Kuhu 2020 hooajal matkatakse → Re: reisiide 2021 aastaks
-
- Postitusi: 612
- Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
- Tsikkel: KTM 990 Adventure
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 73 korda
Re: reisiide 2021 aastaks
Macintosh kirjutas: ↑14 Aug 2020, 14:49Siin üks vinge reisiide 2021 aastaks.
"Kas tuled auto, mootorratta, ATV või ainult seljakotiga, vahet pole, Aafrikat jagub kõigile. Kogu reisi pikkuseks kujuneb 40 päeva. Kui Sul nii palju aega ei ole, siis on võimalik lennata koju nii Brazzavillest kui ka Pointe-Noirest, jättes tehnika kojutoomise meie hooleks."
https://www.visitequator.eu/et
image.png
Tore et keegi viitsib ette võtta sellise suure väljakutse, korraldada midagi erilist.
Massiürituste organiseerimine eeldab alati suure vastutuse ja riskide võtmist, seetõttu on hinnapoliitikat keeruline ja mõttetu kommenteerida. Võrdluseks lihtsalt, suures piires sama maksumuse eest saab oma auto konteineriga Aafrikasse (ntx Namiibiasse) saata ja tagasi, jääb veel lennupiletite jaoks ka. Samuti saab sama raha eest kuu aega täisvarustuses overland rendiautoga mööda Aafrikat seigelda, seda juba koos toidu, kütusekulu ja renditasuga. Seega, hind on laias laastus samas augus võimalike alternatiividega, lihtsalt valikuküsimus, mis meeldib.
Mõnevõrra huvitav on marsruudivalik. Reeglina peetakse Lääne-Aafrikat suhteliselt turistivaenulikuks ja Aafrika ületamist mööda läänekallast võtavad ette need kes soovivad teha midagi väga ekstreemset ja ennastületavat. Nö edasijõudnutele. Korraldajatel julgust ja entusiasmi tundub jaguvat!
Turistidele sobiv infra on sihtriikides äärmiselt tagasihoidlik. Kohalik toit ei ole enamusele lääne inimestele sobilik mitte võimaliku mürgistuse ohu pärast vaid me lihtsalt ei suuda süüa päevast päeva maisijahust tehtud putru. Kui ise süüa teha, siis peaks ok olema. Autoga saab ju konserve ja kartuleid kahe nädala jagu vabalt kaasa võtta.
Ööbimiskohti on napilt ja kui eeldada, et pooled laeva kohtadest müüakse välja, saab ca 1000 inimest olema suvalises dzunglikülas üsna samal ajal. Ok, 500 inimest. Ok, 250 inimest. Ok, ütleme et hajub ära ja samasse külasse satub samaaegselt 50 turisti. Saab huvitav olema. Samas, korraldaja poolt on ööbimised korraldatud, peaasi on karavanis püsida. Siiski, 250-500 inimest samas kämpingus või laagriplatsil saab olema väljakutse kõigile. Tualetid, vesi jne .... Selle ööbimiskohtade asja kohta ootaks kindlasti pisut põhjalikumaid selgitusi. Võrdluseks, kui tõesti peaks õnnestuma kaasata 1000 osalejat, siis on üritus võrreldav Roheliste Rattaretkega. Lihtsalt mastaabi mõistmiseks. Kui A. Valmis oleks korraldajate meeskonnas, oleks kindlasti julgem tunne
Kliima on Ekvatoriaal-Aafrikas aastaringselt kuum ja niiske, sagedaste vihmahoogudega. Kuiva hooaega pmst ei olegi.
Eeldades et võimalikud osalejad ei ole Aafrikaga just "sinapeal", oleks Mustal Mandril kindlasti oluliselt sobilikumaid riike sarnase massiürituse läbiviimiseks.
Pisut kriitiliselt julgeks suhtuda sõiduvahendi valikusse. Vastupidiselt paljulevinud arusaamisele ei ole Aafrika sugugi nii liivane nagu mõnedelt piltidelt võib mulje jääda. Suures osas on tegemist punase saviga, mis vihmaga muutub äärmiselt kleepuvaks poriks ja kitib kinni kõik mis võimalik. Tavalise autoga mina isiklikult sinna küll ei läheks. Samuti jääb selgusetuks, kuidas seljakotiga, jalgrattaga või ATV-ga kahe nädala jooksul Kribist (Kamerun)- Pointe Noire`sse (Kongo Vabariik) jõuda. Teoreetiliselt on see muidugi võimalik aga Aafrikas tuleb kõik korrutada läbi "aafrika koefitsendiga".
Esialgses kirjelduses on mainimata jäänud Malaaria. Alates Nigeeriast kuni Angoolani on malaariaoht äärmiselt suur. Vist kõik, kellega ma olen suhelnud nendest, kes on teinud Lääne-Aafrika tripi, on põdenud sel tripil Malaariat vähemalt korra. Kuna tegemist on suhteliselt lühikese reisiga, siis ei ole see liiga suur probleem, lihtsalt tuleb preventativseid preparaate süüa. Aga sellest peaks massiüritust korraldades rääkima päris põhjalikult, et osalejad saaks aru millega tegu.
Loodetavasti on korraldajad (kui mitte korraldajad, siis reederid kindlasti) kursis, et Guinea laht on üks ohtlikemaid piirkondi just piraatlusest tuleneva ohu tõttu. Alles 2 nädalat tagasi kaaperdati Kreeka tanker, meeskond võeti lunaraha saamiseks pantvangi (
https://tinyurl.com/uc9qwx9)
Isikliku sõidukiga piiride ületamine Aafrikas eeldab CdP olemasolu, samas on Lääne-Aafrikas võimalik piire ületada ka TIP-ga. Küllap korraldajad on selle peale mõelnud, lihtsalt peab arvestama, et sellega kaasnevad samuti mõningased kulud ja piiribürokraatia.
Soovin korraldajatele jõudu ja edu. Kui suuremad ja olulisemad riskid on maandatud siis soovitan kindlasti seiklus ette võtta. Elamus on garanteeritud ja võib juhtuda, et kui elusalt tagasi jõuate, tahate veel korra minna!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.