Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 759
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck / Riga
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Toome siis veel ühe huvitava nurga sisse milles ilmselt põhi- ja keskkoolifüüsika parimaid palu peale tunde väljas järele proovinu peaks suutma kaasa mõelda.
Stend väljendab hõõrdejõudu oli vist F = uma , hõõrdetegur katsetingimustes rehvi ja rullikute vahel on teatava täpsusega tuletatav (!), tsikli mass on ka paberil(!) teada, kiirendus omakorda a = s/t2, kus kiiruse komponendi saab mõõta rullkutelt ja teise ajakomponendid annab pidurdamise algusest pidurdamise lõpuni kulunud aeg. Saimegi savijalgadel seisva hõõrdejõu... parandage, kui miskit mööda läks.
Akseleromeeter peaks meile andma g-ga korrigeeritud(?) kiirenduse või siis tegelikult kiirendusega korrigeeritud 'g' (raskuskiirendus ei tohiks ju teoorias kunagi ära kaduda, va. vabalangemises). Kõlab nagu ideaalne lahendus saamaks kätte salapärase kiirenduse, paberil, jättes arvestamata näiteks hõõrde ning loomulikult jääb ka see telje fikseerimise teema (umbes 15 aastat tagasi mängisime aineprojekti raames TTÜs kolmeteljeliste akseleromeetritega).

Tundub, et mõlema meetodi puhul on sees piisavalt palju määramatust; seda enam, kummagi katse tulemusi omavahel võrrelda oleks sama kohatu kui sardelli suguelundiga. (tsiteerides Margus Pilti)

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”