Tsikli füüsiline turvamine?
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
On (paraku ka arenenud maailmas) kohti, kus "sõidab" kõi minema, mida on võimalik pihku võtta. Mõndades kohtades "sõidab" lausa sõidu ajal alt minema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
AT pandi eelmisel hooajal rotti Marseille-s , siis jätkas mingi rendi rattaga sealt kohapealt.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Madlobster kirjutas: ↑03 Nov 2020, 10:04On (paraku ka arenenud maailmas) kohti, kus "sõidab" kõi minema, mida on võimalik pihku võtta. Mõndades kohtades "sõidab" lausa sõidu ajal alt minema.
Meil oli Münhenis olukord,kus kesklinna hotell mille bronnisime,osutus araablaste kvartalis olevaks. No see,et juba hotell ise oli saast oli jama,aga ka tänavale ratast jätta oli kahtlane. Küsisime adminnilt,et mis ta arvab? Ta arvas,et kohe üldse pole turvaline . Viisime kõrvalkvartalisse parkimismajja ja parkisime 3 ratast ühele autokohale,ühe eest ka maksime. Väljasõites keegi ei pahandanud igatahes. Eks nö elukogemus ja persetunne peab ka olema,et kuhu ja kuidas oma vara jätta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Hotellide töötajatel on tihti see arusaam, et muidugi on turvaline, sest kaamera all ju
Ma ise olen üritanud ööbida Airbnd või Bookingu kaudu eramajades või maakohtades, kus saab rattaga otse uksette sõita, näiteks mingis turismitalus vms. Sellisel juhul ei saa õhtuti linnas õlut joomas ja hängimas käia, aga turvalisem tunne on olnud küll kui kusagil hotelli juures ratast mingis avalikus parklas hoida, kus see kurjade pilkude eest varjatud pole.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
kristjankk kirjutas: ↑04 Nov 2020, 15:25Hotellide töötajatel on tihti see arusaam, et muidugi on turvaline, sest kaamera all ju
Ma ise olen üritanud ööbida Airbnd või Bookingu kaudu eramajades või maakohtades, kus saab rattaga otse uksette sõita, näiteks mingis turismitalus vms. Sellisel juhul ei saa õhtuti linnas õlut joomas ja hängimas käia, aga turvalisem tunne on olnud küll kui kusagil hotelli juures ratast mingis avalikus parklas hoida, kus see kurjade pilkude eest varjatud pole.
Itaalias on ka linnades suuremate hotellide ees võrkaiga parklad ja seal ka tsiklite osakond eraladi kohe olemas. Muideks selle Münheni hotelli ees seisis üks bemm, kuldne K100RS , aga lihtsalt see seltskond ja kõik muu seal ümber tundus liiga ohtlik. Kohalik bemm seisis seal ka hommikul täiesti tervena Kusjuures see koht oli adminni leti tagant, läbi maani vitriinakna, 100% nähtav ilma kaamerata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 529
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Slash kirjutas: ↑31 Mär 2021, 16:50Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.
Kaks lihtsat asja peaks kindlustusel tuju heaks tegema ja ei mingit juhtmete lisamist:
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... acker-mm5/
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... to-x-plus/
-
- Postitusi: 195
- Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
- Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
- Asukoht: Mähe, Pirita
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Slash kirjutas: ↑31 Mär 2021, 16:50Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.
Mul on pakkuda signat millel on kallutusandur ja põrutusandur ning tarbib väga vähe energiat. Puldid töötavad bluetooth´i kaudu ja saab ka telefoni appi kaudu juhtida. Helista ja räägin täpsemalt.
Äkki minu juures käisidki alarmi maha võtmas.
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 84
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Motomarket kirjutas: ↑31 Mär 2021, 16:54Slash kirjutas: ↑31 Mär 2021, 16:50Hej, oskab keegi soovitada alarmi tsiklile? Kasko kindlustuse poolne nõue. Eelmisel rattal oli peal Bikepointis peale pandud signa, mida ma ei suutnud ratast kõigutades ja kiigutades lärmama panna. Akut aga neelas nii, et tihti tuli tsiklisõidu asemel päev akut laadides hoopis veeta. Maha saamiseks sai igaltpoolt nõu küsitud ja lõpuks anti üks tasemel elektriku kontakt, kes oma kodu hoovis selle kasvaja eemaldas. Nüüd uuem ratas ja taas kasko nõudega seonduvalt tuleks midagi jälle paigaldada. Variant muidugi ka kindlustusele öelda lihtsalt, et jah on olemas signa, sest kui ratas pättidele läheb, siis kes kindlaks teeb, et ei olnud signat peal. Aga ilma naljata, siis kübekese lisa turvalisuse peale võiks mõelda küll ja hea asja pädevas töökojas laseks paigaldada.
Kaks lihtsat asja peaks kindlustusel tuju heaks tegema ja ei mingit juhtmete lisamist:
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... acker-mm5/
https://motomarket.ee/e-pood/lisavarust ... to-x-plus/
Ma ka neid kumbagi juba uurisin. Öösel hoian garaazis aga käin rattaga kesklinnas tööl, kus pargin sisuliselt kõige avalikumasse kohta ja leian, et ehmatav signa võiks olla, sest näppijaid jagub kahjuks. Teine asi mida jah seoses signaga samuti mõtleisn oleks hea GPS, seade, aga need 2 võiks ühendatud olla.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Netis jäi säärane asi silma https://hiplok.com/
Pidavat eriti relakakindel olema, videode järgi läks 2,5 ketast vaja, et aasa katki saada.
Hind muidugi on ka vastav
edu
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Lukutootja reklaamfilmi jaoks võetakse muidugi kõige odavam 300w ja 6000 pööret tegev relakas ja 0,3 Eur tükihinnaga kettad

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Kunagi naisel läks jalgratta lukk katki. Oli mingi uhkem varaste kindel. Mõtlesin, et proovin siis relakaga, kuna lukk nagunii oli katki. Alla 10 sekundit kulus kogu protsessile.Antt1 kirjutas: ↑09 Dets 2023, 16:23Relaka vastu on selliste lukkudega keeruline saada kui relakamees ise pädev on. Lõikeketaste kulumine on väga margipõhine ja akulõikurid on samuti erinevate omadustega.
Lukutootja reklaamfilmi jaoks võetakse muidugi kõige odavam 300w ja 6000 pööret tegev relakas ja 0,3 Eur tükihinnaga kettad![]()
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Tsikli füüsiline turvamine?

Fakt on see kes tahab viib minema ükskõik kust ja ükskõik kui kõva lukuga, isegi GPS vaigistatakse jne, siis ongi ainult kasko või teine variant omada ratast millest kahju pole. Siin eestis on juhtumeid õnneks vähe sest turgu ju pole, võrreldes brittidega.
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Nõus. Ei maksa asju liiga lihtsaks teha. Palju on nö opportuniste. Kui kuskil nähakse, et ilma vaevata saab midagi, siis on varguse tõenäouses juhtuma ikka palju suurem. Väga palju käiakse katsumas maja, auto uksi, murtakse sisse lahtisest aknast jne. Tsiklikate juba ka seepärast kaitseb, et reaalselt ei hakka selle nägemisest mõte liikuma, et mis ja kuidas.Ain kirjutas: ↑03 Jaan 2024, 14:22Minuarust sellise mõttelaadiga,et kui akureakaga ja polditangidega või kangidge saab lahti kõik uksed, autod, lukud jne. siis võiks kõik lukud ja uksed lahti jätta.. Et milleks siis need? Kõik need asjad hoiavad ju ära esimesed pahatahtlikud inimesed. See on kõigile selge, et see mida väga ära tahetakse viia see ka viiakse. Aga selliseid juhuseid on ju ikka väga vähe! Pahalste elu saab erinevate asjadega keerulisemaks teha. Paned mingi lüliti kuhugi vahele, lukud jms asjad peale.. see kõik võtab aega ja vajab spetsasju. Tavaline joobes vend kes jalutab mööda tänavat selliseljuhul seda ära ei vii.. jah lükkab külili heal juhul.
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Sai ka netist vaadatatud (alati tasub neid vaadata, et teada mis nende taktika on) n.ö. varaste tegemisi ning silma jäi see, et:
1. Kiirus - st võimalikult kiirelt on vaja ratas saada enda kontrolliall olevasse piirkonda. Selleks ei hakata vaeva nägema lukkude muukimisega, pigem kas pekstakse asi lahti või lõigatakse - roolikulud on ka suht mõtetud, sest lenksu jõuõlg on sellest pisikesest metallpulgast jõulisem.
2. võtted on robustsed (vähemalt need, mis kaamera ette jäid) - praegu kiirelt teha, küll pärast aega vaadata mis juhtus. Seega varastel ei ole väga oluline kui terveks mingi detail jäi. Kui nad üldse ratast enda kätte ei saa, siis neil pole ju ka kahju. Kui saavad ning mõni detail on vigane - no ülejäänud asjad on ju korras - kasu seegi.
3. Kõrvalised inimesed üldjuhul ei sekku, vaid vaatavad-filmivad - põhjus pigem selles, et vargaid on üldjuhul rohkem
4. viiakse ära pea igalt poolt kuhu kergesti ligi pääsetakse. No need poest mitme ratta varastamsied ei ole siinne teema.
Siin Eestis on vargused küll tõusutrendis, kuid väga hull veel teema pole. Pigem on asi selles, et kui ratta parkimine on nädalaid/kuid ühes ja samas kohas, siis on ka varastel sama aeg ettevalmistada ratta ära viimist. Sellisel juhul tasuks ratta kohta jälgida ka kaameraga ning neid salvestusi mingi kindla perioodi tagant vaadata, et veenduda kas käiakse ratast uudistamas või mitte. Kiire äraviimise eest aitavad samas võtted, mis reisilgi, kuid pikalt planeeritud tegevust need ei heiduta.
Nüüd reisile minnes on keskkond natuke ärevam ja ratta kohapeal seismine ajaliselt lühike, samas sealsetel varastel on kogemus suurem ning ühiskond võõraste asjade suhtes ükskõiksem, mis tähendab keset reisi ei ole huvitav ilma sõiduvahendita jääda - isegi kui kasko on olemas või ratas ei maksa ka eriti palju...
Mis siis minu ajukeses ringi keerles:
1. ratta parkimise koht + seismisel välimuse neutraalsemaks tegemine ning uudistamise nähtavaks tegemine (nt kate peale ja selle liigutamisel juba alarm lõugama - kuigi tuul+vihm võivad ka seda teha, siis pigem katte kinnitamine koos alarmlukuga, et kinnituse eemaldamine paneb ratta lõugama). Parkimise koht pigem jah kuskil turvatud sisehoovis või administraatori vaateväljas. Mida raskem on ratas (2-3 inimest ei jäksaks tõsta) seda rohkem läheb vaja tõste/liigutamise jõudu + rataste blokeerimine (et ei saaks veeretada)
2. rahalise kahju minimeerimine, seega kasko kindlasti aga midagi võiks ka füüsiliselt ratta paigal hoida. Ka kõige turvalisemad vahendid ei taga, et ratas oma kohal püsib - tuleb kastiga sõiduk + millel ka tõstekraana ning ratas läinud ongi.
3. laiatarbe kaubana kasutatavad lukud pole kõige suurem tagatis, kuid neid lukke võiks olla vähemalt kaks. Üks tummine koos karjuva heliga nähtavamas kohas (täidab varga hoiatuse teemat, et ratas on mingis osas ikkagi kaitstud) ja teine pigem paigutatud kohta, kus on temani raske pääseda nii lõikurite, kui haamritega. Selle luku eesmärk on oluliselt raskendada masina liigutamist mööda maad ja kulutada varga aega.
Ideaalis võiks lukk olla ratarummu sisene nii esimesek. kui tagumisel rattal - kuigi see on lisaoht, et võib sõiduajal peale minna....
Pidurite peale panek on ka jama, sest 95% pidureid on hüdraulilised ning lõikad vooliku läbi ja voila.
4. Väga tugev alarm + see heli/märguanne võiks jõuda juhini. Lisaks GPS tracker ka. Tean, et neid saab n.ö. võrgust väljalülitada ehk signaali "tappa". Kuid kui singaal on kahepoolne, siis seadme liikumisel (jammimise korral viib GPSi siglaani krt teab kuhu), GSM katkemisel annab alarmi juhipoolne seade - ehk siis juht ise peaks hakkama masina poole liikuma ning kui masin on lähedal jõuab ta mootorratta piisava füüsilise tõkete paigalduste korral õigeaegselt kohale ehk...
5. Eriti hea oleks, kui saaks n.t. koos alarmiga (mis kisaks "varastatakse, varastatakse...) tekitada ratta ümber paksu suitsu musta värvi, mis ei lase varastel näha ega ratta ligi olla. nt selline: https://enolagaye.com/products/sd75/ ALati võiks juures olla ka pisargaas

See tekitab kindlasti ümbruskonnas äreva tähelepanu (ehk keegi helistab n.t tuletõrjesse...) + vähemalt viivitab 1...3min varaste rattavarguse aega
Paaril korral on hotellipidaja meid hoiatanud, et selles piirkonnas on mootorrataste vargus suhteliselt suur - nt varssavis... Kuid üldjuhul oleme samuti oma ööbimiskohad vaadanud sellsied, et seal oleks märgitud "turvatud parkla", kuid pigem on olnud sõidurattad sellised, et väga suurt rahalist kahju poleks. Lihtsalt väga kehv tunne oleks olnud, kui keset reisi lihtsalt sõiduratast pole...
Minu ajukeses ei leidu rohkem mõtteid, kuidas masinat saaks veel kaitsta - ehk ei soeta ratast, siis pole vajadust ka selle kaitsmiseks ehk teisisõnu võtad varastelt ära võimaluse sult midagi võtta

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Siin on üks 12 aastat vana tsiklivaraga AMA (Ask me anyting) redditis aga ega sellel rindel pole väga midagi muutunud, kui akudega tööriistad, mis vargust kergendavad, kõrvale jätta. Kes viitsib see loeb ja saab teada, kuidas vargad opereerivad ja mõtlevad:
-
Teema algataja - Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Tsikli füüsiline turvamine?
Teoorias täitsa võib ilmselt jah, kui on viitsimist ja võimalusi/kupüüri kõike kindlustada, siiski enamus kindlustustel on ka nõuded mis eeldavad juhtumi katmist jne.Ain kirjutas: ↑03 Jaan 2024, 14:22Minuarust sellise mõttelaadiga,et kui akureakaga ja polditangidega või kangidge saab lahti kõik uksed, autod, lukud jne. siis võiks kõik lukud ja uksed lahti jätta.. Et milleks siis need? Kõik need asjad hoiavad ju ära esimesed pahatahtlikud inimesed. See on kõigile selge, et see mida väga ära tahetakse viia see ka viiakse. Aga selliseid juhuseid on ju ikka väga vähe! Pahalste elu saab erinevate asjadega keerulisemaks teha. Paned mingi lüliti kuhugi vahele, lukud jms asjad peale.. see kõik võtab aega ja vajab spetsasju. Tavaline joobes vend kes jalutab mööda tänavat selliseljuhul seda ära ei vii.. jah lükkab külili heal juhul.
Elu on niigi keeruline ja lõppeb kõigi jaoks ühtemoodi, pidev muretsemine pidavat seda lõppu ainult lähemale tooma.
Tsikli kasko puhul ei küsitud isegi pilte rattast minu käest, ilmselt on eesti turul liiga värske toode või vähe juhtumeid et vaev ära tasuks neile.
Eesti tingimustes, ainuke elementaarne abivahend on vast jah, et pikalt silma all ei vedeleks kellelgi, igasugu lukke kaasa vedada ja lüliteid ja lisaalarme peale toppida on peavalu ainult endale iga kord sõitma minnes neid maha ja peale rookida, lisaks veel midagi kui elektrivärgis nihu läheb siis istud õnnetult võtmed peos ja ikka sõita ei saa ning palume foorumis abi pädevalt elektrikult

Kõige jaoks on oma koht ja vastavad meetmed, nagu targemad reisisellid siin teavad kindlasti juhtumeid jne.
Omakorda mängib rolli ka elukeskkond, minu silmis endiselt pole võrreldavad magala rajoonid mõne eramajade piirkonna nagu viimsi või nõmmega, lukustatud era aiad versus pimedal tänavanurgal parkimine.
Samuti on ka suhtumine oma sõiduvahendisse erinev, mõni ei luba sõbral isegi peale istuda teine annab nädalaks kasutada, et jagatud rõõm olevat suurem jne.
Ei võta isiklikult ega ei olnud mõeldud isiklikult @Ain vastu, lihtsalt teema jätkuks et ka nii saab mõelda


kontakt nr. +372 52 58 244
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.