Tagakiige lõtk

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Tagakiige lõtk

Lugemata postitus Postitas oil »

Küsimus tarkade klubile.

Paar kuud tagasi võtsin enduurokal alt jupid lahti, puhastasin ja määrisin.
Nüüd eile tsiklit keti õlitamiseks upitades tundsin, et tagakiiges on väga väike lõtk.

Põhjuseks pildil ringiga ümbritsetud koht.

Võtsin lahti ja tuvastasin:
1) laagrid korras
2) puks (võll) laagrite sees tihkelt, ei loksu.
3) simmekad ilusad
4) puks (võll) paistab olema väga heas seisukorras, ovaalne pole. Mõõtsin supleriga, et ühtlane otstest, keskelt, kontide kinnitumise kohast.
5) polt kulumata ja ühtlase jämedusega.

Polt, mis puksist läbi läheb (pildil paremal toodud) on umbes 0,5 mm väiksem kui puksi sisediameeter ja sama suur paistab olema lõtk. Peabki nii olema? Ilmselgelt keermestatud polt väga tihedalt puksi sisse minema ei peagi.

Arvasin korra, et ehk polnud piisavalt kinni tõmmanud mutrit, kuid keerasin sellel siis keerme maha. Ostsin uue samasuguse poldi ja mutri. Panin külge. Lõtk täpselt sama. Kuigi korralikult tugevasti keerasin kinni, veendusin et jääks veel millimeeter varu keermel. St. et mutrit keerme lõpuni ei ajaks lihtsalt.

Mis võib olla põhjuseks? Natuke häirib, et nii lihtsat asja ei suuda välja raalida ja juba korras pole.

Kiigelõtk.jpg



joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joha123 »

oil kirjutas: 21 Aug 2020, 19:20
Spoiler

Küsimus tarkade klubile.

Paar kuud tagasi võtsin enduurokal alt jupid lahti, puhastasin ja määrisin.
Nüüd eile tsiklit keti õlitamiseks upitades tundsin, et tagakiiges on väga väike lõtk.

Põhjuseks pildil ringiga ümbritsetud koht.

Võtsin lahti ja tuvastasin:
1) laagrid korras
2) puks (võll) laagrite sees tihkelt, ei loksu.
3) simmekad ilusad
4) puks (võll) paistab olema väga heas seisukorras, ovaalne pole. Mõõtsin supleriga, et ühtlane otstest, keskelt, kontide kinnitumise kohast.
5) polt kulumata ja ühtlase jämedusega.

Polt, mis puksist läbi läheb (pildil paremal toodud) on umbes 0,5 mm väiksem kui puksi sisediameeter ja sama suur paistab olema lõtk. Peabki nii olema? Ilmselgelt keermestatud polt väga tihedalt puksi sisse minema ei peagi.

Arvasin korra, et ehk polnud piisavalt kinni tõmmanud mutrit, kuid keerasin sellel siis keerme maha. Ostsin uue samasuguse poldi ja mutri. Panin külge. Lõtk täpselt sama. Kuigi korralikult tugevasti keerasin kinni, veendusin et jääks veel millimeeter varu keermel. St. et mutrit keerme lõpuni ei ajaks lihtsalt.

Mis võib olla põhjuseks? Natuke häirib, et nii lihtsat asja ei suuda välja raalida ja juba korras pole.

Kiigelõtk.jpg

umbes pakun, et kui seda 0,5 lõtku poleks oleks (arvestades, et enduurokat võib koormata suurema kiige amplituudiga) siis soojuspaisumine tihedal liikumisel poogiks väiksema vahe kohe kinni.


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Noh nii suurt soojuspaisumist ei saa olla, aga hea pakkumine! Pani mõtlema.

Järjest rohkem tundub endale, et asi on laagris. Aga tundub väga mõistlik need terved laagrid sealt väja peksta, et tuvastada, et tulemus on sama ka uute laagritega.

Elu on näidand, et sellistest kronsteinidest saab vanu laagreid eemaldada pea sama kergelt kui sm. V.V.P-t võimult.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Tagakiige lõtk

Lugemata postitus Postitas mx77 »

oil, üle ei mõtle?
Selle poldi jõuga kinnikeeramine nii et keere maas lõtku kaotamiseks on muidugi eriti geniaalne.


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

mx77 kirjutas: 21 Aug 2020, 21:05

oil, üle ei mõtle?
Selle poldi jõuga kinnikeeramine nii et keere maas lõtku kaotamiseks on muidugi eriti geniaalne.

Esiteks: tõenäoliselt mõtlen üle; teiseks: keere tuli suht kergelt maha, lühikese narrega padrunuga ja teiselt poolt tavalise lühikese lehtvõtmega kinni hoides. Kui 10 mm mutter niimoodi saba annab, siis äkki oligi aeg vahetuseks.

Aga tänud vajaliku, abistava, edasiviiva ning vähesarkastilise tagasiside eest!


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei pea seal otseselt nii suurt lõtku olema selle võlli ja puksi vahel...kohe KINDLASTI mitte soojuspaisumise kompenseerimiseks! Eks teoorias vist ole mõeldud sedasi, et seesama polt millel sa keerme siledaks keerasid, tõmbab kondid külgpidi sedavõrd suure jõuga vastu puksi, et poldi enda diameeter seal puksi sees ei mängi enam rolli. mis iganes põhjusel see aga siis järelikult praktikas sul nii hästi ei õnnestu.

ma pakun see on seal tihekeere ja 10mm on asja läbimõõt keerme kohast jah? kui selle nö. üsna lihtsa vaevaga puhtaks keerasid siis oli seal midagi nii ehk naa pekkis. sellise keerme otsa võib mutrit vabalt pingutada sellise 30cm sabaga ja mitte mingil juhul ei saa olla võimalik, et selle siledaks keerad...no vähemalt senikaua kuni jalgupidi seal otsas ei hüppa vaid ikka käejõuda kasutad.

ma olen kunagi kuskilt sarnase lõtku elimineerinud kasutades umbes 0.3mm paksust vasklehte, keerasin selle ilusaks toruks ümber poldi. panin pisut määret ka nii sissepoole kui väljapoole ning polt sisse ja kinni. varemalt oli samasugune väike lõtk, peale seda ei mingit lõtku ning ka ei mingeid probleeme. ei ole ka erilist hirmu, et see vasktihend seal sees kunagi ära kuluks


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Jälle hea point. Vaskplekist tehtud "tihendid" on mul vanal tsiklil kahes kohas koos laagriliimiga, kestavad juba tuhandeid kilomeetreid täitsa edukalt. Kiigel kestaks ilmselt veelgi kauem. Aga ma enne kodukootud vahenditega remontima hakkamist pidasin vajalikuks siin targematelt uurida, et ega pole miskt, millega ma lihtsalt kursis pole.

Ahjaa, 1,5 sammuga tihekeere jah.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

see laager võib lihtsalt kulunud olla. niisama näpuga katsudes (kui asi on lahti võetud) ei pruugi seda loksu loomulikult olla võimalik esile kutsuda. hoopis teine asi kui jõuõlg on järel

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mõne odavama tootja (Prox näiteks) laagrikomplekti sisse pannes on kohe see 0,5 mm lõtk sees.


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

will111 kirjutas: 22 Aug 2020, 01:09

see laager võib lihtsalt kulunud olla. niisama näpuga katsudes (kui asi on lahti võetud) ei pruugi seda loksu loomulikult olla võimalik esile kutsuda. hoopis teine asi kui jõuõlg on järel

Vihmane päev. Lähen võtan kronsteini küljest, vaatan kõik üle ja siis targem. Panen pärast siia ka info, mis siis põhjuseks oli. Seniks out, muidu tehakse veel eraldi teema. :wack:

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

oil kirjutas: 22 Aug 2020, 00:33

Ahjaa, 1,5 sammuga tihekeere jah.

10 mm poldi puhul 1,5 samm tihekeere ei ole. :roll:


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Matm kirjutas: 22 Aug 2020, 10:10
oil kirjutas: 22 Aug 2020, 00:33

Ahjaa, 1,5 sammuga tihekeere jah.

10 mm poldi puhul 1,5 samm tihekeere ei ole. :roll:

Noh tihedam kui kõik mutrid mis mul olid, pidin poodi minema.


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Pool ringi vaskplekki poldi ümber ning sai veendutud, et ainus seda mikro-loksu põhjustav asi saab olla laager. Samas ei suutnud poldi abilgi puksi laagris loksutada.

Nagu eelpool mainiti, siis jõuõlg hiljem tagakiigest väntsutades hoopis teine. Hetkel veel midagi vahetama ei hakka, pikki trippe kerge enduuroga ei hakka tegema. Jälgin asjade arengut ja vahetan talve saabudes kõik mis vaja.

Kas keegi oskab soovitada mõistliku hinnaga laagritõmmitsa (pulktõmmits või kuidas seda nimetataksegi) komplekti kodukasutajale? Kolm tsiklit mis pidevalt kasutuses, kokkuvõttes ikka üksjagu laagreid vaja vahetada aastate jooksul. Ära tüütab see rähni kombel toksimine lõpuks.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

oil kirjutas: 22 Aug 2020, 10:03

....Seniks out, muidu tehakse veel eraldi teema. :wack:

:) Üritage ikka õigesse kohta panna need küsimused. :bsmile:

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Tagakiige lõtk

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Pisike lõtk peabki tsiklil tagaamordi linginduses olema. Mine mõnda uute tsiklite müügiesindusse ja loksuta seal tagaratast üles-alla. Tunned samuti õrna lõtku. Lõtkuvabana olen mina kohanud ainult lingivaba vedrustust, kus amort kinnitub otse tagakiigele (hülss kummipuksi sees, mitte laager). Äärmisel juhul pane nõellaagrile juurde paksu laagrimääret, mitte ära poo ettenähtud lõtku vaskplekiga kinni. Kui nõellaagritel on kogu aeg koormus peal (lõtk puudub), siis pikka eluiga neil pole. Sama teema nagu lenksulaager või mistahes auto koonusrattalaager, kus peabki lõtk olema.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Tagakiige lõtk

Lugemata postitus Postitas oil »

Tänud nõuande eest, nii talitasingi.

Laagreid ikka määrin, muidu pärast roostepudru kuulide-nõelte asemel.

Kasutaja avatar

Karumees
Postitusi: 49
Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Karumees »

oil kirjutas: 22 Aug 2020, 12:10
Spoiler

Pool ringi vaskplekki poldi ümber ning sai veendutud, et ainus seda mikro-loksu põhjustav asi saab olla laager. Samas ei suutnud poldi abilgi puksi laagris loksutada.

Nagu eelpool mainiti, siis jõuõlg hiljem tagakiigest väntsutades hoopis teine. Hetkel veel midagi vahetama ei hakka, pikki trippe kerge enduuroga ei hakka tegema. Jälgin asjade arengut ja vahetan talve saabudes kõik mis vaja.

Kas keegi oskab soovitada mõistliku hinnaga laagritõmmitsa (pulktõmmits või kuidas seda nimetataksegi) komplekti kodukasutajale? Kolm tsiklit mis pidevalt kasutuses, kokkuvõttes ikka üksjagu laagreid vaja vahetada aastate jooksul. Ära tüütab see rähni kombel toksimine lõpuks.

Oil
Vahetasin oma Tenerel tagakiiges ja lingis kõik laagrid ära (kokku 9tk) kuna kiige loksus üles-alla vasakule paremale, mõnest laagrist oli järgi vaid roostepudru. Vahetasin ka kõik sõrmed (võllid), kuid pisike loks üles alla suunal ikkagi jäi, ise arvan ka et see normaalne.
Tundub et loks jäi poldi ja sõrme enda vahele.
Nõellaagrite välja pressimiseks kodustes tingimustes sobib ideaalselt vana hea keermelatt ja õiges mõõdus padrun, ise sai ka nii toimetatud.
Jõudu :wink:


Teema algataja
oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Tagakiige lõtk

Lugemata postitus Postitas oil »

Kõik laagrid on välja saadud. Mingi aeg tagasi vahetasin vanal KLE-l üht nõellaagrit, see oli küll juba tsikliga üheks saanud, aga irdus seegi.

Ideaalis ostaks ikkagi ühe komplekti laagrite eemaldamiseks ja siis hea töötada. Umbes nagu kõristiga lehtvõtmed, korralikud rehvivahetusheeblid ja muud tööriistad, milleta saab hakkama, kui neid pole. Kui on, on hea küll. Viimati lenksu tagasi pannes unustasin ühe poldi sisse keerata õigel ajal. Hiljem avastasin. No sellise koha peal, et juba lammutasin mõttes kupatust lahti. Aga kõristiga silmus mahtus vahele ja ühe(!) naksu haaval sai asja kinni nagu naksti.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”