Kaelalaagri eemaldamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Kaelalaagri eemaldamine
Tervist
Võtsin Xcountry kaelalaagrid ette, alumine on kutu. Paar tundi nokitsesin ja mõtlesin, et ongi kõik, aga ei saa kaelalt alumise laagri sisemist saalet maha. Kael on alumiiniumist. Remondijuhendis on ette nähtud 80C kuuma ja tõmmits, proovisin 100C ja torni, ei kõssagi. Siis andsin gaasiga veidi rohkem kuuma ja suuremat torni, aga ainus tulemus on saalest murdunud väike tükk. Oleks avasse istutatud, siis keevitaks peale, aga mida võllil istuvaga teha? Ma ei tahaks kaela ja plekist tolmukaitset rikkuda, muidu võiks "dremeli" lõikekettaga soone lasta ja üritada meisliga sealt pooleks lüüa. Mul on omalgi mitmeid ideid, aga kuulan hea meelega mida oskajad soovitavad.
--
Vallo
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kaelas olevale võid rahulikult ringiratast keevitada,tõmbab kokku jahtudes.Sisemisele saalele annaks induktiiviga kuuma,kuumutab kiirelt ja põhimõtteliselt ainult üht tükki.Niikaua kuumutad kuni kukub ise otsast,ainult pooleli ei tohi jätta,siis rebib veel tugevamalt kinni.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kalts, tee paar pilti ka...praegu lugesin jutu läbi ja ei saanudki aru, et mis süsteemiga see laager sul seal on
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kalts kirjutas: ↑07 Okt 2020, 19:18Spoiler
Tervist
Võtsin Xcountry kaelalaagrid ette, alumine on kutu. Paar tundi nokitsesin ja mõtlesin, et ongi kõik, aga ei saa kaelalt alumise laagri sisemist saalet maha. Kael on alumiiniumist. Remondijuhendis on ette nähtud 80C kuuma ja tõmmits, proovisin 100C ja torni, ei kõssagi. Siis andsin gaasiga veidi rohkem kuuma ja suuremat torni, aga ainus tulemus on saalest murdunud väike tükk. Oleks avasse istutatud, siis keevitaks peale, aga mida võllil istuvaga teha? Ma ei tahaks kaela ja plekist tolmukaitset rikkuda, muidu võiks "dremeli" lõikekettaga soone lasta ja üritada meisliga sealt pooleks lüüa. Mul on omalgi mitmeid ideid, aga kuulan hea meelega mida oskajad soovitavad.
Pole tänavaratstel vahetanud, aga krossikatel olen meisliga alumise prilli ja laagrisaale vahele löönud nii kaua, et saab tõmmitsa käpad vahele panna ja lõpu tõmmitsaga tõmmata. Krossikate kaelalaagrite komplektis on alati tolmuplekk ka kaasas, seega see läheb ohverdamisele.
Mis sa seal torniga lööd?
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Täitsa tavaline koonus-rulllaager on. Kinni on alumise laagri sisemine saale mis istuga kaelal on. Laagrit kui sellist enam polegi, ainult sisemine saale, ei rulle ega separaatorit, ega muidu saakski torniga vehkida
Induktiivkuumutit mul pole, eks homme uurin edasi.
--
Vallo
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kiire soojendamine peab olema sest alumiinium kipub seda soojust kiiresti endasse salvestama ja soojuspaisumine on tal ka suurem kui terasel.Võid proovida -27 sügavkülma ka visata ja nobedalt peeneotsaga kuumapuhurilt sooja saalele.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 15
- Liitunud: 03 Apr 2019, 22:44
- Tsikkel: Moto Guzzi V100 S
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Rahuliku järjekindlusega ümberringi toksides saab kätte. Teine variant on relakat anda saalele ja siis meisliga pooleks lüüa, sõber ütles et tema oma krossikatel muudmoodi ei viitsigi. Ainult täpne peab olema, et midagi ära ei riku.
Ma sain enda oma tervelt kätte. Lihvisin seest trelli kiirliitmiku ümber pandud liivapaberiga natuke suuremaks saale seest, et oleks hea puks millega edaspidi uut laagrit paika toksida ilma laagrit kahjustamata. Koonuslaagril see muidu tsipa keeruline. Ning tagasi pannes jah kael sügavkülma ja laager sooja, läheb ehk päris kergelt!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Hoi!
Pole küll eemaldamisega seoses aga iga puks/laager /vmt, mis mu masinapargis vahetamisele läheb, istub garaage sügavkülmas!
Algul oli suht hirmutav, et julla kukub vana asemele aga nüüd olen juba harjunud
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Kaelalaagri eemaldamine
see toru mille peal laagrisaale istub on seest ilmselt õõnes ja sinna saab ligi altpoolt?
väga suure kuumaga annad saalele tuld üsna lühikest aega sinna alumise jämedama osa pihta. ja siis lased sinna alu toru sisse susinal sedasamust külmashokki...mida külmem shokk seda parem ja mida täpsemalt õige koha peale, seda parem
heal juhul kukub niimoodi põmst ise ära aga eks tõmmitsaga võib ju väikse surve peale ka keerata
teine variant, ma paneks näiteks 6mm keermelatist kaks varrast 180 kraadi keevitusega sinna saale külge ja teiselt poolt toru otsast tekitaks põhimõtteliselt siis selle abil mingi nö. tõmmitsa, et mutreid peale keeratas saad võru kätte.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
-huviline- kirjutas: ↑07 Okt 2020, 22:28Spoiler
Niimoodi ei õnnestunud nagu see klemm teeb seal videos?
Mõistlikum on meislit kasutada. Esiteks kruvika haamriga tagumine ei ole hea mõte, kruvikas pole see tööriist ja teiseks on meisli kiilunurk suurem, tema puhul piisab 90 kraadise nurga all vahele löömisest ja ta surub laagrisaale oma kiilukujuga välja. Siis ei pea mingi imenurga all leidma kohti, kuhu lüüa saab.
-
- Postitusi: 2017
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 165 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Lase WD40 vahele toksimise vahepeal. Just sain ühe haagise sisemise rattalaagri kausi niimoodi välja taotud. Aega läheb muidugi.
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kuna kõik termilised meetodid eeldasid saale kiiret kuumutamist, siis sellest loobusin. Alum. kael on massiivne väga hea soojusjuhtivusega tükk ja saale sellel suht-koht õhuke rõngas. Mul pole ühtki viisi saale järsuks kuumutamiseks, induktsioonkuumuti oleks ilmselt perfektne antud olukorras.
Esmalt lõikasin relakaga saalesse viltuse soone, tolmukaitse hoidmisest loobusin. Lõikasin nii sügavale ja kaugele kui sain, panin vana kulunud ketta, aga ega prillide poolsesse serva eriti lõigata saanud. Kehv lugu, sest just seal on saale kõige paksem ja suurima diameetriga. Andsin 2-3 korda meislit, aga puruks ei läinud. "Dremeli" lõikeketast ei saanud kasutada, sest hiljuti läks võll puruks.
Lihvisin relakaga maha ja kui saale õhemas otsas oli veel 1mm materjali jäänud viskas päris terava praksuga poolest saadik prao sisse. Klapid olid peas ja relakas jõuras, aga selgelt kostis. Edasi nüsisin "dremeli" väikese ümmarguse käiaga kuni pragu ka prillidepoolsest jämedamast materjalist läbi jooksis.
Selgus et terve kael on anodeeritud, laagri istu kohad kaasa arvatud. Esialgu ei pannud tähele, kiht on läbipaistev. Kuna uue laagri istutamisega on sama häda mis vanaga, siis võtsin anodeeritud kihi maha. Uue laagri istutamisega on isegi sitem lugu kui vana maha võttes, sest kaelal on 2 ühesugust laagrit ja kaugema s.t. prillidepoolse laagri pealepanekuks tuleb see kõigepealt üle otsalaagri istukoha koputada. Ei ole nii, et viskan tulise laagri külmale kaelale ja see kukub kõlinal alumisele istukohale. Senikaua kuni laagrit üle otsa koputan on see juba jahtunud, sest see võtab aega ja massiivne alumiiniumist kael hajutab hetkega kogu soojuse. Panen laagriliimiga, võtsin 600 vesikaga nõks maha ja hetkel istub külm laager õliga tihkelt peale. Homme proovin kuumalt ka, et ikka viisakalt maha saaks hiljem.
--
Vallo
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kui igapäevaselt sellist tööd teha, on otstarbekas spetstõmmits hankida, umbes selline:
http://www.mxladen.com/epages/61162899. ... ts/08-0544
Hind muidugi muljetavaldav. Koostöös treialiga on ilmselt võimalik ka midagi soodsamalt tekitada.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Motionprod võib streetmotost küsida, on kindlasti odavam, kui eelnev link. Mitte et see ikkagi üheks korraks ära tasuks
https://www.streetmoto.ee/brand/10181119/motion-pro/
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2488
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 340 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Teed koduste vahenditega (rauasaag, puur) ise sellise tõmmitsa, tükk toru, 2x3tk M6 poldid+mutrid ja ja 1suurem mutter + pikem polt
Tegelikult on see rellaka lahendus kah täiesti töötav.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Peale ajamiseks on õiges läbimõõdus toru ja keermelatist polt ka kindlasti igati pädev lahendus. Ei maksa peaaegu midagi
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Seekord küll loen ja imestan seda saagat. BMW on vähemalt ühes kohas mõelnud omaniku peale ja alumistele prillidel on kannulaagri eemaldamiseks puuritud augud (all pildil selgelt näha), kustkaudu lüüakse laagrisaale maha. Pole vaja ei kuuma, ei külma, ei relakat, ei dremelit, vaid lihtsalt õiges mõõdus torni. Lihtsalt koputad selle sealt toru otsast maha. Ja uus läheb peale täpselt nii, et võtad toru, mis on napilt jämedam kui see lenksulaagri pulk ja koputad sellega uue laagri peale. Jälle ilma kuuma ja külmata.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Neeme, mida sa silmas pead kuna mul pole prillides selliseid sobivaid auke?
Kõige veidram on ametlikus remondijuhendis e. RepROM-is toodud protseduur:
/--/
Clamp the fork bridge in the vice.
Heat steering-head bearing (2). (Mating/release temperature, bearing, bottom fork bridge: 80C)
Use suitable tool to drive steering-head bearing (2) and dust cap (1) down and out.
/--/
Uut laagrit peale pannes on jutuks: push bearing onto the steering tube; tap lightly if necessary to seat the bearing.
Kuid isegi nüüd juba veidi maha lihvitud kaelaga - millele õline laager külmalt käega surudes peale läheb - on 100C juures laager täiesti kinni. Torniga kopsimine ei võta seda maha ega pane peale. Jahtub tagasi ~ 30C peale ja laager tuleb käega kaelalt maha. Mul on sihuke tunne, et juhendi kirjutamisega on miskit metsa läinud. Kael on paksuseinaline alum. toru, paisub soojendamisel tublisti rohkem kui kõhnuke terasest saalerõngas. Advriderist leidsin mõned jutud kuidas tollel bemmil neid laagreid on kaela kuiva jää ja atsetooni seguga jahutades vahetatud. Võibolla oleks laager kogu kama enne sügavkülmas marineerides maha tulnud
--
Vallo
Re: Kaelalaagri eemaldamine
sügavkülmas marineerides ja siis mingi gaasikeevitusega teraselekiirelt kuuma andes. jah, täitsa võimalik et oleks tulnud selles lootuses, et soojusülekanne kaelalt alupostile ei ole nii ülihea. kuigi eks ta tegelikult siiski päris hea ole.
muidugi kui prillides neid auke polnud siis üks variant oleks olnud need ka sinna tekitada
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Küllap Streetmoto vihjas, et tõmmitsa ostmise asemel, oleks mõtekam paar auku puurida.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Jah, õigus - seekord minu eksimus. Peas keerles G650GS ja F800GS lahendus, kuid XCoutry ja XChallenge kasutavad tõesti alt kinnist massiivsemat prilli. Vabandan!
Ja kindlasti ei ole ma soovitanud kuskile auke puurida nagu eelnev postitus ekslikult väidab.
Siiski - kuumaga kuni paarsada kraadi ei ole siin midagi üritada. Kuum töötab ainult alumiiniumkorpustest (paisub järsult 120 kraadi kandis) terasdetailide välja võtmisel ehk laagrite väljutamisel käigukasti, mootori või näiteks rattarummu seest. Laager on terasest ja teras ei paisu sellisel temperatuuril grammivõrdki, mis sul kuumaõhupüssist tuleb.
Ma arvan, et antud juhul sai laagri eemaldamisel saatuslikuks soov jätta tolmukate ellu. See ei olnud hea plaan, sest esiteks: alumine laager riknebki selle tolmukatte pärast. Vesi läheb ülalt sisse, aga tolmukate ei lase sellel välja voolata ning vesi jääb laagrit suretama. Osad tsiklitootjad on aru saanud, et sinna alla ei tohi tolmukat panna ja laagrid kestavad kauem. Teiseks - need tolmukad ei maksa midagi - meil on kotitäis erineva mõõduga tolmukatteid ja jagan neid tasuta, sest komplektides on nad mitmes mõõdus ja iga laagrivahetusega jääb neid lihtsalt üle ning pole raatsinud uut asja prügikasti ka visata.
Uus laager käega surudes peale ei lähe kindlasti. Nagu eelmisel korral kirjutasin, siis toruga koputamine on õige liigutus. Päriselt on selleks olemas ka lihtne abivahend, aga asja ajab ära õiges mõõdus torujupp ka. Õige abivahend selline:
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Ning nagu eespool mainisin, siis täpselt sobiva torujupi leidmine garaažist on ikka loterii. Häbematult lihtne on vana laagrisaale seest väheke suuremaks lihvida mingi liivapaberijupiga (teibi see näiteks ümber trelli kiirliitmiku "toruks"). Mul vottis kareda liivakaga see aega miski alla minuti. Sai saale täpslet nii palju suuremaks et ei loksunud, kuid sain uue paika taguda ning vana suurema draamata üles tagasi. Niimoodi pole ka mingit ohtu, et uut koonuslaagrit vigastad, kuna vana sisesaale istub ilusti vastu uue sisesaalet. Pärast pane see jupp riiulisse ja aastate pärast (või varem, kui näiteks krossi-enduurot sõidad) ei peagi leiutama.
Mul tegelt pea kõikidest laagritest sellised muhvid tehtud (vastavalt siis väljast või seest liivakat-relakat antud) ja vastava konksu otsas rippumas. Sellest ajast saati polegi laagrivahetus enam suurem ettevõtmine.
Minu viis senti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
StreetMoto kirjutas: ↑10 Okt 2020, 10:27Laager on terasest ja teras ei paisu sellisel temperatuuril grammivõrdki, mis sul kuumaõhupüssist tuleb.
Nonoh? Mis temperatuuril see va teras siis paisub?
Kuumaõhupüssist tuleb 600 kuni 1000+C
Laagreid pannakse otsa olenevalt mõõdust ja laagri tüübist jms alates 60C kuni 200C
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Tahke keha soojuspaisumist iseloomustatakse joonpaisumisteguriga.
Joonpaisumistegur alfa on suurus, mis iseloomustab keha joonmõõtme (pikkuse, laiuse või kõrguse) suurenemist soojenemisel. See näitab, kui suure osa algpikkusest moodustab keha pikenemine keha soojenemisel ühe kraadi võrra.
Ehk siis soojuspaisumine on võrdeline temperatuuri muuduga. Seda nii alumiiniumi kui ka terase puhul. Lihtsalt alumiiniumi joonpaisumistegur on terase omast palju suurem. Kuumutamisel 120 kraadini paisuvad nii teraslaager kui alumiiniumkorpus, aga alumiiniumkorpus paisub rohkem, seetõttu tuleb ka teraslaager selle seest lihtsa vaevaga välja. 120 kraadi juures ei toimu alumiiniumil mingit järsku paisumist. Pigem on laagrid paigaldatud sellise istuga, et 120 kraadi juures kaob eelping ja seetõttu tuleb laager kergelt välja (või läheb paika tagasi).
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Nonäed, mõni oskab kohe hästi ja arusaadavalt selgitada Ehk asja võlu on erinevates materjalides (alu vs teras) nagu ka ennist püüdsin selgitada segasel moel.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Kõik on koos ja täna käisin isegi sõitmas.
Kokku läks Loctite 638-ga kuna mul on TDM850 ajast seda järel, üle 10 a. vana pudel kuid toimib.
Tõmbasin kaelale markeriga noole ning kirjutasin liimi tüübi ka, teistel hiljem lihtsam.
--
Vallo
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Mis eesmärki see nool täidab?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kaelalaagri eemaldamine
Hea küsimus
Mul oli täpselt sama mõte kui laagreid pingutama asusin... mmm etjah milleks seda noolekest vaja oli, sest ilmselgelt saab kinni olla vaid üks laagritest millest igaüks värki lahti lapates aru peaks saama...
Kuid laiskus tarviline vara ja nõnda kokku läks ja jäi... järgmisele tegijale muiata, et nojah on alles pedant olnud
--
Vallo
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.