Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 21
- Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09
- Tsikkel: Honda CB650F
- Tänatud: 2 korda
Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Tervitused
Küsiks ennetavalt juba veidi nõu. Olen vaadanud erinevaid rattaid ning nii palju kui hetkel infot saanud olen, siis pikka kasvu inimesel pigem olla ettevaatlik ratta valimisel. Olen varasematest postitustest nii palju välja lugenud, et roni peale ja proovi ja siis alles otsusta, aga sellest sõltumata võtaks paar head nõuannet millise ratta poole üldse vaadata.
- Kui pikk ja kui raske sa oled - 198cm ja 70kg
- milline on sinu sõidukogemus ja millistes tingimustes - Hetkel olematu kogemus - algaja kõige otsesemas mõttes.
- vanus - 29a
- juhiloa kategooria ja staaz - A2 - staazi nii palju, et rattakooliga algus tehtud
- millistesse tingimustesse ratast otsid - Tingimused 75% linnas 25% maantee
- palju sul selleks raha eraldatud on - Kuni 3500eur
- kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on. - Pole rattahuvilisi sõpru
- mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita. - Üksi ning tõenäoliselt pikemad sõidud 2-4h pikkused (Eestis linnast linna jms.
Lisan siia, et visuaalse hinnagu põhjal eelistan naked või klassikalist.
-
- Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Vaataks mingi cruiseri. See näeb pikemat kasu võitja all viisakam välja.
Vana warrior või midagi sellist.
Eks eksperdid oskavad siia lisada, miks see alagajarattaks ei sobi, aga mõõtude kohapealt tundub parim lahendus.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Mina ei valiks cruiserit, kui siis ainult teiseks rattaks. Ja seda ainult cruiseri teistmoodi sõiduomaduste pärast, sõitma õpib millegi rohkem kallutava ja kergemini juhitavaga paremini. Kaal pole argument.
Mul on eluaeg olnud kõike muud, kui cruiser tüüpi rattad, tuttavate omi olen proovinud, sõidujulgusele mõjub suht hävitavalt esimene kord, kui igasugused detailid nagu nt jalarauad või -plaadid maas lohisevad suht väikeste kiirustega juba. Need rattad jäägu pensionäridele või hingelt aeglastele, või neile kes tahavad ainult otse sõita.
Miks karvikute kamp cruiseritel bikereid nokib, ongi see, et sõites neil lõbu vähe on.
Mina pakuks just naked/klassiku nagu algne soov, sest see on lihtne allrounder mis teeb peaaegu kõike, mida võid tahta. Vaata nt XJR1200/1300, Bandit, GSX1400. Mul omal on SV1000N ja olen rahul, aga olen vaid 187 pikk.
Suurem matkaenduro pole ka paha valik.
Kui raha rohkem, siis nt minu järgmine oleks BMW K1200/K1300R.
29 ja A2 - sul siis B loa staazi vähe? Mul õde sai kohe puhta A...
-
Teema algataja - Postitusi: 21
- Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09
- Tsikkel: Honda CB650F
- Tänatud: 2 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
kurikristjan kirjutas: ↑30 Aug 2020, 12:57Mina ei valiks cruiserit, kui siis ainult teiseks rattaks. Ja seda ainult cruiseri teistmoodi sõiduomaduste pärast, sõitma õpib millegi rohkem kallutava ja kergemini juhitavaga paremini. Kaal pole argument.
Mul on eluaeg olnud kõike muud, kui cruiser tüüpi rattad, tuttavate omi olen proovinud, sõidujulgusele mõjub suht hävitavalt esimene kord, kui igasugused detailid nagu nt jalarauad või -plaadid maas lohisevad suht väikeste kiirustega juba. Need rattad jäägu pensionäridele või hingelt aeglastele, või neile kes tahavad ainult otse sõita.
Miks karvikute kamp cruiseritel bikereid nokib, ongi see, et sõites neil lõbu vähe on.Mina pakuks just naked/klassiku nagu algne soov, sest see on lihtne allrounder mis teeb peaaegu kõike, mida võid tahta. Vaata nt XJR1200/1300, Bandit, GSX1400. Mul omal on SV1000N ja olen rahul, aga olen vaid 187 pikk.
Suurem matkaenduro pole ka paha valik.
Kui raha rohkem, siis nt minu järgmine oleks BMW K1200/K1300R.29 ja A2 - sul siis B loa staazi vähe? Mul õde sai kohe puhta A...
Puudub B-kat. Kavatsen ära lõpetada, aga auto juhtimine pole kunagi olnud see "vau" asi minu jaoks.
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Selliste mõõtude juures ainult matkakad või klassikalised/naked tüüpi rattad mõistlik option.
Nii või naa pead hakkama kostumeerima. Regullitavad jalarauad, lenksu asendi muutmine. Küll siis saad juba asja enamvähem paika.
Kui sõit on 75% linnas siis kas V2, R3 või mõni R2 mootor. Äärmisel juhul ka miskid ühesilindrilised aga minule isiklikult väga ei meeldiks küll näiteks ühesilindrilisega 2-4h pikkust maanteesõitu teha
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Kui ikka nii pikk mees siis valiks enduro tüüpi ratta.
Ma 172 ja 70 a.,aga sobivad kõrgema rattad.
Hondad on head africa crf 1000,crosstourer1200 ,transalp.
Bmw 1200gs väga mugav aga kallis.Moto guzzi norge ka.
Ise honda varadero xl 1000 alates 2010.Meeldib 98 nj vääne ja hea teelpüsiv us.
Edu sulle tsiklisõidul.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Ma 195cm ja minu jaoks on FZS600 (viimased 12a, ratas aastast 2000) täitsa talutav ratas olnud. Praeguses seades 70kW, aga saab legaalselt paigaldada lasta 35kW piiraja. Mul mingi aeg plaan tast niikuinii loobuda, Tallinnas Nõmmel saaks katsuda, vaadata. Esimeseks rattaks minu arvates päris hea valik.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Pean sind kurvastama!
Ise olen 195 pikk ja kaalu 120. Leida ratast tehaseseadistuses, et sellel mitte väljanäha nagu karu jalgrattal on problemaatiline! Seda enam A2 kategooriaga. Toon välja 3 marki, mis on mõeldud ka pikematele inimestele, kui keskmised jupatsid! suzuki B-king ( täitsa talutav ); Aprilia RST Futura ( B-kingist kehvem ) ja cruiseritest Yamaha Road Star 1700. Yamaha Warriori võid äraunustada, kui just jalatugesid ei taha esiratta kinnituste peale monteerida. Aga edu sulle otsimisel.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
[quote=VonAxxel post_id=852566 time=1598860013 user_id=37157]
Pean sind kurvastama!
Ise olen 195 pikk ja kaalu 120. Leida ratast tehaseseadistuses, et sellel mitte väljanäha nagu karu jalgrattal on problemaatiline! Seda enam A2 kategooriaga. Toon välja 3 marki, mis on mõeldud ka pikematele inimestele, kui keskmised jupatsid! suzuki B-king ( täitsa talutav ); Aprilia RST Futura ( B-kingist kehvem ) ja cruiseritest Yamaha Road Star 1700. Yamaha Warriori võid äraunustada, kui just jalatugesid ei taha esiratta kinnituste peale monteerida. Aga edu sulle otsimisel.
Pealkiri on Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Seega pakutud 3 tsiklit ilmselt ei sobi, B-King algajale on lausa vastutustundetu soovitus.
Selle peale, et näed välja nagu "karu jalgrattal", lihtsalt sülita! Sõidad ju enda, mitte teiste pärast?
Sõitsin kunagi KTM 390Dukega ja oli mugav, kuigi mõõdud tollal 190/110.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 74
- Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
- Tsikkel: zr-7, nc700sd
- Asukoht: Kuusalu
- Tänatud: 4 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Iga ratta peale füüsiliselt istuda ei saa, selleks olen leidnud sellise koha https://cycle-ergo.com/ ehk annab esmase aimduse.
Mida pikem sõitja, seda rohkem krõnksus üldjuhul oled. Välimuselt suurel rattal võib istumisasend olla äärmiselt piinarikas, kui 3 tundi sundasendis oled. Hüpeldes (al-la orienteerumine) kannatab kägardumise ära - veri liigub aktiivselt. Omaosa annavad ka pükstelõige ja kaitsmete olemus, mis võib pitsitama hakata ja jalad surisema panna.
-
Teema algataja - Postitusi: 21
- Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09
- Tsikkel: Honda CB650F
- Tänatud: 2 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Kiks kirjutas: ↑01 Sept 2020, 13:27Iga ratta peale füüsiliselt istuda ei saa, selleks olen leidnud sellise koha https://cycle-ergo.com/ ehk annab esmase aimduse.
Mida pikem sõitja, seda rohkem krõnksus üldjuhul oled. Välimuselt suurel rattal võib istumisasend olla äärmiselt piinarikas, kui 3 tundi sundasendis oled. Hüpeldes (al-la orienteerumine) kannatab kägardumise ära - veri liigub aktiivselt. Omaosa annavad ka pükstelõige ja kaitsmete olemus, mis võib pitsitama hakata ja jalad surisema panna.
Suured tänud selle lingi eest. Ei teadnud antud lehe olemasolust ning annab visuaalselt üpris hea ettekujutuse juba enne kui millelelegi peale istuma minna.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
See on äge leht, aga ei anna päris tunnet! Ratas proovi kindlasti füüsiliselt järgi. Ma "istutasin" ennast oma praeguse ratta ja siis ühe Honda otsa, mida hiljuti proovisin. Päriselus tundus Honda väga vale (vähemasti minu jaoks). Kahjuks (või õnneks
) ei võimalda programm sõitja kaalu panna arvutusse.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Istumiskatse, veel parem sõidukatse tuleb igal juhul teha. Mul pikkust "vaid" 187cm, aga kuna mul keha lühike ja jäsemed pikad, siis tüüpilise bike või nakediga sõites on mul põlved lõua all. Isegi krokodill enduurokaga sõites on jalad ebamugavalt kokku pakitud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Veel üks asi, mida see sait täpselt ei anna, aga mis eriti baigilistel ja nakeditel probleemiks on, on see, et kus need põlvekoopad on ja mis asendis. Osadel lõikab selle põlveõõnsuse serv täpselt reide või kuskile sisse ja siis väga kahtlane istumine.
(Olen 202 ise pikk, seega tean seda valu ja võlu)

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Ise olen 191 pikk ning ma omale välistasin Banditi, Horneti, ER6, FZ6 ja enamik teisi 600cc naked rattaid. Nende puhul kannatas sadulas mingi 10 minutit olla enne kui põlved valutama hakkasid. Tõstetud sabaga Kawasaki zr7 oli päris mugav ning sellega kannatas ka pikemaid sõite teha. Hetkel vfr800 ja see on ka väga mugav. Niisamuti tundus sadulas väga hea ka aprilia shiver. Cycle-ergo.com-is on tähtis, et pane sinna ka reie sisemõõt - see võib päris palju mõjutada. Käi ka motopoodide vahet ning istu mõnele selga (pikana elades on see ka tihtipeale omaette katsumus: motopoes ei saa vahest omale meelepäraseid rattaid rahulikult uurida. Müügimehed kipuvad ikka sulle suuri endurokaid peale pressima).
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Üldiselt, custom jalarauda saab vast tellida tegelikult pea kõigile vähegi populaarsetele mudelitele tänapäeval. Või siis saab lasta need isegi kellelgi teha. Kõrge ülaosa vastu aitab lenksu liigutamine, teistsuguse kujuga lenks või näiteks regullitavad cliponid.
Loota, et mõni tootja toodabki ratast stx pikale inimesele on üsna naiivne. Nii ehk naa saab tegelikult õige ja just sinu jaoks õige ergonoomikaga ratta ainult "kostumeerides", sõltumata isegi sellest, kas oled keskmisest pikem või lühem tükk
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
simo5555 kirjutas: ↑14 Sept 2020, 20:38Ise olen 191 pikk ning ma omale välistasin Banditi, Horneti, ER6, FZ6 ja enamik teisi 600cc naked rattaid. Nende puhul kannatas sadulas mingi 10 minutit olla enne kui põlved valutama hakkasid. Tõstetud sabaga Kawasaki zr7 oli päris mugav ning sellega kannatas ka pikemaid sõite teha. Hetkel vfr800 ja see on ka väga mugav. Niisamuti tundus sadulas väga hea ka aprilia shiver. Cycle-ergo.com-is on tähtis, et pane sinna ka reie sisemõõt - see võib päris palju mõjutada. Käi ka motopoodide vahet ning istu mõnele selga (pikana elades on see ka tihtipeale omaette katsumus: motopoes ei saa vahest omale meelepäraseid rattaid rahulikult uurida. Müügimehed kipuvad ikka sulle suuri endurokaid peale pressima).
Aga mis neil müügimeestel muud üle jääb? ER6 ilmselgelt 190 ja peale väike ja koomiline.. Ise alustasin DL650-ga ja täna sõidan Crosstoureriga. Muidu paras aga lenks võiks kõrgemal olla..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.