Garaazi kütmine ja soojustamine

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3144
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 492 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Garaazi kütmine ja soojustamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Turist kirjutas: 12 Dets 2020, 17:29
Madlobster kirjutas: 12 Dets 2020, 11:42

siis ma ei saa üldse aru mis soojusõpetusest sa räägid ja kes seda sulle õpetas

kui sa võtad oma sileda radika ja paned sinna ilma ribideta kilovatte juurde või koos ribidega kilovatte juurde, et mis siis nagu su arust muutub?
ühel juhul on radika pinnatemperatuur madalam teisel juhul kõrgem, toas on ikka sama palju sooja.

Minu soojusõpetuse õppimise pärast ei ole vaja muret tunda, ilmselt ka soojusõpetust õpetatakse üsnagi sarnaselt. Sellest ehk oled isegi aru saanud, et asi pole erineval tasemel teadmiste omandamisest, vaid et siin üks räägib aiast ja teine aiaaugust? :lol:

Muutub see, et sileda radiaatoriga annab see radiaator kiirgusena ära suurema osa soojusest kui ribidega radiaator (mis annab konvektiivselt). Just sellest mu jutt siin eespool algas. :bsmile:
Sa oled oma mõtetes ikkagi mingis konkreetses elektriradiaatoris kinni. Ma ju ütlesin, et räägin soojusõpetuse kontekstis üldisemalt, mitte mingist konkreetsest elektriradiaatorist kusagil toas. Sellest pole midagi rääkida, põhikooli lapselegi selge, et see on ehitatud kindla võimsusega ja ribide juurde panemine võimsust ei muuda (Märkimisväärselt mitte. Mingil määral on see siiski võimalik. Ütle kuidas? :) ). Kes ütles, et radiaatori pinna temperatuur peab madalamaks minema kui ribisid rohkem juurde panna. Näiteks kütad vesiküttega radiaatorit katlaga ja annad radiaatorile 50 C peale. Tuleb ju küttevõimsuse erinevus sileda ja ribidega radiaatori puhul?

Kiirgus vs konvektiivne on jah lihtsalt isiklik eelistus (võimsus jääb mõlema puhul võimsuseks). Katlaga vesikütte 50c kui paned ribisi juurde siis see võrdub katlast suurema võimsuse tarbimisena, mis on täpselt sama kui suurendad oma el radikas küttekeha võimsust (tarbid võrgust rohkem energiat) mingit vahet pole kas tarbid võimsust vooluvõrgust või veevõrgust (vee kütmiseks kulub sinu ribide lisamisel rohkem energiat)
Sinu jutu järgi muutub tsikkel võimsamaks kui kaalu vähendad (no läheb kiiremini edasi järeldus on võimsam, läheb kiiremine nullist sajani ka seega raudselt võimsam) Kui sisend võimsus on suurem, siis ilmselgelt on ka väljudvõimsus suurem. Aga sisendvõimsuse samaks jätmisel ei ole võimalik ühegi ribiga väljundvõimsust suurendada pole vahet kas muuta see soojuseks ja anda ära konvektiivselt või kiirguslikult
Nüüd taipan, miks rullnokad oma lääpas bemmile "antitiiva" (ka ju ribi) installeerivad, ma siiani äi mõistnud :bsmile:
Minule räägiti füüsika tunnis võimsusest ja energia ülekandumisest koolis hoopis muud juttu ja ma olen tõenäoliselt liiga vana, et seda uuema aja "ribi" füüsikat õppima hakata. Katsun vanade definitsioonidega kuidagi oma järelejäänud aastad toime tulla.

Aga soojasid jõuluid!!! :bsmile:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”