Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Tere, mina olen Nozzu ja mul on Raynard sündroom.
Mis siis tähendab, et isegi kerge külmaga (näiteks eile, +10 sõites) tõmbuvad näpud minutitega valgeks ja tundetuks.
Paras jama mootorratturile, eksole. Aga sõidust loobuda ei kavatse.
Kas meie hulgas on äkki kaaskannatajaid, kes on sellele probleemile lahenduse leidnud? Või oskab keegi mingit häkki pakkuda.
Ise mõtlesin esmalt proovida soojendavad kreeme kummikindaga sõidukinda alla.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6748
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Käepidemete soojendajad?
Tuulekaitsed?
Soojad kindad?
etc.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Nakedile võib vast selline on-off lahendus parem olla - https://www.amazon.co.uk/OXFORD-HANDLEB ... B075KHRK1W
Kindaid on ka akusoojendusega olemas - https://www.johnburrcycles.com/motorcyc ... ed-gloves/
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Nojah...neist kõigist olen teadlik. Üldises plaanis.
Kaasaarvatud olen lugenud soovitusi võtta väikeses koguses Viagrat.
Aga lootsingi, et ehk on kellelgi konkreetne jupstükk pakkdua, et vot..."minul on need soojendusega rutskad ja toimis väga hästi"
Või vastupidi, keegi oma kogemuse pealt ütleks, et panin küll soojendusega rutskad, aga sellega kõrvetas ainult peopesasid ent sõrmed külmusid ikka purikaks.
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
retro kirjutas: ↑20 Apr 2020, 09:15Nakedile võib vast selline on-off lahendus parem olla - https://www.amazon.co.uk/OXFORD-HANDLEB ... B075KHRK1W
Kindaid on ka akusoojendusega olemas - https://www.johnburrcycles.com/motorcyc ... ed-gloves/
Tänud...vot, selliseid konkreetseid linke/tooteid/lahendusi tahakski näha.
Aga vot..sellised pajakindad lenksu otsa, neid kasutaks haiguse viimases faasis siis kui enam miski ei aita.
Soojendusega kindad....mhmh...pagan, ma just ostsin endale edevad nahkkindad, ei tahaks neid veel pärast ühte sõitu kõrvale heita.
Pealegi...need soojendusega kindad...need näivad olevat jube kohmakad, tulenevalt oma paksusest. Tegelikult mul on isegi ühed talvesõidu kindad, millega eelmisel sügisel ühe sõidu tegin, ja tõepoolest, sõrmed ei tõmmanduki tuimaks ega hakanud külmetama. Aga näppude liikuvus oli ikkagi piiratud kuna kindad paksud.
Vaatame, äkki tuleb kolleegiumilt veel pakkumisi.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
no mis imepakkumisi seal niiväga olla saab siis?
ma küll sellisest sündroomist kuulen esimest korda aga ütleks, et see polegi niivõrd oluline sest eks kokkuvõttes hakka kõigil näpud külmetama sõites. sinul võibolla juba +10 juures, aga ka minul näiteks +5 ja alla selle tempidega, ja eriti maanteesõidul ning pikema kui 30 min sõidu jooksul.
Kõige suurem põhjus ilma igasuguse kahtluseta on tuul. Külm tuul ja tuuleefekt on see, mis need näpud külmetama paneb. Nii minul, sinul kui ka kõigil teistel. Seega kõige paremini aitavad asjad, mis konkreetselt jubivad tuult käest/sõrmedest eemale sõidu ajal. Sealt edasi juba siis ka soojusega rutskad, paksud/soojad kindad jne vidinad.
Kui paksu kinnast ei taha kanda siis mina läheks kindlasti seda teed, et otsiks ja paigaldaks võimalikult suured ja hästi katvad tuulesuunajad (käekaitsmed) lenksule ning kui selllest veel ei piisa siis uuriks, kas äkki saab sinna sisse kuidagi paigaldada infrapuna paneelid, mis siis hakkaks suunatud soojuskiirguse abil näppe soojendama.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mul on ka pigem külmetavad käed ja sel kevadel külmadega sõitsin nii, et all õhukesed nahast sõidukindad ja peal suured õhukesed lumelaua labakud. Viimased on Goretex voodriga, pealt Cordura-kangaga ja peopesad Kevlarist (kõik kaubamärgid registreeritud ).
Labakud peavad kindlasti olema õhukesed, muidu ei saa ühelegi lülitile pihta. Veel soojem oleks, kui nahkkinda asemel kasutaks nt merinovillast aluskinnast aga seal on kaks aga: nahast aluskinnas on randme ümber kinni ja jääb avarii korral ilmselt kätte (labakutes ma nii kindel pole). Teiseks jälle vajutab see randmekinnitus veresooned kokku ning loob randme kohale külmasilla. Nii et kompromiss igal juhul.
Sain nii sõita 3-5 plusskraadiga paar tundi, siis hakkas jahe. Kui oleksid erinevad soojendused, tuulekaitsed jne, siis saaks seda aega ilmselt veel pikendada. Samuti võib kahe kinda vahele, sõrmede peale, panna keemilisi käesoojendajaid.
Head katsetamist!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 150
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mul umbes nii ongi, st sõrmed purikaks ei lähe, aga rutskasoojendused kütavad ainult peopesa...
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Ma soovitaks vereringe pärast üle vaadata ka käte asendid. Lenksu kõrgus ja kaugus. Kui need punktid paremaks teha siis ei pea nii kramplikult sealt lenksust kinni hoidma.
Parem sõiduasend peaks mugavama ja ohutuma sõidu tagama.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
- Tsikkel: R1200R -17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Nozzu kirjutas: ↑20 Apr 2020, 09:53Spoiler
Nojah...neist kõigist olen teadlik. Üldises plaanis.
Kaasaarvatud olen lugenud soovitusi võtta väikeses koguses Viagrat.
Aga lootsingi, et ehk on kellelgi konkreetne jupstükk pakkdua, et vot..."minul on need soojendusega rutskad ja toimis väga hästi"
Või vastupidi, keegi oma kogemuse pealt ütleks, et panin küll soojendusega rutskad, aga sellega kõrvetas ainult peopesasid ent sõrmed külmusid ikka purikaks.
No minul ongi need "rutškasoojendused", tehasest paigaldet ja palja ratta puhul vägagi mõnus asi näiteks praeguste jahedamate ilmade puhul.
Samas pole mu käed ka nii tundlikud ja soojad peod on piisav käte soojas hoidmiseks. "Külmade käte" sündroomi puhul võib ikkagi mingit lisa tuulesuunamist vaja minna, diskreetselt muidugi...
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mhmh, asjalik soovitus.Ja eks alguses põhjsutas ka mul probleeme liiga kramplik lenksude külge klammerdumine. Aga sellest olen praeguseks enam-vähem lahti saanud ning katsun hoida käsi nagu klaverimängija.
Minu puhul on probleem siiski on kliiniline. Isegi külmikust õllepurki võttes, mida ma ju kramplikult ei suru, tõmbuvad sõrmed valgeks
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mul sarnased 2-sõrmega vihmakindad - need osutusid külmal ajal ka väga headeks sooja hoidjateks tavakinda peal, kuna ei lase tuult läbi. Täis labak pole hea heeblite käsitsemisel, nende 2-sõrmelistega pole probleemi. https://www.fc-moto.de/en/IXS-Virus-3
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Selle asja nimi peaks olema esmalt Raynaud sündroom. Mul on sama asi, kuigi pole seda endale kunagi mingi sündroomina teadvustanud. Arvasin, et mure peitub lihtsalt pikkuses, kõhnas kehaehituses ja sellega seonduvas kehvas verevarustuses. Enamasti on põhjustajaks olnud jahedad ilmad ja lahenduseks pidev sõrmede liigutamine. Märksa ebameelivamad on need juhused, kus sõrm(ed) lähevad lihtsalt suvalisel hetkel punni ja paiste ning siniseks ning suurt midagi teha ei saa, sest kaasneb päris tugev valu.
Tsiklisõitu pole see mure kunagi seganud, sest olen aru saanud, et sõrmede aktiivne liigutamine enne pikemat sund-paigalseisu on pea alati aidanud. Tuleb soe naha vahele ajada ja seda muret minul vähemast siis ei teki.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
grahv kirjutas: ↑20 Apr 2020, 12:22Mul sarnased 2-sõrmega vihmakindad - need osutusid külmal ajal ka väga headeks sooja hoidjateks tavakinda peal, kuna ei lase tuult läbi. Täis labak pole hea heeblite käsitsemisel, nende 2-sõrmelistega pole probleemi. https://www.fc-moto.de/en/IXS-Virus-3
Väga hea!
Ma ise mõtlesin tuule takistamiseks esmalt proovida tavalise sõidukinda alla tõmmata lateks kindad. Et sarnaselt sõidukinda peale tõmmatavatele kinnastele, peaks sõidukinnaste alla tõmmatavad kah ju tuult pidama.
Samas jah, õhuke kumm, selle jahtuab tuul ikkagi kiirelt maha ja ilmselt ei toimi. Aga kui mätsida käed mingi termopastaga kokku, tõmmata kummikinnas peale ning üle selle veel sõidukinnas, siis äkki töötab. Et siis nagu saabki sõna otses mõttes sooja naha vahele.
Eks annan teada
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 488 korda
- Tänatud: 591 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
tuuletõkke käib ikka soojustuskihi peale mitte alla
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6748
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Kui vaadata teemaalgataja profiili ratast siis sinna sobiks nigut rusik silmaauku mõni tuulesuunaja.
Vajadusel saab värvilahenduse endale sobivaks teha.
edu
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Okeika, tuulesuunaja see on siis. Tänud.
Kui see ei päästa, saab hakata edasi kompunnima rustskasoojenduste ja muu mudruga.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Kummikindaid saab ka muidukinnaste peale tõmmata, eriti kui käed pole XL suuruses, aga kummikindad on. Ma eriti külma ei karda, aga avastasin siin Ameerika, et kergelt sõitma minnes on vihma puhuks kummikinnaste põlvetaskusse libistamine oluliselt lihtsam ja tulemuslikum, kui teise paari tavakinnaste
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Kui su probleem on tõesti nii hull nagu sa kirjeldad, siis 1 asjaga sa probleemi ei lahenda, pead mitu asja liitma ehk tuulesuunajad + rutskasoojendus + sobilikud kindad. Tuul on see, mis käed maha jahutab, tuulesuunaja + tuulekindel kinnas on siin esmased ja lihtsad lahendused. Ma olen näiteks sügisel surfamaski käinud nii, et unustasin sooja neopreen kinda koju ja käepärane lahendus oli pagasnikust leitud õhukesed töösõrmikud ja neile tõmbasin peale õhukesed kilekindad, mille kohalikust AjaO kauplusest sain. Kuigi kogu kombo sai vees kiirelt märjaks, siis kilekinnas hoidis tuult ja käsi soojendas märja kinda taas üles, 1,5h sai ilusti sõidetud.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Ja rutskasoojendused peaks olema kindlasti reguleeritavad, siis ei ole ka “kõrvetavate peopesade” ohtu. Mul 3-astmelised tehase originaalid, mille siis käte külmaks muutudes kõige võimsama soojendusastme peale tõmban ning mingi aja pärast kõige nõrgema peale panen, et käed soojad püsiksid. Sa peaks siis kohe alguses soojenduse sisse lülitama.
Kindaid kihiti pannes, siis kindlasti umbsemad ja tuult pidavamad teiste peale, mitte alla. Ja kinnas ei tohi väike ehk liiga ümber olla, sõrmed ei tohi ka otstesse suruda, see kõik kiirendab ja võimendab külmetumist. Ja kui on selliseid osalisi labakuid, kus 2+2 näppu jaotus, siis see ka hea. Mida rohkem sõrmed eraldatud, seda kiiremalt külmetavad. Koos ikka soojem;)
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Selge - reguleeritavad.
Revzilla soovitab Oxfordi rutsaksoojendajaid.
Aga milliseid soovitab biker.ee kogukond?
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mul on endal Honda originaalid. Ei meeldi. Liiga peenikesed. Oxfordi omad on mõnusad jämedad. Hea kinni hoida ja soojendavad minu arust ka paremini.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Eks siin kellele ema, kellele tütar. Oleneb sõrmepikkustest ja isiklikest eelistustest. Mina Honda orginaalidega rahul, Rasmusk mitte. Rutska diameetrit pead ise proovima, milline sulle sobivaim on.
Parim oleks kui saaksid kellegi rattal reaalselt järgi proovida/testida.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7390
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1977 korda
- Tänatud: 573 korda
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mul on viimasel kahel rattal olnud ja on ka praegu, nö tuule kaitsmed ja väga imelik on ilma nendeta sõita. Selline tunne nagu oleks kinnasteta. Samas mul käed ei külmeta eriti kergelt,aga nendega on ikka mõnus. Varaderol olid tehase omad ja praegu on Yamaha omad umbes sama kuju ja suurusega. Nad ei kaitse ilmselt enamat,kui just tuule ja vihma eest, aga sellega hoiab käed soojad ka õhukese kindaga sõites.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
M.T. kirjutas: ↑20 Apr 2020, 13:49...tuulesuunajad + rutskasoojendus + sobilikud kindad. Tuul on see, mis käed maha jahutab, tuulesuunaja + tuulekindel kinnas on siin esmased ja lihtsad lahendused. Ma olen näiteks sügisel surfamaski käinud nii, et unustasin sooja neopreen kinda koju ja käepärane lahendus oli pagasnikust leitud õhukesed töösõrmikud ja neile tõmbasin peale õhukesed kilekindad, mille kohalikust AjaO kauplusest sain. Kuigi kogu kombo sai vees kiirelt märjaks, siis kilekinnas hoidis tuult ja käsi soojendas märja kinda taas üles, 1,5h sai ilusti sõidetud.
Just. Tuule eest varjata, rutska poolelt soojendada ja kindlasti sellised kindad, mis verevarustust võimalikult vähe takistavad - alumine pool õhem, pealt soojem. Minu sügisesurfi kindad on neopreenkäpikud, lahtise peopesaga. Külm vesi siseneb mühinal ja sama kiirelt lahkub. Neopreen peab tuult ja on soe, kinnas on avar + energia füüs. tegevusest. Pole üldse probleem, et peopesa lahti.
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Pärast nelja tundi pusimist ja kolme alkoholivaba õlut sai siis installitud Oxfordi Premium Retro rutskasoojendused.
Linnakiirustel annavad need kuuma kordades rohkem, kui vaja läheks. Aga kuna timmitava kuumusega, siis saab mõnusalt parajaks sättida. See selleks.
Eile sai proovitud ka maanteel. Sooja oli mingi 13 kraadi. Ja sellega kannatas paar tundi lasta küll. Kuigi jah, umbes tunni möödudes on peopesad endiselt kuumad aga nimetissõrme otsad tõmbavad külmaks ja tuimaks. Aga ainult otsad, nii et käte funktsionaalsus säilib. Kui nüüd ka tuulekaitsed organiseeriks, oleks täiseti bueno ilmselt.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
on ka kindaid, millel on soojendus sees. ehk siis väikse akuga ja soojenduselementidega kindad. ja ei soojendata mitte peopesasid, nagu need rutskaasjad seda teevad, vaid justnimelt sõrmi, mis tegelikult soojendamist vajavad. mul ühed sellised on, aga pole veel võimlust proovida olnud neid. eks nüüd lähipäevil võibolla see võimalus avaneb kui jälle eestisse saab tulla üle pika aja. ilmad muidugi pole enam niiväg külmad vist, et endal näpud väga külmetama hakkaks, aga eks näis...saab vb katsetada, et kuidas mõjuvad.
tuulesuunaja annab selle efekti, et külm tuul täie vilega näppusid maha ei jahutaks kohe kui sõitma hakkad. sellised lühikesed ja võibolla 30 min sõidud saab tuulesuunaja ning suht soojade kinnastega enamvähem ära teha ka külma ilmaga, edasi hakkavad siiski käed varem või hiljem ikkagi külmetama.
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Mhmh, lugesin kah nö. eeltööd tehes, et soojendusega kindad on efektiivsemad. Ja ma täitsa usun, et need töötavad paremini.
Samas jällegi on need suuremad ja kohmakamad, kui tavakindad, samuti umbes kaks korda kallimad, kui korralikud rutskasoojendajad. Lisaks, pikemal reisil jälle üks mure juures, et kus nö. kindaid laadida.
Mistõttu tundusid tsikli akult voolu võtvad rutskasoojendused mugavama variandidna.
Aga jah, kahtlemata, kui kogu see soojus, mis praegu peopesa kütab, hoopis sõrmede ümber oleks, poleks külmad näpud enam üldse teemaks.
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
No oleks võtnud korrektse õlle, mitte kalja, siis oleks oluliselt kiiremini läinud. Või siis vähemalt tundunud, et aeg läheb kiiremini
-
Teema algataja - Postitusi: 928
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Honda CRF300L
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: Raynard sündroom ja mootorratta sõit.
Eks ta ole
A mul oli mingi illusioon, et keeran käpe rutskad külge ja lähen teen kohe proovisõidu. Noh, ei läinud päris nii jah kuna kella kahest öösel enam ei viitsinud seiklema minna.
Pealegi, nagu selgus, et liim, sunnik, tahabki kuivada vähemalt 24 tundi, nii nagu instruktsioonis kirjas. Nagu sai selgeks järgmisel hommikul, kui sõtma minnes siduri poolne rutska ümber halja toru pöörlema kippus ja heebli liikumsit takistas.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.