KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse
-
Teema algataja - Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse
Pagasiga seoses on esimesed küsimused, mida enduuromees endale esitada saab järgmised:
- Kas kohver või kott
- Kas küljekad on raamidel või istmel
- Kas rohkem funktsionaalsust või vähem kaalu
Mina vastasin endale nii:
- Enduurosõidul kindlasti kotid aga tööl- ja teatriskäiguks võiks siiski üks topcase olemas olla (mugavam asju sisse visata ja maanteel/kruusal pole kaal probleemiks).
- Küljekad võiks üldiselt istmel olla, sest ratta laius on kitsastes oludes probleemiks. Samas võiks neil üksikutel juhtudel, kui tahan poja või naise mõnel lühemal matkal tagaistmele võtta, olemas olla ka küljeraamid, et kotid ja telk vmt sinna kinni tõmmata.
- Funktsionaalsuse osas olen teinud raske otsuse ja loobusin MoskoMoto Backcountry kottidest. Nende raamidele paigaldamine on ülimugav (nagu kohvrid), kuid kaal tuleks lihtsalt kosmiline: 8kg 2 tühja kotti + 4,5kg raamid... Istmekotid (näiteks Kriega OS-18 + OS-Base) on kokku 2,7kg.
Avan esimesena ülemise koti/kohvri teemat:
Kuna 690-l puudub tagaraam (on ainult paak), siis on kogu pakkide kandmise teema natuke komplitseeritud. Esiteks peaks arvestama, et paagi kinnituskohad kuluvad ära - eriti kui koormus on suur. Selle vastu on ravi: aftermarket poldi-/puksikomplektid. Ma pole sellist veel tellinud aga postitan siia lingi, kui olen sobiva komplekti välja valinud.
Lisaks on vaja platet, millele pagas kinnitada. Touratech toodab toredat vidinat, mille ametlik kandevõime on ainult 5kg ja kuna mu rattal on mudeliuuendusega saba ja paak ümber disainitud, siis seda tükki mulle saada pole. On olemas väiksemad ja toimekamad ettevõtted, kes pakuvad väheke tõsisemaid raame. Kui on plaan vedada ainult kotti, siis Nomad ADV toode on väga parajas kaalus ja mõõdus:
https://www.nomad-adv.com/store/p1051/2 ... _rack.html
Mina otsustasin kasutada kohvrit nädala sees ja kotti nädalavahetusel - seega läksin 1mm paksema ning topeltraamiga PerunMoto toote teed:
Fotod nende saidilt:
Kuna kohver on 38L ja kott ilmselt 30L, siis olin sunnitud tellima ka laiendusplaadi:
https://www.perunmoto.com/collections/k ... o-enduro-r
Need jupid ongi juba tellitud ja DHLiga minu poole teel.
Kohvriks valisin SW-Motechi Trax ADV, sest ta on oma suuruse kohta võrdlemisi kerge ja mulle meeldib elegantne kinnituslahendus. Peruni raamilaiendusel on SW-Motechi kinnitusjubinate augud juba sees. Märkisin nad joonisele punasega:
Kahjuks väiksemale alusraamile kohver kuidagi ei mahuks. Siin joonisele märgitud kinnituskohad:
Kohvri sain juba Motokaup.ee poest kätte. Näeb välja selline:
Lõpetuseks avaldan kurbloolise kirjelduse Nikolalt Perun Motost (tema loal). Reaalsus on, et see kaunis, suur ja raske kohver võimaldab minu rattaga ainult parketil sõita. Enne hüpetesse minekut tuleb ta maha võtta ja kotiga asendada. Tsiteerin:
"
Hi
KTM designers didn't had top case nor rear top luggage rack in mind when they designed 690 Enduro R. As you know, there are no mounts for rear top luggage racks on this bike. We are utilizing mounts for OEM grab handles. Problem with this is that those mounts are in front of the center of the mass (of luggage on the top rack), making leverage. When you ride on bumpy terrain, this leverage leads to strong vibrations and oscillations. We minimized this with adding lower piece which greatly reduces vibrations and oscillations. However, this has some limits. I can't say where are limits in kilograms, because it is related to how and where you ride - how bumpy is your ride.
If pushed too hard, two things can happen. Better option is rack failure. Worse - pulling out threaded inserts from the tank.
When you strap soft luggage on the back, weight is distributed better than when you put top box on it. Also, top box is (usually) taller, l which makes even worse leverage. That is why top box is not recommended for off road. It is also why rack-less luggage is best for these bikes - it hugs the bike, distributing leverage and preventing up-down oscillations of the rack.
For several years of selling racks for 2008-2018 690's and 701, I have no report of broken rack (there were few failures at the beginning, but we redesigned the rack completely as soon as we established the problem). And rack for 2019 690 is stronger than predecessors. Also, no one reported pulling out threaded inserts out of the tank. Even in two crashes (hits in the rack, one guy jumped to high and landed on the tail of the 690 and one wheelie went to far, on 701) racks were just bent, not broken.
Your setup idea is a good one - use top box for commuting and take it out when you go off road. Feel free to carry heavy soft luggage off road, just try to distribute weight evenly.
Please let me know if you have any questions.
Cheers,
Nikola Maletić
www.perunmoto.com
"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.