni selles, kuidas eelmine omanik asja hooldas).

Ingliskeelne väljend oleks vist "trail" motorcycle VS MX ehk krossimootorratas. Mitte sassi ajada TRIAL mootorrattaga, mis on ka tore leiutis :)

Järelturg on Eestis ilmselt üsna olematu. Aga tasub ringi vaadata teadmisega, et Pitbike ja Krossika vahel on olemas veel terve segment häid rattaid. KTMil minu teada sellist farmboy'le sobivat heinamaal pläristamise ratast enam pakkuda ei ole (see minu EGS on tänaseks juba uunikum ja seda enam ei soovitaks). Lihtsalt võrdluseks viide Yamaha tänapäevaselt kodulehelt:
https://www.yamahamotorsports.com/trail ... ls/tt-r230

Kujuures Trailbike võib vabalt ka suurema kubatuuriga olla - sellised masinad ei tapa ära. Ma DR350 pole proovinud aga ma arvan, et see oleks ka täiesti hallatav pill (näiteks 125CC krossikas on ikka palju karmim masin) - samas see konkreetne DR näide on ilmselt suht olematu vedrustusega.

Plussid pitbike ees on lugematud alustades sellest, et tegu oleks ikka päris tsikliga, mitte mingi imeliku väikeste ratastega masinaga
Plussid MX pilli (näiteks 125 või 250CC krossika) ees on pikem mootori hooldevälp.

1500 on selline napikas summa muidugi. Aga arusaadav, et 16-aastasena on hind väga määrav. Rääkimata sellest, et mingit varustust on ka vaja jooksvalt hankida. Igaljuhul me kõik oleme mingi panni endal lõpuks hankinud. Mõnel on läinud hästi, mõnel kehvemini. Kindlasti on selles vanuses tehtud ka selliseid ostuotsuseid, mis tõid koju tsikli, millega vaevalt üldse sõita sai (kuna enamus aega oli vaja remontida). Aga ära lase ennast sellest hirmutada. Vali endale meelepärane tsikkel ja anna kuuma! Muidugi nagu Jesper ütles, et masin ei tohiks olla liiga vanaaegne, muidu ei leia juppe jmt...

Ja kui sa lõpuks ostadki tutika Pitbike (et vältida riske kasutatud ratta ostmisel) või hoopis räigelt kasutatud krossika - siis kogemuse saad igal juhul.

Edu!

Edit: lugesin teema veelkorra läbi ja kommenteerin veel ühte asja. Kui sul on plaan rajal sõita, siis osta ikka krossikas. See 125/250 pill võiks olla täiesti õpitav masin. Leia lihtsalt võimalikult korralik täismõõdus raamiga ratas, mida soetada jaksad. Kui kavatsed ringi matkata metsades ja põldudel, siis vaata pigem mu eelmist juttu. Ma ise olen rajal vähe käinud (peamiselt sellesama EGSiga) ja kirjutasin just lähtudes sellest, et ise teismelisena kippusin põldude ääri mööda võimalikult kaugele matkama...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”