Kelle 1995-2005 Yamahal laadimispinge alla 14,1 - minul ravim üle


Teema algataja
roadrunnerr
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Mai 2015, 11:09
Tsikkel: TDM850 / XT600

Re: Kelle 1995-2005 Yamahal laadimispinge alla 14,1 - minul ravim üle

Lugemata postitus Postitas roadrunnerr »

Üleliigse pingeregulaatoriga lugu sai lahenduse - sain tast lahti, ning endale sain 30-ne euroga originaal-regulaatori. Originaal annab klemmidel 14,3 V, mis täies mahus jõuab ka akule ja tuledele.

Üleeile sai parandatud ka üks GSR600, kus olid pingeregulaatori klemmid ära põlenud. Kui klemmid olid vahetatud ja nii kui nii juba juhtmestikku asja, mõõtsin ära ka, ning akule jõudis 14,2-st pingeregu juures mõõdetud voldist ainult 13,8 tühikäigul ja 13,7 pööretega. Pööretel langeb pinge seetõttu, et vool läheb suuremaks, ning peenematesse juhtmetesse jääb rohkem kinni.
GSR-il ka üsna rumal juhtmestik, kus generaatori juhtmed lähevad kõigepealt paagi alla üld-juhtmepunti, ning sealt lähevad mootori ette pingeregulaatorisse. Tuleb selline mõttetu ühemeetrine punt juhtmeid, kust kogu vool läbi käib. Pingeregulaatorist jällegi lähevad ligikaudu 2 mm2 juhtmed juhtmestikku tagasi. Vedasin tal pingeregulaatorist 10 cm-se lisa-massijuhtme otse mootorile, ning akule jõudis juba 14,1. Üks kümnendik jäi veel pluss-juhtmsse kinni, kuid 0,1 V pärast ei hakkanud lisajuhet läbi terve ratta vedama.

Mis puudutab pinget tuledel, siis halogeeni puhul -10% pinget tähendab -25% eredust.

Ning gaaskaarlahenduse, ehk ksenooni puhul see algne tarbimine, millest kõrgemal oli juttu, pole oluliselt suurem, kui püsiv tarbimine. Minu rattal probleem tekkis sellest, et tühikäigul pinge kukkus nii madalale, et plokk minestas lihtsalt ära. Algselt vool tuledele läheb enamusel mootorrattastel suure ringiga läbi kaitsme ja lüliti. Yamaha TDM-il lisaks teevad juhtmed veel ühe ringi läbi dioodi, mis parema küljeplastiku alla asub - see paneb lähitule põlema ka siis, kui lülitist on kaugtuli sees. Seal kadus ka mõni kümnendik.
Praegu ongi minu rattal üks pikk juhe akust läbi pingeregulaatori tulede juurde, ning seal juhivad tulesid releed, ning lülitist läbi käib ainult juhtvool.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”