Amortide hooldus?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Amortide hooldus?
On kellelgi kokkupuudet yzf1000 tagumise amordi rebuildiga? Õli väljas ja tekkis mõte, et äkki saab korda teha ja ei pea kohe uut vaatama. On kellelgi kogemust?
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Re: Amortide hooldus?
Tegijaid jagub.
Aadu Sikk
Vugtec
Moto Works
Kui juppe veel saada, siis saab lappida kindlasti.
Re: Amortide hooldus?
Super! Eks pean siis uurima. Igaks juhuks veel uurin, kas äkki leidub Tartu kandis ka mõni tegija, kes hakkama saaks?
Amortide hooldus?
Kuidas esiamortide nö "tava"hooldus käib. Kas selleks on remondikomplekt, või tellitakse simmerid, tolmukatted... eraldi kõik?
Amortide hooldus?
õli, simmerid ja tolmukatted. võib need tellida eraldi, võid tellida koos. kui lähed kuskile töökotta vahetama siis ilmselt ei telli midagi vaid seal tellivad sepad ise.
amordihoolduse või nö. "tavahoolduse" juures nagu sa seda nimetad on kõige olulisem asi siiski õli vahetamine. Simmerid ja tolmukad vahetatakse üldiselt ikkagi siis kui näiteks üks toru on õlist kergelt niiske...või ka muidugi kõigi raskemate juhtude korral. aga no kui on plaanis amordi hooldust teha kord 5 aasta jooksul siis muidugi tasuks ehk tõesti vahetada kogu komplekt
Amortide hooldus?
Kui tolmukatted on pragudega, siis tasuks ka ikkagi oodata, kuni lekkima hakkavad ja siis kõik vahetada, või tasub hooldada juba enne?
Amortide hooldus?
tolmukatted ei hakka kunagi lekkima. need on tolmukatted, sealt ei ole midagi lekkida. lekkima hakkab simmer, mis on tolmuka all. aga kogemus ütleb, et üldjuhul ei hakka need lekkima mitte selle tõttu, et tolmukate on kõik tolmu läbi lasknud.
minu hinnangul esiamordi hooldamise tähtsuse järjekord on selline: 1) õli - vahetada ALATI! kui just amort ei ole alles lahti käinud ja uut õli saanud 2) simmer - vahetada juhul kui lekib. juhul kui on põhjust uskuda, et neid pole väga pikka aega vahetatud ning juhul kui ei ole plaanis enam kunagi esiamorti hooldada ehk lahti võtta 3) tolmukate - kõige ebaolulisem asi funktsioonilit, aga tasub ära vahetada kui on selgelt läbi. seda on üldiselt ka näha kohe sedasama tolmukatet eemaldades.
vahetades esiamordi simmerid ja tolmukad ja pannes sinna sisse mingi üsna suvalise off-the-shelf toote, võib arvestada ka asjaoluga, et amort hakkab peale vahetust raskemalt liikuma/töötama. ja see erinevus võib olla vägagi selgelt tajutav. see on samuti üks põhjus miks mina simmereid "niisama" vahetama ei torma kui neid reaalselt vahetada ei ole hetkel põhjust. lisaks saab simmeri seisukorda tegelikult mingil määral ka visuaalselt kontrollida, seda muidugi ainult siis kui amort on juba lahti võetud.
Amortide hooldus?
Pole ise kunagi pidanud esiamorte asjadega, mida peaks tänavarattal regulaarselt lahti kiskuma. Mõte oli, et kuna kasutatud ratas, siis laseks õli ja kummiosad ära vahetada ja järgmised paar aastat, mis ehk seda ratast kasutab, ei peaks vähemalt selle peale mõtlema, ega õlilekkeid näpuga taga ajama.
Amortide hooldus?
Igal juhul simmerid ja tolmukatted ka uued, kui juba tsikli koost võtad, amordid lahti teed. V.a. juhul, kui mingi väga X ratas pole, millel need jupid uipu kallid. Võib-olla siis hakkaks kalkuleerima, kui jupid üle saja euro lähevad näiteks. Jupid on paljudele mudelitele näiteks Motonetis olemas. Ei tea mis aasta cebar sul on, aga kui aasta klapib, saad päris poolmuidu hakkama: https://www.motonet.ee/et/varuosad/2104 ... 000-rr-04-
Ja õli muidugi see, mis konkreetsele mudelile soovitatud. Googeldamine ei tee paha, kuigi igaüks kiidab ikka seda õli, mis just tema arvates tippkiirust juurde andis.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Amortide hooldus?
will111 kirjutas: ↑07 Sept 2020, 17:48tolmukatted ei hakka kunagi lekkima. need on tolmukatted, sealt ei ole midagi lekkida. lekkima hakkab simmer, mis on tolmuka all. aga kogemus ütleb, et üldjuhul ei hakka need lekkima mitte selle tõttu, et tolmukate on kõik tolmu läbi lasknud.
minu hinnangul esiamordi hooldamise tähtsuse järjekord on selline: 1) õli - vahetada ALATI! kui just amort ei ole alles lahti käinud ja uut õli saanud 2) simmer - vahetada juhul kui lekib. juhul kui on põhjust uskuda, et neid pole väga pikka aega vahetatud ning juhul kui ei ole plaanis enam kunagi esiamorti hooldada ehk lahti võtta 3) tolmukate - kõige ebaolulisem asi funktsioonilit, aga tasub ära vahetada kui on selgelt läbi. seda on üldiselt ka näha kohe sedasama tolmukatet eemaldades.
vahetades esiamordi simmerid ja tolmukad ja pannes sinna sisse mingi üsna suvalise off-the-shelf toote, võib arvestada ka asjaoluga, et amort hakkab peale vahetust raskemalt liikuma/töötama. ja see erinevus võib olla vägagi selgelt tajutav. see on samuti üks põhjus miks mina simmereid "niisama" vahetama ei torma kui neid reaalselt vahetada ei ole hetkel põhjust. lisaks saab simmeri seisukorda tegelikult mingil määral ka visuaalselt kontrollida, seda muidugi ainult siis kui amort on juba lahti võetud.
Sa DIY videot amordi hooldusest ei tahaks teha?
Amortide hooldus?
RSTi, amordiõli tuleks vahetada nii nagu sa vahetad ka mootoriõli. mõlemad on ju liikuvad mehhanismid ja ega see õli sela amordi sees ei käi ilu pärast. muidugi intervall ei ole ehk päris seesama, aga üle 10kkm minumeelest ei ole eriti mõistlik sama õliga lasta. seda ka siis kui sõidad üsna rahulikult ja üsna siledate teede peal (mida eestis tegelikult ju praktiliselt ei eksisteeri).
aga ma olen täiesti kursis, et suurem osa tsikliste usub, et amorti ei tule kunagi ratta eluea jooksul lahti võtta, kui just ei leki
tito, olen tahtnud teha...aga mul on hirrrrmus kehva viitsimine oma töid kaameraga salvestada. kunagi ja kuidagi nagu ei jõua selleni, et otsiks nüüd kuskilt kapist selle kaamera välja, paneks kuskile ilusti üles, paneks lindistama ja...pärast monteeriks ka veel + DIY video puhul peaks mõtlema enamvähem ikkagi läbi, mis juttu sinna kõrvale rääkida, mis keeles ja kui detailselt.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Amortide hooldus?
mis amordi sees oleva õliga juhtub? 10kkm, 50kkm?
Amortide hooldus?
Ok, aga seekord siiki ignoreerin ilmselt asjatundjate eksperthinnangut ja vahetan koos õliga ka kummirõngad ära, kui vahetamiseks läheb. Ei viitsi oodata, et lekkima hakkaks, et siis uuesti lahti kiskuda. 10k pärast seda õli kohe kindlasti uuesti vahetama ei hakka.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Amortide hooldus?
Haisema läheb ja see, mis amordist välja tuleb, meenutab kõike muud, kui õli.
Korraga muidugi mõistlik vahetada. Üks tegemine ju.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Amortide hooldus?
tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.
Kas peaksin murelik olema?
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Amortide hooldus?
Madlobster kirjutas: ↑07 Sept 2020, 22:02tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.
Kas peaksin murelik olema?
Jah. See õlivahetus ei maksa suht midagi. Nt Transalpile läks 1,1l sisse. Maksma läks ~ 15 eur.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Amortide hooldus?
Õliga juhtub põhimõtteliselt sama, mis mootoriõligagi. "kulub ära", väga detailidesse ilmselt pole selle koha pealt tarvis minna...suurim vahe on ehk see, et amordiõli sisse ei ladustu sisepõlemisprotsessist tahma. kuid ilmselgelt see ei tähenda, et amordiõli oleks igavene või "lifetime".
iga amordi stroke on ju õli jaoks töötakt. ja iga töötakti ajal siiski toimub ka erinevate metall ja muu materjali pindade hõõrdumine amordi sees...see peaks juba piisavalt selgitama miks seda õli on tarvis vahetada.
RSTi, eks see ole ilmselt õige otsus. Need rõngad ei maksa kuigi palju ning kui ei ole plaanis vähemalt iga 2a tagant amordihooldust teha siis tasuks need kindlasti hetkel ära vahetada.
Amordiõli vahetamise kohta kommentaariks veel niipalju, et otseselt mitte midagi ei juhtu kui see on seal sees 10kkm, 20kkm, võibolla isegi 40kkm. Aga pole isegi mitte unistada, et amort siis töötab optimaalselt või isegi selle lähedaselt. Kõige hullemad case'd, mida mina isiklikult olen kogenud on sellised, kus rattaga nö. külmalt sõitma hakates on näiteks amort üsna jäik, et järsemast august läbi sõites kaob rehvil teega konkreetselt kontakt. Ning kui teed pika sõidu ja annad tõsiselt kuuma, et amordiõli läheb kuumaks siis pole enam mitte mingisugust compressionit ega reboundi ollagi. Kes kuidas sõidab ja neid asju tajub, see on juba muidugi omaette teema. Kunagi peale kümne aasta pikkust sõidupausi esimest ratast ostes ja sellega mõnda aega sõites ma ei saanud alguses näiteks arugi, et ühe amordi sees praktiliselt ei olnud õli ja teises oli ehk pool kogusest. Ning, et see õli seal oli rohkem nagu vesi samas ka sõit ja sõidutempo oli tol ajal vähe teistsugune...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Amortide hooldus?
Madlobster kirjutas: ↑07 Sept 2020, 22:02tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.
Kas peaksin murelik olema?
Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Amortide hooldus?
Ma veel lisaks nii palju, et isegi ilma midagi lahti võtmata ja juppe vahetamata (AT-l on õli väljalaskmiseks korgid, niiet amorti ei pea isegi prillidest välja võtma) on pärast u aastakese-poolteist sõitnud õli vahetust vahe täiesti tavalises linnasõidus tuntav, see ei ole mingi juuksekarva peenestamise jutt. Kui õlil on juba mitukümmend tuhat kellal, siis soovitan proovida, päris hea paugu ja taalri suhtega liigutus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Amortide hooldus?
Aga miks pereauto amortide sees keegi õli ei vaheta?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Amortide hooldus?
Tõlkida ei viitsinud aga - So what’s a reasonable interval? For sportbikes, simple replacement of fluids and seals at 10,000 miles will bring new life to the bike. Touring bikes and cruisers can probably double that interval before the service will offer noticeable improvements. But whatever the interval, it’s certainly not “never.”
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Amortide hooldus?
Suvaline odav pereauto amort ei käi isegi lahti sedasi, et ta oleks mõeldud sees oleva õli vahetamiseks.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Amortide hooldus?
urmas66 kirjutas: ↑07 Sept 2020, 23:27Spoiler
Madlobster kirjutas: ↑07 Sept 2020, 22:02tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.
Kas peaksin murelik olema?
Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/
No see on minu ja sinu vahe. Sina ostad teenust sisse, mina vahetan ise. Loogiline, et sul läheb kallimaks. Ma ei taha mõeldagi palju see motohobi mul maksma läheks, kui ostaks muudkui tööd sisse. Aga TA and AT saab jah õli vahetada ilma midagi lammutamata. Keera vaid punn lahti ja vahetad nagu mootoriõli.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Amortide hooldus?
ranel kirjutas: ↑08 Sept 2020, 09:41Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑07 Sept 2020, 23:27Madlobster kirjutas: ↑07 Sept 2020, 22:02tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.
Kas peaksin murelik olema?
Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/No see on minu ja sinu vahe. Sina ostad teenust sisse, mina vahetan ise. Loogiline, et sul läheb kallimaks. Ma ei taha mõeldagi palju see motohobi mul maksma läheks, kui ostaks muudkui tööd sisse. Aga TA and AT saab jah õli vahetada ilma midagi lammutamata. Keera vaid punn lahti ja vahetad nagu mootoriõli.
No õli saab igal rattal kasvõi välja valada ja uuega asendada,aga kui see 40tkm sees olnud,siis on seal ka puksid ja simmerid vaja vahetada. Mul oli sama teema. Ja see töö läks mõnikümmend €+osad,mis olid mul olemas. Ehk lasin teha,sest polnud omal kõiki riistasid olemas ja aega ka polnud. Minu hobi ei ole mulle suht midagi maksma läinud,sest teen ka 99% kõik ise. Olen sellel rattal peale selle ühe amordi tegemise lasnud teha klapiregulli ja ketivahetuse eelmine suvi + õlivahetus siis ka samas ning rehvivahetused vajadusel.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Amortide hooldus?
Ei saa märkimata jätta, et päris hea, kui saab vahetada ilma lahti kiskumata.
Muide, kui juba eest amorditorud ära võtta, ilmselt mõnel juhul ka lenks ja esituli, siis on mõistlik vaadata ka lenksulaagrid üle. Mul olid juba kulumisjälgedega, alumine roostene. Ühe joonega hea teha neid töid.
Ja siis kuna esiratas ka alt ära, saab juba esirattalaagrid ka üle vaadata Paar-mõni eur tükk ning jääb kuskil pärapõrgus logisevate laagrite seiklus olemata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Amortide hooldus?
Ma pigem mõtlesin niipid, et ühtede amortidega sõidetakse sadutuhandeid ja TÜV raputi näitab, et kõik on ok.
Aga jah tundub, et sellel talvel proovin näpu õliseks teha või siis viin kellelegi, kes oskab ilma torutangijälgedeta seda tööd teha.
Tagumine amort siis sama asi v?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Amortide hooldus?
Erinevaid miks ja milleks kommentaare kokku võttes, ei ole keegi välja toonud kõige elementaarsemat põhjust miks vahetada esiamortides õli.
Nimelt klassikalised teleskoop amordid sõltumata tüübist peidavad endas spiraalvedrusid. Kõik mis liigub, see kulub, seega lisaks loogilistele kuluosadele, puksidele ja tihenditele kulutab ka amordi sees olev vedru ennast vastu amordi toru seina. See aga tekitab õli sisse metsikus koguses metalli mis ladestub amordi põhja ja liigub töö käigus läbi klappide/kolbide kulutades neid.
Ühe viimase 20kkm hoolduse käigus tuli amortidest välja reaalsed metallthelbed 1x1mm.
Allpool videos selgelt näha, kuidas esmalt väljub puhas õli ja siis lõpus raskem metallik õli.
Tagaamordi ja autoamortide puhul ei ole midagi peale tihendi ja juhtpuksi kulumas, seega ei ole ka metalli mis amordi seesmiselt hävitaks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.