Tagaratas slaidib aeglastes kurvides
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Tagaratas slaidib aeglastes kurvides
Will on kõvasti ööläbi keyboard warriori lasnud, ta on küll tõele lähedal aga kuna üks põhitõdedest on õpikust saamata jäänud, siis kisub natuke põõsasse.
Niisiis hakkab kuskilt pihta,
Esmalt ärge laske eksitada ennast Ducati nimest, ducati oli pankroti äärel kui esimesed monsterid tehti. Ducati hoidis kokku sealt kus võimalik, kuid ei loobunud brändinimedest. Bossud jalutasid marzocchi juurde ja paluti kõige odavamat esiharki, sachsilt tagaamorti, brembolt kõige odavamaid pidureid, mida pandi ka ainult ette 1tk.
Konkreetne ratas on küll helgemast ajajärgust, 2001+ aasta ratas seega on saanud endale showa esiotsa ja dark mudelina kaks esipidurit.
Showa on küll parem kui marzocchi luuavarred kuid siiski puudub täielikult reguleerimisvõimalus. Tagaamort on läbi aegade jäänud samaks ja laialdaselt kasutatavaks ZF/Sachsi omaks.
Ratas jõudis minuni, esimesed asjad mis vaadatud,
Sag - staatiline sag oli OK, loaded sag oli ees OK, kuid taga liiga palju.
Kiire vajutus esiotsale tuvastab, et tihendid kleebivad korralikult ja takerduvad pinnale.
Tihenditele määre söödetud, liiguvad ilusti ja takistusteta.
Vajutus tagaotsale reedab, et saba on pehme, alla liigub kergelt, tagasi üles liigub aeglaselt.
Sachsi amordid on oma iseloomult tehtud väga vaba high speed compression läbivooluga aga tänu suurele kolvile on low speed comp suht jäik. See annab sõitjale mugavuse maastikul, linnas ja auklikel teedel. Lisaks on selline amort tootja optimeerimine, kuna sama amorti pistetakse alla kõigile keskklassi linnakatele, matkakatele ja maantee ratastele.
Nagu öeldud, compi reguleerimiseks lihtsaid lahendusi ei ole, kuid kompenseerimaks kerget compi on võimalus keerata reboundi vabamaks, sellisel juhul väheneb squat aga suureneb bounce, mis ei ole hea, kuid jätab ratta juhitavamaks.
Tulles tagasi loaded sagi juurde, siis kuna tagumise amordi preload oli juba põhja keeratud, siis on paar valikut:
Tagavedru on surnud/vajunud, mis 20 aasta ja 30k ls juures kõlab võimaliku variandina aga kogemuse põhjal pigem kahtlaselt.
Keegi on vedru lühemaks/pehmemaks vahetanud, mis võib ka reaalsus olla.
Või on amordist ajaga gaas lahkunud.
Nüüd koht kus will põõsasse paneb,
Amordi täitesurve MÕJUTAB amordi lahtisurumist. Rõhk amordis avaldab mõju säärele (rõhkude vahe atmosfääri ja suletud amordi vahel). Arvutada lihtne, F=pS, konkreetse amordi säär on 14mm, S=piiR2 ehk 1,54cm2. Seega ümaralt 12bar (standard) täitesurve korral surutakse amorti lahti 18,5kg jõuga, 18bari puhul 28kg.
Ratas on madaldatud, esiots oli 30mm prillidest läbi ja tagaotsal vardad lõppu keeratud.
Esiotsa madaldades muutub hargi rake ja sellest vähenev trail, see muudab ratta ebastabiilsemaks. Ratas tahab ise kurvi keerata ja tekib kurvi kukkumise tunne. Sõltuvalt rattast on see positiivne ja kiire kurvisõidu puhul on võimalik seda enda jaoks ära kasutada. Paljudele tänavasõitjatele on aga pigem ebameeldiv ja tekitab ebakindlust.
Madaldatud tagaots koos pehme amordiga põhjustab antud rattal raskuskeseme nihkumist tahapoole, sellest tekib ka tagarattaga sõitmise tunne, kus tunned kõike mida tagaratas teeb ja sealt edasi paranoia, et ratas kurvis libiseb. Tavaline monster on pigem front heavy mis annab talle kergema ja kiirema keeramise.
Lühidalt on tegu kõikide asjade kokkumänguga ja järgmiseks sammuks on tagaamordi hooldus ja täitmine, vedru mõõtmine ja ratta kõrguse taastamine.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.