Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

franz125 kirjutas: 03 Mai 2020, 15:52
Spoiler
ranel kirjutas: 03 Mai 2020, 14:11

Üks rumal küsimus siia vahepeale. Kuna piirid kinni, siis tahaks oma vanale XL600v 92a Transalpile originaalketijooksu suveks panna. Kas Eesti kaupmehed teevad ka sellist hinda või tuleb ikka Saksast tellida? Ilma kusagil hinda spetsiaalselt anudes/lunimata näen letikaid ~ 150 eur Eestis.
D.I.D ketijooks kasutades kupongi tuleb 92 eur koos kulleriga koju.

https://www.louis.eu/artikel/did-chain- ... r=10048043

Kui mõni kaupmees tunneb end sellest puudutatuna ja pakub d.id-i ketti, siis võib kirjutada ja jätab raha Eesti kaupmehele.

Ma alles Louisist tellisin,mingi nädalaga oli kaup kohal.

Ma olen samamoodi Saksast tellinud, aga kuna hetkel kogu see majandus kiratseb, siis äkki mõni kohalik motokaupmees kohendab oma hindasid vastavalt mujalt pakutavale netipoodlusesele ja jääb raha pigem Eesti kaupmehele. :bsmile: Heategevust ei hakka tegema makstes kõvasti üle, aga kui sama hinnaga saab, siis miks mitte Eestist osta.

Kui midagi ei pakuta, siis tuleb taaskord Saksast tellida. Igaljuhul, kel huvi, siis PS-i sõnum ja võtan juba edasi ametliku meili kaudu ühendust.

[mention]StreetMoto[/mention]
[mention]Motomarket[/mention]
[mention]MOTODEPOO[/mention]



http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

https://ee.fowlersparts.co.uk/parts/view/92055-077

O-rõngas koodiga 92055-077. Kust ma selle mõõte saan? Googeldades tuleb ainult üks mõõt 19.5mm välja ja sellega asi piirdub.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joekas »

Siia rumalate küsimuste alla kirjutad, et kaupmehed Sinuga ühendust võtaksid?

ranel kirjutas: 03 Mai 2020, 16:05
Spoiler
franz125 kirjutas: 03 Mai 2020, 15:52
ranel kirjutas: 03 Mai 2020, 14:11

Üks rumal küsimus siia vahepeale. Kuna piirid kinni, siis tahaks oma vanale XL600v 92a Transalpile originaalketijooksu suveks panna. Kas Eesti kaupmehed teevad ka sellist hinda või tuleb ikka Saksast tellida? Ilma kusagil hinda spetsiaalselt anudes/lunimata näen letikaid ~ 150 eur Eestis.
D.I.D ketijooks kasutades kupongi tuleb 92 eur koos kulleriga koju.

https://www.louis.eu/artikel/did-chain- ... r=10048043

Kui mõni kaupmees tunneb end sellest puudutatuna ja pakub d.id-i ketti, siis võib kirjutada ja jätab raha Eesti kaupmehele.

Ma alles Louisist tellisin,mingi nädalaga oli kaup kohal.

Ma olen samamoodi Saksast tellinud, aga kuna hetkel kogu see majandus kiratseb, siis äkki mõni kohalik motokaupmees kohendab oma hindasid vastavalt mujalt pakutavale netipoodlusesele ja jääb raha pigem Eesti kaupmehele. :bsmile: Heategevust ei hakka tegema makstes kõvasti üle, aga kui sama hinnaga saab, siis miks mitte Eestist osta.

Kui midagi ei pakuta, siis tuleb taaskord Saksast tellida. Igaljuhul, kel huvi, siis PS-i sõnum ja võtan juba edasi ametliku meili kaudu ühendust.

@StreetMoto
@Motomarket
@MOTODEPOO

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Kui minu rattale läheb 2.75/21" ja 4.10/18" rehvid, siis mis need millimeetermõõdustikus peaksid olema?

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

sinilind123 kirjutas: 04 Mai 2020, 00:58

Kui minu rattale läheb 2.75/21" ja 4.10/18" rehvid, siis mis need millimeetermõõdustikus peaksid olema?

Ehk on 70/100 21 ja 100/100 18

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Mul Louise põhjal odav hind juba olemas. Kui tahab keegi Eesti kaupmeestest tahab selle ostu omale saada, siis info olemas ja taggitud kaupmehed.
Kui keegi ei paku samaväärset hinda, siis ei juhtu minu jaoks sellest mitte kui midagi.
Kuna ma ei ela Tallinnas, siis minu jaoks käib ostmine pm samamoodi ikka kas ostan Tallinnast või kusagilt kaugelt maalt.

Spoiler
joekas kirjutas: 03 Mai 2020, 22:18

Siia rumalate küsimuste alla kirjutad, et kaupmehed Sinuga ühendust võtaksid?

ranel kirjutas: 03 Mai 2020, 16:05
franz125 kirjutas: 03 Mai 2020, 15:52
ranel kirjutas: 03 Mai 2020, 14:11

Üks rumal küsimus siia vahepeale. Kuna piirid kinni, siis tahaks oma vanale XL600v 92a Transalpile originaalketijooksu suveks panna. Kas Eesti kaupmehed teevad ka sellist hinda või tuleb ikka Saksast tellida? Ilma kusagil hinda spetsiaalselt anudes/lunimata näen letikaid ~ 150 eur Eestis.
D.I.D ketijooks kasutades kupongi tuleb 92 eur koos kulleriga koju.

https://www.louis.eu/artikel/did-chain- ... r=10048043

Kui mõni kaupmees tunneb end sellest puudutatuna ja pakub d.id-i ketti, siis võib kirjutada ja jätab raha Eesti kaupmehele.

Ma alles Louisist tellisin,mingi nädalaga oli kaup kohal.

Ma olen samamoodi Saksast tellinud, aga kuna hetkel kogu see majandus kiratseb, siis äkki mõni kohalik motokaupmees kohendab oma hindasid vastavalt mujalt pakutavale netipoodlusesele ja jääb raha pigem Eesti kaupmehele. :bsmile: Heategevust ei hakka tegema makstes kõvasti üle, aga kui sama hinnaga saab, siis miks mitte Eestist osta.

Kui midagi ei pakuta, siis tuleb taaskord Saksast tellida. Igaljuhul, kel huvi, siis PS-i sõnum ja võtan juba edasi ametliku meili kaudu ühendust.

@StreetMoto
@Motomarket
@MOTODEPOO

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kas ja kuidas on määratletud seadusandluses mootorratta esimeste suunatulede esitule vaheline kaugus?


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Macintosh kirjutas: 05 Mai 2020, 19:14

Kas ja kuidas on määratletud seadusandluses mootorratta esimeste suunatulede esitule vaheline kaugus?

Seadust ennast muidugi lugeda ei saa, aga refereeritult leiab siit: https://www.tehnoulevaatus.ee/e-reegel4 ... usseadmed/

6.5.1. Olemasolu (vt joonist allpool)

Kohustuslik. Suunatulelaternate tüübid jagunevad 1., 1.a, 1.b, 2.a, 2.b, 5. ja 6. kategooria vahel, kusjuures sõidukile paigaldatakse need kindla paigaldusskeemi järgi (A ja B).

Paigaldusskeem A kehtib kõigi mootorsõidukite suhtes.

Paigaldusskeem B kehtib ainult haagiste suhtes.

6.5.2. Arv

Vastavalt paigaldusskeemile.

6.5.3. Paigaldusskeemid (vt joonist allpool)

A: kaks järgmise kategooria eesmist suunatulelaternat:

  1. või 1.a või 1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on vähemalt 40 mm;

1.a või 1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on suurem kui 20 mm ja väiksem kui 40 mm;

1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on 20 mm või väiksem;

kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria);

kõikidel M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel kaks lisalaternat (2.a või 2.b kategooria).

Kaks 5. või 6. kategooria külgmist suunatulelaternat (miinimumnõuded):

5.:

kõikidel M1-kategooria sõidukitel;

N1-, M2– ja M3-kategooria sõidukitel, mille pikkus ei ületa 6 meetrit

6.:

N2– ja N3-kategooria sõidukitel;

N1-, M2– ja M3-kategooria sõidukitel, mille pikkus ületab 6 meetrit.

  1. kategooria külgmised suunatulelaternad võib kõikidel juhtudel asendada 6. kategooria külgmiste suunatulelaternatega.

Kui paigaldatud on laternad, milles on ühendatud eesmise suunatulelaterna (1., 1.a ja 1.b kategooria) ja külgmise suunatulelaterna (5. või 6. kategooria) funktsioonid, siis võib punktis 6.5.5 esitatud nähtavusnõuete täitmiseks paigaldada kaks täiendavat külgmist suunatulelaternat (5. või 6. kategooria).

B: kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria);

kõikidel O2-, O3– ja O4-kategooria sõidukitel kaks lisalaternat (2.a või 2.b kategooria).

Maksimaalselt kolm 5. kategooria või üks 6. kategooria seadet külje kohta O2-kategooria sõidukitel, mis on pikemad kui 9 m.

AFSi olemasolu korral võetakse kategooria valikul arvesse kaugust eesmise suunatulelaterna ja sellise kõige lähema valgustusüksuse vahel, millest lähituli osaliselt või täielikult lähtub, kui valgustusüksus on lähimas asendis.

6.5.3.1. Lisaks sellele kehtib järgmine:

a)

M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel, mille pikkus on üle 6 meetri ja kuni 9 meetrit, võib olla veel üks 5. kategooria seade;

b)

M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel, mille pikkus on üle 9 meetri, peab olema veel kolm 5. kategooria seadet, mis on kummalgi küljel jaotatud nii võrdsete vahedega kui võimalik;

c)

O3– ja O4-kategooria sõidukitel peab olema kolm 5. kategooria seadet, mis on kummalgi küljel jaotatud nii võrdselt kui võimalik.

Neid nõudeid ei kohaldata, kui sõidukil on vähemalt kolm merevaikkollast küljeääretulelaternat, mis vilguvad ühel ja samal sagedusel ning samaaegselt sõiduki sama külje suunatulelaternatega.

6.5.4. Paigutus

6.5.4.1. Laiuse suhtes: sõiduki pikiteljelisest kesktasapinnast kaugeimal asuv nullteljesuunalise nähtava pinna serv ei tohi olla sõiduki külgserva äärmisest punktist kaugemal kui 400 mm. Seda nõuet ei kohaldata valikuliste tagumiste ääretulelaternate puhul.

Kahe nullteljesuunalise nähtava pinna siseservade vaheline kaugus peab olema vähemalt 600 mm.

Seda kaugust võib vähendada 400 millimeetrini, kui sõiduki kogulaius ei ületa 1 300 mm.

6.5.4.2. Kõrguse suhtes: maapinnast kõrgemal.

6.5.4.2.1. Valgust kiirgava pinna kõrgus ei tohi 5. või 6. kategooria külgmiste suunatulelaternate puhul olla:

väiksem kui

:

350 mm M1– ja N1-kategooria sõidukite puhul ning 500 mm kõigi teiste kategooriate sõidukite puhul, mõõdetuna madalaimast punktist, ning

suurem kui

:

1 500 mm, mõõdetuna kõrgeimast punktist.

6.5.4.2.2. 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate kõrgus, mõõdetuna punkti 5.8 kohaselt, ei tohi olla väiksem kui 350 mm ega suurem kui 1 500 mm.

6.5.4.2.3. Kui sõiduki ehitus ei võimalda järgida kõnealuseid maksimumväärtusi, mis on mõõdetud vastavalt eespool esitatud nõuetele, ning kui valikulisi tagumisi ääretulelaternaid ei ole paigaldatud, võib neid 5. ja 6. kategooria külgmiste suunatulelaternate puhul tõsta 2 300 mm-ni ning 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate puhul 2 100 mm-ni.

6.5.4.2.4. Kui sõidukile on paigaldatud valikulised tagumised ääretulelaternad, peavad need asuma kõrgusel, mis vastab punkti 6.5.4.1 rakendatavatele nõuetele, sümmeetriliselt ja teineteisest vertikaalselt nii kaugel, kui kere kuju seda võimaldab, kuid vähemalt 600 mm kõrgusel kohustuslikest laternatest.

6.5.4.3. Pikkuse suhtes (vt joonist allpool)

Kaugus külgmise suunatulelaterna (5. ja 6. kategooria) valgust kiirgava pinna ja sõiduki kogupikkuse eesmist piirjoont tähistava püsttasapinna vahel ei tohi ületada 1 800 mm.

See kaugus ei tohi siiski ületada 2 500 mm:

a)

M1– ja N1-kategooria sõidukite puhul;

b)

kõigi teiste kategooriate sõidukite puhul, kui sõiduki ehitus ei võimalda nähtavuse miinimumnurki järgida.

Valikulised 5. kategooria külgmised suunatulelaternad võib paigaldada võrdsete vahedega sõiduki küljele.

Valikulise 6. kategooria külgmise suunatulelaterna võib paigaldada haagise esimese ja viimase veerandi vahele.

6.5.5. Geomeetriline nähtavus

6.5.5.1. Horisontaalnurgad: (vt joonist allpool)

Vertikaalnurgad: 1., 1.a, 1.b, 2.a, 2.b ja 5. kategooria suunatulelaternate puhul horisontaaltasandilt 15° ülespoole ja allapoole.

Kuid:

a)

kui latern on paigaldatud kõrgusele alla 750 mm (mõõdetuna vastavalt punkti 5.8.1 sätetele), võib 15° nurka allapoole vähendada 5°-ni;

b)

kui valikuline tagumine ääretulelatern on paigaldatud kõrgusele üle 2 100 mm (mõõdetuna vastavalt punkti 5.8.1 sätetele), võib 15° nurka ülespoole vähendada 5°-ni.

  1. kategooria suunatulelaternate puhul horisontaaltasandilt 30° ülespoole ja 5° allapoole.

Joonis (vt punkti 6.5)

Image

Paigaldusskeem A (*)

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mul vist olid Kellermani suunakate pakendis mingid joonised mõõtudega mille järgi panin,probleeme pole esinenud.Homme vaatan kas leian mõne üles.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


JaakVL
Postitusi: 13
Liitunud: 16 Okt 2018, 16:21
Tsikkel: Yamaha MT-07

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas JaakVL »

oil kirjutas: 05 Mai 2020, 20:18
Spoiler
Macintosh kirjutas: 05 Mai 2020, 19:14

Kas ja kuidas on määratletud seadusandluses mootorratta esimeste suunatulede esitule vaheline kaugus?

Seadust ennast muidugi lugeda ei saa, aga refereeritult leiab siit: https://www.tehnoulevaatus.ee/e-reegel4 ... usseadmed/

6.5.1. Olemasolu (vt joonist allpool)

Kohustuslik. Suunatulelaternate tüübid jagunevad 1., 1.a, 1.b, 2.a, 2.b, 5. ja 6. kategooria vahel, kusjuures sõidukile paigaldatakse need kindla paigaldusskeemi järgi (A ja B).

Paigaldusskeem A kehtib kõigi mootorsõidukite suhtes.

Paigaldusskeem B kehtib ainult haagiste suhtes.

6.5.2. Arv

Vastavalt paigaldusskeemile.

6.5.3. Paigaldusskeemid (vt joonist allpool)

A: kaks järgmise kategooria eesmist suunatulelaternat:

  1. või 1.a või 1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on vähemalt 40 mm;

1.a või 1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on suurem kui 20 mm ja väiksem kui 40 mm;

1.b,

kui kaugus selle laterna nullteljesuunalise nähtava pinna serva ja lähitulelaterna ja/või eesmise udutulelaterna, kui see on paigaldatud, nullteljesuunalise nähtava pinna serva vahel on 20 mm või väiksem;

kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria);

kõikidel M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel kaks lisalaternat (2.a või 2.b kategooria).

Kaks 5. või 6. kategooria külgmist suunatulelaternat (miinimumnõuded):

5.:

kõikidel M1-kategooria sõidukitel;

N1-, M2– ja M3-kategooria sõidukitel, mille pikkus ei ületa 6 meetrit

6.:

N2– ja N3-kategooria sõidukitel;

N1-, M2– ja M3-kategooria sõidukitel, mille pikkus ületab 6 meetrit.

  1. kategooria külgmised suunatulelaternad võib kõikidel juhtudel asendada 6. kategooria külgmiste suunatulelaternatega.

Kui paigaldatud on laternad, milles on ühendatud eesmise suunatulelaterna (1., 1.a ja 1.b kategooria) ja külgmise suunatulelaterna (5. või 6. kategooria) funktsioonid, siis võib punktis 6.5.5 esitatud nähtavusnõuete täitmiseks paigaldada kaks täiendavat külgmist suunatulelaternat (5. või 6. kategooria).

B: kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria);

kõikidel O2-, O3– ja O4-kategooria sõidukitel kaks lisalaternat (2.a või 2.b kategooria).

Maksimaalselt kolm 5. kategooria või üks 6. kategooria seadet külje kohta O2-kategooria sõidukitel, mis on pikemad kui 9 m.

AFSi olemasolu korral võetakse kategooria valikul arvesse kaugust eesmise suunatulelaterna ja sellise kõige lähema valgustusüksuse vahel, millest lähituli osaliselt või täielikult lähtub, kui valgustusüksus on lähimas asendis.

6.5.3.1. Lisaks sellele kehtib järgmine:

a)

M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel, mille pikkus on üle 6 meetri ja kuni 9 meetrit, võib olla veel üks 5. kategooria seade;

b)

M2-, M3-, N2– ja N3-kategooria sõidukitel, mille pikkus on üle 9 meetri, peab olema veel kolm 5. kategooria seadet, mis on kummalgi küljel jaotatud nii võrdsete vahedega kui võimalik;

c)

O3– ja O4-kategooria sõidukitel peab olema kolm 5. kategooria seadet, mis on kummalgi küljel jaotatud nii võrdselt kui võimalik.

Neid nõudeid ei kohaldata, kui sõidukil on vähemalt kolm merevaikkollast küljeääretulelaternat, mis vilguvad ühel ja samal sagedusel ning samaaegselt sõiduki sama külje suunatulelaternatega.

6.5.4. Paigutus

6.5.4.1. Laiuse suhtes: sõiduki pikiteljelisest kesktasapinnast kaugeimal asuv nullteljesuunalise nähtava pinna serv ei tohi olla sõiduki külgserva äärmisest punktist kaugemal kui 400 mm. Seda nõuet ei kohaldata valikuliste tagumiste ääretulelaternate puhul.

Kahe nullteljesuunalise nähtava pinna siseservade vaheline kaugus peab olema vähemalt 600 mm.

Seda kaugust võib vähendada 400 millimeetrini, kui sõiduki kogulaius ei ületa 1 300 mm.

6.5.4.2. Kõrguse suhtes: maapinnast kõrgemal.

6.5.4.2.1. Valgust kiirgava pinna kõrgus ei tohi 5. või 6. kategooria külgmiste suunatulelaternate puhul olla:

väiksem kui

:

350 mm M1– ja N1-kategooria sõidukite puhul ning 500 mm kõigi teiste kategooriate sõidukite puhul, mõõdetuna madalaimast punktist, ning

suurem kui

:

1 500 mm, mõõdetuna kõrgeimast punktist.

6.5.4.2.2. 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate kõrgus, mõõdetuna punkti 5.8 kohaselt, ei tohi olla väiksem kui 350 mm ega suurem kui 1 500 mm.

6.5.4.2.3. Kui sõiduki ehitus ei võimalda järgida kõnealuseid maksimumväärtusi, mis on mõõdetud vastavalt eespool esitatud nõuetele, ning kui valikulisi tagumisi ääretulelaternaid ei ole paigaldatud, võib neid 5. ja 6. kategooria külgmiste suunatulelaternate puhul tõsta 2 300 mm-ni ning 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate puhul 2 100 mm-ni.

6.5.4.2.4. Kui sõidukile on paigaldatud valikulised tagumised ääretulelaternad, peavad need asuma kõrgusel, mis vastab punkti 6.5.4.1 rakendatavatele nõuetele, sümmeetriliselt ja teineteisest vertikaalselt nii kaugel, kui kere kuju seda võimaldab, kuid vähemalt 600 mm kõrgusel kohustuslikest laternatest.

6.5.4.3. Pikkuse suhtes (vt joonist allpool)

Kaugus külgmise suunatulelaterna (5. ja 6. kategooria) valgust kiirgava pinna ja sõiduki kogupikkuse eesmist piirjoont tähistava püsttasapinna vahel ei tohi ületada 1 800 mm.

See kaugus ei tohi siiski ületada 2 500 mm:

a)

M1– ja N1-kategooria sõidukite puhul;

b)

kõigi teiste kategooriate sõidukite puhul, kui sõiduki ehitus ei võimalda nähtavuse miinimumnurki järgida.

Valikulised 5. kategooria külgmised suunatulelaternad võib paigaldada võrdsete vahedega sõiduki küljele.

Valikulise 6. kategooria külgmise suunatulelaterna võib paigaldada haagise esimese ja viimase veerandi vahele.

6.5.5. Geomeetriline nähtavus

6.5.5.1. Horisontaalnurgad: (vt joonist allpool)

Vertikaalnurgad: 1., 1.a, 1.b, 2.a, 2.b ja 5. kategooria suunatulelaternate puhul horisontaaltasandilt 15° ülespoole ja allapoole.

Kuid:

a)

kui latern on paigaldatud kõrgusele alla 750 mm (mõõdetuna vastavalt punkti 5.8.1 sätetele), võib 15° nurka allapoole vähendada 5°-ni;

b)

kui valikuline tagumine ääretulelatern on paigaldatud kõrgusele üle 2 100 mm (mõõdetuna vastavalt punkti 5.8.1 sätetele), võib 15° nurka ülespoole vähendada 5°-ni.

  1. kategooria suunatulelaternate puhul horisontaaltasandilt 30° ülespoole ja 5° allapoole.

Joonis (vt punkti 6.5)

Image

Paigaldusskeem A (*)

E-reegel 48 sätestab M,N ja O kategooria sõiduki tulede paigaldust. L3 ehk mootorrataste tulede paigaldust sätestab E-reegel 53. https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 3X0618(01)

6.3. SUUNATULELATERN

6.3.1. Arv: Kaks külje kohta.

6.3.2. Paigaldamine: Kaks eesmist suunatulelaternat (eeskirjas nr 6 määratletud kategooria 1 või eeskirjas nr 50 määratletud kategooria 11). Kaks tagumist suunatulelaternat (eeskirjas nr 6 määratletud kategooria 2 või eeskirjas nr 50 määratletud kategooria 12).

6.3.3. Asend

6.3.3.1. Laius: eesmiste suunatulelaternate kohta kehtivad samaaegselt järgmised nõuded:

a) minimaalne kaugus valgusavade vahel peab olema 240 mm;
b) eesmised suunatulelaternad peavad asuma väljaspool vertikaalseid pikitasapindu, mis puutuvad kokku kaugtulelaterna(te) ja/või lihtlähitulelaterna(te) valgusavade välisservadega;
c) minimaalne kaugus suunatulelaternate ja lähimate lihtlähitulelaternate valgusavade vahel peab olema järgmine:minimaalne suunatulelaterna valgustugevus....
Kaugus tagumiste suunatulelaternate valgusavade siseservade vahel peab olema vähemalt 180 mm, eeldusel et punktis 2.11 esitatud nõudeid kohaldatakse ka numbrimärgi paigaldamisel;

6.3.3.2. kõrgus: mitte vähem kui 350 mm ja mitte rohkem kui 1 200 mm maapinnast;

6.3.3.3. pikkus: ettepoole ei tohi kaugus sõiduki kõige tagapoolsemat piirjoont tähistava püsttasapinna ja tagumiste suunatulelaternate nullkeskme vahel olla üle 300 mm.

6.3.4. Geomeetriline nähtavusHorisontaalnurgad: 20° sissepoole ja 80° väljapoole.Vertikaalnurgad: 15° horisontaalpinnast üles- ja allapoole.Vertikaalnurka horisontaaltasapinnast allpool võib siiski vähendada 5 kraadini laterna puhul, mille kõrgus on alla 750 mm maapinnast.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Nii, saime sammun võrra edasi.

6.3.3.1.1. eesmiste suunatulelaternate kohta kehtivad samaaegselt järgmised nõuded:
6.3.3.1.1.1. minimaalne kaugus valgusavade vahel peab olema 240 mm;
6.3.3.1.1.2. need peavad asuma väljaspool vertikaalseid pikitasapindu, mis puutuvad kokku esilaterna(te) valgusavade välisservadega;
6.3.3.1.1.3. minimaalne kaugus suunatulelaternate ja lähimate lähitulelaternate valgusavade vahel peab olema:

  • 75 mm, kui suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 90 cd,
  • 40 mm, kui suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 175 cd,
  • 20 mm, kui suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 250 cd,
  • ≤ 20 mm, kui suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 400 cd.

Lihtsustatult öeldes peavad suunatuled asetsema "väljaspool" esilaternaid, kusjuures nende vahekaugus esilaternast sõltub sellest, mitu kandelat on suunatule valgusjõud. Kuidas ma nüüd teada saan kui mitu kandelat on minu 5W pirniga suunatulede valgusjõud ja kuidas peaks näiteks suutma tehnoülevaataja öelda, kui kaugel konkreetne suunatuli tohib asuda?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas: 05 Mai 2020, 21:25

Kuidas ma nüüd teada saan kui mitu kandelat on minu 5W pirniga suunatulede valgusjõud ja kuidas peaks näiteks suutma tehnoülevaataja öelda, kui kaugel konkreetne suunatuli tohib asuda?

ÜV punktides on mõõtmis vahendid. Vähemalt veokate kaugtulesid nad mõõdavad suurima entusiasmiga mõnes kohas. Ehk on ka sinu suunatuli võimalik ära mõõta. Kui 5W on liiga väike,siis saab ju ka 10w või 21w panna. Muidugi kui on tegemist hõõglampidega suundadega.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joel »

suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 90 cd,

Huvitav, mida see täpsemalt tähendab, arvestades asjaolu, et kandela on ühik on seotud ruuminurgaga (1 cd = 1 lm/sr). Mis suunast mõõtes see minimaalne valgustugevuse nõue peab täidetud olema? Otse eest? Ükskõik, mis suunast (näiteks tagant)?

Joel
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

joel kirjutas: 05 Mai 2020, 22:27

suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 90 cd,

Huvitav, mida see täpsemalt tähendab, arvestades asjaolu, et kandela on ühik on seotud ruuminurgaga (1 cd = 1 lm/sr). Mis suunast mõõtes see minimaalne valgustugevuse nõue peab täidetud olema? Otse eest? Ükskõik, mis suunast (näiteks tagant)?

"Geomeetriline nähtavus: Horisontaalnurgad: 20° sissepoole ja 80° väljapoole."
Seega 100° otse eest vaadatuna


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Tort »

Reaalsuses ei arvutata midagi. Ehitajate teel on mul mõõdetud suunatulede vahet mõõdulindiga. Ise ei mäleta enam määrust, aga JaakVL ilmselt andis pädeva.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas tito »

Kui on Soomest toodud ratas, ühtegi paberit pole ja reg. nubrit ka mitte, siis kas seda meil kuidagi arvele on võimalik saada?


JaakVL
Postitusi: 13
Liitunud: 16 Okt 2018, 16:21
Tsikkel: Yamaha MT-07

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas JaakVL »

Macintosh kirjutas: 05 Mai 2020, 23:46
joel kirjutas: 05 Mai 2020, 22:27

suunatulelaterna minimaalne valgustugevus on 90 cd,

Huvitav, mida see täpsemalt tähendab, arvestades asjaolu, et kandela on ühik on seotud ruuminurgaga (1 cd = 1 lm/sr). Mis suunast mõõtes see minimaalne valgustugevuse nõue peab täidetud olema? Otse eest? Ükskõik, mis suunast (näiteks tagant)?

"Geomeetriline nähtavus: Horisontaalnurgad: 20° sissepoole ja 80° väljapoole."
Seega 100° otse eest vaadatuna

Reaalselt ei hakka keegi valgustugevust mõõtma, selleks on ikkagi vaja vastavat testkeskkonda.

Võtan näiteks 2 lampi: P21W ja R5W. Üsna laialdaselt levinud sokliga. Valem kandela arvutamiseks on cd (kandela)= lm (luumen) / sr (ruuminurk).

Mõõdetav nurk: 100 kraadi. 1 sr (ruuminurk) = 65,541 kraadi. P21W luumenid 460 lm, R5W luumenid 50 lm.

Seega on P21W lambi valgustugevus umbes 301 cd, R5W lambi umbes 33 cd.

Keda huvitab siis näites kasutatud lampide andmed on kirjas E-reegel 37-s (eestikeelne tõlge) lehekülg 157->P21W ja lehekülg 190->R5W.

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 663
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Raki »

tito kirjutas: 06 Mai 2020, 21:07

Kui on Soomest toodud ratas, ühtegi paberit pole ja reg. nubrit ka mitte, siis kas seda meil kuidagi arvele on võimalik saada?

Et nagu Soomest varastatud voi? Sest ühtegi paberit ega numbrimärki = varastatud sõiduvahend.

Vastus on et välisriigis varastatud rattaid ei saa Eestis arvele võtta

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas tito »

Raki kirjutas: 06 Mai 2020, 21:26

Et nagu Soomest varastatud voi? Sest ühtegi paberit ega numbrimärki = varastatud sõiduvahend.

Vastus on et välisriigis varastatud rattaid ei saa Eestis arvele võtta

Kurat seda teab, VIN koodi googeldades, mustadele lehtedele ei satu ja nn nende MNT amet VIN koodi ei tunne vaja numbrit aga seda pole.
Mis puutub muidu ratta võimalikku musta minevikku, siis mul pole kahju see ka mingile vaesele põdrale tagasi anda 😁
Minu südametunnistus on puhas ja magan väga rahulikult, kui keegi mulle mingit sitta ajand ja varastatud rattaid müünud, siis mul kontaktid olemas ja ka tunnistajad kes mu juttu kinnitaksid- sõnaga, absull ei põe.
Viimase õlekõrrena keevitan kaks motikat kokku ja sõodan sellega kui enda Suzuki Kingquadiga, mis kuhugi Ida-Virru müüdud sai ja mille uus õnnelik omanik seda 12 aasta jooksul pole suutnud ümber regada :mrgreen:

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl »

Keegi sellisele poldile oskab Din numbri tuletada?
https://images.cmsnl.com/img/products/b ... 1_31a5.jpg

Tegemist on Honda originaalpoldiga 90158-KY4-900.
Ei teagi, kas see on üldse standard din polt. Igatahes ei ole Din 912. Otsitaval poldil on pea suurem ja sisekuuskant ka mitu numbrit suurem.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Osadel päästevestidel on mingi selline nelinurkne asjandus peal.

SNAG-0479.png

Mille jaoks see on? Ainus info, mis ma kuskilt nägin, oli see, et see on mingi "pin" ja et sellega on päästjatel sind kergem üles leida. Ma ei saa täpselt aru, mismoodi küll, see on lihtsalt plastikjubin. Ning kõikidel vestidel seda pole.

edit, ise küsin, ise vastan: mõeldud on mingi spets valgusti jaoks, kuid enamjaolt kinnitatakse sinna nuge:
"Most life jackets have one or more lash tabs sewn onto them. While you can affix other things like strobe lights to them, the most common use is for attaching a knife sheath."

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

Krl kirjutas: 07 Mai 2020, 09:15

Keegi sellisele poldile oskab Din numbri tuletada?
https://images.cmsnl.com/img/products/b ... 1_31a5.jpg

Tegemist on Honda originaalpoldiga 90158-KY4-900.
Ei teagi, kas see on üldse standard din polt. Igatahes ei ole Din 912. Otsitaval poldil on pea suurem ja sisekuuskant ka mitu numbrit suurem.

äkki sobib alternatiivina madalama peaga sisekuuskant polt DIN6921
https://www.wuerth.ee/kataloog/158/index.html

eks neid eripolte ole igal tootjal.

sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

DIN-iga saab hädapärast kinni, aga näeb okse välja. Nendel laiadel Honda poltidel polegi mingit analoogi, lisaks on igaüks mingi imelise pikkusega stiilis 38mm jne, samas nad ei maksa ka nii palju, et sellega pikemalt pead vaevata. Ostsid kord inseneride märja unenäo, siis pole mõtet kurta, et linad tihti pesu vajavad. Vbl esinduses on isegi letis olemas, ma endale tellisin koos mingite põnevas mõõdus laagritega netist, äkki oli wemoto?

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl »

Jesper kirjutas: 08 Mai 2020, 11:28

DIN-iga saab hädapärast kinni, aga näeb okse välja. Nendel laiadel Honda poltidel polegi mingit analoogi, lisaks on igaüks eri pikkusega jne, samas nad ei maksa ka nii palju, et sellega pikemalt pead vaevata. Ostsid kord inseneride märja unenäo, siis pole mõtet kurta, et linad tihti pesu vajavad. Vbl esinduses on isegi letis olemas, ma endale tellisin koos mingite põnevas mõõdus laagritega netist, äkki oli wemoto?

Originaal maksabki mingi 2,50tk + transport usast + eesti toll. Ehk siis ei mnnigi tegelikult.
Aga tahakski originaalist natuke pikemat saada, sellepärast allikat otsingi, kust honda need võtnud on. Hetkel paningi 912`ga kinni ja funktsionaalselt vahet pole. Välimus on erinev, ja ideaalis taastaks originaali.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Nad ei olegi kuskilt võtnud, nad on lasknud toota iga vidina kinnitamiseks täpselt sellise poldi, nagu neil parajasti vaja oli. Heal juhul on mingid asjad eri mudelite vahel vahetatavad ja erilise lotovõidu puhul sobib mõne teise Jaapani tsikli polt, aga päris paljud ongi sellised, et ühe mudeli ühe vidina kinnitamiseks on üks täpselt õige polt. Pikema saamiseks kaeva kataloogides, et äkki kuskil on sama peaga pikem kasutusel, vajadusel saad lühemaks teha. Või siis ma usun, et esinduses on ikka mingi poldivaru olemas letis, et vajadusel hoolduse käigus midagi asendada, aga täpselt pole Honda selle poolega kursis. KTM-i esinduses on, aga noh KTMil on ka kogu mudelirea peale kõigi asjade kinnitamiseks umbes kolm erinevat polti, aastavahemik 1997-2020 :)

Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

Piipz kirjutas: 08 Mai 2020, 10:02

Osadel päästevestidel on mingi selline nelinurkne asjandus peal.

Sellest saab ju suvalist rihma läbi lasta. Kinnita mida tahad.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joel »

JaakVL kirjutas: 06 Mai 2020, 21:24

Võtan näiteks 2 lampi: P21W ja R5W. Üsna laialdaselt levinud sokliga. Valem kandela arvutamiseks on cd (kandela)= lm (luumen) / sr (ruuminurk).

Mõõdetav nurk: 100 kraadi. 1 sr (ruuminurk) = 65,541 kraadi. P21W luumenid 460 lm, R5W luumenid 50 lm.

Seega on P21W lambi valgustugevus umbes 301 cd, R5W lambi umbes 33 cd.

Keda huvitab siis näites kasutatud lampide andmed on kirjas E-reegel 37-s (eestikeelne tõlge) lehekülg 157->P21W ja lehekülg 190->R5W.

E-reeglis on tõesti sellised numbrid kirjas, aga ma julgeks tugevalt kahelda, et 21 W nominaalvõimsusega 12 V hõõglambist isegi 13.5 V toiterežiimil mõõtes (26.5 W max.) 460 lm välja tuleb. See on pigem 40 W hõõglambi valgusvoo suurusjärk.

Valgustugevuse arvutuskäik on samuti vale. Esiteks on tegemist ruuminurgaga, s.t. 100° tipunurgaga koonus ei ole mitte 1.5 sr vaid 2.2 sr. https://rechneronline.de/winkel/solid-angle.php
Teiseks on ilma reflektorita hõõglamp enam-vähem isotroopne kiirgaja (ruuminurk 4 pi) ning pole mingit põhjust oletada, et kogu lambi valgusvoog on koondatud justnimelt sellesse 100° koonusesse. Seega 460 lm hõõglambi valgustugevus on pigem 36 cd suurusjärgus ja 50 lm oma 4 cd kandis. Kui suunatule korpuses on reflektor, siis võib need numbrid äärmisel juhul kahega korrutada, aga arvestades, et ükski reflektor pole ideaalne ja suunatule kollane klaas (või lakk pirni kuplil) neelab ka midagi ära, siis pigem mitte.

Joel

JaakVL
Postitusi: 13
Liitunud: 16 Okt 2018, 16:21
Tsikkel: Yamaha MT-07

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas JaakVL »

Spoiler
joel kirjutas: 08 Mai 2020, 17:55
JaakVL kirjutas: 06 Mai 2020, 21:24

Võtan näiteks 2 lampi: P21W ja R5W. Üsna laialdaselt levinud sokliga. Valem kandela arvutamiseks on cd (kandela)= lm (luumen) / sr (ruuminurk).

Mõõdetav nurk: 100 kraadi. 1 sr (ruuminurk) = 65,541 kraadi. P21W luumenid 460 lm, R5W luumenid 50 lm.

Seega on P21W lambi valgustugevus umbes 301 cd, R5W lambi umbes 33 cd.

Keda huvitab siis näites kasutatud lampide andmed on kirjas E-reegel 37-s (eestikeelne tõlge) lehekülg 157->P21W ja lehekülg 190->R5W.

E-reeglis on tõesti sellised numbrid kirjas, aga ma julgeks tugevalt kahelda, et 21 W nominaalvõimsusega 12 V hõõglambist isegi 13.5 V toiterežiimil mõõtes (26.5 W max.) 460 lm välja tuleb. See on pigem 40 W hõõglambi valgusvoo suurusjärk.

Valgustugevuse arvutuskäik on samuti vale. Esiteks on tegemist ruuminurgaga, s.t. 100° tipunurgaga koonus ei ole mitte 1.5 sr vaid 2.2 sr. https://rechneronline.de/winkel/solid-angle.php
Teiseks on ilma reflektorita hõõglamp enam-vähem isotroopne kiirgaja (ruuminurk 4 pi) ning pole mingit põhjust oletada, et kogu lambi valgusvoog on koondatud justnimelt sellesse 100° koonusesse. Seega 460 lm hõõglambi valgustugevus on pigem 36 cd suurusjärgus ja 50 lm oma 4 cd kandis. Kui suunatule korpuses on reflektor, siis võib need numbrid äärmisel juhul kahega korrutada, aga arvestades, et ükski reflektor pole ideaalne ja suunatule kollane klaas (või lakk pirni kuplil) neelab ka midagi ära, siis pigem mitte.

Ega ma väga palju ei uskunud ise ka, et need arvutused õiged on. Leidsin valemi ja panin numbrid sisse. Ei tahagi väita, et oleksin teadja vend lampide ja tulede optikast.

Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

Nii, ratas(zx7r) on seisnud ca 5aastat(1aasta pole käima pannud), enne seisma jätmist oli vaja klappide regull ja kettad kõverad. Nüüd ilmselt vaja veel lisaks amordid hooldada ja uued rehvid/küünlad/õli/mootoriketid + karpa hooldus ning pidurikolvid ei liigu vabalt. Kuhu soovitate viia, et tagasi saaks ratta mis on 20a vana aga sõidaks nagu 2a vana ja osataks vaadata mis veel võibolla vahetada tuleks või hooldada, mõistuse piirdes. :bsmile:

Viimati muutis Stonekurg, 09 Mai 2020, 10:57, muudetud 1 kord kokku.
kawasaki zx7r

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

mis ratas? suur vahe on kas reguleerida klappe 1-silindrilisel klassikul või 4-silindrilisel bikel.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”