Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)
-
Teema algataja - Mode
- Postitusi: 576
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: LadyInRed
- Asukoht: EU
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 140 korda
- Kontakt:
Re: Kukkumisrauad. Palju neist kasu on? (TETi kogemus)
Spoiler
Ronk kirjutas: ↑17 Aug 2020, 11:48iSlanderEST kirjutas: ↑16 Aug 2020, 19:43Varustus päästis minu, aga Outback Motorteki põhjakaitse ning raud surusid end mootorisse. Kuidas põhjakaitse nii väga paindus, ma ei saa aru...
Mainin kohe alustuseks ära, et tegu ei ole sinu poole suunatud vinguga
Minu arust kogu see põhjakaitsete ja muude raamide külge kruvimine võib kahju rohkem tekitada, kui asi väärt. Jah hea on vaadata kui ilus tükk rauda ja alumiiniumit ratast kaunistab ning saab sõpradega kõvata kui kukkumiskindel su ratas on. Reaalsus on see et enamus raamid ja kaitsmed on täiesti testimata tootja poolt. Inserner on küll teinud ilusad arvutused kust toru painutada, et see raami külge kuskile paigaldada, kuid enamus kukkumisteste ilmselt ei tee.
Korjasin ka endal (vist olid) SW motechi kaitsmed küljest KTM-il. Just see tõttu, et käies nendega suhteliselt pehmes pinnases pikali, vajutasid raamid kenasti end kütusepaagi sisse. Õnneks plastik paagi vigastus piirnes vaid värvi kahjustusega.
Olen seda palju täheldanud nii foorumitest lugedes, kui ka siit sealt kuulates teiste kogemusi.
Enamuste tootjate raamide probleem on see, et ei suudeta teha kinnituskohti selliselt, et see jaotaks kogu löögi raami peale ära. Ehk siis kukkumisraami kõige nõrgem koht annab järgi. Võtame kasvõi samad KTM kukkumisraamid mis pildil. 3-st kohast on kinnitus, kuid kukkudes painutab ta raami kenasti noole juurest ära paagi sisse. Vajadus oleks ka noole juures kinnitus raami külge.
image.png
Teine näide XT660R raamid
image.png
Sama asi ehk kukkudes painutab raami esimese otsa juurest plastiku sisse.
Ehk kokkuvõtteks tootjad toodavad asja, mis praktiliselt ei kaitse midagi ja määrivad seda pähe kui parimat kaitset. Need kes on ostnud ja pole nendega veel kordagi kukkunud, kiidavad asja kogu aeg takka ja nii need müüginumbrid suurematel tootjatel tulevadki.
Jah, võib ka spekuleerida et asi ongi nii üles ehitatud, et kaitsta päris raami kõveraks minemise eest. Kuid kas siis on vahet kas kukkuda raamid plastikutesse/paagi sisse katki või kukkuda plastikud katki.
Enamus on kindlasti testimata, OM aga mitte:
Selle video ja adv gruppide tekstide pärast sai need rauad võetud. Siiani on nad ülihead olnud, isegi autoga kokkupõrkel kaitsesid mootori ära. Samas just see kokkupõrge võiski olla põhjuseks, miks nüüd külili pannes nihkus ta piisavalt, et mootorile viga teha. Ilma rauata oleks kindlasti kahjud suuremad
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.