CZ 125, milline õli?


hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: CZ 125, milline õli?

Lugemata postitus Postitas hmm »

Milline CZ125? Neid ju erinevaid.
Peamiselt kui pöördesse mootorit ajad <7000 või üle
Kui üle, siis võiks seda racing õli kasutada, kui alla, siis sobib pea igasugune.

Ise sõidan <7000rpm 2T mootoriga (venelase 125/175) ning peamiselt kasutan B98 hulgas Motul 2T 510 või Motul 2T 710 (viimane siis pigem värske silindri komplektiga) suhtena 1:25...35. Olen sõitnud ka teiste õlidega, kuid "brändi usk" toob mind ikka ja jälle motuli juurde tagasi.
Ülejäänud õlide Castrol, Mobil, Husqvarna ja muud noname õlid on masina ikkagi koju toonud (s.h. reisilt Eesti-Doonau äärde ja tagasi 25+ kraadise soojaga). On ka Castrol A747 õli, mida võrrivõistluse entusjastid kasutavad, ning ülejäänud on suht OUT kategooria.... aga las olla.
Pigem mootori kulumine või remont pole just õlist tingitud, vaid õhufilter, kehv detail + puudujäägid mootori komplekteerimises või küünla vahetusel sisse lipsanud liivaterad... on need põhjused. Minu sõidud pole ka nüüd teab mis suured (500km kuus), kuid vene tehnika on vene tehnika...
Olen märganud, et mida "kõvem/parem" õli, seda rohkem tekib kolvile tahmamist...

2T õlist tuleks pigem rääkida kuluefektiivsusest, kui et "parimast". Kahjuks ei leia enam n.ö. ühte usaka testi, kes reaalselt testis mitme kolvi/silindri kulumist erinevate õlidega samades tingimustes. Ehk reaalselt mõõtis enne kasutust uued detailid ja pärast töötamist kasutatud detailid, kasutas ühte ja sama bensiini + segu vahekorda, mida mootori tootja ette nägi.
Lisaks võrdles kulumist kasutatud kütuse/õli maksumusega. Sellega seoses leidis, et väga hea õli, millel mootori kulumisele kõige väiksem mõju, pole kuluefektiivsuses kõige parem, vaid pigem ebaotstarbekas kui masin on igapäeva liikluses.

Meelde jäi, et Motul scooter expert oli kuluefektiivsuses üks parimaid, lähedal oli 510 ja oluliselt eemal 710, kuigi 710 oli neist kulumise kindluse mõttes parem.
Castrolil olid head näitajad ja red-line, ning purple õlid. Praegu ei tule ka meelde, et mida ta üldse ei soovitaks kasutada... seega kõik töötasid kuid oleneb mis eesmärgil mootorit kasutad.

Järgmine teema on kuumus ja kahtlus... kui mõlemad on teemaks, siis pigem rasvasem segu, kui lahja. Sellega kompenseerib natuke noname tootja puudujääke.
Üldjuhul sobivad kõik poesmüüdavad 2T õlid, peamiselt ühe paagitäiega ei juhtu ka eriti midagi (kui segusuhe paigas). Isegi sae õlid sobiksid aga kui on saada mootorrattale 2T õlisid, siis miks peaks sae oma kasutama, mis on enam vähem samas hinnas.

Pigem on see "usu teema" kui midagi muud.
Jäta meelde: mootori katki minekus ei saa õli süü olla, sest teda ju polnud!

Ehk see aitab sind ka natuke edasi:
http://www.mototribology.com/articles/j ... -2-stroke/

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”