Õnnetused mootorratastega 2020
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2020
mx77 kirjutas: ↑06 Juul 2020, 18:06Assamait kirjutas: ↑06 Juul 2020, 13:28Viskaks siia offtopicu, et palju siis on elusaid mootorrattureid, kes suurel kiirusel maanteel tank slapperi läbi elanud? Üritasin googeldada, aga peaasjalikult teoreetikute jutt, kuidas tank slapperist üle saada, mitte ühtegi edukat hands-on kogemust ei leidnud. Ainult väiteid, et steering dampener on ussiõli ja tank slapper võib igaüht tabada igal kiirusel...
Mingisuguste R-liste puhul, milledel väga väike esiharginurk täitsa reaalne, kui seaded veidi valed (küsimus on tegelikult isegi ühest kraadist siia või sinna), aga tüdruku ratas oli F650, mis on suht suure esihargi nurgaga ja et sellisega slapperisse läheb ei kujuta ette.
Kui suure GS'iga võrrelda, siis 650 twin on väga "sportliku" või koguni rahutu juhitavusega. Olen mõlemaid proovinud ja ütlen seda oma kogemuse põhjal. Suur bokseriga GS on niivõrd rahuliku loomuga ja sujuva juhitavusega, et raske on ette kujutada sellel slapperisse minekut. Näiteks võib tuua jalgrattasõidu. Mõni jalgratas on selline, et temaga saab lõputult ja kergesti käed lahti sõita - selline on suur GS, aga mõni teine ratas on jälle selline, et peab pingutama ja tähelepanelik olema, et käteta sõita - selline on 650 gs.
650 twin kahvli nurk ehk rake angle on 26 kraadi, mis on suht sama suurte GS ratastega, millel on see sõltuvalt aastakäigust 25,5-26 kraadi.
Kui siia kõrvale tuua ka S1000R, siis 2009 aasta mudelil on seesama parameeter 25,8 kraadi. Uuematel on natuke väiksem.
Kahjuks ma ei leidnud kusagilt "trail" parameetri andmeid neile ratastele. Trail ehk siis eesti keeli "järeljooks" vms, on võib-olla veel olulisem parameeter, millest võib sõltuda tank slapperi tekkimise oht ja kahvli nurk on vaid üks muutuja selles võrrandis.
Kui kellelgi huvi, siis on hea selgitud trail ja rake angle kohta - https://www.motorcycle.com/ask-mo-anyth ... trail.html
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.