Räägiks läbisõidust

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Lembit kirjutas: 20 Nov 2020, 16:06

No näiteks nii, kepsulaager on üks suurema koormusega komponente mootoris, mis on seetõttu ka tundlik õli omadustele. Saad teada, missuguseid jõude see hüdrodünaamiline liugelaager peab suutma ilma läbivajumiseta kanda, .................

Kui täpselt õiget õlivahetusvälpa välja arvutada ei viitsi/oska, siis tulebki lasta mingi arvamuse järgi. Kas siis tehase hooldusjuhendi või mõne foorumikaaslase soovituse järgi.
Võib ka kombineerida a'la 50% osakaaluga õlivahetusvälba juures on tehasejuhend, 20% Will'i soovitus ja 30% Urmase soovitus. :D

Näiteks võidusõiduautol me vahetame õli enne iga võistlust. Lihtsalt sellel põhjusel, et õli vahetamine on odavam, kui raisata aega selle üle juurdlemisele, missugune see õige õlivahetusvälp on.

Kui sa mainid siin võidusõitu, siis eeldan, et oled kepsu väljatulekut mootori küljelt päriselt ka näinud. Tõenäoliselt ei ole kunagi probleemiks kepsusilma laager. Ehk olenemata sellele mõjuvatest jõududest ei ole see üldse nõrgim lüli süsteemis. Üldjuhul on kepsu murdumise probleem allpool või üldse kolvi silindrisse kinni kiilumine ja kolvi purunemine. Vahel ka väntvõlli poolne laager.Ja need juhtuvad õlituse puudulikkusest mingil põhjusel,mitte neile osadele mõjuvatest jõududest. Tugevusvaru on neil kõigil olemas, kuid eeldusel et õli on ka seal olemas.

Minu soovitus ja ka arvamus, kui sa ikka lugesid õlivahetuse kohta, on just ja ainult tootja juhend. Tootjad on need sinu eelpool viidatud valemid, läbi arvutanud ja veel tuhandeid töötunde käigukatsetusi teinud. Või sa tõesti arvad,et nad seda ei tee? Ehk see teoreetiline arvutus on ka praktiliselt läbi katsetatud ning tavatarbijale väljakäidud soovitused on päris kindlasti ka tänapäeval piisava varuga.

Võidusõidus õli igakordne vahetamine on lihtsalt kindluse mõttes tegutsemine,mitte et see õli kasutuskõlbmatu oleks. Teiseks saab ka välja lastud õli järgi mootori seisukorda hinnata, võib selguda midagi, mida muidu võibolla ei teakski. See on hoopis teine maailm ja ei puutu kuidagi tavakasutaja tegevusse.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”