Räägiks läbisõidust
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7411
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Räägiks läbisõidust
moilo kirjutas: ↑21 Nov 2020, 14:58Urmas,
Need tehase välbad sobivad enamikele kuid kindlasti mitte kõigile. Enamus tootjaid annavad mitu hooldusvälpa sõltuvalt kasutustingimustest. Näiteks normaaloludes 50000 km või kord 2 aasta tagant. Rasketes tingimustes 25000 või korra aastas. Eestis müüakse autosid soovitusega hooldada neid normaaltingimustesse sobiva välbaga. Ja kui nüüd küsida millised oleks need raskemad tingimused siis ma vastan. Tolmused, külmad, suurte temperatuuri kõikumisega, lühikesed distantsid. Kõlab kui keskmine Eesti kasutaja?
Ma arvan,et sõiduautode puhul pole erilist vahet,aga veokite ja töömasinate puhul on asi muidugi seinast seina. Üldiselt on omaniku enda asi ikka selgeks teha ,et milline kasutaja ta on.
Ma olen meie ettevõtte veokitele ise koostanud hooldusplaanid igaks aastaks ja just täpselt kasutuse järgi. Eile just tegin järgmise aasta plaani.
Näiteks Volvo hooldusplaan maantee veokile on pigem autot laastav,aga sealt saab võtta kõik vajaliku, mida vaja teha ja sobitada see enda kogemuse põhjal. Ongi olemas eritsandilised hooldus plaanid ja teedki sellest omale sobiva, mis on muidugi suts kallim kui ettenähtud miinimum, kuid on tehnikat säästev ja tasub pikas perspektiivis end mitmekordselt ära. Mul on masinad ,mis töötavad iga päev, aga ls on 3000-12000km kuus ja iga masin saab oma plaani vastavalt vajadusele. Töid veokitele teeme teeninduses kuid mitte margiesinduses. Kaubikud ja sõiduautod käivad meil margiesinduses 100%.
Näiteks õhufilter,mida vahetatakse veoki hooldusplaanis 1,5-2a takka läheb meil igal aastal vahetusse. Salongi filter 1 korra asemel 2 korda aastas jne. Maksab olematu summa, aga puhas filter hoiab salongi ventikat, mis on kallis ja vahetus kulukas.
Mul on nende asjade hooldamise kogemused alates 1993 ja sellest esimesed 6-7a ka reaalselt oma kätega neid tethtud. Ma tean oma kogemuse põhjalt,et kuidas midagi tegema peab ja sellest on ka meie ettevõtte autod siledad ja puhtad ning korras tehnikaga ka peale miljoni läbimist. Samas kui sa oled vedaja ja ei oska oma tehnikast aru saada, siis on see ikka sinu enda mure, mitte tootja mure.
Ma ei saa siiani aru inimestest,kes ostavad omale mingi hobi masina(tsikkel ntks) ja ei oska sellega midagi peale hakata, kui on vaja hooldada või midagi vahetust vajab. Selline inimene on omale vale hobi valinud lihtsalt. Ma ei pea silmas, et kõike peab ise oma kätega tegema, vaid sa pead aru saama mida on vaja teha.Sa pead oma hobist aru saama, siis saab seda ka täiel rinnal nautida.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.