Turist T200 1974


hmm
Postitusi: 464
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm »

2T vanad mootorid on huvitavad asjad - lihtsad, kuid probleemid võivad ilmuda igalt poolt.

Juttude järgi soovitaks süütesüsteemist vea otsimise mõneks ajaks peatada, sest kui asi toimib 5+km ja seda ka 80+ km mõni aeg, siis need süsteemid ju töötavad. Muidugi tuleks kohe kui asi jupsib, kontrollida sädeme olemas olu.
Süütepooli osas, kui kardad, et liiga kuumaks läheb - too ta proovimiseks ta mootori ruumist välja... ma ei möllaks kontakti vahede suurendamistega, sest siis ei pruugi suurematel pööretel enam piisavalt kondekat laadida e. viid probleemi mujale.

Viga otsi alati ühe muudatuse - detaili vahetuse, kaupa. Kui teed mitu muudatust, siis sa ei leia viga üles.

Ise sõidan B98 ja õli 1:25...1:30 Motul 2T 510 (peamiselt), küünal praegu NGK B7HS R, kui on temp +26 ja rohkem, siis NGK B8HS, +5 alla poole NGK B6HS.
1:20 on liiga rasvane ning nii madalate pööretega masinal see õli pühitakse lihtsalt summutisse, kus ta pikapeale hakkab täis kittima seda süsteemi.
Kui kui mootori detailid on uued ja tolerans väike, päästab 1:20 mootori kokkujooksmisel päris palju.
Mõõtetops, mis üldjuhul vene masinatel on on 100ml suurune, ning 5L bensiini kohta tuleb lisada 2 topkat e. 1:25le.
Tänaste FD 2T õlidega võiks segu olla pigem 1:30 kanti... kulub vähem õli, kuid määrmise tulem sama. Veel vähemaks ma õli väga ei soovitaks... Võib ju proovida, kuid siis peab mootor täitsa korras olema ning küttesegu, süütehetk igal töö temperatuuril õige.
2T mootori päästab jamadest üldjuhul õli, kuid ega ta ka imeasi pole.

Mu 2T vanasõidukil (Voshod 3/2 e 175cc mootoriga) oli ka sarnane probleem, et 20km sai ilusti 80-90-100 sõita ja siis hing kinni ning tee või tina 60 oli lagi.
Kasutan küll vene kontaktivaba süüdet, mis pole teab mis probleemivaba, kuid töötav, kuigi panin ka teise süsteemi peale - viga sama.
Vahetasin isegi silindri ja kolvisüsteemi - viga jätkus.
Probleemseks osutus karburaator, oli teine uus toodangu (osta.ee-st ostetud) tutikas ning 1a probleemivabalt eelneva mootoriga töötanud K65V. Karpaga sai sõidetud 8000km seda nii Eestis kui ka Doonau äärde ja tagasi, keskmistel kiirustel 90 (+/-20km/h)... Kütus peamiselt 98, kuid 1000-1500km ka B95.

K65V karpa ja silindri vahel ning silindril endal lekkeid ei tuvastanud (kontrollitud töötava mootoriga Brakecleanerit pihustades ühenduskohtadesse)
Puhastasin karpat igatepidi - leotasin, puhusin läbi vahetasin teise K62 karpaga detaile - viga jätkus
Kontrollisin ujukikambri kütuse taset jne... viga jätkus

Tühikäigul ja linnasõitudel suht OK e. talutav töö.
Lõpuks ei saanud ka tühikäiku paika... e. tühikäigu õhukanali kruvi tuli keerat täitsa kinni ja alles siis sai enam vähem tühikäigu tööle, See oli peamine põhjus, miks karpa nurka viskasin, sest see ei töötanud enam nii nagu vaja.

Peale karpa nurka viskamist panin Mikuni VM24 peale ja probleemid kadusid (kuigi võiks suurem olla nt VM28 või VM30, sest 90-100 juures võiks 175ne mootor rohkem kütet saada, sest 24mm jääb 2T 175le väikseks, originaal ju 27mm). Njah - ka sellega tekkis alguses kuumenedes probleemid, sest ühenduseks olev muhv (Hydroscanis kütusevoolikust tehtud muhvi) deformeerus kuumaga ja/või bensiini mõjul. Klambrite vahelt pääses lisaõhk küttesegu hulka - masin hakkas väga kergelt 100...110 sõitma ja siis pörrrr - jooksis kokku. Väike jahtumine, käima lükkamine (vändast ei läinud enam) ja sai rahulikult 90-ga 100km koju töristada, tõmbasin igaks juhuks ka toore selleks ajaks peale.
Selle muhvi asendasin Mikuni originaal üleminekuga ning nüüd on asi korras aga paigaldatud düüs (vene 195cc) osutus nüüd suureks, sest kontrollimatu õhku küttesegu enam ei saanud.

Eelneva jutuga tahtsin lihtsalt kribada seda, et karpa viga on keeruline tuvastada, sest mingis osas töötab ta ikka...

Düüsid K65 karpale on M5 keermega ning kaubanduses saadaval. Üks ühele düüside suurused ei ole karpade vahel võrreldavad, vaid peab "katsetama", sest ka K65 karpal on erinev disain (nt siibri lõõri ava...)
K-36g(vene G) Tuula-Turist,Turist M ja TGM(kaubaroller) lõõr 27mm ja on peadüüsiks 185
Võrdluseks sama karpa aga teine tähis e. V Voshoodil 195...
Nüüd K65V (voshodil) düüsiks 165

Mikuni VM24 (millel oli sees originaal düüs 102,5 - osutuks väikseks, on oma omaduselt vene 165-ga sarnane), sai proovitud vene 195cc düüsi ning see oli liiga suur - uputas täisgaasil. 165cc liiga väike - küünal täisgaasiga 5km sõites täitsa valge. Ei adanud ka nõela täitsa alla laskmine.
Sain "hiinaka" M5 düüse, millel peal tähised 100...140. Mõõtes mähisetraadiga (mis on enam vähem kalibreeritud mõõtmetega) oli vene 195cc düüs seal hiinaka 135 juures. Otsustasin paigaldasin hiina düüsi numbriga 125 ja masin (vossi 175cc) töötab hästi.

Kui sa tahad masinast sõidupilli teha, siis pigem vaata kas IKOVI või mõne muu karpa poole, kui vene K65/K62/K63.
On küll seadistamist ja otsimist õigete detailide leidmisel rohkem aga lõpuks saad korda.

Teine alternatiiv on kasutada korraks kellegi teise karpat, mis samal mootoril töötab laitmatult...

Aga igaks juhuks mõned tegemised, mida võiksid kontrollida:

  1. Süüte ajastus pane nii nagu tehase seaded ette näevad - no jah võid mõne ühe kraadi varasemaks ka seada...
  2. ühenduskohtade lekete kontroll - kuumenedes detailid paisuvad ning võivad avada lisaõhule täiendava kanali, mida karburaator ei kontrolli. Vajadusel lisa tihendile täiendavalt kuumakindlamat tihendussilikooni.. nt Reinozil vms
  3. Õhupuhasti puhtaks. 2T suudab selle ka korralikult täis pritsida, sest teatud kolvi alla liikumisel puristab karteris olnud segu ka läbi karburaatori avatud siibri õhupuhasti poole. Kui puhasti pole kohe karpa juures siis seda probleemi väga kartma ei pea.
  4. Summuti puhtaks - tõsiselt, oli kokkupuude, kus need võivad üllatuslikult umbes olla, eriti vanadel 2T sõidukitel.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”