2008a KTM 690 jõnksutab

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
cobra
Postitusi: 4
Liitunud: 08 Mai 2020, 07:55
Tsikkel: Ktm 690 SM
Tänatud: 2 korda

2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas cobra »

Sai alles esimene tsikkel KTM 690 ostetud, ühtlasel sõidul jõnksutab ja pole sujuv sõit.
Alla 3000rpmi sõita pole väga üldse võimalik, kui sõita ka 5000rpmga siis ka aru saada et jätab vahele.

*Paak puhastatud
*Uus õige küünal pandud
*trossel puhastatud
*tehtud 15m reset
*trosseli baasseadistus alguses

Helistatud KTM esindusse ja nende sõnul kõik õige ja jätabki vahele, enda pea seda uskuda ei taha.
Järgmiseks plaan vaid pihusti kontrollida, kas pritsib õigesti.

Keegi äkki maadelnud sellega? Miski uuem tarkvara peale lasta?
Asub Pärnus.




morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas morse »

Õhupuhasti ja sumpa on originaal või muudetud? Veakoode on loetud? Pole ka välistatud, et map on mingi kehva variandiga üle kirjutatud.

Sellel mudelil on vist istme all nupp, kust saab mape vahetada. Proovi teisi ka.

Edu!
M


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

ma ei tea (tean üldse väga vähe) ühtegi ühesilindrilist-4-taktilist millega alla 3000p/min sõita võimalik oleks.

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas randel »

Igaks juhuks tasub meeles pidada, et KTM 690 on sportlik ühepütane ja sellega ei saagi alla 3000rpm sõita, eriti algusaastate ratastega, siis väriseb ja koliseb see mootor nii, et kahju kuulata. Kui päris esimene tsikkel, siis sõltub ka juhi varasemast kogemusest, mitmesilindrilisega võrreldes vibreeribki see märksa rohkem ja gaas on päris äkiline, mis võimendab muljet jõnksutamisest.
See ei välista muidugi, et konkreetsel rattal midagi viga pole, aga tasuks lasta ehk mõnel sellise rattaga tuttaval sõitjal oma hinnang anda, enne kui ratas pulkadeks võtta.


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis jutt see on, et ühesilindrilise neljataktilisega 3000p/min sõita ei saa? üldiselt on asjad ikkagi sedamoodi, et need ühesilindrilised suure kubatuuriga nö. tänava ja üldkasutuse rattad on justnimelt üsna madalate optimaalsete pööretega ehk siis pöördemomenti on mootoril ikka väga madalalt, eriti võrreldes näiteks 4-silindrilistega. mul oli esimene ratas kunagi üks yamaha ttr600 ja sai sellega sõidetud ikka poolteist aastat vähemalt ringi, sõita sai põhimõtteliselt igasuguste pööretega, mis olid mõnevõrra üle tühikäigu. eks maanteel muidugi olid pöörded kõrgemad kui 3000 aga linnas sai pöristatud vahel ikka ka madalamate pööretega, just siis kui nö. ühtlane sõit oli ühe käiguga ja ilma pidevate foorideta. eks ta muidugi ole natuke selline ebaühtlane ja katkuv võrreldes teiste, suurema silindrite arvuga mootoritega aga no mingist vahele jätmisest siiski ei saa päris rääkida.

ktm 690'tega vähemalt paari erineva rattaga olen ka ise lühidalt sõitnud või siis proovisõitu teinud. mingit katkumise või vahele jätmise probleemi küll ei täheldanud, sai täiesti rahulikult sõita ka madalate pööretega. mitte, et 3k isegi oleks enam niiväga madalad pöörded. 5k'st rääkimata. olen 99% kindel, et ju seal ikka mingi probleem on. aga see on muidugi õige jutt, et ratas tuleks ehk esmalt anda kellegi kätte, kellel on suur kogemus ja teab kuidas sellist tüüpi mootorid käituma peaksid. vahel võivad probleemid ka inimese peas kinni olla.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas villy »

Will, ktm exc seeria 4 taktilised on nagu traktorid ja veavad alt kenasti.
690 on aga häälestatud suurele võimusele keskmistel ja kõrgetel pööretel. Fakt, et tegemist on võimsaima seeriatootmises 1 silindrilisega kaasneb kahjuks oma hind. Vb mure sellest, et sama mootorit kasutavad ka tänavaratastel. See ratas ei ole kulgemiseks vaid lõbutsemiseks.
Süüdi on tihti ka kütusesegu mapi häälestus ja einevatel aastakäikudel omad nüansid kuidas aju häälestada. Parim variant oleks kui keegi sama generatsiooni 690 omanik saaks korra lähemalt vaadata. See võib olla täiesti loomulik käitumine selle rattaga aga vb ka midagi viga. Internetis raske midagi määrara. Mul on 2019+ gen ja see hoopis teine teema.


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas will111 »

Jah, nõus et internetis on raske ennustada. Ja selles ma ei kahtlegi, et see mootor on natuke teistmoodi optimeeritud, kuid 3k pööret ei ole siiski enam NII madal pööre, et isegi kõrgematele pööretele häälestatud pill ei võiks saada hakkama sellistel pööretel töötamisega ilma mingite laustõsiste probleemideta. nii äpud nüüd need mootori juhtimise mehhanismid ja elektroonika ikka ka ei ole! muide, palju on selle 690 max pöörded enne piirajat? kahtlustan, et mitte väga üle 8k ja max hp saabub juba ilmselt kuskil veel natuke madalamalgi. ega sa nüüd ometi ei taha öelda, et üks suht tänapäevane mootor ongi mõeldud mõistlikult kasutada ainult rpm ranges umbes nii 2.5 tuhat ehk kuskil 5k'st kuni 7.5kni?!?
lõbutsemiseks ta võib mõeldud olla, kuid absurd minumeelest, et tänapäevane pritsega mootor siiski TÄNAVASÕIDUKS mõeldud mootorratta vahel ei peakski normaalselt töötama 3000 pöörde peal. tõesti ei usu, et ktm sellise asjaga välja tuleks.

võrdluseks näiteks, ma olen sõitnud ka mitmete oma suzuki baigilistega vahel pööretel 3-4k. ilmselgelt pole needki mootorid ju optimeeritud tegelikult nii madalate pöörete jaoks, kuid see ei tähenda, et nad ei töötaks või ei veaks.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas villy »

Spoiler
will111 kirjutas: 08 Mai 2020, 11:16

Jah, nõus et internetis on raske ennustada. Ja selles ma ei kahtlegi, et see mootor on natuke teistmoodi optimeeritud, kuid 3k pööret ei ole siiski enam NII madal pööre, et isegi kõrgematele pööretele häälestatud pill ei võiks saada hakkama sellistel pööretel töötamisega ilma mingite laustõsiste probleemideta. nii äpud nüüd need mootori juhtimise mehhanismid ja elektroonika ikka ka ei ole! muide, palju on selle 690 max pöörded enne piirajat? kahtlustan, et mitte väga üle 8k ja max hp saabub juba ilmselt kuskil veel natuke madalamalgi. ega sa nüüd ometi ei taha öelda, et üks suht tänapäevane mootor ongi mõeldud mõistlikult kasutada ainult rpm ranges umbes nii 2.5 tuhat ehk kuskil 5k'st kuni 7.5kni?!?
lõbutsemiseks ta võib mõeldud olla, kuid absurd minumeelest, et tänapäevane pritsega mootor siiski TÄNAVASÕIDUKS mõeldud mootorratta vahel ei peakski normaalselt töötama 3000 pöörde peal. tõesti ei usu, et ktm sellise asjaga välja tuleks.

võrdluseks näiteks, ma olen sõitnud ka mitmete oma suzuki baigilistega vahel pööretel 3-4k. ilmselgelt pole needki mootorid ju optimeeritud tegelikult nii madalate pöörete jaoks, kuid see ei tähenda, et nad ei töötaks või ei veaks.

Võin sulle kinnitada, et enamik KTM LC4-si ei tööta normaalselt alla 3k pöörde ja mitmesilindrilised veavad alla 3k palju ühtlasemalt ja sujuvamalt kui LC4. Olenevalt aastakäigust olen ma proovisõitudel leidnud mõne generatsiooni 690 mootori alla 3k pöörde kasutuskõlbmatu ja süüdi on selles enamuses euronõuetest tulenevalt liiga lahja closed loop ringluses või siis esimeste pritsungigeneratsioonide lapsehädad. Selle vastu on ravi aga kõik sõltub konkreetsest generatsioonist.

Kui sa veidi hoiaks ennast kursis KTM 690 foorumites/gruppides siis see probleem on kõigile teada tuntud ja enamik on läinud sisselaske ja kütusemapi muutmise teele, keda see häirib piisavalt.

"ega sa nüüd ometi ei taha öelda, et üks suht tänapäevane mootor ongi mõeldud mõistlikult kasutada ainult rpm ranges umbes nii 2.5 tuhat ehk kuskil 5k'st kuni 7.5kni?!?"

3,5-7,5k võib olla täitsa okey KTM 2008 aasta 690 kohta. Tegemist on esimese generatsiooni LC4 pritsungiga, enne seda olid karpad. 5k juures ei tohiks olla katkumist.

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas randel »

Omalt poolt võin lisada, et 1.gen jaoks on mugav pööretevahemik vaid kuskil 3500-5000 pööret, alla selle hakkab kiirendades mootor detoneerima/tärisema nii palju, et reaalselt ei taha niimoodi kaua sõita ja üle 5000 tuleb tuntav vibra. Piiraja on vist 8000, max võimsus 7500 juures. Minu jaoks oligi see suurim ebamugavus, mispärast omal ajal see ratas ostmata jäi. Sisetunne tahtis kogu aeg käiku vahetada üles või alla.
Uus kahe tasakaalustusvõlliga mootor alates 2019 ratastest on hoopis teine tera, piiraja 1000 pööret kõrgemal ja vibratsioonid palju väiksemad.
Kokkuvõttes ei ole ka esimese generatsiooni ratas kuidagi halb, lihtsalt oma kiiksudega ja vajab ilmselt pikemat harjumist kui mõni selline, millega will111 sõitnud on :)


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas will111 »

Iseenesest hea teada siis, et seda ratast küll kunagi ei osta! :D


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas morse »

Olen sõitnud pillidega, mis teemaalgataja rattaga sama mudel, kuid täiesti ära tjuunitud (sisse ja väljalase ning remap). Ma ütleks, et need vanad ei ole üldse pahad pärast modifikatsioone. Olen oma rattaga joonele pannud ja kiiruse osas ei jää nad ka maha. Minu 2019 on muidugi juba tehasest päris sujuv.

Ma pole [mention]villy[/mention] rattaga sõitnud aga tal on 2020 ja veits moditud ka, ilmselt on veel omajagu pehmema minekuga.

Aga jah! 3000 RPM on nende ratastega suht kehv pööre. Ega mu DR800 ka eriti madalaid pöördeid armasta. Ühepütasega on hea sammukiirusel esimesega ilma gaasi andmata mudas törtsuda aga kõrgemate käikudega meeldib paljudele sellistele mootoritele kõrgem pööre.

Kuid kuna teemaalgataja kurdab ka 5K RPMi juures tekkivaid turtsumisi, siis on tõenäosus, et miskit vajab siiski sättimist.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas puna »

Neid rattaid palju olnud ja neti diagnoosi panek on selline suvaline kõvatamine,
et mina tean kuigi tegelt pole aimugi millest jutt käib
Kas mootor jõnksutab ka kohapeal tühjalt käijes või ainult sõidu ajal?
Sellest 690st on erinevaid seadeid palju ja keegi ei tea mis enne sind tehtud on sellega
Muidugi isteall on selline keeratav lüliti kummiluti sees ja seal nr 0-9
0 oli kehva kütuse puhul
1 soft, 2 advanced, 3-9 on standard
Eks proovi neid erinevaid kas midagi muutub üldse


Teema algataja
cobra
Postitusi: 4
Liitunud: 08 Mai 2020, 07:55
Tsikkel: Ktm 690 SM
Tänatud: 2 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas cobra »

Vastan siis ka lõpuks.
Sõidetud sai nii originaal kui ka Wings väljalaskega ja asi oli koguaeg sama.
Minu mudelil miskipärast puudub nupp, kus saab seadistusi keerata, ega see suht midagi poleks muutnud ka.

Kuna foorumi teemadesse tavaliselt enam lahendusi ei kirjutata, siis vastan siin.
Ei suutnud minu aju siiani uskuda et antud KTM ei suudagi normaalselt sõita, tegelen ise igapäevaselt autode diagnostikaga.

  1. Võtsin ette KTM foorumid, ning leidsin ühe megafoorumi teema ja hakkasin läbi tuulama seda: https://advrider.com/f/threads/ktm-690- ... cu.685657/

  2. Leidsin VAG com kaabli, tegin juhtmed ja tõmbasin programmis et laadida MAPS faile, muuta jne https://tuneecu.net/TuneECU_En/index.html

  3. Peal oli juba miski uuem tabel, veakoode polnud.

  4. Kütusetabelitesse F-trim ja L-Trim sai juurde pandud 4% - Proovisõidul oli juba parem aga mitte päris see.

  5. Siis sai veel L mapsile kütust tõstetud 6% võrra aga ikka polnud see.

  6. Foorumis siis sai leitud miski trosseli tabel:
    "The idea is to make a very smooth beginning, which is easy to use in technical riding. RPM-relativity is active up to 2000 rpm, so if you whack the throttle below that, you won't get all that you are asking for and the flameout has been prevented. Above 2000 rpm the engine is quite hard to stall anyway with "ADHD" throttle usage.



Aggressive end curve is to give max power quickly. 690's grip twist is quite long. I don't find myself very often using the middle portion of the accelerator. Most of the time I'm using close to 0% in technical riding or commuting. And the rest of the time I use 100% in gravel roads. Or was it the other way round?

Pilt

Sellega muutus kõik, on võimalik sõita ka 4nda käiguga linnas 60ga, ei jõnksuta ja sõidab ilusti.
Lõpuks ometi on KTM see, mis olema peab ja tarkvaraga sai asja paika. Seega info, kui kellegil kunagi seda peaks vaja minema. Tuneecu lehelt saab ka mappe alla laadida.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas morse »

Kas võiks öelda, et algne probleem oli peamiselt selles, et see uus kaart, mis peale laetud oli, ei pädenud? Tehaseseades mapiga nad ei ole küll eriti sujuvad aga sinu kirjeldus oli selline, et kohe täitsa paha oli sõita.

edit: [mention]puna[/mention] sa ütled, et netidiagnoosi ei saa panna aga ometi kolm inimest siit teemast (üks nendest sina ja üks ma ise) kirjutasid, et esimene asi, mida muuta/uurida, on map ja ma saan aru, et see asja lõpuks ka lahendas. Muidugi antud juhul pidi teemaalgataja väga palju täiendavat infot hankima, et tulemuseni jõuda.

Et ma küll loeks selle siin positiivseks näiteks.


Robin
Postitusi: 4
Liitunud: 07 Mai 2020, 23:39

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Robin »

Kas ja kuidas antud mootoriga masinad piiratud on? kas seda tehakse mapi muutmisega või kuidagi teisiti? Nimelt pole kindel, kas masinal piiraja peal või mitte, passis on piiraja märgitud, eelmine omanik arvas, et ehk maha võetud. Nimelt tahaks mappi ka uurida/sättida aga täna esimene katsetus vagcom kaabliga ühenduse osas ei andnud loodetud tulemust.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas puna »

Soomes piirati esinduses mapiga saadi sellekohta tõend ja saadi 25Kw rattaks arvele


Robin
Postitusi: 4
Liitunud: 07 Mai 2020, 23:39

Re: 2008a KTM 690 jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Robin »

Okei, kuna antud ratas on ka uuena soomest ostetud ja ma eitea täpselt kuna see piiratud on kas seal või siin ( 35kw peale) siis oleks see vaja üle vaadata ikka. On lõuna-eestis keegi pädev, kes juba olukorraga kursis ja saaks mapid üle vaadata? nagu mainisin, siis esimese 15min guugli abiga rattaga ühendust ei saanud. KTM-i jätaks esialgu vahele, neil on mis iganes põhjusel kaabli külgepanek 80 euri.

edit: paari päringu peale sain masinale kaabli järele ja peal olid juba õiged mapid, veakoode polnud. Natukene seadistati ümber ja kõige kangemas sõidureziimis on sõit nüüd oluliselt sujuvam. päris 3k pöördega tõristada ei kannata aga linnas 4käik ja 60kmh on ok.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”