Sõidueksami sooritamine?


cobravello
Postitusi: 2
Liitunud: 22 Juul 2015, 12:58

Re: Sõidueksami sooritamine?

Lugemata postitus Postitas cobravello »

Lugesin seda teemat enne oma a-kat sõidueksami tegemist ja sain siit palju abi, nii et panen oma mõtted ka kirja. Eile käisin esimest ja viimast korda täis A-kat sõidueksamit tegemas ja sain selle edukalt sooritatud :) Veidi mõttetu nõuanne, aga suurim vaenlane eksamil on iseenda närvid - need kontrolli alla saada, siis on eksam lihtne. Ise olen Tallinnast, aga eksamiaja sain Pärnusse. Sekundeerin eelkõnelejate arvamust, et kui lähed võõrasse linna eksamit tegema, siis tasub enne paar sõidutundi võtta. Mul õnnestus saada 2 sõidutundi eksamipäeva hommikul ja tunnen, et ilma nendeta poleks eksam õnnestunud. Jah, liikluseeskirja tundes on kindlasti võimalik ka täiesti tundmatus kohas märkide järgi õigesti sõita, aga paratamatu ärevus eksamil rikub kõvasti keskendumisvõimet ja mõnes kohas on ikka väga palju infot, mida vaja korraga seedida. Näha ära kõik liiklusmärgid, tunda ära ühesuunalised tänavad ja parema käe reegli ristmikud, olla valmis eikusagilt välja kargavateks jalakäijateks, teha õigesti ja suunatuld näidates kõik ümberpõiked tee ääres parkivatest autodest (mida reaalses elus keegi nii ei tee, ja minu arust ei peakski, see pidev suunatule näitamine tekitab palju rohkem segadust). Kui sõidad piisava kiirusega, et "teistele liiklejatele jalgu ei jääks" nagu eksamil nõutud siis ei ole kohati lihtsalt piisavalt aega seda kõike ära hoomata. Mulle eksamineerija ütles sõidu ajal, et sõida kiiremini, ei ole vaja nii palju pidurdada, aga ma vastasin, et ma pean vaatama kas ristuval teel on anna teed märk või mitte ja ma ei jõua seda näha kui kiiremini sõidan. Selle peale öeldi et see on õige küll ja rohkem kiiruse pärast ei nurisetud. Keerulistesse kohadesse viidi küll, aga otseselt läbi kukutada kindlasti ei üritatud. Enne linnasõitu küsiti kas ma olen esimest korda sõidueksamil - see jättis veidi kahtlase mulje, sest mis seal vahet on? Aga olin esimest korda ja nii vastasingi.
Olen 12a autoga sõitnud ja tsiklikooli tegin läbi 8a tagasi. Erinevused auto ja tsikliga sõitmisel on: kui teed ümberpõike parkivast autost, jalakäijast, poriloigust vms siis tsikliga pead suunda näitama isegi kui oma sõidurajalt välja ei lähe, aga siiski oma suunda muudad (autoga ei mahukski oma sõidurajale jääma). Enne ära pööramist tuleb tõmmata oma sõiduraja sellesse serva, kuhu poole pöörad - autoga ka, aga tsikliga on see märgatavam liigutus. Tavaliselt tuleks sõita enamvähem tee keskel, et autod sind märkaks ja kõrvale ei trügiks, aga foori taga seistes pigem veidi vasakul, et eesolev auto sind peeglist näeks.
Käisin enne eksamit tehnokontrolli asjad läbi, et midagi ära ei unustaks, ja avastasin selle käigus, et signaal ei tööta. Rääkisin selle ausalt eksamineerijale ära, ta ütles et pole hullu. Kuna olin selgelt tehnokontrolli just teinud ja ta nägi et ka sõidutunde sõitsin selle rattaga, siis tehnokontrolli rohkem näha ei tahtnudki.
Platsiharjutusi tegin ise viimati 8 aastat tagasi ja siis pool tundi enne eksamit. Tuli välja küll, ainult äkkpidurdusel lasin tagarattaga korraliku loha, eksamineerija küsis kas esipidurit üldse vajutasin :D Olen suht kindel et 50kmh harjutusi tegin pigem 45 pealt aga seda ette ei heidetud. Harjutusteks 1) käekõrval ratta risti asetsevale parkimiskohale lükkamine, tagaots ees 2) kaheksad kastis 3) aeglane sõit 4) slaalom 5) ümberpõige 30kmh 6) ümberpõige 50kmh 7) äkkpidurdus 50kmh pealt (jää seisma enne joont) 8.) sujuv pidurdus 50kmh pealt (esiratas peab kasti sisse jääma). Slaalomi ja kaheksate puhul põhiline nõuanne on mitte sõita liiga aeglaselt - kiirus hoiab ratast püsti. Aeglase sõidu ja kaheksate puhul kindlasti ära vahi enda ette maha vaid suuna pilk paar meetrit kaugemale, sinna kuhu tahad välja jõuda, siis ratas justkui ise sõidab sinna ilma et peaksid teadlikult juhtima teda.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”