KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse
-
Teema algataja - Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse
Seni kuni ülemise kohvri plated tollist kätte saan, avan natuke küljekate teemat.
Oktoobris, kui ratta ostsin, polnud küljekohvri raame kusagilt saada. Touratech ütles, et nad ei tee uuele mudelile (eeldan, et tulevikus ikka teevad). Nomadil polnud. USAst sai tellida TUSKi omad - aga need on koledad. Kuna tol hetkel oli mul idee, et soetan MoskoMoto Backcountry kotid, siis ostsin lihtsalt ühelt Eesti motomehelt vana 690'e raamid ja modifitseerisin neid veidi.
Algselt istusid nad nii (sanga auguvahe on sama aga sangad asuvad üksteisest kaugemal kui vanal mudelil):
Peale mõnetunnist painutamist/lõikamist ja keevitamist sain kõik kinnitused klappima (paigaldasin meelega hästi tsikli ligi).
Kokkuvõttes sai täpselt sama lai nagu vana 690 (olgugi, et uuel on laiem ja suurem paak). Kui MoskoMoto Backcountry offset komplekti kasutada, oleks vasak 25L kohver lenksust kitsam ja parem 35L kohver u. 1cm lenksust laiem. Kuid nagu kaasfoorumlane [mention]ats30[/mention] teises (DualSport kottide) teemas ütles, siis lenksu laiusega pole väljaspool teid mõtet tagumise osa laiust võrrelda, sest:
A takistused on tavaliselt madalad (postid, kivid vmt)
B osad takistused saab lenksu keeramise abil läbitud, kuid kohvrid tuleb lihtsalt maha võtta.
Ühesõnaga. Viisin need ja veel ühe teise töös oleva tsikli raamid liivapritsi ja nädal hiljem otsustasin, et ma 690le raame vist ei tahagi
Asendusena plaanin kasutada Kriega OS-18 kotte ja OS-Base kottide hoidjat (sõbral on sellised ennast 690 peal päris hästi õigustanud).
Foto Kriega lehelt:
https://kriega.com/adventure/os-combo-36
Võrdluseks fotod Mosko lehelt:
https://moskomoto.com/collections/motor ... r-kit-v2-0
Kriega OS-18 istmekottide miinused raamidele paigaldatud MoskoMoto BC ees:
- 18L VS 51L (kui Mosko offset kitile lisataskuid ei paigalda, siis tuleb maht u. 51l, mitte 60l)
- aeglasem paigaldus (Mosko käib sekundiga rattale nagu kohver)
- tagaistuja ei mahu enam kusagile ära
Kriega plussid:
- kaal (kotid ja alus 4,5kg VS Mosko kotid ja raamid 12,5kg)
- kõvasti kitsamad - selle koha pealt üsna ideaalne lahendus.
- kaalujaotus ei lange nii palju paagi poltidele
- kaalukese rohkem ees ja all #kähkusõit
- hind (Kriega soodukaga alla 300, Mosko koos maksude ja soodukaga u. 700+raamid u. 250.-)
Kuna mul on raamid olemas, siis teoreetiliselt saaksin ka Kriega kotid kinnitada raamidele ja sel viisil siiski kahekesi matkata. Aga nii lühikese tsikli peal ei tule kahekesi sõites vist matk eriti pikk
Kokkuvõttes on kogu küljekottide teema veel natuke lahtine. Saan siia lähikuudel veel selleteemalisi pilte postitada.
PS! Eriti tore on see, et nüüd kui ma raamid ise paika ära lõikasin, on nii Nomad kui RADE juba 2019 raamidega välja tulnud (Nomadi ma kirjutasin küsimuse, et kuna neil uus raam tuleb aga nad ei vastanud mulle). RADE raam on päris uhke ja hind on ka OK - sealjuures saab kauba kätte ilma tollita (Rade on Tšehhis aga TUSK näiteks USAs). Peab silmas pidama, et RADE raam on ühekohalisele rattale tehtud:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.