Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kiks kirjutas: 29 Juun 2020, 00:02
Spoiler

Tere,

Käidud selle aastal ka kahe rattaga ülevaatusel ja tehtud pidurite testi. Sõit u. 30km/h ja siis pidurit. Sain hakkama, kuigi järjekorras oodates sai seda platsi ikka pikalt uuritud, sest kõikjal oli lahtist kildu küllalt ja eks pidurduskoridor saigi selline 90/10 (lahtine kild). Mõlemal korral rattad loha ja paari-kolme meetrine triip järel.
Hiljem sai punktis juttu puhutud ja asja arutatud.
Korralikum plats pidi tulema ja aparaat oli ka juba näidisena olemas.

Küsimusena testi sooritajast - Kui ei soovi ise teha, siis ÜV ei ole tehtud.
Kiiruseks peab olema 30km/h ja distants 7m.
Hmmm.....
Siinkohal jääb paar lahtist asja.
Esmaselt - Tehno ÜV on sõiduki tehniliseseisundi kontroll, mitte juhi pädevust kontrolliv eksam (seda mõtet on siin teemas ka varem esitletud).
Teiseks - Mkm määrus nr.50 "SÕIDUEKSAMI ESIMESES JÄRGUS EKSAMINEERITAVALE ESITATAVAD NÕUDED JA TEMA TEGEVUSE HINDAMINE" Lisa 3 kehtestab A-kat eksamil pidurdamisele nõudeid. Punkt.3.5 Hädapidurdamine tehakse kiirusel 50km/h ja pidurdusmaa pikkuseks on 16m. Seega 30km/h võiks distants olla u10m, kui selline loomkatse meetod läbi euro direktiivi põhjenduse üldse jõustatakse. Vastasel juhul on ÜV nõuded kõrgemate ootustega, kui, kui A-kat eksam.
Eks esimene teemaatika saab määravaks, kui ikka ei soovi ennast testida, siis saadab edu neid ÜV-punkte kus rullikud olemas ja ÜV teostaja teeb koos omapoolse vastutusega testid ise ära.
Asi on põhimõttes. Tehno ÜV on sõidukile.

Ma saadaks sihukesse üv punkti kasvõi pulli pärast oma tsikli koos mõne sõbraga, kellel A kat puudub. Auto taga käru peal kenasti. Ülevaataja ei saa kohustada ilma A katita tegelast pidurduskatset tegema. Ja igasugused ülevaataja poolsed sellealased pretensioonid pareerikski retoorilise küsimusega, et kas tüv on sõidukile või juhile. Autoga tüv-le minnes ülevaataja isegi ei luba sõiduki ülevaatusele esitajal ise piduristendis pidurduskatset teha näiteks.
Aga Soomes puudub tsiklitel üldse ülevaatus. Niipalju, kui ma selle kohta lugenud olen, kavatsevad nad edaspidigi ignoreerida euroliidu nõudeid-soovitusi tsiklitele tüv kohustuslikuks teha.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”