Räägiks läbisõidust

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 17 Nov 2020, 17:56

njah, kõik järgnevad väited on pigem mööda, eriti kui võrrelda pigem tänaste automootoritega, mis on väiksemad ja kus ka õli kogus on suht väike. ning võimsus kubatuuri kohta on jällegi aetud üsna suureks.

-õli kogus pigem väiksem kui autodel, saastub rutem <- reaalselt on erinevus nii minimaalne, et see sisuliselt ei oma efekti. mõnedes mootorites on need kogused lausa võrdsed.

-võimsus töömahu kohta on samuti suurem kui autodel <- MAX võimsus töömahu kohta võib ju suurem olla aga see ei mängi niiväga rolli sest loeb kasutatav keskmine võimsus. ma ei tea, et keegi tsikliga pidevalt ja ainult gaas põhjas sõidaks.

-kasutajad kipuvad tsikleid rohkem piinama kui autosid <- suht müüt. ei põhine üheldi faktil ega mingil tõsiselt võetaval infol ega uuringul. lisaks, autoga "natuke peenestades" kasutad palju rohkem võimsust 10x suurema massi kiirendamiseks või tsikliga üsna vihaselt "peenestades". veel lisaks, kogu see peenestamise jutt on üldse üks paras iba. mootori lubatud pööretevahemiku kasutamine every now and then ei ole peenestamine.

-tootja võib kasutada odavamaid materjale, kuna tsiklilt eeldatavasti ei oodata sama pikka iga nagu autolt <- taaskord, kuskohast selline müüt pärineb? tundub üsna absurdne jutt. millised siis on need kallimad ja millised odavamad materjalid, mida kasutatakse ühes ja teises?

See on küll nüüd ikka korralik iba. Kasutatav võimsus, MAX võimsus? Mis seal vahet on. Kuna võimsus on ajaühikus tehtud töö, siis suurem võimsus tekib lihtsalt sellest, et ajaühikus on rohkem töökäike. Pauk, mis käib kolvi, vändakalea, saalede jane. pihta iga töötakti ajal on täpselt sama, sõltumata kas sa kruiisid 2000 pöördega või 9000 pöördega.
Ainus erinevus auto ja tsiklimootori vajel hakkab tulema siiski viimasest - tsiklimootor (ja ma räägin tsiklitest, mitte harleydest) käivad paratamatult kõrgematel pööretel ja ka mootor on projekteeritud töötamiseks kõrgematel pööretel. See tähendab et esiteks on kõik detailid vastavalt kergemad üritatud teha, teiseks mõjuvad kolvigrupile suuremad kiirenduskoormused.
Mul näiteks Duc veab mõnusalt alles alates 4000 pöördest, autol oleks see juba paras kräunutamine.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”