Tagaratas slaidib aeglastes kurvides
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Tagaratas slaidib aeglastes kurvides
Ei ole väitnud, et rõhk amordis dampingut, õli voolavust mõjutaks. Rõhu tõstmisega muutub kaks asja, effective spring rate ehk see mis jõuga amort end lahti surub (fixed constant) ja lisa friktsioon sellest, et avaldatakse survet sääre tihendile. Õige number on nende kahe sümbioos
Squat vist ei ole õige tehniline väljend kirjeldamiseks, aga piltlikult, kui sa sõidad treppis teed siis amorti surutakse iga löögiga järjest sissepoole ja kuna comp on vaba, siis pole selleks palju vaja. Kuna rebound on kinni, siis selleasemel, et amort jõuaks liikuda tagasi sinna kus ta ennem lööki oli, jääb ta poolele teele. Siis aga tuleb juba järgmine löök ja nii lükatakse amorti iga löögiga järjest rohkem kokku. Sõites sellise amordiga treppi, tekib tunne, et tagaots vajub kokku ja kurvis kaob alt ära. Kui reboundi ja compi suhe võrdsmaks keerata (sest sellel amordil on ainult üks reguleeritav) siis hakkab ratas treppis teel õõtsuma/põrkama, mis ei ole ideaalne aga on natuke ootuspärasem ja lihtsamini ohjeldatav. Ilmselgelt on näited üledramatiseeritud, ja kurvist orbiidile ei põrka. Ja kui päris aus olla, siis see ratas ka alguses ei olnud kõige hullem mis nähtud.
Amort saab varsti lauale, ja siis on juba võimalus kõike kontrollida, eriti pakub huvi just vedru pikkus ja rate.
Kuna samu amorte on kümneid käest läbi käinud, siis jääb kripeldama see, et enamasti on vedru preloadi mutrid keskel vahemikus ja ratta sabad jäigemad. Sellel aga preload põhjas ja saba pehme, mis tekitab kahtlusi vedru suhtes.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.