Tagaratas slaidib aeglastes kurvides


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tagaratas slaidib aeglastes kurvides

Lugemata postitus Postitas will111 »

No eks sa ise tead. Minumeelest need on väga lihtsad lahendused. Aga eks kõike seda on muidugi parem selgitada ratta kõrval ja näpuga asjade peale näidates.

Amordil https://www.ebay.co.uk/itm/2001-DUCATI- ... 3660014633 on sul regullitav ainult rebound. Eeldatavasti tagaamorti lähemas minevikus keegi hooldanud ei ole, mistõttu on õli selles oma aja ära elanud ja kuna compressionit kruvist muuta ka ei saa siis väga ime muidugi ei ole, et õli soojaks saades kisub asi nutuseks.

Miks on vaja amordis üldse õli vahetada?
Vot sellepärast, et see õli seal vananeb ja selle omadused muutuvad vägagi suurel määral. Täpsemalt muutub viskoossus. ja veel täpsemalt muutub viskoossus erinevatel temperatuuridel. Uues amordis on uus õli, millel on mingi base visco index ehk voolavus 100F juures ning siis lisanditega modifitseeritud visco ehk voolavus 210F juures. Lihtsamalt öeldes voolavus külmalt ja voolavus kuumalt. Uuena on need viskoossused õlil võimalikult sarnased. Õli vananedes need õlilisandid ehk modifierid lagunevad ära ning õli külmana voolab ühtmoodi ja kuumaks minnes VÄGAGI teistmoodi.
See on see, mis juhtub sinu amordis - kuna rear shock on ilusti mootori taga ja läheb sõites ka kenasti soojaks siis (väga) vana õli selles muutub väga vedelaks. Väga vedel õli tähendab, et amordil sisuliselt kaob ära võimekus compression stroke's tööd teha sest amort töötab takistuse tekitamise põhimõttel. Takistuseks on õli pressimine läbi "augu". Eriti selgelt kehtib see justnimelt low speed compressioni kohta. Ehk siis see, millega sinul sealt kurvist minnes probleemid on.

Lisaks eelnevale jutule, sa ütled, et sul on ratast madalamaks lastud. See mõjutab sellist asja nagu anti-squat. Kuna preloadi keeramine oli juba liiga keeruline jutt siis mulle tundub, et ilmselt pole mõtet hakata rääkima sellest, misasi on anti-squat, kuidas ja mille tõttu see muutub jne. Küll aga võin öelda, et kui sul on ratas madalamaks lastud siis sellest tingituna tõmbab sul tagumise otsa palju kergemini "vastu maad" kiirendades võrreldes ratta originaal geomeetriaga. Lisa sinna olematu compression dampinguga amordi efekt ning sinu ratta tagavedrustuse müsteerium ongi lahendatud.

Edu mehaanikule ja loodetavasti on tõsiselt asjalik vend, kes tõesti teab mida ta teeb ja tunneb mootorrataste vedrustust piisavalt hästi, et saada aru milles on häda ja kuidas lahendada! Mina soovitaks selle jutuga minna Streetmotosse Neeme juurde. Võid ka minu juurde tulla, aga ma enne juuni teist poolt eestis ei ole.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”